Gönderen Konu: Yerli Otomobil  (Okunma sayısı 60097 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 746
  • 132
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #50 : 27 Aralık 2019, 15:05:58 »
İç görünüm direksiyon ve ekran bana acayip derecede  Fiat havası estirdi (alfa romeo,lancia vs değil bildiğin düz fiat)

Bu beni ürküttü açıkçası çünkü karşımda Fiat’ın elektrikli bir modelini görmekten korkuyorum. Zira pininfarina herkese tasarlıyor deniliyor ama çizim masada gayet hoş olsa da teknik ve işçilik kısmı ayrı bir önemli safha. Mesela Peugeot tasarımları çok hoştur ama işçilik ve malzeme size o tasarımın doygunluğunu vermez. Fiatın da fena değildir ama bazı modellerinin kapı gıcırtısından delirir yol tutuşundan tedirgin olursunuz.

Dediğim gibi aracın İtalyadan da hazır gelmesi ile  korkum genel olarak Fiat ekolünden gitmemizdir. Fabrika nerede diyen arkadaşlara umarım TOGG “yeni fabrika kurmuyoruz Tofaş tesislerinde üreteceğiz” demez. Bu bir çok parçasının Fiat Linea-Egea orijinli olmasına sebep olacak. Ben otomobilimizin böyle bir ekolün parçası olmasını istemem. Ama içimden bir ses görüntü buysa durum da buna doğru gidiyor demekte. TOGG “sıfırdan süspansiyon tasarlayamayız denenmiş lisanslı alt parçaları Fiat ile sözleşmeli olarak üretelim” derse karşımızda janjanlı bir Linea bizi bekliyor.

Yazdıklarım varsayım. Özgün bir şey olsun istiyorum. En azından zamanla özgünleşir diye bekliyorum. Yerli araba konusu ilk açıldığında bazı şirketler hemen projelerini yayınladıydı. Baktığımda çoğu esasen yurtdışındaki ortaklarından bir proje almış getirmiş adeta lisans altı Renault, Hyundai,Fiat üretimiydi. Zerre kendinden bir şey katmak yok. Yine distribütörü olduğu şirketin aracını satacak ama destek ve sübvansiyon için yerli araç numarası çekilecekti. Dışarıdan 3’e alıp 5’e satmak dışında hiç bir yeteneği olmayan yüzlerce şirketimiz var. Devlet ihale falan yapaın da kendi üstümüzden yurtdışında bir şirkete yaptıralım biz de %20 payımızı alırız. Türkiyede sanayinin özeti budur arkadaşlar. Koç Sabancı BMC vs farketmiyor. Arge ve Üretim yapan birkaç tane eli öpülesi şirket var.

Neyse; bir yerden yerli araç işine girelim de bari Fiat vs kazanacaksa da daha az kazansın sırtımızdan.

Hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. Şimdi ben burada Togg'un savunuculuğunu yapmıyorum ancak yorumları ve verileri mantık süzgecinden geçirince bazı sıkıntılı durumlar söz konusu. Aracı italyan firması tasarladı diye biraz fiat'a benzetme alt bilinci oluşmuş gibi sizde, ancak aracın ekranı olmasada direksiyonun alt tarafı fiat 500x'i andırıyor diye fiat çakması gibi görmek mantıksızdır.

Zaten bahsedilen togg firmasının araçlarının linea-egea ile ortak parçasının olacağı bir klasman olmayacağı çok bariz. Ancak bir şeye benzeyecekse mantık olarak pinifarinanın k3500 suv ve h500 sedan modellerine benzeyebilirler ancak tam onlar olmazlar. Altyapı olarakta saab firması yada yeni adıyla Nevs ile benzerlik olabilir. Çünkü altyapı ortaklığı var.

Diğer yandan o dediğiniz şirketler ve tutumları konusundaki yorumlarınızda haklısınız. Bu benim çok daha önceden Türk ekonomisi ile ilgili konuda bahsettiğim Türk insanının hazırcılık, garanticilik huyundan dolayı kaynaklanıyor. Bu yüzden devlet her zaman bizim endüstrimizde öncülük yapması gerekiyor. Bir nevi DEVLET KAPİTALİZM'i çarklarını çalıştırmamız lazım.

Birde şu mesele var biz zaten araba üretiyoruz ne gerek var markaya kafası ?  Bu burada değilde başka mecralarda daha fazla olan bir anlayış. Mesela tasarımı italyanmışta , neresi yerliymişte. Bizim burada bahsettiğimiz bir aracı yerli bir marka altında üretip satmak gerisi teferruhat. Çünkü neden bu önemli dacia bile sattığı bir araçtan bizim ürettiğimiz araçtan 3 katı daha fazla kazanıyorsa bu gereklidir.

Yani şöyle diyelim şu anki üretim altyapımız'ı togg üretip satsaydı ki bu renault'un yıllık üretimi bizim ülke üretiminin iki katı eğer bunu yerli olarak yapsak ülkemizin cari açığı kapanıyor. Birde siz başka ülkenin aracını ürettiğinizde kazancın düşük olmasını geçtim üretime de karar veremiyorsunuz adam diyorki yok kardeş bu arabayı sen üretme diyor tak diye üretimi kaydırıyor bir sene 300 bin üretirken bir sene tak 200 bine düşebiliyor. Bu sektör için devasa bir handikap.

Diğer yandan Togg şirketinin belki yurtiçi olmasa da yurtdışında yabancı bir firmayla ortak olmasına veya ortaklık kurmasına ben kesin gözüyle bakıyorum. Çünkü bir ülkeye Merhaba ağalar diye selam verip giremezsiniz. Aktif servis, showroom ve altyapınızın olması lazım. Bunuda sıfırdan kurmak imkansız. Bir süre bir şirketle Renault-Dacia ortaklığı gibi bir ortaklık kurmanız lazım.

Tabi bunu şöyle anlatmak lazım .Büyük firmalar bu fiat, renault ve peugeot psa vb.'ler aslında bir şirket değil şirketler grubudur. Yani örneğin fiat'ın altında ki yeni adıyla fiat crysler bir sürü şirket vardır. Mesela abarth, alfa romeo, chrysler, ferrari vb. Bunu neden yaparlar ? atıyorum renault renault bizde çoğu modeli ucuz olsada fransa için ortalama bir modeldir. Renault çok ucuz ve kalitesiz arabalar üretemeyeceği için markaya zarar vereceğinden dacia vb. gibi bir şirket kurup veya alıp bu segmentte araç üretir ve satar. Böylece markaya zarar vermeden o ucuz pazardanda pay alır.

Togg'da yurtdışı pazarda bir firmanın o firma ortalama veya ucuzsa lüks segmentte, çok lükssede orta sınıf markası olarak ortaklığa gidecektir. O firmanın yurtdışı altyapısını kullanacak ve güvencesinden yararlanacaktır. Bu tip bir ortaklıkta ancak ya hyundai ile yapılır yada fiat ile olabilir. Bir ingiliz markası ise tamamen süpriz olur. Fransız ve almanlar olmaz keza malum sebebler. İspanyollarda fransız ve alman yalakası olduğundan zor.

İtalyanlar olabilir. Ancak fiat'ın elinde çok fazla marka var ve bunları çeşitli fiyat grupları ve pazarlara paylaştırmış durumda. En muhtemel partner bence Hyundai. Hyundai lüks segmentte genesis'i ve alt segmentte kia'yı kullanıyor. Ancak Genesis çok daha yeni kuruldu. Çok yeni ve dar bir pazar alanı var. Daha çok amerika'da lexus ile kapışmak için kurulan bir şirket.

O yüzden hem firmanın Türkiye'deki Hyundai Assan'a yakın kurulması, Hyundai'nin bu alandaki bakirliği, iyi ilişkilerimizide hesaba katınca Togg Hyundai'nin müslüman, Türki ve Güney Amerika pazarında ortaklığa gideceği lüks segment firma olabilir. Başka bir ihtimalde var tabi. Togg bir şirketler grubu marka değil. Belki ilk araçların marka ismide togg olabilir ama bu sizi yanıltmasın. Yani Togg duruma göre ismi duyulmuş bir markayı çinlilerin saab'ı aldığı gibi alıp Togg bünyesine katıp bu şirket kullanılabilir. Mesela ileride bmc togg'un ticari ayaağını oluşturmak üzere Togg'a geçebilir, veya Onuk sazan konsepti lüks konsepti oluşturmak için togg'a geçebilir. Otobüs konusunda temsa togg'a geri alınıp elektrikli otobüsler vs. olabilir.

Son olarak Togg girişimi aslında Türkiye için otomotiv sektörünün ilerisinde bir önem taşıyor. Biz savunma sanayi dışında sivil bir sektörde ilk kez büyük bir sanayi sektöründe yeni bir girişim için devlet eliyle o sektördeki irili ufaklı firmaları ana ve altyüklenici olarak birleştirip yeni bir dev firma yaratmaya giriştik. Eğer bu başarılı olursa bu bir çok sektörde elektronik, gıda, mobilya, tekstill vb alanlarda dev oyuncular çıkartmak için yapılabilir. Sonuçta bir elin nesi var iki elin sesi var.

Hocam benim yazdıklarım bir tahmin ile başlayan kaygılar silsilesi. Direkt bir suçlamadan uzak durdum çünkü Hükümete muhalif bir tavrım olsa da ülkesini seven her vatandaş gibi üretime şans tanımak ve desteklemek zorundayız.

Bir otomotiv şirketinin sıfırdan merhaba ağalar şeklinde girmeyeceği aşikar ama büyük bir şirketle ortak veya teknik destekli girişimler hep kolaycılıkla devam etti. Bir Tofaş yıllarca Fiattan destekle araba yapıp sattı, Otosan Ford için üretim yaptı vs ama hiçbiri ne yazık ki bu sürede “ulan bir bantta da kendi tasarımımız olsun bir yerden başlayalım” demedi, diyemedi.

Dediğim gibi üretimin her adımı kutsal benim gözümde :) elektrikli otomobil için pil teknolojisinde ar-ge yapmamız gerekiyor ve bu belki de ileride tankımızın elektrikli olmasını sağlar kim bilir. Yani hangi araştırmanın hangi endüstriye ait gelişmeye yol açacağı belli olmaz. Boş oturulmasın yeterki.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #51 : 27 Aralık 2019, 16:53:25 »
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2019, 17:22:56 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1652
  • 36
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #52 : 27 Aralık 2019, 17:18:02 »
Ön hava alıkları çok kötü gözüküyor

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #53 : 27 Aralık 2019, 17:19:54 »










Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #54 : 27 Aralık 2019, 17:33:17 »
Alıntı







Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #55 : 27 Aralık 2019, 17:34:01 »




Yeni Peugot 508'in akrabası galiba.  ;D
Araçlar güzel görünüyor.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #56 : 27 Aralık 2019, 17:50:29 »
Alıntı






YERLİ OTOMOBİLDE OTONOM SÜRÜŞ

Yerli otomobil otonom sürüş teknolojisine sahip olacak. Trafik sıkıştığı zaman otomobil kendiliğinden durup kalkabilecek.

Sürücünün direksiyonla kontrol etmesine gerek kalmayacak. Araçta, gelişmiş batarya yönetim ve aktif termal yönetim sistemlerinin sağladığı uzun ömürlü batarya paketi mevcut. Otomobilde, 200 beygir güç ile 7.6 saniye, 400 beygir güç ile 4.8 saniye altında 0-100 km/s hızlanma kapasitesi bulunuyor.

otomobilde Holografik Asistan teknolojisi de bulunuyor. Bu teknolojiyle yol detayları, tümsekler, köprüler sürücünün direkt olarak gözbebeğine ışınlar yoluyla iletilecek. Sürücü yola bakarken aynı zamanda bu uyarıları da görebilecek. Holografik Asistan teknolojisi dünyada ilk.

ARIZA DURUMUNDA

Yerli otomobil, sürekli olarak merkeze bağlı olacak ve bazı sistem güncellemeleri sürücünün bile hissedemeyeceği şekilde giderilecek. Ayrıca bakım ve parça değişimi gerektiren arıza durumlarında ise sistem, direkt olarak bakım noktasıyla iletişime geçecek.
youtu.be/hTMPEAIeLSA
youtu.be/jVTztX9Miss

https://mobile.twitter.com/TOGG2022
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2019, 17:55:36 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #57 : 27 Aralık 2019, 18:04:46 »


Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #58 : 27 Aralık 2019, 18:28:06 »
Alıntı






Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2709
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #59 : 27 Aralık 2019, 18:58:25 »
Modeller iyi, valla ben beğendim. Vergi indirimleri de iyi, öyle olması da gerekiyordu.

Başarılı olması iki şeye bağlı bu durumda:
a) Başta batarya olmak üzere kritik teknolojilerin ekonomik ve yenilikçi olarak yurt içinde üretilmesi gerekiyor;
b) önceden de dediğim gibi, kamu otoritesi muhakkak iç pazardaki elektrik altyapısı işini çözmeli.

Yoksa pahallı bir başarısızlık olur. Yazık olur.