Gönderen Konu: FNSS-ASELSAN 25/30mm Uzaktan Komutalı Kule Geliştirme Çalışmaları Devam Ediyor  (Okunma sayısı 8059 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Şahinbey

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 0
Uzaktan Komutalı Kule (UKK) projesi, FNSS Savunma Sistemleri A.Ş. ve ASELSAN A.Ş. arasında 21 Mart 2008 tarihinde imzalanan ortak ürün geliştirme işbirliği protokolü ile hayata geçirilmiştir. SSM’de imzalanan anlaşma gereği sürdürülen proje kapsamında, tekerlekli ve paletli zırhlı araçlar üzerine monte edilmek üzere 25 veya 30 mm kalibrede otomatik topla teçhiz edilmiş, üzerinde gündüz/gece ve kötü hava şartlarında görüş sağlayan kamera ve algılayıcılar bulunan, hareket halinde atış için stabilizasyon sistemine sahip uzaktan komutalı bir kule (UKK) geliştirilecektir.

Projede, Aselsan görüş ve top atış kontrol sisteminden sorumlu olurken FNSS ise kule komplesi, silah sistemleri ve mekanik sistemlerin tasarım ve imalatından sorumlu olmuştur. İlk prototip kulenin 2010 başında tamamlanması planlanmaktadır.

UKK, tamamen Türk mühendisleri tarafından gerçekleştirilen özgün bir tasarım olma özelliğiyle lisans sözleşmeleri ve ihracat izinleri gibi engelleyici uygulamalara takılmadan ülke ekonomisine olumlu katkılarda bulunacak milli bir savunma ürünü olacaktır. UKK, gelecekte karşılaşılabilecek yeni ihtiyaçlara hızlı cevap verebilmek için çabuk bir biçimde modifiye edilmeye ve geliştirilmeye uygun bir kule platformudur. Günümüzde orduların talep ettiği ortak eğilimlere uygun şekilde geliştirilen UKK’nın  Dünyadaki benzer örneklerinin çok az olması sebebiyle yurtiçi ve yurtdışı satış potansiyeli yüksek görünmektedir.

Geleneksel silah kulelerinden farklı olarak, nişancının, mühimmatın ve diğer bazı ekipmanların bulunduğu sepet bölümü UKK tasarımında yer almamaktadır. Bu sayede 1.500 kg’dan daha düşük bir tasarım ağırlığına sahip olan kule, çok sayıda paletli ve tekerlekli araca, ek   güçlendirme ve değişiklik gerektirmeden uygulanabilmektedir. Kulenin altında araç içerisinde yer alan sepetin bulunmaması kullanılabilir iç hacmin artmasını sağlamıştır. Aynı zamanda, araç içerisinde dönen büyük bir kütlenin olmaması, bu tasarıma personelin güvenliğini artıran bir avantaj olarak yansımıştır.

Kaynak:http://www.fnss.com.tr/v1.6/index.php?conmenu=11