Gönderen Konu: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ  (Okunma sayısı 109244 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44287
  • 612
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #60 : 21 Şubat 2019, 15:52:06 »








ATAK2, İtalyanların AW249'u mu? >> ://www.kokpit.aero/atak2-aw249-aynimi?writer=8
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2337
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #61 : 21 Şubat 2019, 17:17:57 »
Ben sadece görsel olarak benzettim ,Sizleri yanıltma durumum olsun istemem bilenlerin doğrulamasını tercihim.

Ama nette sunlar var.

https://www.flightglobal.com/news/articles/additional-nations-could-join-with-italy-for-new-att-443323/

Mariani's comments raise the possibility that Leonardo could once again partner with state-owned Turkish Aerospace Industries, which has already signalled an intention to develop a successor to the T129 ATAK, a helicopter derived from the Mangusta.

« Son Düzenleme: 21 Şubat 2019, 17:31:45 Gönderen: metin62 »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44287
  • 612
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #62 : 21 Şubat 2019, 17:58:30 »
İtalyanlar bu konuda akıllıca davranıyorlar. Biz onların helikopterini alarak geliştirdik. Şimdi daha gelişmişini yapmaya çalışıyoruz. İtalyanlar da bizim gibi daha gelişmiş bir helikopter yapma amacındalar. Aynı temel üzerine farklı iki helikopter yapmak yerine ortak bir helikopter yapmak! Kullanım olarak onların ihtiyacı az gibi görünüyor. Mangusta'nın ticari değerine bakarsak, az sayıdaki helikopter için bir ortak bulmaları en mantıklısı.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #63 : 21 Şubat 2019, 18:29:49 »
Oyle ancak Italyanlar Polonyalilar ile ortakliga gitti bile.

Turkiye'de ortak olursa 3 ortak olacak ve ortak bir urun yaratmak zorlasacak. NH-90 gibi bir urun herkesin basini agritir.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2660
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #64 : 21 Şubat 2019, 20:18:37 »
Kişisel düşüncem Türkiye geliştirme ve üretim konusunda baskın olarak rol almayacağı hiçbir antlaşmaya girmez. Çünkü zaten atak-1 ile gerçekten başarılı ve combat proven bir helikopter yapmışız.  Şimdi ise elimizde olacak t-625 altyapısı ile tasarım olarak daha dengeli ve agusta izi taşımayan bir helikopter yapmak. Bu bizim bir konsorsiyuma girişimizi engeller.

İtalya tarafından bakarsak 20-30 helikopter için aw-249 geliştirmek biraz saçma olabilir. Ancak onlarda firmanın atak helikopteri alanında üretimin devam etmesini isteyecektir. Ancak ortaya çıkacak platformun bir ihracat başarısı olacağını sanmam. O yüzden tai mantıklı. Ancak İtalya bu projede ah-149 ile benzer altyapıyı kullanan bir helikopter istiyor. Eğer bundan taviz verirse kendi istedikleri silah konfigürasyonunda agusta fabrikasında lisansaltı üretim olarak win-win bir proje olur yani.

Ama yani ne bileyim atak-2 a-129'dan çok değişime uğramış bir sistem olacak. Öyle alacaksa gider Tiger alır.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2337
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #65 : 21 Şubat 2019, 21:49:07 »
A-129 önceleri keşif maksadı için kullanılması düşünülüp üretilmişti küçük olması ondan , sonra plan yolda ihtiyaçtan dolayı değiştirilip  tanksavar helikopteri olarak piyasaya çıktı.
Amaç İtallyan karakuvvetlerinin ihtiyaçlarının karşılanması idi. Sonra Belçikaya +20 şaibeli bir satış yapıldı , sonrası da malum bizler devreye girdik ve bugünkü  T-129 doğuverdi.

İtalyan helikoptor endüstrisi temeli eskilere dayanmakta  Leonardo da Vinci helikopterin babası.Daha sonraları Bell Augusta ortaya çıktı bizlere 1974harekatında kullanılan UH1 leri sattılar ,daha sonra AB212 serisinde başarılı olup onları da pazarladılar. Daha sonr Augusta Bell el değiştip bugünlere Leonardo olarak gelindi. Arkadaşların belirttiği gibi hiç bir zaman büyük ihraçlar yapmadılar yapamadılar İtalyan silah endüstrisi ağırlıklı olark ihraça dayalı değil . Bu iste varız teknoloji takibi daha fazla.

AW249 konusunada kişisel görüşüm bizlerin öğreneceği kadar İtalyanların da bizden öğrenecekleri olur kanısındayım , neticede nice yıllardan beri  sıcak yüksek irtifalarda yapılan harekatları Atak kullanıcısı ve sınırlı olsa da A129 ile savaş tecrübemiz var e hali ile adamların da geliştirmek istedikleri AW2249 ki bizim Atak 2 bener tarafı çok bizlerden de geri besleme almaları gayet mantıklı olur. Bizler de ozellikle mekanik döner aksamlar konusunda onların bilgilerinden faydalanabiliriz. belki ilerde  mevcut helikopter motoru satışına sorun çıkarır veya ihraç etmeyi planladığımız platformlarda benim motorumu kullanamazsınız derse ve halen bizim elimizde o ana dek hazır yerli motor olmaz ise alternatifimiz olabilir kanısındayım. 


Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2660
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #66 : 21 Şubat 2019, 22:54:31 »
A-129 önceleri keşif maksadı için kullanılması düşünülüp üretilmişti küçük olması ondan , sonra plan yolda ihtiyaçtan dolayı değiştirilip  tanksavar helikopteri olarak piyasaya çıktı.
Amaç İtallyan karakuvvetlerinin ihtiyaçlarının karşılanması idi. Sonra Belçikaya +20 şaibeli bir satış yapıldı , sonrası da malum bizler devreye girdik ve bugünkü  T-129 doğuverdi.

İtalyan helikoptor endüstrisi temeli eskilere dayanmakta  Leonardo da Vinci helikopterin babası.Daha sonraları Bell Augusta ortaya çıktı bizlere 1974harekatında kullanılan UH1 leri sattılar ,daha sonra AB212 serisinde başarılı olup onları da pazarladılar. Daha sonr Augusta Bell el değiştip bugünlere Leonardo olarak gelindi. Arkadaşların belirttiği gibi hiç bir zaman büyük ihraçlar yapmadılar yapamadılar İtalyan silah endüstrisi ağırlıklı olark ihraça dayalı değil . Bu iste varız teknoloji takibi daha fazla.

AW249 konusunada kişisel görüşüm bizlerin öğreneceği kadar İtalyanların da bizden öğrenecekleri olur kanısındayım , neticede nice yıllardan beri  sıcak yüksek irtifalarda yapılan harekatları Atak kullanıcısı ve sınırlı olsa da A129 ile savaş tecrübemiz var e hali ile adamların da geliştirmek istedikleri AW2249 ki bizim Atak 2 bener tarafı çok bizlerden de geri besleme almaları gayet mantıklı olur. Bizler de ozellikle mekanik döner aksamlar konusunda onların bilgilerinden faydalanabiliriz. belki ilerde  mevcut helikopter motoru satışına sorun çıkarır veya ihraç etmeyi planladığımız platformlarda benim motorumu kullanamazsınız derse ve halen bizim elimizde o ana dek hazır yerli motor olmaz ise alternatifimiz olabilir kanısındayım.

Onlarda bizde t-700 kullanacağız. T-700'ün lisansaltı üreticisi konumundayız.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2337
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #67 : 22 Şubat 2019, 00:06:54 »
GE nin Tusas'a T700-GE-701D Lisans altı üretim anlaşması olduğu konusunda haklısınız.

Mevcut lisans Tusas' ın 236 T700-TEI-701D motor montajı ,bakımı ve motorun 60 değişik aksamının üretimini kapsıyor ''yani motorun 50%''
Bu tür anlaşmaların lisansları modifiye edilmek sureti ile üretim % ve miktarları her zaman artırılması mümkün aksi bir durum olmadığı suretce.

https://www.tei.com.tr/detay/turkish-utility-helicopter-program-tuhp2

Ama sanki T-129 larda LHTEC T800-4A kullanılmakta.



Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2660
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #68 : 22 Şubat 2019, 07:59:18 »
GE nin Tusas'a T700-GE-701D Lisans altı üretim anlaşması olduğu konusunda haklısınız.

Mevcut lisans Tusas' ın 236 T700-TEI-701D motor montajı ,bakımı ve motorun 60 değişik aksamının üretimini kapsıyor ''yani motorun 50%''
Bu tür anlaşmaların lisansları modifiye edilmek sureti ile üretim % ve miktarları her zaman artırılması mümkün aksi bir durum olmadığı suretce.

https://www.tei.com.tr/detay/turkish-utility-helicopter-program-tuhp2

Ama sanki T-129 larda LHTEC T800-4A kullanılmakta.

Ben atak 2 icin dedim zaten. Atak 1'in motoru lhtec zaten. Buyuk ihtimal 10 tonluk heli icinde ilk aşamada t700 düşünülüyor.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2337
  • 182
  • DefenceTurk.com
Ynt: ATAK II AĞIR SINIF TAARRUZ HELİKOPTERİ PROJESİ
« Yanıtla #69 : 22 Şubat 2019, 10:48:22 »
Sapla Samanı kariştırmışım :)