Gönderen Konu: Yerli Otomobil  (Okunma sayısı 60075 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #30 : 23 Aralık 2019, 18:59:46 »
27 Aralık’ta Gebze’de ön gösterimi yapılacak olan Pininfarina tasarımlı yerli otomobilin prototipini İtalya’dan Türkiye’ye Ege Ekspres taşıdı. Aferin bunu akıl etmek , prototipi Dünya'nıN sayılı şirketlerinden birine bırakmak güzel...

Bugün Fatih Altaylı'nın yazısı vardı...Sosyal medyada dolanan bir model var herkes buna benzetiyordu...Ama bu model ise fiyatı 300 bini bulur diyor...

Hadi ben Fatih Altaylı kadar lüks beklentisinde olmayayım.. Ama yerli oto'muz , tamam güzel üretilsin eyvallah ama tamamen elektrikli , SUV bir aracın maliyeti , içi  çok kaliteli olmasa bile 200 bini bulur .

Ben şahsen alamam bu fiyata... Devlet kurumlarına bu araçtan alsak bu miktar bu araçların yaşamasına yeter mi?
Yerli oto amaç ne ? Onu anlatacak , hedef ne bilsek daha iyi yorum yaparız...

Yerli aracın üretim amacı ne? Devlet eliyle Hyundai , Toyota gibi bir marka yaratmak mı isteniyor? Böyle bir projeyi ne zaman duysam aklıma hemen KOLA TURKA hikayesi geliyor...

İç piyasada tüketilsin dışarı satış-global ölçekte rekabet 2. planda kalsın mı düşünülüyor bilemedim ki?????

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #31 : 24 Aralık 2019, 16:31:38 »
Alıntı
Bugün biraz daha netleşti. Yerli Otomobil'in sanal dış aynaları var gibi...



Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2707
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #32 : 24 Aralık 2019, 20:12:29 »
Bu projeden benim bir beklentim var mı? Hiç bir beklentim yok. Her ne kadar işe elektrikli otomobille başlamak çok mantıklı olsa da...

Bir Allah'ın kulu çıkıp demiyor ki, "Ülkedeki elektrik altyapısında, bu proje kapsamında şu şu iyileştirmeleri de planlıyoruz."

Ülkedeki elektrik altyapısıyla ilgili bu proje kapsamında planlanmış bir çalışma ve ayrılmış bir ödenek olsa, milli otomobil projesinin ciddiye alındığını ve üzerinde ciddiyetle çalışıldığını düşünürdüm ama öyle bir şey yok.

Bu nedenle, bence bu proje tamamen bir dostlar alışverişte görsün projesi.
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2019, 20:20:36 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #33 : 24 Aralık 2019, 21:28:07 »
Bugün biraz daha netleşti. Yerli Otomobil'in sanal dış aynaları var gibi...




Yarın da tekerinin ucunu göstersinler. Görmemişin otomobili olmuş gibi davranmak çok yakışıyor...
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #34 : 24 Aralık 2019, 21:52:42 »
Bu projeden benim bir beklentim var mı? Hiç bir beklentim yok. Her ne kadar işe elektrikli otomobille başlamak çok mantıklı olsa da...

Bir Allah'ın kulu çıkıp demiyor ki, "Ülkedeki elektrik altyapısında, bu proje kapsamında şu şu iyileştirmeleri de planlıyoruz."

Ülkedeki elektrik altyapısıyla ilgili bu proje kapsamında planlanmış bir çalışma ve ayrılmış bir ödenek olsa, milli otomobil projesinin ciddiye alındığını ve üzerinde ciddiyetle çalışıldığını düşünürdüm ama öyle bir şey yok.

Bu nedenle, bence bu proje tamamen bir dostlar alışverişte görsün projesi.

Böyle karar vermenizin tek sebebi :

''Ülkedeki elektrik altyapısıyla ilgili bu proje kapsamında planlanmış bir çalışma ve ayrılmış bir ödenek olsa, milli otomobil projesinin ciddiye alındığını ve üzerinde ciddiyetle çalışıldığını düşünürdüm ama öyle bir şey yok.'' mudur ?

Hocam bu bana pek mantıklı gelmedi. Bende her projeye ilk dikkat ve temkinle yaklaşırım ancak Togg projesinde tek bir falso yok şu ana kadar.

Neden ?

1-) Ülkede elektrikli araç altyapısı hazırlama işi Togg'un görevi ve sorumluluğu değil.
2-) Bu araç çıktığında kitlesel bir kullanım olmayacağından aşama aşama bu konu halledilecektir.
3-) Aracın ilk versiyonlarında range extender denilen benzini jeneratörle elektriğe dönştüren bir sistem olacak büyük ihtimalle.
4-) Bu konulardan ayrı olarak Türk Otomobili şirketi fikri izlenebilecek en mantıklı yöntemle ilerliyor. İlk olarak bu işi yapabilecek birden fazla dev şirket bir konsorsiyumda birleşti. Daha sonra şirketin başına bu iş için getirilebilecek en mantıklı adamlardan birisi ceo olarak getirildi. Yine çalışma ekipleri ve bölümlerin başına da yerli yabancı alanının en iyileri getirildi.
5-) Yine her nasıl olması gerekiyorsa arabaların tasarımı dünyanın 1 numaralı tasarım firmasına yaptırılıp prototipide oradan geldi.

Arkasındaki sübvansiyon ve siyasi destek devam ettiği sürece bu iş olacak diye düşünüyorum.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Ankhises

  • Ziyaretçi
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #35 : 25 Aralık 2019, 00:50:16 »
Bu projeyi bazı saçmalıklar yaşansada destekleyen biriyim lakin o saçmalıklardan bir türlü kurtulamıyoruz. Arac yapılmış gelmiş ülkeye... Yahu gösterinsene neyi gizliyorsunuz. İlla binlerce milyonlarca lira para harcayıp açılış yada tören mi yapacaksınız. Gösterin şu aracı. Herkes biliyorki henüz ortada fabrika yok birşey yok bugün başlansa en az 4-5 yıl sürer seri üretime girmesi neyini gizliyorsun. Henüz ortada reklamı yapılacak , havası atılacak birşey yok. İtalyan bir tasarımcıya siparişi vermişsiniz onlarda dizayn edip paketleyip göndermiş , her yıl binlerce insan kendi zevkine göre nasıl araba sipariş ediyorsa buda aynısı :)) Ortada reklam yapılacak , yerli arabayı yaptık denilecek hiçbirşey yok abi neyini gizliyolar bu aracın ya komedi ülkesiyiz. Yaa göster fotolarını videosunu insanlar olumlu olumsuz düşüncesini söylesin. neyin mücadelesi bu gergin gizli ortam ah bir anlasam

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2707
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #36 : 25 Aralık 2019, 11:02:27 »
Arkasındaki sübvansiyon ve siyasi destek devam ettiği sürece bu iş olacak diye düşünüyorum.

Sübvansiyon ve siyasi destek, para ve icraat ile olur, kuru lafla ve tribünlere oynamakla olmaz.

Tamamen elektrikli bir modelle işe başlamak bence çok mantıklı, çünkü telif hakları ve teknolojik olarak nispeten bakir bir saha. Patent yığınları ile yoğun olarak mayınlanmış bir bölge değil, en azından şimdilik...

Ancak bu girişimin hayatta kalabilmesi için, öncelikle iç pazarı kesinkes domine etmesi şart. Bunun için gerekli koşulların da siyasi otorite tarafından sağlanmış olması gerekiyor. Vergi istisnalarından başka gerekli elektrik altyapısının da kamu otoritesince hazırlanması lazım.

Buna dair en ufak bir emare olmadığına göre, siyasi iktidar işini yapmıyor demek ki. Yani ortada siyasi destek yok. Belki CB kişisel olarak siyasi destek veriyordur ama buna dair devlet politikası bulunmuyor anlaşılan.

Bu şartlarda, bu girişimin sonu Devrim Otomobili gibi olur. Ama kat ve kat daha maliyetli bir başarısızlık olur.
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2019, 11:13:30 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2337
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #37 : 25 Aralık 2019, 11:39:22 »
Oncelikle bastan soylemekte yarar oldugu kanisindayim konuya tam vakif olmadigim icin ancak kisisel kaygimi dillendirebilirim. Oncelikle  bu arac Millimi ? evet ise ne kadari gercekten yerli?  bu sorulari sormaktan kastim bu devirde bizlerden nerede ise 100 yil once bu yola bas koymus dev otomotif firmalari dahi hayatlarini idame ettirmek icin dahi bir biri ile evlilik yapmaktalar .

" Milliligin artik pek gecerli bir kavram olmadigi kanisindayim " Gununumuz dunyasinda  buyuk otomotif firmalarinin sair firmalar ile evliliklere gitmelerinin bir nedeni mevcut  pazar payi ve kullanimda olan motorlarin yavas yavas pazar paylarinin dusmesi olarak degerlendirebiliriz . Or Diesel motor artik cogu batili ulkede pek tercih edilir bir motor tibi olmayisi,benzinli araclarin ise benzin fiyatlarinin artisindan  dolayi pazar  Hyprid arabalarin  tercihine  yonelmistir . Ayrica Hyprid araclarin alim kredileri ,vergileri, sigorta ,tercih aliminda en onemli faktorlerdir" Bu durumda bizlerin de bu ise  elektrikli  araclar ile baslamamiz en azindan dogru bir adim.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #38 : 25 Aralık 2019, 12:26:44 »
Arkasındaki sübvansiyon ve siyasi destek devam ettiği sürece bu iş olacak diye düşünüyorum.

Sübvansiyon ve siyasi destek, para ve icraat ile olur, kuru lafla ve tribünlere oynamakla olmaz.

Tamamen elektrikli bir modelle işe başlamak bence çok mantıklı, çünkü telif hakları ve teknolojik olarak nispeten bakir bir saha. Patent yığınları ile yoğun olarak mayınlanmış bir bölge değil, en azından şimdilik...

Ancak bu girişimin hayatta kalabilmesi için, öncelikle iç pazarı kesinkes domine etmesi şart. Bunun için gerekli koşulların da siyasi otorite tarafından sağlanmış olması gerekiyor. Vergi istisnalarından başka gerekli elektrik altyapısının da kamu otoritesince hazırlanması lazım.

Buna dair en ufak bir emare olmadığına göre, siyasi iktidar işini yapmıyor demek ki. Yani ortada siyasi destek yok. Belki CB kişisel olarak siyasi destek veriyordur ama buna dair devlet politikası bulunmuyor anlaşılan.

Bu şartlarda, bu girişimin sonu Devrim Otomobili gibi olur. Ama kat ve kat daha maliyetli bir başarısızlık olur.

Hocam bence çok önyargılısınız.

Şimdi geçmişte bazı ön çalışmalar yapıldı ve buna istinaden bazı siyasi propagandalar da yaptılar. Ancak bu proje tam devlet desteğiyle ve olabilecek en mantıklı şekilde yürütülüyor. Bu benim kendi gözlemim.

Diğer yandan ilk modelin 2022'de satışa sunulması beklenirken siz devletin tüm planlamasını medyada paylaşmasını vs. bekliyorsunuz. Bekleyelim görelim hocam. Elbette araç çıktığında devlet her kademesine bu araçlardan alacaktır. Her türlü kampanyada yapılacaktır. Sonuçta işin içinde bmc'de var. Altyapı işinide ilk benzin destekli range extender'li araçlarlar daha sonrada oturmuş altyapıyla çözeceklerdir.

Oncelikle bastan soylemekte yarar oldugu kanisindayim konuya tam vakif olmadigim icin ancak kisisel kaygimi dillendirebilirim. Oncelikle  bu arac Millimi ? evet ise ne kadari gercekten yerli?  bu sorulari sormaktan kastim bu devirde bizlerden nerede ise 100 yil once bu yola bas koymus dev otomotif firmalari dahi hayatlarini idame ettirmek icin dahi bir biri ile evlilik yapmaktalar .

" Milliligin artik pek gecerli bir kavram olmadigi kanisindayim " Gununumuz dunyasinda  buyuk otomotif firmalarinin sair firmalar ile evliliklere gitmelerinin bir nedeni mevcut  pazar payi ve kullanimda olan motorlarin yavas yavas pazar paylarinin dusmesi olarak degerlendirebiliriz . Or Diesel motor artik cogu batili ulkede pek tercih edilir bir motor tibi olmayisi,benzinli araclarin ise benzin fiyatlarinin artisindan  dolayi pazar  Hyprid arabalarin  tercihine  yonelmistir . Ayrica Hyprid araclarin alim kredileri ,vergileri, sigorta ,tercih aliminda en onemli faktorlerdir" Bu durumda bizlerin de bu ise  elektrikli  araclar ile baslamamiz en azindan dogru bir adim.

Hocam bizim ülkemiz zaten senelerdir otomobil parçası üretiyor, otomobil üretiyor, otomobil tasarlıyor.  Uzun süre büyük otomobil firmalarının arka bahçesi olduğumuzdan bu işleri öğrendik çırak usta ilişkisi gibi. Ancak yabancı firmalar malı bize ürettirip kendileri satıp bize ufak bir pay verdiler.  Ancak bu kabiliyet ve birikimi bir yerli şirket altında toplayıp bunun satış ve reklamasyonunu yapmak kalmıştı. Oda bu projeyle yapılmaya çalışılıyor. En basitinden fiat egea, toyota ch-r Türkiyede Türkler tarafından tasarlanıp üretilen araçlar.

Ha bu araç milli olacak ancak yüzde yüz yerli olmayacak. Şu an piyasadaki hiçbir ülkenin hiçbir aracı tamamen yerli değildir. Çünkü bu son kullanıcının aldığı maliyeti etkin olması gereken rekabetin fazla olduğu bir alan. Tübitak'ın kendi ana alt sistemler hakkında nevs ile ortaklığı ve çalışmaları var. Ülkede de üretim altyapısı var. Ancak tabi yinede patenti alınıp üretilen yabancı parçalar vardır. Togg konsorsiyumunun ortakları aynı zamanda projenin alt yüklenicileride ve herkes sorumluluğunu yaparsa sorun olmayacaktır.

Sonuç olarak aracı biz Türk firması ismi altında satıp paranın çoğunu alıyorsak bu iş tamamdır.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Otomobil
« Yanıtla #39 : 25 Aralık 2019, 15:47:57 »
Alıntı
Sizi dinledik, 14.53’te geldik.

#TürkiyeninOtomobili dünyaya açılacak, #GönülleriFethedecek

Saat 19.23’te yine buluşalım.

#YeniliğeYolculuk
#TOGG

http://togg.com.tr




youtu.be/YyKQfeX6bzQ
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2019, 15:37:12 Gönderen: カメせ »