Gönderen Konu: Yerli Otomobil  (Okunma sayısı 11737 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1813
  • 32
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #80 : 11 Ocak 2020, 04:02:08 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 40906
  • 405
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #81 : 11 Ocak 2020, 08:24:21 »
Yalnız bu araç ilk yerli otomobil değil! Tanıtım yanlış!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 414
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #82 : 20 Nisan 2020, 12:14:40 »
Arkadaşlar, kimin ürettiği, nasıl ürettiği, hatta ne ürettiğinin bile bazı konularda bi önemi yok. Çünkü bu hamle belkide bu yüzyıl için son şansımız. Ulaşım sektöründe 19. Yüzyıl başında karbon bazlı tahrikli 1. Treni kaçırdık. Bu sefer kaçırmak gibi bi lüksümüz yok. Bu sefer ki elektrikli tahrik teknolojisinde karada ( kara yolu, demir yolu, toplu ulaşım), denizde, havada ne kadar imkan varsa kullanıp tüm trendleri yakalamalıyız. Yoksa dünya ekonomik liginde alt seviyelere kayar gider orta gelir kuşağını bile zor görebiliriz.

 Elektrikli araçlar  ile hem araç paraları ülkemizde kalacak, hemde petrol yada enerji ithalatından kurtulacağız. Çok büyük bi kazanç. Yapabilirsek ihracatta ballı kaymak.

Bu yüzden bu süreçte azami milliyetçi davranıp, kişisel zevk ve tercihlerimizi bir yana bırakıp kamu/özel/zati araçda yerli araç tercihinden taviz vermemeliyiz diye düşünüyorum.

Çocuklarımız, torunlarımız, geleceğimiz için bu şart.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1354
  • 97
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #83 : 20 Nisan 2020, 14:02:56 »
100 yıl fosil yakıtlı motor yapamadık , bu motor teknolojisini kaçırdık hazır bu motor teknolojisi ortadan kalkıyorken bari elektrikli motor devrimini kaçırmayalım mı diyorsunuz?

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2066
  • 241
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #84 : 20 Nisan 2020, 20:11:48 »
Bu işte bayağı uzman çalıştı, onlar tabi ki daha iyi bilir , herşey de mantıklı ve güzel gidiyor araçlar da çok güzel ancak benim kafamı karıştıran bir problem var ;

Biz neden bu işe direk lüks sayılacak bir segmentte girdik ? Halka anket falan yapmışlar halk suv istemiş vs. ancak yapmayı planladıkları araçların en az 350-500 bin arası olması bekleniyor. Tama bu fiyata makam aracı olarak devlete alırsın, bir kaç göstermelik birimlere de alırsın ancak kamuda hizmet amaçlı kullanılan araçlara bu fiyat bandında bir aracı alman çok lüks kaçar.

Halk tarafına bakarsak da standart halk 350 bin verecekse bir arabaya, her ne kadar vatansever olursa olsun bu araçtan kendini kanıtlamış ve 2. elde para edecek bir araç olmasına dikkat eder.  Yurtdışın da da pek pazar şansı düşük. Çünkü adam corvette fiyatına veya mustangin 3 katına senden togg falan almaz. Bizim asıl pazar alanlarımız olacak , Orta ,Düşük gelirli Müslüman Devletler, Türki Devletler , Bazı Afrika devletleri ve Güney Amerika devletleri ise bu arabayı alacak halk yüzdesi düşük.

Sanırım togg'un hedefi çok devrimsel bir konsept sunmak , bu çevreyle ve hayatla bütünleşen otomobil olayları , ancak bu toplara direk marka yerine saab, volvo gibi ismi bilinen bir markayı alıp girseydik , şansımız çok daha yüksek olurdu.

veya

Yine elektrikli veya ülkede altyapı oturana kadar hybrid modeller üreten, daha çok renault zoe , sedan ve suv modeli vb. konseptte maks ch-r gibi bir araç üretip biraz daha sürüme oynayıp , kamudaki tüm araçlara talip olan bir firma olsaydı , daha çok fiyat-performansa oynayıp bunu da müslüman, türki ve güney amerika gibi pazarlara girerek kullansaydı . Bence daha mantıklı olurdu.
En azından belkide togg çatısı altında bir yan marka bu amaçla kurulması mantıklı olurdu.

Diğer yandan elektrik altyapısına olabildiğince geçmek lazımdır. Altyapı yatırımlarına ağırlık vermemiz lazım. Ne kadar hızlı o kadar iyi çünkü her yıl bütçemizin büyük bölümünü petrol ve doğalgaz ithalatına harcıyoruz. Eğer orta vadede elektrikli ulaşıma geçer, doğalgazı hammadde olarak kullanan elektrik santrallerimizi kapatır yerine nükleer, rüzgar, güneş enerjisine geçersek ülke'nin petrol ve doğalgaz ihtiyacı ciddi azalır. Evleri ısıtacak doğalgaz ihtiyacını da d. akdenizden sağlasak ülke ekonomisi ciddi anlamda sırtındaki bir kamburdan kurtulur.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1354
  • 97
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #85 : 20 Nisan 2020, 21:03:33 »
O paraya ev alırım niye araba alayım ki , salak mıyım ben?  Ammmaaaa ;

1-Sizin dediğinin gibi halka yönelik daha uygun bir fiyatlı araç yapsaydık bu sefer de tüm medya , sosyal platformlardan  , elektrikli diğer yurt içi arabalarla karşılaştırıp direkt dalga geçerlerdi...Bu 2+2=4 kadar gerçek-doğru bir bilgi... Tartışılmayacak bir model yaparak bu tepkilerden kurtuldular...

2-Hybrit yapsaydık daha çok satabilirdik  ama biz bu arabayı hybrit yapsaydık  , bu arabanın fabrikasının kurulması şusu busu en az 10 sene geçecek zaten o tarihte piyasa salt elektrikli modellerle dolacaktı...Direkt elektrikliyi seçmek en radikal ve doğrusu bence...

Bu fiyatla kimse almaz demiyorum zaten a-l-a-m-a-z , devlet kurumlarına belli sayıda alınabilir ama  sayısı da az olur fazla alınıyorsa da zaten maliye  dolayısıyla halk olarak biz ödüyoruz o kurumlar değil...... 3-5 ihale kapmak isteyen yandaş müteahhit göze girmek için alır . Bu  devlet destekli küresel bir marka yaratma projesi , olur mu olur ama bu projenin maliyetini  kaldırabilmek-piyasada tutunabilmesi  için bizim vergilerimiz kullanılır gibime geliyor...
Çünkü elektrikli araç yapmak bir şey  ; piyasada tutunabilmek apayrı bir şey....

Mutlaka bu araçları yapan konsorsiyuma "yıllık 100bin alım garantisi" bile verilmiş olabilir...Bu sayı tutmazsa üstünü maliye karşılayacak sözü verilir mi bilemem...
köprülerden geçişlerde geçiş az olursa farkını devlet olarak biz ödüyoruz biliyorsunuz...
« Son Düzenleme: 20 Nisan 2020, 21:05:27 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 414
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #86 : 20 Nisan 2020, 22:32:20 »
Evet, söylediğiniz her husus, önümüzde ki bilinmez süreç de olasıdır. Fakat, bilinen sonu ben bi önceki yazımda anlatmaya çalıştım. Ha ali ha veli yapmış önemli değil, mühim olan, ülkemizin gelir elde etmesi, insanımızın müreffeh bir yaşam sürmesi. Ben, bu yeni ulaşım tahrik sistemi ile ülkemizin iyi bir yerlere gelebileceğini umuyorum.

Kısa vadede havacılık ulaşım araçları üretip satma imkanımız görünmemekte. Bu yüzden umudum kara araçlarında.

Ama tabi ki her alanda olduğu gibi en önemli destek iç pazardır. Bu yüzden iç pazar olarak eğer imkanımız varsa tercih ile desteklemeliyiz.

Ben şahsen yıllardır yerlici bi insanım. İlk maaşımdan itibaren, ne alacaksam  tercihim yerli ürün almak oldu. Hiç de pişman olmadım.
Çok eleştrildim ama yılmadım.

Şimdi dünyanın durumuna bakarak, pkk,ypg yi besleyen ülkelerin malını nasıl alıyım. Ayfon almayı mehmetçiğe ihanet sayarım kendime. Fransız malı almak aynı, alman aynı. Çin malı aynı. Ben böyle hissediyorum. İnsamımıza da anlatıp, biliçlendirmeye çalışıyorum.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2066
  • 241
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #87 : 20 Nisan 2020, 22:52:14 »
O paraya ev alırım niye araba alayım ki , salak mıyım ben?  Ammmaaaa ;

1-Sizin dediğinin gibi halka yönelik daha uygun bir fiyatlı araç yapsaydık bu sefer de tüm medya , sosyal platformlardan  , elektrikli diğer yurt içi arabalarla karşılaştırıp direkt dalga geçerlerdi...Bu 2+2=4 kadar gerçek-doğru bir bilgi... Tartışılmayacak bir model yaparak bu tepkilerden kurtuldular...

2-Hybrit yapsaydık daha çok satabilirdik  ama biz bu arabayı hybrit yapsaydık  , bu arabanın fabrikasının kurulması şusu busu en az 10 sene geçecek zaten o tarihte piyasa salt elektrikli modellerle dolacaktı...Direkt elektrikliyi seçmek en radikal ve doğrusu bence...

Bu fiyatla kimse almaz demiyorum zaten a-l-a-m-a-z , devlet kurumlarına belli sayıda alınabilir ama  sayısı da az olur fazla alınıyorsa da zaten maliye  dolayısıyla halk olarak biz ödüyoruz o kurumlar değil...... 3-5 ihale kapmak isteyen yandaş müteahhit göze girmek için alır . Bu  devlet destekli küresel bir marka yaratma projesi , olur mu olur ama bu projenin maliyetini  kaldırabilmek-piyasada tutunabilmesi  için bizim vergilerimiz kullanılır gibime geliyor...
Çünkü elektrikli araç yapmak bir şey  ; piyasada tutunabilmek apayrı bir şey....

Mutlaka bu araçları yapan konsorsiyuma "yıllık 100bin alım garantisi" bile verilmiş olabilir...Bu sayı tutmazsa üstünü maliye karşılayacak sözü verilir mi bilemem...
köprülerden geçişlerde geçiş az olursa farkını devlet olarak biz ödüyoruz biliyorsunuz...

1- Uygun fiyatlı demek illa ucuz bir araç olacak değil. Fiat Egea ve Toyota Ch-r Türkiyede Türkler tarafından geliştirilmiş ve üretilmiş ,Türkler için mantıklı araçlar. Vergi muafiyeti verirsiniz, kar payını düşürürsünüz ve bu fiyatlara daha kaliteli araçlar sağlarsınız.

2-Ülke de zaten yerleşik bir otomobil üretim altyapısı var. Makinede var, işçi de var. Şu an Togg bile 1,1.5 senede fabrika kuracağını söylüyorken bu hiçte zor olmazdı.


Devlet istediği kadar garanti versin. Bu firmaya reklam yapmak için fazladan bir kaç sene daha verir. Üstte anlattığım gibi kuruluşu itibariyle sorunlu bir doğum oldu bence. Togg'un iki çıkış yolu var bence , ya çok devrimsel bir şeyler yapacaklar yada başka ünlü bir auto group'un altına girecekler.

Keşke avrupa'da bir süre saab adı altında satılsa, Çinlilerle altyapı alanında işbirliğimiz var çünkü.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 414
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #88 : 21 Nisan 2020, 13:07:05 »
Yerli elektrikli oto konusunda herşey zamanla yerli yerine oturur diye düşünüyorum. Yeter ki bizler bu işin ülkeye fayda sağlayacağını anlayalım.

Tabi ki herkes o yada bu sebeple istediği ürünü ihtiyacına ve kaynak durumuna göre alır. İhtiyacı olan ev, ihtiyacı olan araba, ihtiyacı olan motorsiklet.

Ama şu kesin ki, hepimizin ülkemizde, refaha, mutluluğa, güvenliğe, sağlığa, teknolojiye ihtiyacı var ve bunlar para ile oluyor.

Oo bu arada vanda 4.0 deprem olmuş, geçmiş olsun.

Para da lafla gelmiyor. Üretip satmayla geliyor.

Elektrikli otoyu sadece bir ulaşım aracı olarak algılamamak gerek. Bu araç otonomi vesilesi v.s ile de çok bileşenli bi alt yapı da getiriyor ardından. Mesela 5g internet iletişimi. Nesnelerin interneti. Akıllı yollar. Akıllı otonom insansız lojistik. V.s

Tüm bunları hesaba katarsak müthiş bir parasal katkısı olacak sektörden bahsediliyor. Sadece şarj işi bile iştah kabartan bi pasta.

Bu yüzden ülkeler için savunma sanayi ne ise, elektrik tahrikli ulaşım da bence aynı önem ve değere sahip. 20. Yüzyıl dengelerinin kaynağı petrole olan ihtiyaç azaldıkça dünyada yeni dengeler unsurları ile birlikte gelecektir. Buna hazır olmalıyız.
« Son Düzenleme: 21 Nisan 2020, 13:48:05 Gönderen: Alpars »

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1813
  • 32
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #89 : Bugün, 19:30:04 »
Alıntı
Türkiye’nin Otomobili@TOGG2022

Türkiye’de mobilite ekosistemini kurmak üzere çıktığımız ‘Yeni Lige Yolculuk’ bir sonraki adıma hazır. #YenilikteBenDeVarım demek için geri sayım başlıyor.
youtu.be/pjXr4bTz7bk
http://YenilikteBenDeVarim.com