SİLAHLI KUVVETLER VE TERÖRİZM > Yabancı Ülkelerin Silahlı Kuvvetleri

Amerika Birleşik Devletleri Silahlı Kuvvetleri

<< < (2/12) > >>

BATTLESTAR:
Error 404 (Not Found)!!1

Tam bir insanlık dışı makine. En sevdiğim yönü dışarıdan isabet alsa bile gemiyi faal kıldıracak içe doğru tasarımı yine en düşük radar kesiti ayrıntısı verecek silüeti ve olgunlaştıklarında lazer ciws ve railgunlar'a tam uyumlu bir gemi olması.

Şu an için gelecekleri belirsiz ancak tico ve burkelerin bir sonraki modeli ya böyle yada buna çok benzer bir şey olacak. Bakınız zamanında comanche üretilmedi ama bell 360 invictus çok benzer bir platform.

Çok yüksek sayılarda üreteceğimiz Tf-2000 bu geminin hedeflediği temel tasarım dilini yakalamasa da iyi gemi oldu. Hiç sanmasam da umarım Tf-100'de (barbarosların yerine yapılacak gemiler) buna benzer bir tasarım dili görürüz.

Ya tabiki'de bu kadar pahalı böyle tamamiyle kullanıcı tercihine yönelik karina formuna sahip bir gemiden bahsetmiyorum. Veya Dcns'nin şöyle über futuristik dcns xwindi gibi birşey de beklemiyorum ;



Ama mesela Navantia'nın şu tasrımı gibi;



Çünkü bütünleşik ekstra korumalı üst yapı (superstructure) gerçekten mantıklı bir tasarım dili. Tf-100'de de gönül ister ki 2x muhtemel railgun ve lazer ciwslerinde enerji ihtiyacını karşılayacak bir tahrik formülüne sahip , bu tasarım dilinde bir gemi ortaya çıksın.

Ama tabi yine sonuç olarak muhtemelen tf-2000 ile benzer gövdeyi kullanan Çafrad kuleli (hatta belki çfr ve ayr'siz, akr-d block 2 fcs li) maksimum beklentim 1 veya 2 baş topu/railgun'a sahip olacak bir gemi ortaya çıkacaktır.

Çünkü malumunuz ordumuzun meşhur garanticiliği yüzünden böyle bir durum olacaktır. Ancak 5-6 sene sonra Tf-2000 gibi Batı paktının zumwalttan sonra burke bmd'ler ile en gelişmiş gemisini yapmış olacağımızı düşündüğümüzde (evet japon ve Kore destroyerlerindende daha iyi) bu tarz bir iş çokta risk anlamına gelmemeli.

Souçta biz bir üretici kadar ihracatcı da olacağız ve bu gemilerin görev sürelerindeki rakipler çok vahşi gemiler olduğunu anlamak için sadece euronavalları bile inceleyebiliriz.

fırtına06:
Amerikan Hava Kuvvetleri (USAF) bazı askeri hizmetlerin dışarıdan alımı için 6. 4 milyar dolarlık anlaşma yaptığını açıkladı. 



ABD bazı askeri hizmetleri dışarıdan almak için düğmeye baştı. 2024 sonuna kadar toplam 6,4 milyar dolarlık havacılık hizmeti alınacak. Bunun içinde sivil tescilli askeri jetlerle hava-hava eğitimi (düşman rolü) oynanmasından İnsansız Hava Aracı işletimine kadar çok sayıda görev bulunuyor.

Çalışma birçok USAF lokasyonunda gerçekleştirilecek. Uçak, insansız uçak sistemleri, uçak sistemleri desteği, pilot, uçak bakımı ve destek ekipmanlarının 29 Ekim 2024 tarihine kadar tamamlanması bekleniyor.

Sözleşme imzalanan şirketler şunlar:

- Air USA Inc., Edgewood (NM)

- Airborne Tactical Advantage Company LLC., Newport News (VA)

- Blue Air Training, Las Vegas (NV)

- Coastal Defense, Mill Hall (PA)

- Draken International, Lakeland (FL)

- Tactical Air Support, Reno (NV)

- Top Aces Corp., Mesa (AZ)

http://www.kokpit.aero/usaf-dis-hizmet-alimi

fırtına06:
Dünyanın dört bir yanından gelen savaş pilotu talepleri, zaman zaman Amerikalılar tarafından karşılanıyor. Uçan süper bilgisayarlar haline gelen yüksek teknoloji ürünü uçakları kullanan pilotlar, milyonlarca dolara mal olan ve yıllar süren eğitimden geçiyor.



Amerikaninsesi.com'da yer alan haberde, F-22 Raptor gibi savaş uçaklarını kullanacak çok sayıda pilot olduğu düşünülebilir, ancak gerçekte durum çok farklı. Hava Kuvvetleri’nin savaş pilotu kotası 3 bin 500. Ancak mevcut pilot sayısı, olması gerekenin 725 pilot altında.

Tümgeneral Scott Vander Hamm ve Tuğgeneral John Cooper, pilot ve bakım-onarım kadrolarından sorumlu.

Tümgeneral Hamm, “Pilot açığı krizi, gelebileceği en kötü noktaya erişti. Savaşan komutanların ihtiyaçlarını karşılayacak pilot sayısı çok az” diye konuşuyor.

Amerika’nın 2010’da Irak’tan çekilmesi ve Afganistan’dan da çekilmeyi planlaması üzerine getirilen bütçe kısıtlamaları, pilot açığı sorununun başlıca nedenlerinden biri.

Tuğgeneral Cooper, "“En büyük değişken, tempo. Bildiğiniz gibi IŞİD’i öngöremedik. Hepimiz eve dönmeyi planlıyorduk” dedi.

Langley-Eustis Hava Üssü’ndeki pilotlar da, görev sürelerinin 45 günden, 6 aya çıkarılması ve sıklaşmasının moralleri çok bozduğunu söylüyor.

Pilotların işi bırakmalarının tek nedeni, uzun görev süresi değil. Pilotlar, göreve gönderilmedikleri zaman uçuş eğitimlerine devam etmek ve bazı bürokratik işlemleri yerine getirmek zorundalar.

Yarbay Buz, “Pilotlarımdan çok şey talep ediyorum ancak elimde yeterli pilot yok. O zaman da herkesin iş yükü artıyor, hiç kimsenin boş durma lüksü yok” diye konuşuyor.

Hava Kuvvetleri, bu mali yıl içinde iki yıl öncesine kıyasla 135 pilot daha eğitiyor. Ancak 2016 yılında sözleşmesinin yenilenen savaş pilotu oranının sadece yüzde 40 olması, bu çabaları boşa çıkarıyor.

Savaş pilotu açığı, havayolu şirketlerinin pilotlara daha yüksek maaş teklif etmesi ve esnek çalışma saatleri sunması nedeniyle de arttı.

Binbaşı Jack, “Eğer sadece bana kalsa ben hava kuvvetlerinde kalmayı tercih ederim. Ancak ailemin ne düşündüğü de önemli. Üste kalmaktan hoşnutlarsa kalırız. Başka bir iş yapmamı isterlerse o zaman bu isteğe uyarım” diyerek kaldığı ikilemi dile getiriyor.

Eski savaş pilotu Tom Hunt, Hava Kuvvetlerinden 2013’te ayrılmış. Şimdi Washington’da avukatlık yaparak daha çok kazanıyor.

“Kimileri para her derde deva değil diyor. Bu doğru değil. Eğer pilot ikramiyelerini 500 bin dolara çıkarırsanız ve bu ödemeyi tek seferde yaparsanız emin olun pilot krizini çözersiniz” diyerek bu sorunun istenirse hemen çözüleceğini söylüyor.

Hava Kuvvetleri, Kongre’nin, yıllık pilot ikramiyelerini 48 bin dolara çıkarmasını istiyor. İkramiyelerde 1999’dan bu yana artış yapılmadı. Savunma Bakanlığı, bu artışla, yeni pilotlar eğitmeyi ve yüksek tempolu operasyonlara yetecek kadar deneyimli pilotları elinde tutmayı planlıyor.

Generaller şimdilik yurtdışındaki tüm savaş uçuşlarını yapma kapasitesine sahip olduklarını söylüyor. Ancak pilot açığı kapanmadığı sürece bu kapasite giderek daralacak.

Sözkonusu kısıtlamalar, Hava Kuvvetleri’nin pilot tayinlerini yeterince hızlı yapamaması anlamına geliyor. Bu durum ise savaşlarda ölenlerin sayısının artma riskini beraberinde getiriyor. Hava Kuvvetleri pilot sayısını arttırsa bile bu sorunun on yıldan önce çözülmesi beklenmiyor.

http://www.kokpit.aero/abd-pilot-acigi

BATTLESTAR:
Geçen hafta bir işimi halletmek için 4 gün Texas, Houston'a gittim arkadaşlar. Hazır gelmişken birde Austin'i göreyim diye kiralık arabayla tek başına bastım Austine gittim. Yolda ise bir süpriz oldu ve tren kasasında o çok övdüğüm eş eksenli Anti tank podlu Bradley zma'ları ve M1 abramslara rastladım. Sizin için hem araç kullanıp çektim görün istedim.


http://youtu.be/UakfwT43jV8

fırtına06:
Birliklere yakın hava desteği sağlayacak 75 hafif saldırı uçağı almayı planlayan ABD Özel Harekât Komutanlığı, havadan yere saldırı kapasitesini ucuz şekilde artıracak çözümler arıyor.



Hava kuvvetleri envanterindeki AT-6 ve A-29 hafif saldırı uçaklarına benzer bir uçak almak için girişimlere başlayan komutanlık, bu kapsamda hazırlanan Silahlı Koruma programını Mart ayında muhtelif teklif sahiplerine açıklayacak.

Silahlı koruma (Armed Overwatch) programı, Özel Harekât Komutanlığı’nda yakın hava desteği, hassas saldırı, istihbarat, keşif ve gözetleme yapabilen insanlı uçak sistemlerinin konuşlandırılmasını sağlayacak.

Havadan yere saldırı görevleri için uçuş maliyetleri yüksek Boeing F-15E ve Lockheed Martin F-35 gibi dördüncü ve beşinci nesil avcı uçaklarına kıyasla daha ucuz olan uçaklara yönelecek olan Özel Harekâtçıların almayı planladığı Textron Havacılık AT-7 ve Sierra Nevada/Embraer A-29 gibi turboprop hafif saldırı uçakları makineli tüfek, roket, füze ve hassas bomba taşıyabiliyor.

http://www.kokpit.aero/abd-75-pervaneli-ucak

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git