Gönderen Konu: TÜMOSAN  (Okunma sayısı 13532 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7764
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜMOSAN
« Yanıtla #20 : 07 Haziran 2020, 11:37:49 »
Hocam Çin' e yüklenme fikrime ne diyorsunuz? Balistik füze teknolojimizi  Çin verdi bize biliyorsunuz...

Altyapımız olmayan alanlarda Çin teknolojisine yönelmek. Abd-avrupa bizim için hep sorun...

İnsanın bunlardan mal alası bile gelmiyor...
« Son Düzenleme: 07 Haziran 2020, 11:39:30 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2773
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜMOSAN
« Yanıtla #21 : 07 Haziran 2020, 11:46:06 »
Motor ve transmisyon için işbirliğine gerek yok. Ama mikroişlemci imalatı için işbirliği yapılabilir.

Ha bu arada, bence Çin ile iş ve ticaret yapmak aslında AB ve ABD'ye kıyasla kat ve kat daha zordur.

AB ve ABD konularında sorun biraz da şu: AKP onlarda ciddi kuşkulara neden oluyor, AKP iktidarı ile işbirliğinden işlerine gelse bile kaçınıyorlar.
« Son Düzenleme: 07 Haziran 2020, 11:47:24 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2672
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜMOSAN
« Yanıtla #22 : 07 Haziran 2020, 11:47:44 »
Hocam Çin' e yüklenme fikrime ne diyorsunuz? Balistik füze teknolojimizi  Çin verdi bize biliyorsunuz...

Altyapımız olmayan alanlarda Çin teknolojisine yönelmek. Abd-avrupa bizim için hep sorun...

İnsanın bunlardan mal alası bile gelmiyor...

Çin kullanılabilir ancak bunu yapmak demek abd'ye ebediyen bay bay demek. Rus ile işbirliği yapsan daha az tepki alırsın. Çünkü amerikalılar ruslardan korkmuyor ama çinden korkuyorlar. Çin son ihtimal olur. Diğer yandan çin'i kullanıyorsak çin bizim üzerimizden askeri üslerle akdenize ve karadenize açılmak isteyecektir. Tıpkı abd gibi üsler vasıtasıyla dünyaya yayılmak istiyorlar. O işin bedeli büyük olur.

Ancak tabiki de balistik füze teknolojileri, ileride olacak muhtemel bir yerli modifikasyonlu j-31 ve muhtemel vtol j-18 her zaman işimize yarar.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2773
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜMOSAN
« Yanıtla #23 : 07 Haziran 2020, 11:58:37 »
Ancak tabiki de balistik füze teknolojileri, ileride olacak muhtemel bir yerli modifikasyonlu j-31 ve muhtemel vtol j-18 her zaman işimize yarar.

Valla, mikroişlemci üretmek için Çin ile ortak araştırma ve altyapı konularında işbirliğini her durumda tercih ederim. Boş verin J'yi K'yı.  ;)

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2672
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜMOSAN
« Yanıtla #24 : 07 Haziran 2020, 12:11:33 »
Ancak tabiki de balistik füze teknolojileri, ileride olacak muhtemel bir yerli modifikasyonlu j-31 ve muhtemel vtol j-18 her zaman işimize yarar.

Valla, mikroişlemci üretmek için Çin ile ortak araştırma ve altyapı konularında işbirliğini her durumda tercih ederim. Boş verin J'yi K'yı.  ;)

O altsistemler askeriye de de kullanılsa da daha çok sivil alanda işbirliği olduğundan yazmadım hocam.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5028
  • 231
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜMOSAN
« Yanıtla #25 : 07 Haziran 2020, 12:14:01 »
Maalesef dünyada bu motor konusunda tekel ülkeler ve firmalar var. Mesela tank motoru konusunda Almanlar ve MTU. Uçak motoru konusunda da Amerikalılar ve birazda olsun Avrupalılar; RR'siydi , General Electric'iydi, Pratt & Whitney'iydi, Eurojet'iydi yani sürekli bir batı tekeli bulunuyor.

Tank konusunda Hintliler Arjun diye bir ucube ürettiler 30 yıldır üzerinde çalışıyorlar ellerine yüzlerine bulaştırdılar, Çinliler ve Ruslar henüz daha ellerindeki sözde 5. nesil uçaklarının motor sorunlarını daha çözebilmiş değiller ve hadi tank motoru neyse de daha önce pervaneli uçak tecrübemiz bile olmamasına rağmen biz kendimiz 4.5 - 5. nesil bir savaş uçağı yapmaya kalkıp üzerine birde motor geliştirmeye çalışıyoruz.

Harbiden ya çok cesaretliyiz ya da bilmiyorum artık ne denir inşallah bu tank ve uçak konularından alnımızın akıyla çıkarız. Hadi yine uçak konusu neyse de tank konusunda çok geç kaldık.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7764
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜMOSAN
« Yanıtla #26 : 07 Haziran 2020, 12:24:04 »
ABD , Çin ile balistik füze işbirliğimize tepki vermedi. Kısıtlı menzil dolayısıyla belki de...100 yıl önce bulunan dizel motor işbirliğine neden ses çıkarsın ki...

Merzifon hocam ben mikroişlemci felan anlamam. Çünkü işlemci,elektronik,sensör işini aselsan,havelsan vb. şirketlerimiz bir şekilde hallediyor, mevcut bir elektronik altyapımız var.Örneğin forumda hiçkimse aesa'yı yapabilir miyiz diye dert etmiyor,yaparız biz bu Aesa'yı diyor . Ama motor işi çok can sıkıyor.Motor ve transmisyon meselesini bu kadar hafife alıp "gerek yok" demenize çok şaşırdım. Altay,Fırtına,T-129 tüm ihaleler ve üretim motor-transmisyon yüzünden durmadı mı? 20 bin sayfadır motor yapamıyoruz diye şikayet ediyorken bu rahatlığınız ilginç. Bilmediğimiz bir bilginiz mı var?

Sayın Battlestar; tüm ABD firmaları üretimlerini Çin'de yapıyor. Trump'ın bize bye bye diyecek yüzü olamaz. O Sarı kafa önce  ABD firmalarını memleketine döndürmeyi becersin sonra bize sallasın.
Her üretimde Abd kazığı yediğimiz veya ABD bu konuda ne der diye düşündüğümüz için Çin'e yönelelim diyorum zaten..

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2773
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜMOSAN
« Yanıtla #27 : 07 Haziran 2020, 12:37:17 »
Ama motor işi çok can sıkıyor.Motor ve transmisyon meselesini bu kadar hafife alıp "gerek yok" demenize çok şaşırdım. Altay,Fırtına,T-129 tüm ihaleler ve üretim motor-transmisyon yüzünden durmadı mı? 20 bin sayfadır motor yapamıyoruz diye şikayet ediyorken bu rahatlığınız ilginç.

Motor ve transmisyon olayına "gerek yok" demedim, tam tersine olmazsa olmaz dedim. Gerek yok dediğim kısmı, 1800 HP gücündeki ağır tank güç paketiydi. O da şansımıza ağır tanklar yavaşça tedavülden kalktığı içindir, yoksa ona da ihtiyacımız vardı.

Orta zırhlı kara araçları için 750-1000 HP aralığında dizel güç paketi ve TS-1400 motoruna çok acilen ihtiyacımız var. Ve bu konular 3-5 sene içinde çözülecekler. Bu nedenle rahatım.

Ağır tanklar için güç paketi üreteceksek, bence bu ancak yepyeni bir transmisyon teknolojisi ile olasıdır. F110 ayarında itki veren bir turbofan içinse en az 15 yıla ihtiyacımız var.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7764
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜMOSAN
« Yanıtla #28 : 07 Haziran 2020, 13:02:35 »
Hocam ;
ABD , F-110 motorunu vidasına kadar biliyoruz diyoruz.Çoğu kişi de bu motorun muadilini 10 senede kendimiz üretiriz diyoruz.Ben bu işin bu kadar kolay olacağına inanmìyorum.

ABD bu muadil F-110 motor işine sizlerin iddia ettiği gibi tarafsız bakmayacaktır . Baksa bile kritik bazı motor elemanları gerektiğinde mutlaka engel çıkaracaktır.


Çin'i bize WS motor teknolojisini vermeye ikna edersek F-110 muadili bir motordan çok daha önce 25000 üzeri ikili bir motor yapabiliriz bence.

Çünkü kritik motor teknolojisi mutlaka ABD ambargosuna takılır...


Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2773
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: TÜMOSAN
« Yanıtla #29 : 07 Haziran 2020, 14:14:11 »
Hocam ;
ABD , F-110 motorunu vidasına kadar biliyoruz diyoruz.Çoğu kişi de bu motorun muadilini 10 senede kendimiz üretiriz diyoruz.Ben bu işin bu kadar kolay olacağına inanmìyorum.

ABD bu muadil F-110 motor işine sizlerin iddia ettiği gibi tarafsız bakmayacaktır . Baksa bile kritik bazı motor elemanları gerektiğinde mutlaka engel çıkaracaktır.


Çin'i bize WS motor teknolojisini vermeye ikna edersek F-110 muadili bir motordan çok daha önce 25000 üzeri ikili bir motor yapabiliriz bence.

Çünkü kritik motor teknolojisi mutlaka ABD ambargosuna takılır...

1- Çin o teknolojiyi vermez, verse bile beleşe vermez, sağlam tavizler ister. Astarı yüzünden pahalıya gelir. Çin işbirliğine pek açık bir ülke değil aslında, onlarla iş yapması zor. Füze teknolojisi 40 yılda bir gelen fırsattı, Varyag'ın geçebileceği başka bir boğaz yoktu zira.  ;D

2- Kritik motor elamanını ABD'den alacaksak hiç uğraşmayalım. Motoru komple alalım. 10 Yıl dediklerine bakmayın, o iş en az 15 yıl sürer bence. Kale firması minnacık ve en önemlisi tek kullanımlık bir turbojet için planladığından iki kat fazla zaman harcadı. F110 ayarında turbofan motor için çok fazla ter, zaman ve para gidecektir. Ama yapacak bir şey yok, oturup çalışacağız.

Umarım bizimkiler ilk TFX ler için en az 300 adet F110'u peşin peşin tedarik ederler. Yoksa Altay versiyon 2.0'ı yaşarız hep birlikte. İşin kötüsü jet motorlu uçakların tedavülden kalktığı da yok!
« Son Düzenleme: 07 Haziran 2020, 15:22:52 Gönderen: merzifonlu »