Gönderen Konu: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları  (Okunma sayısı 143967 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cengiz3453

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 11
  • 2
  • DefenceTurk.com
Ynt: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları
« Yanıtla #170 : 12 Ocak 2015, 19:46:51 »
Ben tahminen 20m civari olur . Bizim ucak hatta artisida olabilir.  Böyle 20m civari bir ucaga hangi motor gerekli gucu saglar. Ayrica Amerikalilarda bizi hep yalvartti birazda onlar yalvarsin. Cunku Bu ucak ucacak eninde sonunda bu bittiginde zaten. bunu ve olasi pazari da hesapladiklarindan.Kosarak gelmedilermi. Yatirim yapmaya. BAhsi teknoloji Transferinde bol tutan kazanir gibime geliyorda iste yine o soru bizim o boyuttaki ucagi hangi motor kanatlandirir?
Usta japonyanın geliştirdiği atd-x shinshin savaş uçağının motoru nasıl uygun olmazmı mükkemmel bir jet motoru geliştirdiğin duymuştum japonların ve ilk hayalet savaş uçağını bu ay içinde uçurmayı planlıyorlar avrupa'dan daha iyi jet motoru yaptığı muhtemel ne dersiniz ?

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları
« Yanıtla #171 : 12 Ocak 2015, 20:17:54 »
Ne denir ki. Hep diyorum G.Kore,Cin,Japonya gibi ülkelerle .Resmi calismalarimizin yaninda teknoloji transferi icin olsun bizim sahip olmadiklarimiza erismek icin olsun. Acaba gayri resmide calisiyormuyuz. Dediginiz ucakta olsun motorundaolsun. G,Kore nin Kfx te Cinle Füze konusunda ve daha bir cok projede vardir diye dusunuyorum. Mesela bazi yerlerde Tfx icin Fransa ile Rafael in seathl 5, nesil üzerinde calistigi konusuluyor. kim ihtimal verebilirki. Benim dusunduklerimde insallah misliyle oluyordur da bir an önce biryerlere geliriz ortalik karisik gelecekte dahada cok karisacak hizlanmamiz lazim baska care yok kimseye guvenilmez.

Çevrimdışı Atak

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 36
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları
« Yanıtla #172 : 27 Nisan 2015, 23:21:45 »
SSİK’ten yerli yolcu uçağında Dornier 328 kararı çıktı

Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK) ilklere imza attı. Sivil bir projeye kadar amacıyla toplanan SSİK’te yerli yolcu uçağı için önemli adım atıldı. İşte o uçak Dornier 328!

 
Başbakan Ahmet Davutoğlu, Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz ve Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel’in katılımıyla yapılan Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK) ilklere imza attı. Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nda (SSM) gerçekleştirilen ve yaklaşık 2 saat süren toplantıda yerli yolcu uçağı için harita çıktı. Projede, tasarım ve imalat hakkı Amerika’da yerleşik Eren ve Fatih Özmen’in sahip olduğu Sierra Nevada Corperation’a (SNC) ait,  Almanya menşeli Dornier’in 328 modeliyle ilerlenmesine karar verildi. 2002'de iflas eden şirketin hem turboprop hem de jet motorlu modeli 328’in tasarım, imalat ve geliştirme haklarına SNC ile birlikte ortak olunacak.

50 UÇAK SİPARİŞİ

Plana göre ilk etapta toplam 50 uçak imalatı gündemde. Bu uçaklar sivil tasarıma sahip. Ancak yapılacak modifikasyonlar ile askeri amaçlı da kullanılabilecek. 328 serisinin pervaneli modeli, Amerikan Hava Kuvvetleri tarafından kullanılıyor. Projenin maliyetleri Savunma Sanayi Destekleme Fonun’dan karşılanacak. Ana yüklenici olarak Savunma Teknolojileri Mühendislik STM şirketi imalat ve tasarımda koordinasyonu gerçekleştirecek.

İŞTE O UÇAK

Almanya merkezli Dornier şirketi, dünyanın en eski uçak imalatçıları arasında yer alıyor. Şirket, 1980’lerin sonunda geliştirdiği 30 koltuklu turboprop motorlu 328 serisi ile bölgesel havacılıkta farklı bir segmente geçmeyi hedefledi. Önceden tasarladığı Dornier 228 gibi uçakların kapasitleri 20 koltuğa kadar çıkıyordu. 

İlk uçak 6 Aralık 1991’de uçtu. Bunu sertifikasyon sonrasında Ekim 1993’te hizmete girmesi izledi. Koltuk kapasitesi 30 ila 33 arasında değişiyordu. Ancak uçağın pazara sunulması sırasında ATR42, Saab 2000 gibi uçaklar, bölgesel pazarda koltuk kapasitesini yukarı doğru yani 50 koltuk ve üzerine çekti.

Bu gelişmeler yaşanırken Dornier, uçağın turboprop motorlarını jetle değiştirdi. Performansı arttırdı. Amaç 30-40-50 koltuklu bir uçak ailesi oluşturmaktı. Uçak hizmete 1996'da girdi. 2002 yılına kadar da imal edildi. Toplam 217 uçak imalat hattından çıktı. 





 



Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1657
  • 36
Ynt: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları
« Yanıtla #173 : 27 Nisan 2015, 23:45:46 »
Bu uçağın tüm lisansları satın mı alınacak ?

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları
« Yanıtla #174 : 28 Nisan 2015, 07:50:33 »
Bu uçağın mevcut modeli 30 koltuklu.Bu modelin bölgesel yolcu uçağına çözüm olmasını beklmiyorlardır sanırım.Ancak kafalardaki düşünce şöyle olabilir.50 adet mevcut modelden ve muhtemelen pervaneli olandan üretilip sonrasında projesi var olan ama firmanın yatırımı kesmesi nedeniyle ortaya çıkarılamamış olan 80-110 yolcu kapasiteli 728/928 modelleri üzerinden yerli katkının daha da artırılması yoluyla devam edilmesi.Eğer 30 yolcu kapasiteli ve pervaneli bir uçak bu işi görür diye düşünülüyorsa hiç uğraşmasınlar bununla zira elde hazıra yakın TAI HD19 projesi var.Onu canladırsınlar,en azından tasarımı yerli deriz.

Çevrimdışı Atak

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 36
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları
« Yanıtla #175 : 28 Nisan 2015, 13:18:11 »
Bölgesel yolcu uçağı için mevcut kapasitesi biraz yetersiz gibi görünse de, sunduğu avantajlar oldukça fazla gibi görünüyor.
Tüm hakları Türkiye’ye ait olacak, firmanın sahibi Türk, Türkiye’de üretilecek, ayrıca ülkeye geliştirilebilir bir uçak yapısı sunmuş olacak.
Eminim yaşanan bu gelişmeler en çok Almanya’yı çıldırtmıştır. Almanlar 328 Support Services GmbH'yi Amerikan firmasına sattık diye düşünürken, firmayı dolaylı olarak Türklere satmış oldular. Onlar için bu bir kabus olmalı...

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44306
  • 614
Ynt: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları
« Yanıtla #176 : 28 Nisan 2015, 13:45:46 »
İnşallah motor konusunu en başında düşünmüşlerdir. Sonradan motor için birilerine yalvarmayalım!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Galapagos61

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 6
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları
« Yanıtla #177 : 28 Nisan 2015, 17:39:37 »
DORNİER 328 İ beğendim fakat Uçak az yolcu alıyor ve Taşıma kapasitesi düşük.Kısaca iş jeti gibi bu uçağı modernize ederek Hava kuvvetleri Komutanlığında göreve başlayabilir bu Uçaktan Bölgesel bir uçak olmaz.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1657
  • 36
Ynt: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları
« Yanıtla #178 : 28 Nisan 2015, 17:46:05 »
Galiba modifiye edilecek bu uçak, T129 daki gibi
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2015, 23:21:21 Gönderen: mavi1991 »

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2214
  • 195
Ynt: Savunma Sanayii İcra Komitesi Toplantıları
« Yanıtla #179 : 28 Nisan 2015, 19:31:52 »
Bu arada bizim asil önemli ihale yabana gitti gibi geliyor