Gönderen Konu: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 112016 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1338
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #370 : 09 Aralık 2022, 23:14:14 »
Şu anda ağır sınıf bir helikopterin kullanılacağı alanı çözemedim. Doğu ve Güneydeki asimetrik savaş için hava-yer platformları olarak SİHAlar ve T-129 yeterli, sınır ötesine geçmesi ise riskli. Batıda ise yine hava üstünlüğü elde edilmediği takdirde etkin bir rol oynayamaz, aynı TISU gibi. Daha fazla hava-yer platformuna eğer düşman hava sahasına giremeyecekse gerçekten ihtiyacımız var mı? Hava üstünlüğü platformları şu anda diğer tüm projelerden daha önemli olmalı.

Elimizde bir ağır sınıf tanksavar helikopteri yok. T129 ne kadar başarılı bir platform olsa da boyu küçük, taşıyacağı yük sınırlı. Radar bile takamıyoruz helikoptere yer olmadığı için. Top dahi sonradan takıldı bu platforma ki mermiler bile helikopterin yanında açıkta duruyor.

Yunanistan'ın elinde Apache var. Asimetrik bir savaşta T129 yeterli olsa da simetrik bir savaşta illa ki ağır sınıf platform lazımdı. Düşman zırhlılarını, tanklarını avlayacak bir helikopter T929 ATAK II. Kuvvet istedi zaten bu helikopteri. Daha gelişmiş, daha fazla faydalı yük taşıyan, 30 mm top kullanan bir helikopter. Kuvvet 90'lı yıllarda Apache istiyordu Amerikalılar vermedi. O nedenle simetrik bir savaşta T929 bizim için çok daha etkili olacak. O nedenle kullanılacağı alan asimetrik bir muharebeden ziyade simetrik bir muharebe ATAK II'nin. Dibindeki düşman Apache kullanırken elimizde ona karşı koyacak bir sistemin olması şarttı ve ATAK II o görevi görecek.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7785
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #371 : 10 Aralık 2022, 00:18:44 »
Ben geleceğin savaşlarında ne Ağır sınıf taarruz helikopterlerinin ne büyük destroyer tipi gemilerin ne de ağır tankların hiçbir işlevi olamayacağını düşünüyorum...

Peki yapmalımıyız bu saydıklarımı evet yine de kesinlikle yapmalıyız , yapmalıyız ki modern savaş ortamında asıl gerekli platform-sistemleri yapmak için becerimiz-hinterlandımız-sanayimiz-eğitilmiş insanımız olsun...


Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3670
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #372 : 10 Aralık 2022, 00:24:56 »
Şu anda ağır sınıf bir helikopterin kullanılacağı alanı çözemedim. Doğu ve Güneydeki asimetrik savaş için hava-yer platformları olarak SİHAlar ve T-129 yeterli, sınır ötesine geçmesi ise riskli. Batıda ise yine hava üstünlüğü elde edilmediği takdirde etkin bir rol oynayamaz, aynı TISU gibi. Daha fazla hava-yer platformuna eğer düşman hava sahasına giremeyecekse gerçekten ihtiyacımız var mı? Hava üstünlüğü platformları şu anda diğer tüm projelerden daha önemli olmalı.
+1

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3670
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #373 : 10 Aralık 2022, 00:29:28 »
Ben geleceğin savaşlarında ne Ağır sınıf taarruz helikopterlerinin ne büyük destroyer tipi gemilerin ne de ağır tankların hiçbir işlevi olamayacağını düşünüyorum...

Peki yapmalımıyız bu saydıklarımı evet yine de kesinlikle yapmalıyız , yapmalıyız ki modern savaş ortamında asıl gerekli platform-sistemleri yapmak için becerimiz-hinterlandımız-sanayimiz-eğitilmiş insanımız olsun...
+1

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3670
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #374 : 10 Aralık 2022, 01:13:09 »
1. Ukrayna motorunu Türkiye’de inşa ermek için bu motorun kritik parçalarını üretecek tezgahlara, bu motorun diğer parçalarını üretecek eko sisteme ihtiyaç var. Önce bunu kurmak gerekir. Eleman olarak, bu motorun üretim projesinde çalışan bir kaç kilit mühendis yeterli olacaktır. Asıl zor olanı tezgahtan çok üretim eko sistemini kurabilmektir. Buna 3üncü partilerin ürettiği parçalar kadar bu 3üncü partilerin kendisinin oluşturulması da dahildir. TEİ sistemi Batı menşeli üretim sistemi olarak Sovyet düzenine uymayacaktır. Bu iki teknoloji kültürünü birleştirip ortak çalıştırabilmekte ayrı bir beceri isteyecektir. 1.5 litre Mercedes motoru üreten fabrikadan VW’nin gelip 2 litre Skoda motoru üretmesini istemesi gibi bir şey bu. Olmazmı? Olabilir. Ama zor bir iş.

2. T929’a ihtiyaç var mı? Var! Bilhassa denize uyumlu olanından en az bir 20 adet şart. Bunlar genelde stand-off mesafeden deniz üstü ve deniz altı hedeflerine saldırı için kullanılacağından gerekli bir platform. Kara savaşlarında helikopterler taşıma ve cephe gerisi görevlerde çok faydalı araçlar. Ancak artık modern silahların cirit attığı günümüz ve geleceğin savaş alanında pahalı ve koca bir helikopterin ne kadar gerekli olduğu münakaşa götürür. ATGM’lerin bile vurabildiği bu platformları savaş alanına sürmek ne kadar akıllı olur acaba? Ama gene de bir t129 adedinde olmasa da en az 40-50 adette, kara kuvvetlerinin elini güçlendirmek açısından ve bu kapasitede helikopteri yapabilme becerisi kazanmış olmak için üretmekte fayda olduğuna inanıyorum. Stealth drone’ların bolca kullanıldığı geleceğin savaşlarında, ağır sınıf tanksavar helikoptere ihtiyaç kalmayacaktır.

« Son Düzenleme: 10 Aralık 2022, 01:15:25 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #375 : 10 Aralık 2022, 01:13:30 »
Bu nihai ürünleriniz olan uçak, tank, helikopter, gemi, füze,  radar, uydu v.b. ile yanlarında geliştirdiklerimizi sadece kendimiz için yapmıyoruz. İleride bunları satacağız, helikopter, tank, uçak, iha, füze, radar, uydu v.b. yapmak isteyen ülkelere de bu geliştirdiğimiz yan ürünlerimizi aynı şekilde satacağız.

İlerinin dev nüfusları, daha da gelişecek ekonomileri olacak ülkeler var. Endonezya, Malezya, Bangladeş, Nijerya, Pakistan, Fas, Cezayir...

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #376 : 10 Aralık 2022, 01:20:52 »
1. Ukrayna motorunu Türkiye’de inşa ermek için bu motorun kritik parçalarını üretecek tezgahlara, bu motorun diğer parçalarını üretecek eko sisteme ihtiyaç var. Önce bunu kurmak gerekir. Eleman olarak, bu motorun üretim projesinde çalışan bir kaç kilit mühendis yeterli olacaktır. Asıl zor olanı tezgahtan çok üretim eko sistemini kurabilmektir. Buna 3üncü partilerin ürettiği parçalar kadar bu 3üncü partilerin kendisinin oluşturulması da dahildir. TEİ sistemi Batı menşeli üretim sistemi olarak Sovyet düzenine uymayacaktır. Bu iki teknoloji kültürünü birleştirip ortak çalıştırabilmekte ayrı bir beceri isteyecektir. 1.5 litre Mercedes motoru üreten fabrikadan VW’nin gelip 2 litre Skoda motoru üretmesini istemesi gibi bir şey bu. Olmazmı? Olabilir. Ama zor bir iş..
Güzel bir konuya değişmişsin, bu işi Tei ve Tai'nin var olan altyapısı ve planlaması ile halledebileceğini düşünüyorum.

Hatta bu motorun Türk versiyonunuda yapabilirler. Kazandıkları kabiliyetleri ve teknolojileri bu motora uygulayarak daha dayanıklı ve günümüz teknolojisine uygun hale getirebilirler.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #377 : 10 Aralık 2022, 11:23:44 »
Ben geleceğin savaşlarında ne Ağır sınıf taarruz helikopterlerinin ne büyük destroyer tipi gemilerin ne de ağır tankların hiçbir işlevi olamayacağını düşünüyorum...

Peki yapmalımıyız bu saydıklarımı evet yine de kesinlikle yapmalıyız , yapmalıyız ki modern savaş ortamında asıl gerekli platform-sistemleri yapmak için becerimiz-hinterlandımız-sanayimiz-eğitilmiş insanımız olsun...



+1 Katılıyorum...

Ek olarak...

Bu nihai ürünleriniz olan uçak, tank, helikopter, gemi, füze,  radar, uydu v.b. ile yanlarında geliştirdiklerimizi sadece kendimiz için yapmıyoruz. İleride bunları satacağız, helikopter, tank, uçak, iha, füze, radar, uydu v.b. yapmak isteyen ülkelere de bu geliştirdiğimiz yan ürünlerimizi aynı şekilde satacağız.

İlerinin dev nüfusları, daha da gelişecek ekonomileri olacak ülkeler var. Endonezya, Malezya, Bangladeş, Nijerya, Pakistan, Fas, Cezayir...


Buna da katılıyorum.

Bu tarz helikopterlere artık yeni savaş alanlarında fazla gereksinim olmayacak. Son olarak Ukrayna savaşında da gördük ki fazla kayıp veriyorlar. Ancak az sayıda olsa da ihtiyaç var. Bu ihtiyacı karşılamak için yeni bir helikopter geliştirip üretmek pahalı bir çözüm olur. Fakat artık sadece kendi ihtiyacımız için üretim mantığını terk etmekte fayda var. Tabi ki kendi ihtiyacımız öncelikli. Ama satıp para kazanabileceğimiz ürünler üzerinde de yoğunlaşmalıyız.

Mesela bu helikopterden atıyorum 60 adedi kendimiz için üreteceğiz. En az 120 adet yurt dışına satış için hedefimiz olmalı.

Yeni nesil savaş ortamları için yükselen değer olan SİHA'lar da yakaladığımız başarının benzerlerini gerçekleştirmeliyiz.

Bütün olumsuzkların farkında olalım ancak her zaman büyük düşünelim.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 762
  • 134
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #378 : 10 Aralık 2022, 11:52:02 »
Helikopterlerde de akkor vb gibi aktif koruma sistemleri olmak zorunda. Çünkü helikopter çok daha yavaş, narin ve alçak uçuyor. Sanırım şu an için helikopter denen araçtan beklentimizi yüksek rakımlara acil malzeme ve insan nakliyesi seviyesine indirmeliyiz. Çünkü daha tank için bile akkor projesini beceremedik.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #379 : 10 Aralık 2022, 12:33:31 »
Helikopterlerde de akkor vb gibi aktif koruma sistemleri olmak zorunda. Çünkü helikopter çok daha yavaş, narin ve alçak uçuyor. Sanırım şu an için helikopter denen araçtan beklentimizi yüksek rakımlara acil malzeme ve insan nakliyesi seviyesine indirmeliyiz. Çünkü daha tank için bile akkor projesini beceremedik.

AKKOR gelse bile, insan nakliyesi hariç, insanlı helikopterlerin cephede işleri kalmadı. Malzeme nakliyesini de dronlar yapacaklar artık.

Keza karada da aynısı geçerlidir. İnsan nakledecek ZPT'lerin de tank seviyesinde zırh koruması olacak, olmak zorunda kalacak.