Gönderen Konu: Düşen Etiyopya uçağının karakutusu bulundu  (Okunma sayısı 2115 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Düşen Etiyopya uçağının karakutusu bulundu
« : 11 Mart 2019, 15:00:09 »
Düşen Etiyopya uçağının karakutusu bulundu

Etiyopya devlet televizyonu EBC, Addis Ababa - Nairobi seferini yapan ve kalkıştan 6 dakika sonra düşen Etiyopya Hava Yolları'na ait ET 302 sefer kodlu Boeing 737-8 MAX tipi uçağın karakutusunun ve uçuş veri aygıtının bulunduğunu duyurdu. Bulunan karakutunun kokpitte ses kaydı yaptığı belirtildi.

Etiyopya Hava Yolları, devlet televizyonunu doğruladı.

NE OLMUŞTU?

10 Mart Pazar günü Etiyopya Başbakanlık Ofisi'nden yapılan açıklamada, Etiyopya'nın başkenti Addis Ababa'dan kalkan ve Nairobi'ye giden Etiyopya Havayollarına ait bir uçağın düştüğü bildirilmişti.

Etiyopya Hava Yolları'nın açıklamasında, kalkıştan 6 dakika sonra düşen uçakta 149 yolcu ve 8 kişilik mürettebat bulunduğu, kazanın, Addis Ababa'nın 50 kilometre güneyinde Debre Zeit yakınında meydana geldiği belirtilmişti.

Alıntı
CNN International

@cnni
 Airlines in multiple countries have suspended the use of Boeing's new 737 MAX 8 aircraft over concerns about its safety, after an Ethiopian Airlines flight of the same model crashed on Sunday, killing all 157 on board https://cnn.it/2tXQ6o9

98
12:33 PM - Mar 11, 2019
94 people are talking about this
Twitter Ads info and privacy


EBC: 33 MİLLİYETTEN YOLCU TAŞIYORDU

Devlete ait yayın kuruluşu EBC, uçakta 157 kişiden kurtulan olmadığını ve 33 milliyetten yolcu bulunduğunu duyurdu. Havayollarının sözcüsü de kurbanlar arasında 32 Kenya ve 9 Etiyopya vatandaşının bulunduğunu söyledi.

Etiyopya Başbakanı Abiy Ahmedkazada ve Kenya Devlet Başkanı Uhuru Kenyatta, kazada hayatını kaybedenlerin ailelerine taziye dileklerinde bulundu.

Boeing 737-8 MAX tipi uçağın düşüş nedeni henüz bilinmiyor.

Devlete ait Etiyopya Hava Yolları'nın, Afrika'da en iyi havacılık şirketlerinden biri olduğu ifade ediliyor.

YOLCULARIN ÜLKELERİ

Yetkililer, uçakta ayrıca 18 Kanada, 8 Çin, 8 ABD, 8 İtalya, 7 Fransa, 7 İngiltere, 6 Mısır, 5 Hollanda, 4 Hindistan, 4 Slovakya vatandaşının ve 4 de BM pasaportu taşıyan yolcunun bulunduğunu kaydetti.

Etiyopya Havayollarının üst yöneticisi Tewolde Gebremariam, uçağın pilotunun imdat çağrısı yaptığını ve Addis Ababa'ya geri dönüş için izin istediğini, pilota dönüş izninin verildiğini söyledi.

Gebremariam, kazayla ilgili soruşturmanın uluslararası standartlara uygun olarak yürütüldüğünü sözlerine ekledi.

Etiyopya Başbakanı Abiy Ahmedkazada ve Kenya Devlet Başkanı Uhuru Kenyatta, kazada hayatını kaybedenlerin ailelerine taziye dileklerinde bulundu. Boeing 737-8 MAX tipi uçağın düşüş nedeni henüz bilinmiyor.

Devlete ait Etiyopya Hava Yolları'nın, Afrika'da en iyi havacılık şirketlerinden biri olduğu ifade ediliyor.

Etiyopya Hava Yolları'nın, Boeing 737-8 MAX uçağını 15 Kasım 2018'de Boeing firmasından teslim aldığı da belirtildi.

TÜRKİYE'DEN ETİYOPYA'YA TAZİYE MESAJI

Dışişleri Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, şu ifadeler kullanıldı:

"Etiyopya'nın başkenti Addis Ababa'dan Kenya'nın başkenti Nairobi'ye seyahat etmekte olan bir yolcu uçağının 157 yolcu ve mürettebatıyla birlikte bugün sabah saatlerinde düştüğünü büyük üzüntüyle öğrendik. Bu elim kazada hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yakınlarına ve kardeş Etiyopya halkına başsağlığı diliyoruz."

http://www.hurriyet.com.tr/dunya/son-dakika-dusen-etiyopya-ucaginin-karakutusu-bulundu-41145282
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Afşar1

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 450
  • 30
  • DefenceTurk.com
Ynt: Düşen Etiyopya uçağının karakutusu bulundu
« Yanıtla #1 : 12 Mart 2019, 07:50:34 »
THY de de uçak mevcut sanırım 8 adetti allah korusun :(

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Boeing’in 737 MAX uçaklarına hava sahaları kapatıldı
« Yanıtla #2 : 14 Mart 2019, 09:13:35 »
Boeing’in 737 MAX uçaklarına hava sahaları kapatıldı

Karmaşık sistem depremi...
Boeing’in 737 MAX uçaklarına hava sahaları kapatıldı, uçaklar hangara çekildi



Uğur CEBECİ
Uğur CEBECİ
ucebeci@hurriyet.com.tr

Boeing şirketi tarihinin en büyük kriziyle karşı karşıya. Yeni seri 737 MAX 8 tipi iki uçağının düşmesinin ardından ABD ve Kanada dahil tüm havayolları bu model uçaklarını yere çekti. Kalkış sırasında yaşanan iki kazanın ardından 737 MAX’lerin motor yeri değişimi ve tırmanışta uçağın burnunu fazla kaldırmasına karşılık geliştirilen MCAS sistemi ile yazılım sorunları havacılık sektöründe büyük karmaşa yarattı.
DÜNYANIN en büyük uçak imalatçısı Amerikan Boeing şirketi tarihindeki en büyük krizi yaşıyor. Yeni nesil iki Boeing 737 MAX uçağı düştü. Biri Endonezya Lion Air uçağı diğeri de Etiyopya Havayolları 737 MAX uçağında toplam 346 kişi hayatını kaybetti. Havacılık şirketleri bu uçakları bir bir yere indirdiler. ABD dahil her yerde havacılık otoriteleri uçuşlara izin vermediği gibi bir çok ülke hava sahalarını 737 MAX’lere kapadılar. Üsten geçişe bile izin vermiyorlar. Boeing’in hisseleri düştü, fabrika kısa sürede ne yapacağını açıklayamıyor ve yaşanan kargaşa ABD Donald Trump’un belki de ilk kez doğru teşhis koyduğu karmaşayı işaret ediyor. Sesten hızlı süpersonik uçaklarla havayolu yolculuğunu daha hızlandırmak için hevesli yatırım yapmayan uçak sanayi var olan gövdeler üzerinde oynayarak, yeni nesil biraz daha az yakıt harcayan motorlar yaparak yoluna devam ediyorlar. Bu yolda ana hedefleri de pilotlardan kokpitte yükü almak ve azaltmak. Aslında alınmak istenen yük değil risk. İnsan hatalarından uçağın kaderini kaçıracak sistemler ise giderek karmaşıklaşıyor. Bu da uçağın anormal bir duruma girişinde yeni sistemler daha hızlı bir şekilde kontrol kaybına neden oluyor.

ASIL SUÇLU SİSTEM

Airbus 2014’te A320 serisine yeni motor takacağını açıkladığında Boeing’in önünde iki yol vardı. Birincisi tek koridorlu yeni bir uçak tasarlamak. Ancak bunun maliyetleri en az 20 milyar dolara çıkacaktı. Boeing, dünyanın ilk kompozit gövdeli yolcu uçağı 787’yi yaparken ileri teknoloji nedeniyle projede ciddi gecikme yaşamıştı. ABD’li imalatçı ikinci yolu seçti. İlk uçuşunu 1967’de yapmış 737 uçaklarının dördüncü nesli için düğmeye bastı. Böylelikle daha ucuza bir tasarım yapacak Airbus ile rekabeti devam edecekti. Motor konusunda General Electric ve Fransız Snecma ortaklığındaki CFMI şirketi seçildi. Hedef yüzde 14’lük yakıt tasarrufuydu. Ancak bu ortaklığın yeni nesil motoru Leap 1’ın palleri bir önceki modelden büyüktü. İniş takımları yükseltildi, motor biraz daha öne alındı. Ancak motor yerinin değişimi, özellikle tırmanış sırasında uçağın burnunu daha fazla kaldırmasına neden olacaktı.

MCAS KONULDU

Bu durumda pilotlara yardımcı olmak ve tırmanışta uçağın süratsiz kalmasını önlemek için MCAS (Manevra Özelliklerini Arttırma Sistemi) uçağa yerleştirildi. Yani burun fazla kalktığında, 737 MAX otomatik trim ayarı yapacak burnu aşağıya bastıracaktı. Boeing, 737 MAX siparişi verecek havayollarının pilotları için eğitimi de kısaltmıştı. Bu uçakta görev yapacak 737 pilotları, 15 saatlik yer dersi ve arkasından bir sortilik uçuş ile 737 MAX’te görev yapabileceklerdi. Böylelikle havayolları eğitim için fazla maliyet de üstlenmeyecekti.

5 BİNDEN FAZLA

İki yıl önce teslim edilmeye başlanan uçak, 5 bin adetten fazla sipariş almıştı. İki yıllık sürede de 350, 737 MAX teslim edildi. Ancak bu başarıya 29 Ekim 2018 tarihinde Endonezya’da kalkış sonrasında düşen Lion Air’e ait 737MAX-8’e gölge düşürdü. Bir gün önce sürat saatlerinde sorun yaşayan uçağın sistemleri değiştirilmiş ve 737 MAX iki tecrübeli pilot tarafından sabah saatlerinde yeniden uçurulmuştu. Henüz bu kazanın raporu açıklanmadı ancak hatalı veri nedeniyle MCAS’ın devreye girdiği, uçağa dik bir dalış kumandası verdiği, pilotların da uçağı dalıştan çıkartamadığı bilgileri paylaşıldı. Boeing, bu konuda eğitim eksikliğine dikkat çekerken Etiyopya kazası meydana geldi. Afrika kıtası için Etiyopya hem yolcu açısından hem de uçuş emniyeti bakımından en iyi havayollarından biri. Şirket, 787’nin de ilk kullanıcılarından biri olmuştu. Yazılım hatası, sistem kargaşası arasında gün ışığına çıkmamış yüzlerce soru ve cevap var.

BİLGİ ÇOK AZ

Etiyopya kazasıyla ilgili paylaşılan bilgi çok az. Kazanın Lion Air olayı ile benzer olduğuna dikkat çekiliyor. Kalkıştan kısa süre sonra pilotlar sürat saatleriyle ilgili sorun yaşadıklarını bildirip geri döneceklerini söylüyorlar. Uçuşun son anlarında dik bir dalış var. Her şey 6 dakikada olup bitiyor. Süratsiz kalan, havanın kaldırma gücünden yararlanamayan (Stall olan) uçak yere çakılıyor.

BOEİNG’DEN  İLK AÇIKLAMA

BOEING, 737-8 Max ve 737-9 Max model uçaklarının, tüm uçuşlarının dünyada durdurulması üzerine dün çok kapsamlı bir açıklama yaptı. Endonezya’daki kazanın ardından, son birkaç aydır, zaten güvenli olan bir uçağı daha da güvenli hale getirmek için bir uçuş kontrol yazılım güncellenmesi geliştirildiği ileri sürülen Boeing’in açıklamasında “Bu geliştirme, Manevra Karakteristikleri Takviye Sistemi (MCAS) uçuş kontrol kaideleri, pilot göstergeleri, operasyon manuelleri ve uçuş ekip eğitimi güncellemelerini kapsamaktadır. Geliştirilmiş uçuş kontrol kaidesi, Hücum Açısı (AOA) girdilerini işlemekte, doğru olmayan bir hücum açısı okumasına karşı ‘stabilizer trim’ komutlarını sınırlamakta ve irtifa dümeninin konumunu korumak için stabilizer komutuna sınırlama getirmektedir” denildi.

YAZILIM GÜNCELLEMESİ

Açıklamada, Boeing’in, yazılım güncellemesinin geliştirilmesi, planlanması ve sertifikasyonu konularında ABD Federal Havacılık Kurulu (FAA) ile çalıştığı ve gelecek haftalarda tüm 737 MAX filosuna uygulanmak üzere yayınlanacağı bildirildi. Açıklamada, şu ifadelere yer verildi: “Yazılımdaki geliştirmeyi tüm havayollarına uygulama zorunluluğu getirileceği ve Uçuşa Elverişlilik Direktifi’ni (AD) nisandan önce yayınlayacağı öngörmektedir. FAA şu anda herhangi bir ilave talimat yayınlamayı gerekli görmemektedir. 737 MAX tipi uçaklarda, uçak kontrol karakteristiklerini geliştirmek ve yüksek  yukarı yunuslama eğilimini azaltmak için bir yunuslama artışı takviye kontrol kaidesi (MCAS) bulunmaktadır. ”     

PİLOT MÜDAHALE EDEBİLİR

Açıklamada, Boeing’in yayınladığı 737 MAX Uçuş Ekibi Operasyonları Manueli’nde (FCOM), çok düşük bir ihtimal dahi olsa, bir hücum açısı (AOA) sensöründen doğru olmayan bir veri alınması halinde, bu durumu güvenli yönetebilmek için halihazırda var olan sürecin ana hatlarıyla tanımlandığı aktarıldı. Pilotun, “elektrik trim” ya da “manuel trim” kullanarak her zaman uçuş kontrol kaidesine müdahale edebildiğinin aktarıldığı açıklamada “Uçuş kontrol kaidesi, mevcut ‘runaway stabilizer’ prosedürünün kullanımıyla da kontrol edilebilir. Boeing’den teknik ekip kaza bölgesinde. Biz de kazanın nedenini anlamak istiyoruz” denildi.

FAA YENİ ÖNLEM  İSTEMEDİ

Açıklamada “737 MAX’ın güvenilirliğine inancımız tamdır. Müşterilerimizin ve sivil havacılık otoritelerinin kendi pazarları için en uygun olduğuna inandıkları kararları almalarını anlıyoruz. FAA yeni bir önlem istememektedir ve var olan bilgiler ışığında operatörlere yeni bir kılavuz göndermemizi gerektirecek bir durum yok” denildi.

Öte yandan ABD Başkanı Donald Trump, FAA’nın kararına rağmen ülkedeki tüm 737 MAX uçuşlarını durdurdu. Trump’ın kararı Kanada Ulaştırma Bakanı Marc Garneau’nun nun uydu takip datalarının son iki kazada da bu model uçakların benzer “düşey dalgalanma ve salınımlar” gösterdiği yolundaki açıklamasından sonra gelmesi dikkat çekti.

KİMDE KAÇ ADET ‘MAX’ VAR?

- THY’nin toplam 75 adet Boeing 737 Max siparişi var. Bunlardan 65 adedi 8 modeli 10 adedi de daha uzun gövdeli 9 modeli. Şu ana kadar 12 adet 737 MAX uçağı teslim alınarak uçuşa verildi. Bunlardan 11 adeti 737 MAX 8, biri ise MAX 9.

- Antalya merkezli Corendan Havayolları’nın ise hale kullanımda bir adet Boeing 737 MAX 8 uçağı var. Elbette onun da uçuşları durduruldu.

- THY’nin yüzde 50 ortak olduğu Sunexpress Havayolları’nın da bu yıl teslim alacağı 5 adet 737 Max 8 siparişi bulunuyor.

- THY’nin 12 dar gövde tek koridorlu uçağı yere indirmesi ciddi olarak operasyonunu etkiledi. Büyük bir zararla karşı karşıya. Sigortalar böyle bir durumda ödeme yapsalar bile operasyon zararını tam karşılamaz.

- THY bu uçakları indirmek için iki gün sonra karar aldı. Boeing ile görüşmeler yaptılar ama sonunda dünyadaki ayaklanmaya uymak zorunda kaldılar.

- Yolcuların bir kısmı da bu uçaklara binmemek için uçuşlarını değiştirdiler. Eğer THY ilk karar veren şirket olabilseydi dünyadaki çok önemli bir kararın başlangıcında rol oyanacak, güvenlik için daha doğru uçuş emniyeti konusundaki kararlılığını gözler önüne serecekti.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/karmasik-sistem-depremi-boeingin-737-max-ucaklarina-hava-sahalari-kapatildi-ucaklar-hangara-cekildi-41148472
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Boeing'den skandal itiraf: Arızayı biliyorduk
« Yanıtla #3 : 06 Mayıs 2019, 15:48:32 »
Boeing'den skandal itiraf: Arızayı biliyorduk



Boeing'in kaza yapan ve uçuşları durdurulan uçaklarından olan Boeing 737 Max'lere ilişkin yeni gelişmeler ortaya çıktı. Boeing'in yaptığı açıklamada sorundan haberdar olunduğu belirtildi.
ABD'li uçak üreticisi Boeing, 737 Max model yolcu uçaklarındaki iki ölümcül kazaya yol açan yazılım probleminden, ilk kazadan yaklaşık 1 yıl önce haberdar olduğunu itiraf etti.

BBC'de yer alan habere göre, Boeing'den yapılan açıklamada, 737 Max tipi uçaklarda, uçağın ekseni ile hava akımının doğrultusu arasındaki açıyı belirleyen hücum açısı sensörlerindeki uyuşmazlıkları haber veren yazılımdaki sorundan, modellerin ilk teslimatları yapıldıktan sonra haberdar olunduğu belirtildi.

Şirket, başlangıçta söz konusu alarm sistemini standart özellik olarak kontrol yazılımına eklemenin planlandığını, ancak teslimatlar başladıktan sonra sistemin, tercihli olarak satılan ilave bir gösterge donanımıyla birlikte çalışabileceğinin fark edildiğini bildirdi.

Boeing yetkilileri, problemin uçuş güvenliğine ve uçağın işleyişine büyük bir etkisi olmayacağını değerlendirdikleri için acil müdahale etme gereği duymadıklarını, problemi gelecekteki bir yazılım güncellemesiyle çözmeyi planladıklarını kaydetti.

Öte yandan, ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) Boeing'in söz konusu yazılım problemi konusunda, ilk kazanın yaşandığı Ekim 2018'e kadar kendilerini bilgilendirmediğini açıkladı.

BOEİNG 737 MAX 8 KRİZİ

Etiyopya Hava Yollarına ait Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağı, 10 Mart'ta Addis Ababa'dan Kenya'nın başkenti Nairobi'ye gitmek için havalandıktan kısa süre sonra düşmüş, uçaktaki 157 kişi hayatını kaybetmişti.

Endonezya'da ise Lion Hava Yollarına ait "JT 610" sefer sayılı Boeing 737 Max 8 tipi uçak, 29 Ekim 2018'de, Cakarta'dan Sumatra Adası'ndaki Pangkal Pinang şehrine gitmek üzere havalandıktan kısa bir süre sonra denize çakılmıştı. 189 kişinin yaşamını yitirdiği kaza, bu tip uçakların ilk kazası olarak tarihe geçmişti.
Etiyopya'daki kazanın ardından aralarında Türkiye, Çin, Etiyopya, İngiltere, Almanya, Fransa, Hollanda, Avusturya'nın da aralarında bulunduğu birçok ülke "Boeing 737 Max" tipi uçakların operasyonlarını geçici olarak durdurmuş ve hava sahalarını bu uçuşlara kapatmıştı.

Her iki kazada da 737 Max tipi uçaklarda, hücum açısı sensörleri arasındaki veri uyuşmazlığının "Manevra Karakteristiği Takviye Sistemi" (MCAS) adı verilen kontrol sisteminin otomatik devreye sokmasının etkili olduğu belirtilmişti.

Boeing, 737 Max tipi uçakların hücum açısı sensörlerinin MCAS yazılımına yanlış veri sağlaması durumunda, ek güvenlik katmanları sağlayacak bir güncelleme yapacağını duyurmuştu.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/boeingden-skandal-itiraf-arizayi-biliyorduk-41205093
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Gizli ses kaydı ortaya çıktı... Göz göre göre gelmiş!
« Yanıtla #4 : 16 Mayıs 2019, 08:44:34 »
Gizli ses kaydı ortaya çıktı... Göz göre göre gelmiş!



American Airlines pilotlarının, Etiyopya'daki kazadan aylar önce Boeing firmasına 737 Max uçaklarına ilişkin potansiyel güvenlik endişelerini ilettiği bildirildi. Öte yandan ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) Başkan Vekili Dan Elwell, 737 Max'ların ancak güvenirliliği onaylandığında uçabileceğini bildirdi.
Amerikan yayın kuruluşu CBS ve New York Times'ın ele geçirdiği gizlice alınan ses kaydında, American Airlines pilotlarının 737 Max'in ekim ayında Endonezya'daki ilk ölümcül kazasından bir ay sonra Boeing yöneticileriyle bir araya geldiği ve "Manevra Karakteristiği Takviye Sistemi" (MCAS) adı verilen
kontrol sistemi konusundaki endişelerini dile getirdiği duyuluyor.

Kapalı kapılar ardında yapılan toplantıda Boeing Başkan Yardımcısı Mike Sinnett'in, ekim ayındaki kazayla ilgili "Kimse henüz tek sebebin, uçaktaki bu fonksiyon olduğu sonucuna varmadı." ifadesini kullandığı belirtildi.

Sinnett'in, öte yandan böyle bir trajedinin yaşanmasının olabilecek en kötü şey, daha kötüsünün ise bir başka trajedi daha yaşanması olduğunu dile getirdiği ifade edildi.

Birleşik Pilotlar Derneğinin (APA) Güvenlik Komitesi Başkanı Mike Michaelis'in de toplantıda "ne pilotların ne de başkalarının uçakta bu sistemin varlığından haberdar olmadığını" söylediği kaydedildi.

Boeing'den kasım ayındaki toplantıya ilişkin açıklama yapılmadı.

ÖNCE ONAY SONRA UÇUŞ

Öte yandan ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) Başkan Vekili Dan Elwell, iki ölümcül kazaya karışan ABD'li uçak üreticisi Boeing'e ait 737 Max model yolcu uçaklarının ancak güvenirliliği onaylandığında uçabileceğini bildirdi.

Elwell, ABD Kongresi Konut Ulaştırma ve Altyapı Komitesi'ndeki oturuma katılarak, iki ölümcül kazaya karışan Boeing 737 Max tipi uçakların yaşadığı arızalara ilişkin soruları cevaplandırdı.

Temsilciler Meclisi üyeleri, oturumda Boeing'in yanı sıra, "kazaların engellenmesi için gerekli hassasiyeti ve kontrolleri yapmadığı" gerekçesiyle FAA'ı da eleştirdi.

Yaşanan kazalara ilişkin aylar öncesinde istenilmesine rağmen FAA'nın son zamanlarda kendilerine raporları teslim etmeye başladığına değinen Temsilciler Meclisi üyesi Peter DeFazio, Boeing'in ise henüz kendilerinden istenilen hiçbir belgeyi teslim etmediğini kaydetti.

Elwell ise Boeing'in kendilerine söz konusu uçaklarda görülen uçuş verisi uyumsuzluğunu rapor etmek için 13 ay beklediğini belirterek, "Boeing'in hatalı yazılımı rapor etmesindeki gecikmeden dolayı endişeliyim. Bunu araştıracağız. Bir yıldan fazla sürmemeliydi." ifadelerini kullandı.

Boeing firmasının dünya çapında sarsılan güvenirliğinin nasıl düzeltileceğine yönelik bir soruya cevap veren Elwell, FAA'nın gelecek hafta
Boeing şirketinden hatalı uçaklara yönelik yazılım ve eğitim güncellemesi almayı beklediğini belirtti.

Elwell, "737 Max uçakları, ancak yapılacak teknik veri ve analizler kapsamında FAA tarafından güvenli görüldüğü vakit uçabilecek." dedi.

BOEİNG 737 MAX 8 KRİZİ

Etiyopya Hava Yollarına ait Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağı, 10 Mart'ta Addis Ababa'dan Kenya'nın başkenti Nairobi'ye gitmek için havalandıktan kısa süre sonra düşmüş, uçaktaki 157 kişi hayatını kaybetmişti.



Endonezya'da ise Lion Hava Yollarına ait "JT 610" sefer sayılı Boeing 737 Max 8 tipi uçak, 29 Ekim 2018'de, Cakarta'dan Sumatra Adası'ndaki Pangkal Pinang şehrine gitmek üzere havalandıktan kısa bir süre sonra denize çakılmıştı. 189 kişinin yaşamını yitirdiği kaza, bu tip uçakların ilk kazası olarak tarihe geçmişti.
Etiyopya'daki kazanın ardından aralarında Türkiye, Çin, Etiyopya, İngiltere, Almanya, Fransa, Hollanda, Avusturya'nın da aralarında bulunduğu birçok ülke "Boeing 737 Max" tipi uçakların operasyonlarını geçici olarak durdurmuş ve hava sahalarını bu uçuşlara kapatmıştı.

Her iki kazada da 737 Max tipi uçaklarda, hücum açısı sensörleri arasındaki veri uyuşmazlığının "Manevra Karakteristiği Takviye Sistemi" (MCAS) adı verilen kontrol sisteminin otomatik devreye sokmasının etkili olduğu belirtilmişti.

Boeing, 737 Max tipi uçakların hücum açısı sensörlerinin MCAS yazılımına yanlış veri sağlaması durumunda, ek güvenlik katmanları sağlayacak bir güncelleme yapacağını duyurmuştu.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/gizli-ses-kaydi-ortaya-cikti-goz-gore-gore-gelmis-41215187
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com