Gönderen Konu: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 109912 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #210 : 16 Mayıs 2020, 15:58:00 »





Bir önceki haline bak bir de yeni verilen haline bak... Bu kadar çirkinleştirilebilir bir alet... İnşallah son karar bu  dizayn olmaz... Öğğğhhh kusacağım vallahi...1990'larda  atari oyunlarındaki helikopterlere benzemiş...
« Son Düzenleme: 16 Mayıs 2020, 15:59:24 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Barbatos

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 287
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #211 : 16 Mayıs 2020, 22:53:29 »
S-70(arka taraf) ile Tiger(ön taraf) birleşimi gibi bir şeye benzemiş, eski tasarım daha iyiydi.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2708
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #212 : 16 Mayıs 2020, 23:32:07 »
Bu yeni tasarım gerçekten çok çirkin.  :o Tamam, önemli olan işlevi(!) ama bu aletin aynı zamanda satılabilmesi de gerekiyor.

Pazarın çok dar, rekabetin de çok sert olduğu düşünülürse, her türlü estetik dokunuş önem kazanıyor.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #213 : 17 Mayıs 2020, 00:02:23 »


Sanıyorum bu gerçek değildir.  :o :o
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #214 : 17 Mayıs 2020, 03:40:40 »
Arkadaşlar 2. dizayn ayrıntılı bir çizim olmadığından size değişik gelmiştir. Arada 3 fark var ;

1- Değişen motor nozzleları : zaten ilk tasarım ve maketteki nozzlelar bek gerçekci değildi. Hava alıkları vs çok kapalıydı.
2- 2+1 yerine 3+1 silah istasyonu ; Olabilir helikopterin tonaj ve motorlar buna elverir cinsten.
3- Mwm radarı pozisyonu ; meteksan'ın rotor üstü dizaynı daha ortaya çıkmadığı için öyle bir maket yapılmıştı bunda herkes mütabık zaten.

Bence hakkında uzun uzadıya konuşulacak bir durum yok şu an . Siz bilirsiniz.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #215 : 17 Mayıs 2020, 13:48:47 »
Topu da değişik BATTLESTAR üstad. İkinci tasarım daha yüksek bir gövdeye sahip gibi. Personelin görüş alanı daha kısıtlı ama buna karşın koruması daha fazla gibi. Kuyruk rotorlarının yerleri değişik. Demekki ana rotorları  birinde sağa diğerinde sola dönüyor.

Kesin olan şey şu ki, eğer ikinci tasarım olursa, dünyanın gelmiş geçmiş en çirkin saldırı helikopteri olacağı!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #216 : 17 Mayıs 2020, 14:22:26 »
Topu da değişik BATTLESTAR üstad. İkinci tasarım daha yüksek bir gövdeye sahip gibi. Personelin görüş alanı daha kısıtlı ama buna karşın koruması daha fazla gibi. Kuyruk rotorlarının yerleri değişik. Demekki ana rotorları  birinde sağa diğerinde sola dönüyor.

Kesin olan şey şu ki, eğer ikinci tasarım olursa, dünyanın gelmiş geçmiş en çirkin saldırı helikopteri olacağı!

Peki bu farkın sebebi üstteki tasarımın Ağır Taarruz Helikopteri değilde , T-629/ Atak 2 olmasından kaynaklanıyor olabilir mi ? Çünkü 20 mm kullanıyor ve 2 kanat  istasyonu var.  Sadece kamuflajsız versiyonu o yüzden ağır saldırı helikopteri ile karıştırılmış.

Ama tabi alttakinde yinede ağır taaruz helikopterine göre farklılık var ama tamamen kötü 3d çizimden kaynaklı .
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #217 : 17 Mayıs 2020, 21:26:52 »
çok çirkin
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2020, 21:31:59 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #218 : 18 Mayıs 2020, 09:13:44 »
Atak varken ve terör bu kadar yavaşlamışken, bu heliye ihtiyaç var mı? Bence geliştirme için iki prototip yeter. Alıcı olursa üretsinler. Bu heliye gidecek para ile jet siha ya yatırım yapmak daha mantıklı geliyor bana.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #219 : 18 Mayıs 2020, 11:48:08 »
Atak varken ve terör bu kadar yavaşlamışken, bu heliye ihtiyaç var mı? Bence geliştirme için iki prototip yeter. Alıcı olursa üretsinler. Bu heliye gidecek para ile jet siha ya yatırım yapmak daha mantıklı geliyor bana.
Sn Alpars,
T129 , çok kıvrak ve performansı yüksek bir helikopter. Ancak A129’dan devşirme olması sebebiyle bir çok handikapı da var.
1. Zırh yok denecek seviyede. Ağırlık yapmasından ötürü eklenmiyor.
2. Mildar takılamıyor. Bu radar sınıfının en iyisi ve helikopteri ayrı bir konuma getirecek.
3. 20mm top hem yetersiz hem de sanki bağırsakları dışarıda bir görünümü var.
4. Top mermi adedi düşük. Ağırlık sorunu var.
5. Uçak dengesizdi. Denge için orasına burasına ağırlıklar kondu.
6. Topun pozisyonu dolayısıyla Flir sarsıntıya maruz.
7. Ebadı ve kendisinden beklenenden dolayı operasyonel yarıçapı kısa.
8. Dağlık yörelerde ideal. Ama düz alan savaşında bir ağır sınıf helikopterin yapabileceğinin gerisinde.
Vs vs vs
Bu helikopter bizim işi öğrenmemiz ve kendi yerli helikopterimizi üretmemiz için atlama taşı idi. Teknik know-how ve bazı kilit parça alımından dolayı Her üretilen helide İtalyanlara para ödenen bir platform.
Bu açılardan bakarsanız ağır sınıf atak helikopteri üretimi elzem. Yeterki para olsun.