Anket

Sizce Yerli Savaş Uçağımız Nasıl Birşey Olacak?

Tamamen özgün bir tasarım olacak. Hiçbir uçağa benzemeyecek.
49 (31.6%)
Güney Kore ile ortak olarak KFX'i millileştireceğiz.
17 (11%)
SAAB ile ortak stealth bir uçak geliştireceğiz.
40 (25.8%)
F-16 tecrübemizi kullanarak gelişmiş bir F-16 yapacağız.
21 (13.5%)
Projeyi rafa kaldırıp ABD'den uçak alacağız.
17 (11%)
Başka bir düşüncem var. Aşağıya yazıyorum.
11 (7.1%)

Toplam Oy Verenler: 155

Gönderen Konu: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi  (Okunma sayısı 448252 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 279
  • 56
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1790 : 16 Mayıs 2020, 16:21:50 »
Proje ilk gelişmeye başladığından beri motor olarak F-16 'larda kullanılan F-110 motorları bu uçağa uymaz mı? diye sorup durdum tüm forumlarda .

En mantıklı seçim F-110 motoruydu ve doğal olarak onu seçtiler... Bu tahminimin doğruluğunun gururunu yaşıyorum...

Ben MMU'da sadece prototiplerde değil 2-3 filo kadar MMU Block1 'de  de F-110 motoru kullanılacağını düşünüyorum...

TRMOTOR mu olur TEİ mi olur bilmem ama bu F-110 motorunu mutlaka yerlileştirmemiz gerek...

Kaygım şu; bizim yaptığımız motorun hacmi-şekli buna uymak zorunda olacak dolayısıyla proje standartları bazen sınırlanabilecek. Belki en verimli değerleri yakalamak için hava girişinin büyümesi gerekecek ama biz F-110 motoruna göre tasarım yaptığımız için elimiz kolumuz bağlanacak. Sorun F-110 değil; bir projede motorun projeden ayrı bir şeymiş gibi düşünülmesinde.

Arabalarda kaputu açtığımızda boş alan çoktur ve karbüratörlü motoru çıkarıp yerine dizel uygulayabilirsiniz veya motor hacmini değiştirebilirsiniz ve bunların yarattığı ağırlık merkezi ve toplam kütle değerleri göz ardı edilebilir. Ama uçak helikopter gibi her boşluğun fonksiyonelce değerlendirilmeye çalışıldığı ve gerek ağırlık merkezi gerek ivmelenme ve sürtünme değerlerinin büyük etki ettiği bir platformda çoğu şey en başta düşünülmelidir. Motor kanat altı değil gövde içinde ve alternatif alan bulmak zor. Bunu tank motorunda dahi çektik düşünün.

Bir motor F-110 ise bunun adını koyup karar verilmeli. Heralde yetkililer de benim bildiklerimi biliyordur. Tahminimce ileride yerli olarak ilan edilecek motor F-110 motorunun revize edilmiş bir şekli olacak. Yepyeni farklı bir şey beklemeyin. Hacmi ve şeması aynı, F-110 lisansı üzerine anlaşıp kanadına nozülüne bir kaç dokunuşla %3-5 performans artırıp yerli jet motorumuz Tr-110 karşınızda. Diğer türlüsü iki kere masraf hem.

Bence arkadaşlar tüm hayallerini çift F-110 motoru taşıyan bir uçak üzerine kursun. (İtkisi biraz artar) Toplam kütle ve faydalı yüke göre supersonic olur mu olamaz mı göreceğiz. Zira böyle bir uçağın çok büyük olmasına da gerek yok. Hava-hava ve bazı kilit rolleri üstlenmesi yeterli. Tonlarca bombaya gerek yok. Pistten kalk güdümlü bombaları at geri dön gibi rutin, pilotaj becerisi istemeyen işlerde büyük İHA’lar tabiri caizse eşek gibi çalışacaktır.

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 952
  • 75
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1791 : 16 Mayıs 2020, 16:32:27 »
F-110 motorunun revize edilmiş halini hele bir de %3-5 performans artışıyla üretirsek mucize üstü bir gelişmedir bizim için...

ABD onayı olmadan Çin işi çakma ABD motoru yaparsak ABD ömür billah bize bir şey satmaz... Önce bunu ABD ile konuşup işe girişmek gerek... Ben sizi uyarayım...

Çin'in kimseye eyvallahı yok onun için çalıp çalıp kopyalıyor... ABD ise bize bunun bedelini mutlaka ödetir... Motor başına Cüzzi bir telif ücreti ile F-110'un çakmasını yapmamıza ses çıkarmayabilir...

F-110/129 serisini (F-16'larımızda kullanılan) kullanacağız ama inşallah F-110/132 serisi olursa abovvvvvvvv süper olur...


« Son Düzenleme: 16 Mayıs 2020, 16:33:03 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 563
  • 55
  • DefenceTurk.com
Ynt: TF-X Milli Jet Eğitim / Savaş Uçağı Projesi
« Yanıtla #1792 : 16 Mayıs 2020, 16:53:46 »
Proje ilk gelişmeye başladığından beri motor olarak F-16 'larda kullanılan F-110 motorları bu uçağa uymaz mı? diye sorup durdum tüm forumlarda .

En mantıklı seçim F-110 motoruydu ve doğal olarak onu seçtiler... Bu tahminimin doğruluğunun gururunu yaşıyorum...

Ben MMU'da sadece prototiplerde değil 2-3 filo kadar MMU Block1 'de  de F-110 motoru kullanılacağını düşünüyorum...

TRMOTOR mu olur TEİ mi olur bilmem ama bu F-110 motorunu mutlaka yerlileştirmemiz gerek...

Kaygım şu; bizim yaptığımız motorun hacmi-şekli buna uymak zorunda olacak dolayısıyla proje standartları bazen sınırlanabilecek. Belki en verimli değerleri yakalamak için hava girişinin büyümesi gerekecek ama biz F-110 motoruna göre tasarım yaptığımız için elimiz kolumuz bağlanacak. Sorun F-110 değil; bir projede motorun projeden ayrı bir şeymiş gibi düşünülmesinde.

Arabalarda kaputu açtığımızda boş alan çoktur ve karbüratörlü motoru çıkarıp yerine dizel uygulayabilirsiniz veya motor hacmini değiştirebilirsiniz ve bunların yarattığı ağırlık merkezi ve toplam kütle değerleri göz ardı edilebilir. Ama uçak helikopter gibi her boşluğun fonksiyonelce değerlendirilmeye çalışıldığı ve gerek ağırlık merkezi gerek ivmelenme ve sürtünme değerlerinin büyük etki ettiği bir platformda çoğu şey en başta düşünülmelidir. Motor kanat altı değil gövde içinde ve alternatif alan bulmak zor. Bunu tank motorunda dahi çektik düşünün.

Bir motor F-110 ise bunun adını koyup karar verilmeli. Heralde yetkililer de benim bildiklerimi biliyordur. Tahminimce ileride yerli olarak ilan edilecek motor F-110 motorunun revize edilmiş bir şekli olacak. Yepyeni farklı bir şey beklemeyin. Hacmi ve şeması aynı, F-110 lisansı üzerine anlaşıp kanadına nozülüne bir kaç dokunuşla %3-5 performans artırıp yerli jet motorumuz Tr-110 karşınızda. Diğer türlüsü iki kere masraf hem.

Bence arkadaşlar tüm hayallerini çift F-110 motoru taşıyan bir uçak üzerine kursun. (İtkisi biraz artar) Toplam kütle ve faydalı yüke göre supersonic olur mu olamaz mı göreceğiz. Zira böyle bir uçağın çok büyük olmasına da gerek yok. Hava-hava ve bazı kilit rolleri üstlenmesi yeterli. Tonlarca bombaya gerek yok. Pistten kalk güdümlü bombaları at geri dön gibi rutin, pilotaj becerisi istemeyen işlerde büyük İHA’lar tabiri caizse eşek gibi çalışacaktır.
5inci nesil adayı hava üstünlüğü klasmanında bir uçak yapmaya çalışıyoruz. Bu dediklerinizin biraz ötesinde bir uçak olacak MMU.
Motorlar değişir. Uçağın gövde içinde yer bulunur. Hele bu motorun bu uçağın gelecekteki ana motoru olmayacağı biliniyorsa.
Su30-35 serisi uçağın ilk motoru Satürn AL-31 İle şu anki AL-41 motoru ebat olarak bayağı farklı. Aynı şey SU57 içinde geçerli. AL-41 den izdeliye30’a geçildi. Ebat ve güç vs değişti.
Yok motor ebadı değişmeyecek derseniz %10 daha güçlü modeli motor var f110GE132 kodlu. Onu alıp kullanırsınız. (F16V70 motoru). Belki de şu gelen 5-6 adet için bu motor siparişi verildi prototipler için??
Bu motorun da tam bakımını TEİ yapıyor zaten.


« Son Düzenleme: 16 Mayıs 2020, 16:56:07 Gönderen: Yasar »