Gönderen Konu: ZMA-15 Modernizasyon Projesi  (Okunma sayısı 17796 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2672
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: ZMA-15 Modernizasyon Projesi
« Yanıtla #10 : 15 Mart 2020, 16:07:57 »
Diğer yandan da bir yorum eklemek isterim. Bunu diğer iletiden bir süre sonra yazıyorum diye ikinci ileti olarak yazıyorum kusura bakmayın. (İlkini okuyanlarda okusun diye.)

Kağıt üstünde Acv-300'ler modernize edilirlerse gayet güzel makineler. Altay gelse bile hadi çöpe atalım tulpar alalım vs. denilecek makineler değil. Bu aletler iki şekilde değerlendirilebilir ;

1- Hafif modernizeli kısa vadede kullanım ;

Yukarıda bahsedilen modernizasyon + pulat + 2li omtas/tow podu.

2- Ağır modernizeli orta vade kullanım;

Bmc Power 600 hp motor, Korhan kulesi + 2 li anti tank podu.

----------------------------------

Ülkemizin şu an çok ciddi bir zırhlı sorunu var . Ama bunu Altay'a kadar çözmek çok kolay. Yapacağımız tek şey ;

1- Leopard 2a4'leri era ağırlıklı açılı reaktif zırh, pulat/akkor modernize etmek ve M-60 tm modernizesini tamamlamak.
2- Şu anki acv-300'lere ek 400 adet acv-s'i yukarıdaki modernize paketi + pulat +2 li omtas/tow podu eklemek.
3- Dm-53 sınıfı sabot mühimmat üretmek veya ihraç etmek .

Bitti.

Elimizde 500 Modern tank ve bunları asist'e edecek 1000 modern zma olacak. Hemde kısa bir zamanda hemde ufak paralara.

250 Leopard 2a4T1 + Acv-300 T1 Batıya, 90 Leopard 2a4T1 + 160 Sabra TM + 500 Acv-300 T1  Bunlara destek olarakta batıda leopard1'leri doğuda m-60a3'leri konumlandırdığımızda sorun kalmaz.

Zaten son gördüğümüz görüntüler doğru ise leopard 2a4'lerin zırh koruması modernize sonrası altaydan pek aşağı olmayacak. Tek fark L-44 ve L-55 top farkı sabra-Leo ve altay'ın oda dm53 kullanılsa pekte deliş farkları olmaz.

500 Modernizeli Sabra/Leo + 1000 Modernizeli Acv-300 =

3 Milyon dolar tahmini Leopard 2a4 modernize parası (Daha fazla olması zor zaten acv modernizesindekilere ek + reaktif zırh ve pulat  olacak. )

2 Milyon dolar  Zma başı modernize fiyatı.

340x 3 milyon dolar = 1.020 milyar dolar , 1000 zma x 2 milyon dolar = 2 milyar = 3 milyar dolar.

500 Altay + 1000 modern zma;

1 Altay = ortalama 10 milyon dolar.
1 Modern Zma = 4-5 milyon dolar.

toplamda 5 milyar + 5 milyar dolar = 10 milyar dolar.

Birde bunların sıfırdan üretim süreçleri var. Şimdi 3 milyar dolar nire 10 milyar dolar nire.

İlk elimizdekileri değerlendirilir.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6581
  • 185
  • DefenceTurk.com
ACV-15’e PULAT AKS ve insansızlaştırma paketi
« Yanıtla #11 : 22 Mayıs 2020, 15:57:01 »
Alıntı
ASELSAN’dan ACV-15’e PULAT AKS ve insansızlaştırma paketi.

Türk savunma sanayiinin lokomotifi konumundaki ASELSAN, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin günümüz ihtiyaçlarını karşılamak üzere projeler yürütürken kuvvetin geleceği için şimdiden hazırlıklarını yapıyor.

Günümüz muharebe ortamına yönelik çok hızlı reaksiyonlar gösteren hatta muharebe ortamının ihtiyaçlarını önceden fark eden ASELSAN, bunun ilk örneğini Fırat Kalkanı Harekatı’nda göstermişti. Leopard 2 NG Projesi için oluşturduğu modernizasyon paketinden yola çıkarak M60T tanklarının asimetrik muharebe koşullarına ayak uydurması için hızlı bir çözüm geliştirmişti.

Suriye’deki harekatlarda TSK envanterindeki tanklar dışında ACV-15 Zırhlı Muharebe Aracının (ZMA) da modernizasyon ihtiyacı olduğu görüldü. Bu ihtiyaçlara binaen ASELSAN ana, FNSS alt yükleniciliğinde sözleşme imzalandı.
https://www.defenceturk.net/aselsandan-acv-15e-pulat-aks-ve-insansizlastirma-paketi

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: ZMA-15 Modernizasyon Projesi
« Yanıtla #12 : 22 Mayıs 2020, 21:44:15 »
Asimetrik ortamlar için motorlu tabut. Normalde geri ile cephe hattı arasında piyadenin arazide intikali ve onun korunması için 50 yıl önce tasarlanmış bir konsept zpt/zma. Ama artık her türlü piyadenin  zırhını deldiği bir aracı kullanmak için zorluyoruz mehmetçiği.

Hadi pulatla tanksavar ve roketatarları durdurduk. Peki 30, 40, 50mm lik top mermilerini ne durduracak bu araçda?! Dünya artık bu kalibrelere geçiyor.

İnsansız olarak kullanılacaksa sıkıntı yok. Ama insanlı maalesef çok sıkıntılı olacak. İnsanına değer veren ülkeler artık tank gövdesi kullanmaya geçerken biz eskiyi kaynakla, taşlamayla düzeltip, boyayıp salacaz ortalığa. Piyadenin işi zor. Tek şansları önden iha ve insansız zma lar alanı kontrol ederse bi ihtimal kurtulabilirler.

Adamlar en sıradan bradley zma sını bile reaktif v.s bi sürü zırhla donatıyorken biz aliminyumu salıyoz sahaya. Bence yanlış yapıyoruz. En azından bi miktar riskli bölgeler için altay gövdesinden zma, zpt yapılsaydı.
« Son Düzenleme: 23 Mayıs 2020, 03:01:37 Gönderen: Alpars »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2256
  • 67
  • DefenceTurk.com
Ynt: ZMA-15 Modernizasyon Projesi
« Yanıtla #13 : 15 Haziran 2020, 03:20:20 »
Ben hep ve her defasında bir zma nın piyade taşımasından feragat edip kendi ülkesinin ürettiği tank ile aynı şaseyi kullanması taraftarıyım

 örnek vermek gerekirse
Lecrec tank ekürüsi lecrec zma
Ariete tank ekürisi ariete zma
M1 tank ekürisi m1 zma
Leopard2 tank ekürisi leopard2 zma

Böyle bir örnek yada çözüm dünya ordularında var mı düşünülüyor mu bilmiyorum ama işin bu noktaya evrilceğini düşünüyorum .


Belki bmp terminatör buna benziyordur.

50 ile 70 tonluk tankların yanında 40 ile 50 tonluk zmalar demekde yanlış olmaz

Şimdi görünüşte buna en yakın eküri ve benzerliği otokar tulpar ile yapmıştı.Tonajını bilemiyorum muhtemel 30 tondur

Esas soru ve konu modernizasyon başı 1.3 milyon dolar getirceği yenilik insansız 25 mm kule yani ana silahtaki kalibre değişmiyor zaten eski dragar kulede de kulenin içinden ateş ediyordu değişen tek şey bu insansız kule ile koruma artar deniliyorsa illa kulenin zırh kalınlığına bakmıyacaksın şase zayıf ise bir anlamı yok bu önlemin

Artısı lazer ikaz alıcısı suriyede antitank vede ihalara karşı ne kadar savunmasız kaldığını tankların birlikte gördü.lazer ikaz alıcısının önemi anlaşılmıdır heralde aynı duruma düşmemek adına.

Ve yine şasenin zırh kalınlığından bahsetmiş iken acv 15 in yada akıncının zırh kalınlığı nedir ki fayda sağlasın (stanag değerini merak ediyorum)hangi derecece hangi mühimmata korur şeklinde ki Sn. alparsda muharebede 30-50 mm topları görebilceğimize değinmiş ve belirtmiş.

Şimdi durum bu iken;

Otokar tulpar için zamanında şase fiyatının 1-1.5 milyon civarı olduğu bazı forumlarda ve sosyal medya yazılmıştı.oldukça ucuzluğundan bahsedilmişti.

Madem nefer 25 mm kulesi için 1.3 milyon dolar araç başı harcıcaksın hiç az bir para değil kaç araç 300 araç için mi ihale ?Az bir rakam değil
Bana göre bahsedeceğim nedenlerden ötürü paranın çarçur edilmesi söz konusu kendi kişisel kanaatım

O zaman Altay tankındanda ve ekürüsinden bahsediliyorsa kim olacak Otokar gel deki bizim zma ya ihtiyacımız var üstelik akıncı ile bu işin ilerki yıllarını görmemeiz ve karşılamamız mümkün değil senin bu tulpar zma çözümünü bizim modernizayon için düşündüğümüz nefer 25 mm kulesini entegre edelim de Altay ekürisi hazır olsun Altay dan önce

Fiyat ta 1.3 değilde 2.8 milyon dolar olmuş olsun sana kim ne der yada hesab sorabilir ki modernizasyondaki ayrıntıları tek tek şeffaflık ile açıklayabildiğin zaman savunmadan tasaruf olmaz kimsede seni yadırgamaz.

Tulpar'ın stanag koruma değeri nedir bilen var mı aradaki farkı bulma açısından

Ki işin aslı tulpar + korhan kuleli zma olması lazım motor gücü de 1000-1200 beygir ek zırh ile 40-45 tonu bulmalı 50 tonlara yaklaşmalı, ek zırh vesaire ile tabi bu istekler ile fiyat

Motor adayım tülomsaş 1000 beygir test edilme görüntüsü mevcut olan motor ile koç firmasının bulabilceği isveç yada italyan motoru kim bu firmaya görev verilsin kesinlikle bulur

Antitank podu konusuna girmiyorum hem omtas hem umtas kullanabilmeli (laser + ırr vesair)zaten olmalı.

Birdiğer önerim

Kaplan tankının şasesinin kullanılması.

Burda da aslında kaplan tankının zırhı incedir iki üç kat fazla kalınlık değerinde ve kompozit zırh kullanan bir versiyonunu kullanan bir zma secilebilir ve üretim yoluna gidilebilir. Kaplan tankının sadece şase dizaynına sadık kalır yada yararlanılır projenin ana felsefesi bu şekilde gerçekleştirilir.

Orjinalde kaplan tankı şasesi ince ve zayıftır.

105 mm kule yerine daha hafif bir kule seçilceği için gereken ağırlığı şaseyi güçlendirmek için kullanmak mantıklıca olur.motoruda gerekirse 1000 beygirlik motor seçip 40-45 tonluk zma modeli harika olur ister 25 mm nefer kullan anti tank podlu ister korhan zma kulesi kullan 35 mm tercih senin bizimkiler ucuz olsun çok olsun diye gider 25 mm olan kuleyi seçerler orası ayrı..

Şimdi gerek tulpar gerek kaplan tank şasesi ekstra para ve maliyet isteyeceğinden bizimkilerin suratları buruşur ve ekşir kabul ettirmek yada onaylatmak zor olur .

O zamanda gereken korumayı sağlıyacak zma'mız olmamış olur.

Bu durumda yapılcak en iyi iş şu olur.

Eski ve kullanımı geri plana tutulan tanklar arasından ki bunlar

M48 a5t3
M60 a3 sunrise
Leopard a1 t5

Tanklarından zırhı en kalın olanı ve en hızlı olan hafifleme sonrası en hızlı olabilcek tankı seçerler malum tankı zma'ya çeviriyoruz

Tabiki bu tank m60 a3 olur sonra m48 seçilir leopard hızlıdır saate 70 km/h ama zırhı önden 100 mm ile zayıftır m60 ta bu değer önde 230 mm olması lazım zaten hepsi 4 kişilik tank iken zma ile 3 kişiliğe ve 105 top ve kulesinden. Kurtulcağın için daha hafif araç ve daha hızlı harekat dünzeleyebilcek aracın olmuş olur elde edeceğin hafifleme ile...

Elindeki m60 a3 sunriselarda ömrünün geri kalanında jilet olmak depolara kaldırılmak yada g.doğuda mevzide nöbet tutan bir unsur olmak yerine cephede aktif olarak kalmaya devam eder

600 x 1.3 milyon dolar nefer 25 mm kulesine vererek 600 adet m60 a3 sunrise zma mız olmuş olur 230 mm lik zırh ilede 30-50 mm lik topları pek sıkıntı olarak düşünmeyiz.hatta 1000 hp lik tülomsaş motorda bu vb. Zmalarda kullanrak hizmet hayatına  başlatabiliriz vede askeri alanda kendine yer buldurabiliriz.

Ama tabiki yeni nesil rha veya kompozit zırhlı bir zma olmaz tulpar yada otokar kaplanın ekstra güçlendirilmiş şaseli versiyonu gibi



« Son Düzenleme: 15 Haziran 2020, 03:24:39 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2256
  • 67
  • DefenceTurk.com
Ynt: ZMA-15 Modernizasyon Projesi
« Yanıtla #14 : 15 Haziran 2020, 04:37:56 »
Pardon yanlış yere yazmışım ekonomi başlığına taşıdım yazıyı
« Son Düzenleme: 15 Haziran 2020, 04:39:35 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44306
  • 614
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6581
  • 185
  • DefenceTurk.com
ZMA-15 Modernizasyon Projesi
« Yanıtla #16 : 14 Ekim 2020, 12:45:54 »
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2020, 12:47:03 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5014
  • 231
  • DefenceTurk.com
Ynt: ZMA-15 Modernizasyon Projesi
« Yanıtla #17 : 14 Ekim 2020, 12:57:06 »
Bana mı öyle geliyor, yoksa baş topu zma' nın gövdesine biraz büyük mü gelmiş ?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7722
  • 456
  • DefenceTurk.com
Ynt: ZMA-15 Modernizasyon Projesi
« Yanıtla #18 : 14 Ekim 2020, 12:58:37 »
Kule sanki aracın ebatlarına göre büyük gibi , biraz eğreti durmuş. Gövde ile kule arası boşluk varmış gibi...

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7722
  • 456
  • DefenceTurk.com
Ynt: ZMA-15 Modernizasyon Projesi
« Yanıtla #19 : 14 Ekim 2020, 12:59:34 »
Bana mı öyle geliyor, yoksa baş topu zma' nın gövdesine biraz büyük mü gelmiş ?
Aynı şeyi düşünmüşüz😎