Gönderen Konu: USS Long Beach (CGN-9)  (Okunma sayısı 2042 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ismail1971

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 28
  • 0
USS Long Beach (CGN-9)
« : 19 Ekim 2018, 23:37:44 »
http://www.thedrive.com/the-war-zone/24298/tales-of-nuclear-cruiser-uss-long-beach-from-a-sailor-who-built-his-career-aboard-her





Google Traslate:

Tüm Soğuk Savaş döneminin en esrarengiz gemilerinden biri tek seferlik USS Long Beach (CGN-9). ABD Donanması'nın ilk nükleer enerjili yüzey savaşçısıydı ve Amerika'nın 9 Eylül 1961'de hizmete girdiğinde sunduğu en son ve en büyük dişli takımı ile doluydu. Dünyanın daha önce gördüğü başka bir gemiye benzemiyordu. Kesinlikle onun cilveleri vardı. Özellikle bir adam  Long Beach'te sayısız tur düzenledi.1970'lerde ve 1980'lerde, geminin onu sırayla manevra eden  721 foot-long uzunluğunda bir çelik sıçrama tahtası görevi gördü ve nihayetinde Komutan, Deniz Kuvvetleri Kuvvetleri, ABD Pasifik Filosu için Kuvvet Usta Şefi pozisyonuna getirdi. Bu adam Douglas Healey. Yani bu bir geminin hikayesi, aynı zamanda ABD Donanması'nın tarihinin en ilginç zamanlarından biri sırasında ününü büyük ölçüde geminin güverte plakaları üzerine inşa eden bir adamın yolculuğudur.

Bu yüzden, daha fazla bir şey olmadan, Usta Şef Healey'in kendi sözleriyle, başlayalım:

Aile işi
Babam bir donanma adamıydı. O 17 yaşındakiler kendi 21. doğum hemen önce kadar çekmelerine izin bir “kiddie seyir” olarak bilinen bir program çerçevesinde Dünya Savaşı sırasında Liseden Donanması'nda yardım istedi. Donanmadan çıktı ama sondaj rezervisti kaldı. Ben doğduktan sonra aktif göreve geri döndü. Onu görev hatırlıyorum USS Bigelow , bir Forrest Sherman Bundan sonra hizmet 1967 için 1965 den sonra Atina'da Deniz İkmal Kolordu Okulu'nda, 1965 1960 den Mayport sınıf destroyer homeported, Florida Georgia iki sırt sırta Da Nang, Seabees ile Vietnam'da dokuz aylık turlar. 

Vietnam'ın ardından, USS Grey (DE-1054), ardından Naval Training Center (NTC) San Diego'daki Storekeeper Sınıf C Okulu'nun müdür yardımcısıydı. Üç yıl boyunca USS Dixie (AD-14) deniz görevine döndü ve son turu San Diego'daki Fleet Assistance Group'ta oldu. 

Bu tur sırasında aktif görevdeyken öldü. 1980 yılının Nisan ayında geçişinde bir Master Chief Storekeeper (E-9) idi. O zamanlar, USS Arkansas (CGN ) için PCU'nun (Ön Devreye Alma Birimi) parçası olan bir Electrician'ın Mate-1'i (E6) oldum. -41).

Deniz Kuvvetleri Gidiyor
Haziran 1972'de San Diego'da liseden mezun oldum ve bir süre Mesa Community College'a katıldım ama hazır değildim. Bu yüzden, en iyi seçeneklerin eğitim ve öğretim almak için ne olduğuna baktım. Hem Hava Kuvvetleri hem de Donanma'yı kontrol ettikten sonra, bana en ilginç ve zorlu bir eğitim sunduğunu düşündüğümden Navy'nin Nükleer Tahrik Programına katılmaya karar verdim.

Lisede üç yıllık Junior ROTC vardı, bu yüzden bir hafta kadar sonra taburcu komutanının ofisine bildirilmek üzere aniden sipariş verdiğimde, şirketimi silahların el kitabına yönlendiriyordum. Geldiğimde, girmem için izin istedim ve girdiğimde, babam orada orada tabur komutanı ile kahve içiyordu. Bir fincan kahveyi onlarla paylaşabildim ve "bu çok zor olmayacak" diye düşündüm.

Daha sonra, şirket komutanım, babamın NTC'de görevli bir Kıdemli Baş Astsubay olduğunu neden haberdar etmediğimi bilmek istedi. Yanlışlıkla ona “Bunun önemli olduğunu düşünmedim” dedim. Bu en ufak bir kararda büyük bir hataydı! O akşam fazladan 'askeri talimatlar' aldım. 

Önyükleme kampını bir şirket onur adamı olarak ve skolastik onurla bitirdim.


DOUG HEALEY
SKCS Healey ve EM3 Healey - baba ve oğul - her ikisi de ABD Donanması'nda denizciler.

Deniz kuvvetleri harnessing
Electrician'ın Mate Sınıf A okulundan önce NTC San Diego'daki Temel Elektrik / Elektronik okulu'na katıldım. Elektrik bileşenleri, Ohm Kanunu ve elektrik teknisyenleri ve elektronik teknisyenleri için gerekli olan diğer bilgiler hakkında 14 modülün kendi kendine ilerleyen bir seyiriydi. Kursu bir haftadan kısa bir sürede bitirdim. 

Electrician'ın Mate A Sınıfı bir okulunda motor jeneratörleri, gemi dağıtım ve sorun giderme elektrik sistemlerini öğrendik. Mare Adası'ndaki Nükleer Enerji Okulu'na devam etmek için, sınıfımın yüzde 50'sini bitirmem gerekiyordu. Doğru hatırlamıyorsam iki ya da üç numaradım.

A sınıfı okulun sonunda EM3'e (E4) ilerledim. Nükleer Güç Okulunda, reaktör tasarımı ve işlem teorisi hakkında öğrendik, ayrıca radyasyon ve ilkel kimya hakkında bilgi sahibi olduk.

Nükleer Güç Prototip Eğitim, ben atandı S5G reaktör prototipi (olarak tasarlanan USS Denizgergedanı 'in bir deniz nükleer reaktörün eller 'operasyonu öğrendik santral)'. Operasyon ve bakım öğrendik ve simüle edilmiş yaralı operasyonlar sırasında nasıl tepki vereceğimizi de öğrendik. S5G'de hak kazanan ilk Elektrikçi'nin arkadaşlarımdan biriydim. Sitede iki tane daha prototip vardı, bir A1W ( USS Enterprise prototipi) ve bir S1W ( USS Nautilus prototipi).


USN
Idaho Ulusal Mühendislik Laboratuvarında S5G reaktörü.

Amerika'nın en büyük nükleer kruvazörü  USS Long Beach'e hoş geldiniz
Yeterlilikten sonra, eğer oraya yerleşmiş olsaydım babamın bir daireyi doldurması için yeterli mobilya teklif ettiğinden beri San Diego'dan hızlı saldırı denizaltılarına (SSN) emir verdim. New London, Connecticut'ta bir nükleer balistik füze denizaltına (SSBN) emir aldım. Bir sınıf arkadaşı  USS Long Beach'e sipariş aldı ve New England'a gitmek istedim, böylece danışmanlarımızdan siparişlerimizi değiştirip değiştiremeyeceğimizi sorduk. Sipariş takası onaylandıktan sonra S5G tesisindeki sub-nitelikli denizciler bana sürekli zor zamanlar verdi. 

Ben düzenlenmiş Long Beach doğrudan rapor etmek Mühendislik Yetkilisi  Long Beach ve ardından 30 gün önce benim deniz görevi sayacını başlatmak için Havalemin izni başlatın. Uygun olmak için en az bir yıllık deniz görevine ihtiyaç duyan Navy'nin Seçilmiş Fen Eğitimi Programı'na (NESEP) başvurmak istedim. Ne yazık ki, bir yıllık deniz hizmet noktasına ulaştığımda, program gereksinimleri değişti ve tam bir deniz turu gerekiyordu (benim durumumda dört yıl). 

NAS Coronado’daki  Long Beach’te rapor ettiğimde, gemiye hayranlıkla baktım. Donanma tarafından inşa edilen son 'gerçek' kruvazör oldu. 721 metre uzunluğunda, 17.000 tondan fazla yerinden edilmiş ve 1100'den fazla Denizci ve Deniz Kuvvetleri (bir deniz müfrezesi çıktı) vardı, o gerçekten etkileyici bir gemiydi! 


USN
Mürettebat üyesi olarak ilk izlenimim, liderlik sorumluluklarıydı. Sarf malzemeleri yükleniyor ve bir 'çalışma partisi' deniyordu. Bölümün denizcilerinden biri görev için ortaya çıkmadı ve bölümün lideri olan Astsubay bir E6'nın kayıp adamın yerini alması emredildi. Birinci Sınıf Astsubay Memuru, en azından biraz mutlu değildi ve bu benim Öncü Astsubayımı hayal kırıklığına uğratmadığından kesinlikle emin olmak için beni etkiledi! 

Donanma gemileri benzersiz kokular, sesler ve duyumlara sahiptir. Bir gemiye ayak bastığımda, geminin hayatının hatıraları ve onunla devam eden eşsiz rutinler bana geri geliyor. Long Beach'teki ilk işim reaktör fabrikasında kalifiye olmaktı. Bu, hem elektrik mühendisliği hem de geminin elektrik dağıtım sisteminin izlenmesi için temel mühendislik yeterliliklerini, hasar kontrol niteliklerini ve benim elektrik seyrüsefer istasyon yeterliliklerini tamamlamayı içeriyordu. 

Long Beach'te altı adet 2500 kW türbin jeneratörü ve iki adet 1000 kW acil dizel jeneratörü vardı. Temel mühendislik yeterliliklerini tamamladıktan sonra elektriksel güvenlik birimine atandım ve portatif elektrikli aletlerin çıkarılmadan önce güvenlik açısından kontrol edilmesini sağladım. Bu donanmada zor bir zaman oldu. Vietnam sonrası çağın çöküşünden geçiyordu ve Birinci ve İkinci Sınıf Astsubay Düzeylerinde (E6 ve E5) ciddi bir liderlik personeli eksikliği vardı. Aydınlatma atölyesinin lider bir Astsubay'a ihtiyacı olduğunda, E Bölümü Lider Astsubay kıdemli İkinci Sınıf Astsubay Görevlilerine baktı, ancak hiçbiri bu pozisyonu istemedi.

En küçük İkinci Sınıf Astsubay subaylarından biriydim ama pozisyon alabilsem sordum ve ayrıca 13 denizci ile birlikte 115 voltluk dağıtımın lider sorumlusu olarak atandım. saatlerimi mühendislik fabrikasında ayakta tutmak.


USN
USS Long Beach . 'Kutu' üst yapısının kenarlarına monte edilmiş SCANFAR aşamalı dizi radar sistemine dikkat edin.

Kendi sınıfında
Long Beach'de iki adet basınçlı su reaktörü, iki ana motor, çift vida ve ikiz dümen vardı. Silahlar için, Terrier füzeleri için iki adet ikiz raylı rampaları vardı (ve bunların 100'den fazlasını taşıyabiliyordu), gemileri yeniden yükleme kapasitesine sahip bir ASROC (anti-denizaltı roket sistemi) sekiz hücreli fırlatıcıya ve iki adet beş inç 38 kalibreye sahipti. silahlar. Long Beach , hiçbir silah olmadan tasarlanmıştı ve söylentilere göre, deniz denemeleri sırasında, NAVSEA temsilcilerinden biri, bir devriye botu ortaya çıktığında ve vurulduğunda geminin ne yapacağını sordu ve beş inçlik silahları monte etmeye karar verildi. 

Fantail'de Long Beach , Talos füze sistemine sahipti . Nükleer silahlı olabilecek Talos füzeleri, bir telefon direğinin boyutuyla ilgiliydi ve kalkıştan önce itme rampasını inşa eden fırlatma rayı üzerine oturacaktı. Vietnam’dan inerken , Long Beach’in Kuzey Vietnam’daki bir MiG’yi bir taneyle vurduğu söylendi .

En iyi benim Talos anılarım 1978'deki konuşmamızdan önce bir füze egzersizinden. Bazı gemiler için ateş etmemiz gerekiyordu ama füzeler bu noktada oldukça eskiydi. Füzeyi fırlattıktan sonra bir yüzgecik düştü ve füze üç G dönüşü çekti ve gemiye geri döndü! Combat Information Center'daki fırlatma konsolundan sipariş edildiği gibi olağanüstü bir şekilde kendini imha etti. 


USN
Long Beach bir Talos'a ateş ediyor.

Savunma için aktif önlemlere ek olarak, gemi radarları, SLQ-32 elektronik harp teçhizatını ve kripto donanımını karıştırmak için de chaff taşıdı . O gerçek bir kruvazör olarak inşa edildiğinden, Long Beach bir amiral ve onun personeli taşımak için bir bayrak köprüsü ve çeyrek vardı. Bayrak konferans salonundaki 115 voltluk prizleri hareket ettirmek için söylendiği gibi bu neredeyse beni çok büyük belaya soktu. Konferans masasının altında çalışırken başıma çarptım, küfür ettim ve masanın altında ne kadar aptalca bir sürü şey istediğini merak ettim. Etrafa baktım ve parlak siyah ayakkabılarla khakis'i gördüm ve “Ben sadece oturduğum masanın sonunda bir tane istedim” diyen Cruiser-Destroyer Group 1'den sorumlu amiralden (amiral gemisi olduk) duydum. 

1987'de Irak-İran Savaşı sırasında Arap Körfezi bölgesine konuşlandırıldık. Ortak Görev Kuvveti Orta Doğu'nun Komutanı bizde vardı. Onu, İşçi Bayramı etrafındaki Hint Okyanusu'ndaki Diego Garcia'ya götürdük ve onu ve ekibini, bizi ( USS Iowa'la ) bizi rahatlatan gruba nakletmek zorunda kaldık, ancak başka hiçbir geminin bayrak taşımadığı için ayrılmamızı istemedi. sahip olduğumuz alanlar. Neyse ki, o aşırı yönetildi ve biz sürekli denizde 100'den fazla gün sonra operasyon alanını terk etmek için izin verildi.

Bir başka eşsiz şey de  Long Beach'in ana güverteden 010 seviyesine (ana köprü) giden bir asansörü olmasıydı. 02 seviyesi (bayrak boşlukları), 03 seviyesi (CO'nun in-port kabini) ve 04 seviyesi de (bayrak köprüsü ve bayrak arsası, mini CIC) durabilir. 1. tur sırasında, CO, Kaptan Schrader, başlayabilmek için bize güç vermişti. Bir elektrikçinin kabusuydu ve sık sık bozuldu. Subic Bay'de limana her geldiğimizde, işçilerle uğraştık. İkinci yolculuğumda, bununla ilgili birçok problemi hatırlamıyorum ama çoğumuz içeri girmeyecek çünkü içeride kalmak istemedik.

Bir yan not olarak, yaklaşık 1000 kişilik bir mürettebat ile birlikte, sadece bir kerede askere alınan karmaşalarda yaklaşık 300 denizci için oturma vardı. Sonuç olarak, hızlı yemeyi ve kalkmayı öğrendiniz, böylece bir gemi arkadaşı oturup oturabilir.


USN
1950'lerin sonlarında Soğuk Savaş teknolojisi parası satın alabilir
Long Beach birkaç çok karmaşık sisteme sahipti. Talos füze sistemi ve SCANFAR radar sistemi bunlardan sadece birkaçıydı . Sanırım bir keresinde limana bağladılar ve garaj kapıları San Diego bölgesinde açılıyor ve kapanıyordu ve San Diego havaalanında hava trafik kontrol radarına müdahale etti. Genel olarak, güvenlik nedeniyle havaalanından en az üç mil uzakta olana kadar açamadık. Bu güçlü bir radar sistemi idi ve biz onu korumak için donanmaya Donanma Elektronik Teknisyenleri (ET) büyük bir bağlı vardı.

Çalışırken, radarın talep ettiği 400Hz gücü sağlamak için paralel çalışan iki adet 200kW'lık motor jeneratör seti gerekiyordu. Bunu AN / SPS-32/33 radar sistemi olarak biliyorduk. İnşa edildiğinde, Long Beach Enterprise'dan önce hazırdı ve Big E için tasarlanan 'billboard' dizilerini aldı.


USN
Long Beach yapım aşamasında.

400Hz gücünün yanı sıra sistemde 60Hz güç ve soğutma suyu da vardı. Bu nedenle, Long Beach'de bol miktarda soğutma suyu mevcuttu. Billboard dizileri ve üzerine monte edildikleri büyük üstyapı, gemiyi biraz da ağırlaştırdı. Ne zaman Long Beach bir dönüş yaparsa, önce dönüş yönünde eğilir ve sonra ters yönde çok eğilir. Bu, akşam yemeği zamanında yapıldığında 'akşam yemeği ruloları' diyoruz.

En uzun süre boyunca, geminin söylentisi, Long Beach'in limana ya da sancağa 45 dereceden fazla dönmesi durumunda, geminin alabora olacağını söyledi. 1987'de San Diego'ya geri dönüyoruz ve hakim denizlerden dolayı gerekli olan deniz limanı üzerinde denizlerimizi almamız gerekiyordu. Kabuklardan biri, gemiyi sağa vurdu ve uzun bir zaman gibi görünen bir şey için sancak tarafına geçti .   Hasar Kontrol Merkezindeki saat, klinometredeki 47 dereceyi gördüğünü iddia etti. Kalabalığın içinde ve dağınık güvertelerde çıkan şeyleri duyabiliyordunuz. Meyve suyu makinelerinden biri montajından çıktı ve bir perdeye çarptı.

Daha sonra ekip, ekipmanın deniz için daha güvenli bir şekilde emniyete alınmasını sağladı. 


USN
İki oğlum gemide birkaç 'Tiger Cruises' yaptı ve çok eğlendiklerine rağmen biraz animasyonluydular. Bir aile arkadaşı da bir Kaplan Cruise yaptı ama çoğu zaman onun seans denizinde geçirdi.

Hafif bir deniz bile, Long Beach'in dönmesine neden olur, ama buna alışmış olursunuz. Aynı gezi evinde hatırlıyorum, su seviyesinde 01 seviyenin üzerinde su kırılmasıyla oldu. 010 seviyesinde olan köprünün yukarısında, geminin haddeleme hareketleri, yükseklikten dolayı büyük ölçüde yükseldi.

Öte yandan, gemi fazla eğilmemişti (kıç tarafa kıvrılarak aşağı doğru ilerliyordu). Ek olarak, Long Beach sabit iki ila üç dereceli port listesine sahip görünüyordu.


USN
Atom üzerinde çalışıyor
Nükleer güçle çalışan bir yüzey savaşçısının, geleneksel olarak güçlendirilmiş olanın aksine, yakıt ikmali yapmadan uzun süre duraklarda kalmasıdır. Nükleer güçle çalışan uçak gemileri için, yığın gazı olmaması ve uçaklar üzerindeki korozif etkisi bir başka önemli faydadır.

Nükleer enerjili yüzey savaşçılarının birkaç ceza puanı vardır. İlk olarak, yüksek eğitim maliyeti ve ekibi tutmak. Nükleer eğitimli bir mürettebat üyesi ilk gemilerine rapor vermeden önce neredeyse iki yıllık bir eğitim alıyor. Daha sonra inşaat ve bakım maliyetleri var. Nükleer enerjili yüzey gemilerinin inşaatı sadece Newport News Tersanesi'nde yapılır ve bakım sadece Newport Harbor Gemi Tersanesi'nin yanı sıra Pearl Harbor Gemi Tersanesi, Puget Sound Donanma Tersanesi, Norfolk Donanma Tersanesi ve Portsmouth Donanma Tersanesi'nde yapılır.

Ayrıca üretilen nükleer malzeme ile uğraşmak da var. Aegis kruvazörleri ve Arleigh Burke sınıfı destroyerleri gibi modern yüzey savaşçıları gaz türbini ile çalışırlar ve daha az mürettebatın çalışması gerekir. Örneğin, USS Arkansas (CGN 41) yaklaşık 450 kişilik bir müretteba sahipti ( Belknap sınıfı bir kruvazörle karşılaştırılabilir) ancak Ticonderoga sınıfı kruvazörlerin yalnızca yaklaşık 370 mürettebatı var.


USN
Long Beach, 9 Eylül 1961'de hizmete girdi. Gemi, zamanının mutlak modern bir harikaydı. Gökyüzünü işaret eden devasa Talos füzeleri not alın.

İlk durak: Puget Sound Donanma Tersanesi
Long Beach'e katıldıktan sonra ilk gittiğim yer Washington'daki Puget Sound Naval Shipyard (PSNS) oldu. Gemi sadece kuru atık ile kombine edilmiş nükleer işler için PSNS'e giderdi. Karmaşık çalışmanın büyük kısmı, tersane işçileri tarafından gerçekleştirilecek, ancak geminin mürettebatının da gerçekleştirilmesi için bakım yapılması gerekiyordu. 

Söz konusu saha boyunca gemi gövdesi kazınarak yeniden boyandı ve gemi servis üreticilerindeki voltaj regülatörleri güncellendi. O zamanlar, mürettebat gemide yaşamakta ya da yaşayan bir mavnaya taşınmış, ancak sanayi alanında kalmıştır. Daha sonra kariyerimde, COMNAVSURFPAC / COMNAVAIRPAC Nükleer Tahrikli Mobil Eğitim Ekibinde kıdemli bir şef (E8) olduğumda, mürettebatı endüstriyel alanın dışına çıkarmak için bahçenin bakımını üstlenmeye yardımcı oldum.


DOUG HEALEY
Denizde uzun sahil.

400 Hz Mastering
1976'da, Bremerton'dan San Diego'ya döndüğümüzde, Bölüm Eğitim Astsubayımız, hangi okulların katılmak istediğini sormak üzere geldi. Daha fazla okulun incinmediğini düşündüm, bu yüzden ilk tercihim motor geri sarma okuluydu (motorları nasıl geri çekeceğinizi öğrendiniz, Long Beach bu kapasiteye sahipti) ve ikinci seçimim 400 Hz motor jeneratör bakımını yaptı. 400 Hz motor jeneratörler, helolar için başlangıç ​​gücü ve radarlar için güç sağlamak için kullanıldı. 

400 Hz motor jeneratör bakım okulu altı hafta sürdü ve San Diego'da da ailemle birlikte altı hafta evde olurdum. Teknede bir çift 400 Hz bakım teknisyeni olarak, aynı zamanda hızda ilerlememde bana yardımcı oldu.


USN
Long Beach'in uçuş güvertesinde bir HH-3 Sea King .

Kurumsal Savaş Grubunun bir parçası olarak seyir halinde
Long Beach , 1976 Eylül'ünde San Diego'dan ilk Batı Pasifik gezisi (WESTPAC) neydi. USS Arizona Anıtı'na selamlaşarak, Naval Station Pearl Harbor, Hawaii'de kısa bir liman görüşmesi yaptık . Geldikten sonra, sadece birkaç saatliğine limanda olacağımız ve sadece resmi iş yapan mürettebatın gemiden izinli olacağı söylendi.

E bölümü geminin filmlerinden sorumlu olduğu için, mürettebatın izleyeceği yeni filmleri almak için yerel Donanma Sinema Ofisi'ne gittim. Bu aynı zamanda, aileme güvenli bir şekilde ulaştığımızı bilmesini sağlamak için eşime hızlı bir telefon görüşmesi yapmamı sağladı. Bu internet ve e-postadan çok önce oldu. Mektuplar, gemi ile ev arasında seyahat etmek için birkaç hafta sürebilir. Görünüşe göre, bazı gemi arkadaşlarım sıralı klübe gittiler ve bazı yerli denizcilerle birlikte toz haline girdiler. Birkaç saat sonra limanı terk ettiğimizde, Müfettişler Mühendisler Görevlisi (Cheng veya Baş Mühendisi) etrafta dolaştılar ve bekçi kulübelerinin yetişkin içeceklere girmemesini sağladılar.

Bir yan not olarak, o zaman içme yaşı 18 idi. 

Pearl Harbor'ı bir kez daha Enterprise'ı ve savaş grubumuzun geri kalanıyla Arizona Anıtı'nı selamlıyoruz . Yeni Zelanda'ya doğru yola koyulduk. En rotada, 'Pollywogs' (newbies) 'in zamanla onurlandırılmış bir gelenek olan' Golden Shellbacks 'olmasını sağlayan ekvatordaki uluslararası datelini geçtik. 

Bu daha farklı bir törendi neyin yürütülen oluyor bugün değil, iyi ya da kötü, sadece farklı. Hatırlamalısın,  Long Beach'in mürettebatı tamamen erkekti. Daha sonra, hamburger, sosisli sandviçler ve diğer aşçılık ücretleriyle bir 'çelik plaj' aşçımız vardı , ama alkol almıyorduk. Amerikan gemileri hala kuru.   


DENIZ HARP OKULU MÜZESI
Hat Törenini Geçiş yolu tersine gidiyor. Yıllar boyunca biraz değişti. 1953'te böyle bir törenle bu denizcilere göz atın.

Birkaç gün süren buhara uğradıktan sonra, Auckland, Yeni Zelanda'ya vardık. Birkaç protesto teknesinden kaçtıktan sonra limana demir atmıştık. Sendikalar geldiğimiz için bir protesto için kasabayı kapattılar. Deniz Kuvvetleri'nin gemilerinde nükleer silahlar politikasına düşkün olmadılar, ki resmi olarak 'gemilerimizdeki nükleer silahların varlığını ne teyit edebilir ne de reddedebiliriz'. Cheng'a “Atomik Silah Görevlisi” sahibi olmanın mesaja ters düştüğünü belirttik.

Her neyse, biz bir kez protestolar hakkında bilgilendirildik (onlara meydan okumamamız söylendi), karaya çıkma iznimiz vardı (üniformalarımızda bir gün en azından!). Gemilerimden birkaçı ve yetişkin bir içecek için yakındaki barlardan birine gittim. Barda, protestocuların da aralarında bulunduğu bazı yerlilerle tanıştık. Hemen hemen herkes çok arkadaş canlısıydı. Protestoculardan bazıları bana, gemimize ya da Amerika'ya karşı bir şey olmadığını, protesto için iyi para aldıklarını ve kendi annelerini doğru miktar için protesto ettiklerini söyledi. Diğer yerlilerden birçoğu, sadece plansız tatilden keyif aldıklarını söyledi.

Bir partiden şehirden birkaç mil uzakta yaralandık. Yaralandığında, yerlilerden biri, ayık olan ve bir sopa vardiyası olan herhangi birinin olup olmadığını sordu. Her ikisine de evet dedim ve bizi şehre geri götürmek için MG 1100'ün anahtarlarını attım. Aracın sağ tarafından sürüş ve yolun 'yanlış' tarafında sürüş ilginç oldu! Eğer çekildiysem ve yerel polis memuru California ehliyetimi göstersem komik olur diye düşünmüştüm ama hepimiz güvenli bir şekilde geri çekilişle görüşmeden yaptık. 

Üç günlük liman ziyaretinden sonra, 'Kangaroo Two' adındaki Aussie ve Kiwi donanmaları ile yola çıktık ve egzersiz yaptık. Avustralyalılar hala taşıyıcıları HMAS Melbourne'dı , ancak fotoğraf çekimlerinde bile , Vietnam Savaşı sırasında USS Frank E. Evans'la olan çarpışması nedeniyle Enterprise'a veya bize çok yakın olmalarına izin verilmedi . 


AVUSTRALYA HÜKÜMETI / KAMU MALI
HMAS Melbourne, Büyük E tarafından kesinlikle cüce.

Bir sonraki liman ziyareti, tatbikatın sona ermesinden sonra Melbourne, Avustralya oldu. Bir kez daha, nükleer enerjiden dolayı demirlenmekteydik. HMAS Melbourne limanda iskele tarafı oldu. Her iki gemi de ziyaretçiler için açıktı. Long Beach'i ziyaret etmek için bir blok üzerinde iyi bir hat vardı ve bir tanesi sağdan yukarı çıkıp Melbourne'a gidebiliyordu . 

RAAF (Kraliyet Avustralya Hava Kuvvetleri) 'nden bazı yerlilerle tanıştım ve onları en sevdikleri lokantaya götürmelerini istedik ve bir KFC'ye gittik! Aussie mutfağını denemek istediğimi açıkladıktan sonra beni yeme yolunun dışına çıkardılar ve yemek harikaydı ama evden çok farklı değildi. 

Yolculuğun büyük çoğunluğu Tu-95 Ayı flybys'inden başka drama olmaksızın, Enterprise'dan savaşçıların kanat uçlarından kurtuldu. Bu dağıtım sırasında Filipinler'deki Subic Bay'i bir bakım dönemi için, ayrıca Singapur'u (benim en sevdiğim şehirlerden biri) ve San Diego'ya giden yolda Pearl Harbor'ı ziyaret ettik.


USN
Şirket ve Long Beach birlikte.

Enterprise ve Long Beach , nükleer donanmanın şafağında doğan kuzenler ile yakından ilişkili
Girişim ve Long Beach , kariyerlerinin çoğu için bağlantılıydı. Şirket ilk Nükleer güçle çalışan uçak gemisi ve  Long Beach ilk nükleer güçle yüzey savaş gemisi oldu.

Long Beach , Eylül 1961 ve birinci işletmeye alınmıştır Kurumsal aynı yılın Kasım ayında. Her ikisi de benzersiz tasarımlardı, her biri genellikle gemi tasarımları için iyi bir şey yapmayan 'bir kerelik'. 

Şirket ise sekiz reaktör vardı Long Beach iki tane vardı. Long Beach , denizden başlatılan ICBM'lerin kurulumu için başlangıçta düşünülmüştü, ancak bombalar (SSBNs) işe yaradı ve o zamandan beri deniz bazlı nükleer balistik füze misyonuna sahip oldu. Long Beach de Regulus seyir füzesi olması planlandı ama bu program da düştü.


DONANMA RENDERING / PUBLIC DOMAIN
1961'in başlarında sekiz Polaris balistik füzesi ile donatılmış Long Beach'in yayınlanması yayınlandı .

Sonunda Long Beach , reaktör fabrikaları, SPS-32/33 (SCANFAR) radarı ve Terrier ve Talos füzeleri etrafında tasarlandı. Reaktör tesisleri Enterprise ve 'The Beach' arasında benzerdi ancak ayrı tasarımlar olarak kabul edildiğinde yeterince farklılıklar vardı. 

Nükleer kruvazör USS B bir köprüyü (CGN-25) 1962'de devreye aldıktan sonra, üç gemi neredeyse ayrılmazdı. Bir noktada, Bainbridge bazı bakım gerektiriyordu ve benim ilk tur sırasında Long Beach , Truxtun yerini almıştı Bainbridge'in üçüncü gemisi olarak 'nükleer üçlü.' Nükleer enerjili bir taşıyıcı savaş grubuna sahip olmak, istasyonda kalmak için sürekli yakıt ikmali gerektirmeyen filo komutanı seçeneklerini sundu.

O üzerinde iken ilginçti Long Beach köprü, aslında baktım aşağı bir taşıyıcının uçuş güvertesinde! Eminim, Long Beach uçak koruma istasyonundayken uçak grubunun pilotlarının pek sevinmediğinden eminim (bir aksilik durumunda taşıyıcıyı takip etmek).

İlk konuşmam sırasında uçak görevlisi olarak görevlendirildiklerinde Sovyet Kynda sınıfı kruvazör ile bir hazırlıksızlık yaptık . Uçuş operasyonlarından sonra, savaş grubu 30 knot kadar yükseldi ve birkaç gün sonra Sovyetler bir ikmal gemisine çıktılar ve Kynda'ya yakıt ikmali yaptılar . Onlar yakıt ikmali yaparken, Truxtun onlar sırasında verdiğini de karşılığını emniyet pozisyon alacağını Enterprise'ın uçuş op.

Yakıt ikmali tamamlandığında, 30 knot'a kadar geri gittik! Bundan birkaç gün sonra Sovyetler grubumuzu terk etti. 

Sanırım yakıt ikmali yapmaktan yorulmuşlardı.


USN
Nükleer güçle çalışan ilk görev gücü olan Bainbridge , Long Beach ve Enterprise, 1964 yazında dünyanın dört bir yanına yayıldı. Grup, 65 gün içinde 30.000 milin üzerinde çalışmaya devam etmek zorunda kalmadan seyahat etti.

Yenileyin, sonra başka bir yolculuğa çıkın
Hemen hemen her dağıtımdan sonra gemiler, gemilerdeki sistemlerin karmaşıklığı ve normal kullanım ve kullanım yıpranması nedeniyle 'yerleştirme-sonrası bakım periyodu' denen bir süreçten geçer. Genellikle sistem güncellemeleri ve gelişmelerin de uygulandığı bir zamandır. 

Belirli sayıda dağıtım döngüsünden sonra, gemi kapsamlı bakım ve onarım için bir bakım tesisine gider. San Diego'da bulunan nükleer enerjiyle çalışan bir savaş gemisi için bu, genellikle Bremerton, Washington'daki Puget Sound Donanma Tersanesi'ne bir yolculuk anlamına geliyordu.

1978 yılında WESTPAC yolculuğumuz 1976-1977 yıllarında çok farklı değildi. En önemli fark liman ziyaretleri oldu. Yeni Zelanda'ya gitmedik ve Avustralya'daki liman ziyaretimiz ülkenin batısındaki Perth şehriydi. Bu yolculuk sırasında Illinois'deki NTC Great Lakes Sınıfı “C” Okuluna yaptığım emir geldi. Ekim ayının sonlarında Long Beach'ten transfer olacağı planlanmıştı, fakat Filipinler'in çevresindeki bir siklon nedeniyle, fırtına kaçırmak için hazırlık yapmak üzere Subic Bay'den gemiyi terk ettim. 

Geminin personel memurundan bir çağrı aldığımda dükkanımda oturuyordum ve donanıma paketlemek ve gemiden inmek için 10 dakikam olduğu söylendi . Deniz çantamı paketledikten sonra, transfer siparişlerim ile birlikte kayıtlarımı (tıbbi, dişhekim ve ücret) topladım. Üssün seyahat ücretimi karşılayacağı söylendi.

Başkan Carter ve Kongre'nin bütçe konusunda bir anlaşmazlık yaşadığının farkında değildim ve ödeme yapmam ya da herhangi bir seyahat ücreti almamın hiçbir yolu yoktu. Subic'teki seyahat ofisi, Clark Air Base'den uçakla uçuş rezervasyonu yaptı ve hava üssüne ulaşım yaptı. Paramın çoğunun karımı ve oğlumu desteklemek için eve gittiğinden beri kırk dolardan daha az param vardı. Sacramento, California yakınlarındaki Travis Air Base'e bir uçak (Uçan Kaplanlar) üzerinde Pasifik boyunca uçtum. Neyse ki benim için eşimin üs yakınında yaşayan ve beni alabilen bir kız kardeşi vardı. Eşim Sacramento'dan San Diego'ya bir uçuş düzenledi, bu yüzden Chicago yakınlarında bulunan üsse gidebiliriz. 

İlginç bir not,  Long Beach'in çıktığı zaman , fırtınadan kaçınmak için gemiye geri dönmeden yaklaşık 375 denizci bıraktığını gösteriyor. Benim gibi aynı zamanda transfer etmem gereken arkadaşlarımdan biri, ama gemiden çıkamadı. O bir Talos füzesi Topçu Dostuydu ve onlar füze taşıma sistemi ile ilgili bir sorun vardı, bu yüzden Subic'ten ayrılmadan önce gemiyi terk edemedi.


USN
Dan sonra Looking USS Long Beach o Subic Bay iskele tarafı dinlendiği gibi.

USS Arkansas'a hoş geldin !
Arkansas yepyeni ve çok iyi bir gemiydi. Donanmanın inşa ettiği son nükleer güçlere sahip yüzeydi. Aynı zamanda Long Beach'ten daha kompakt ve daha az mürettebat üyesi vardı, ama daha iyi bir konaklama vardı. Ekipman bilge, bir rotatif dergisi tarafından beslenen iki ikiz kol işareti 26 füze rampaları vardı ama daha az Standart Füzeler (güncellenmiş Terrier füzeleri için yeni isim) taşıdı ve Spruance sınıfı destroyerlerinin sahip olduğu gibi insansız beş inç silah montajları vardı. 

Long Beach'teki bizler Arkansas'ı bir 'sahte doğum belgesiyle kruvazör' olarak nitelendiren resmi planların ve kılavuzların çoğunun gemiye bir DLGN (nükleer güdümlü güdümlü füze destroyer) olarak değil, bir CGN (nükleer güdümlü) füze kruvazörü. Ancak, 11,000 tonluk yerinden edilmesi 2. Dünya Savaşı kruvazörlerininkiyle aynıydı. 

Herhangi bir geminin ilk mürettebatının bir üyesi olmak, gemiyi gelecekteki tüm mürettebat üyelerinden daha iyi tanıyacağınız için harika bir deneyimdir. Reaktörler gemiye yerleştirilmeden önce oradaydım. Yapısal perdelerin birçoğu tamamlanmamıştı ve bitmemiş gövdenin bir ucundan diğerine gitmek nispeten kolaydı.

Amiral Rickover'ı görmem gerekiyor ! Tüm yeni nükleer enerjili savaş gemileri için kabul denemelerine devam etme alışkanlığı vardı. O, Newport News Shipbuilding'de bir slam gibi ses getiren geminin ilan sistemine bir açıklama yaptı. “Newport News Gemi İnşası'nın, tersanenin girişindeki bir kayanın üzerinde“ kaliteye bağlılık ”taşıdığını, ancak şimdi de bir müzenin kaya olduğunu belirtti.”   

Tüm plank sahiplerine Arkansas valisi Bill Clinton tarafından fahri Arkansas Gezginleri olarak bizi gösteren bir sertifika verildi. Arkansas eyaleti ayrıca geminin mürettebatı için bir görevli partiye sponsor oldu. Sadece geminin Deniz Kuvvetleri tarafından kabulü sırasında gerçekleştirilen çok sayıda sistem testi yaptığımızdan ilginç bir zaman oldu. Tecrübeli bir elektrikçiden biri olarak, Donanma'nın şartlarını karşılayan alanların temin edilmesinden oluşan ekipteki uzay dönüşüyordum (bu zaman süreci hakkında daha fazla bilgiyi buradan okuyabilirsiniz ).


DOUG HEALEY
San Francisco Körfezi'nden geçen USS Arkansas .

Arkansas vs  Long Beach
Arkansas ve Long Beach'in her birinin bir savaş grubunda esasen aynı rolü olduğu düşünüldüğünde , Long Beach'in daha yetenekli olduğunu her zaman hissettim .

Arkansas'ın füze fırlatıcısı ve silah montajı pozisyonları bana kötü düşünülmüş gibiydi. Füze rampaları her biri hem ileri hem de arkada silahlar için büyük bir yangın alanı oluşturdu. Arkansas Long Beach'ten daha az füze taşıyordu ve ayrı bir ASROC fırlatıcısından yoksundu, bu yüzden rotasyon mekanizmasında bir miktar magazin alanı ASROC füzeleri için ayrılmak zorunda kaldı. 

Habitability bilge, Arkansas Long Beach'den daha üstündür . Mürettebatın yanaşma bölgeleri boyunca geçitleri yoktu ve her birinin Long Beach'e göre daha az ranzaları vardı . Arkansas , Long Beach'in mürettebatının yarısından biraz daha azına sahipti .

Bir çok açıdan, ikisi arasındaki fark, 1960 aile sedanı ve aynı üreticinin 1979 modeli arasındaki farktan farklı değildir. Her ikisi de aynı görevleri performansta büyük bir fark olmadan gerçekleştirebilirler. Daha yeni modelin çalışması daha az sürüyor ama bence, eski model daha şık.


USN
Arkansas yay bölgesinin yakın . Tamamen geriye dönük füze fırlatma silahı düzenlemesi olmasa da biraz tuhaf.

Kaliforniya'ya dönüş,  Long Beach'e geri dön
Batı sahiline geri dönebilmek için Los Angeles Deniz Kuvvetleri İşgücü Bölgesinde bir işe alım görevlisi olarak kıyı görev atadım. Asker olmak için ilginç bir zaman oldu. 17-25 yaşındaki erkeklerin askeri askere alınmasına yönelik hedef grup arasında eğlence amaçlı uyuşturucu kullanımı yüksekti (cezalandırılmadı). Aslında bir kadın adayı işlem istasyonuna göndermek için izin almamız gerekiyordu. Bunun için kadınlardan birçoğunun “geleneksel” işlerde kadınlarla (idari ve tıbbi pozisyonlar ağırlıklı olarak) aşırı doldurulduğu ve kadınların deniz görev alanlarının az ve çok uzak olduğu gibi birkaç nedeni vardı.

Hatta, bir aday olarak, bir aday olarak, bir mühendislik işi gibi “geleneksel olmayan” bir pozisyonu kabul etmeye istekli olmadıkça, işlem için aday olarak çağrılmadıklarını söylemiştik. Bu işlem için gönderdiğim bir dişi için küçük bir soruna neden oldu. ASVAB (askeri giriş sınavı) için son derece yüksek puan almıştı ve o zamanlar kadınlara kapatılmış olan nükleer tahrik alanı gibi, kadınlara açık olsalardı hemen hemen her pozisyon için uygun olurdu. Bu yüzden onu, kadınlara açık olduğu söylenen HT (tekne bakım teknisyeni) gibi bir mühendislik pozisyonunu kabul etmeye hazırlamıştım.

Benimle birlikte okula başlayan Şef Başlatıcı, beni aradı ve başvurucunun kendisine teklif ettiği pozisyona kaydolmayacağını söyledi. Bu beni Baş İşe Almacı ve bölge genel merkezindeki Kayıtlı Programlar Görevlisi ile sıcak suda yakalardı. Ona ne teklif ettiğini sordum ve bunun nadir bir teklif olan özel bir hava trafik kontrol okulu olduğu söylendi. Başvuranla konuşmamı istedim ve teklif edilen pozisyon hakkında konuştuk. Bana HT pozisyonuna ilgi duyduğunu ancak teklifinin ne kadar nadir olduğunu açıkladıktan sonra, hava trafik kontrolörü eğitimini önyükleme kampından sonra gelişmiş bir ödeme notuyla birlikte almayı kabul etti. 

Bu deneyimden sonra, Long Beach Grand Prix'de bir stant çalışana kadar bir kadın adayı işlemek için çok isteksiz davrandım ve bir kadın olan Reserve İkinci Sınıfı ile tanıştım ve o da onun işe alındığı kişinin Baş İşveren oldu!


DONANMA REKLAMI
Bu tur sırasında Baş Astsubay (E7) 'ye ilerlemek için seçildim. Benim üzüntüm üzerinde iken babam kalp krizinden öldüğünü oldu Arkansas ve benim tanık yoktu 'sabitlemeyi.' Daha önce de belirttiğim gibi, babam ölümünde San Diego'da kıyı görevinde bir Master Chief Storekeeper (tedarik ve lojistik) olarak görev yapıyordu.

Deniz Kuvvetleri'nin, Başkere ilerlemesi için sadece iki terfi döngüsü vardı (bütçe krizi nedeniyle), ilk ve son artışlar. İlk inkrementte ilerlemiş olanlar, uzun yıllar Denizcilik servisine sahip olanlardı ve sadece yedi yıllık hizmetim olduğu için son artımdaydım. Bu, şefin ücretini almadan on bir ay boyunca şefin üniformasını giydiğimi kastetmişti. 

Bu süre zarfında Orange, California'daki işe alım istasyonunda bir boşluk açıldı. Pek çok nedenden dolayı çok rekabetçi bir dönemdi, en azından her ay dört kişiyi Donanmaya koymanız gerekmiyordu! İstedim ve Navy Recruiting Station (NRS) Orange, California'da Recruiter-In-Charge olarak görevlendirildim. 

Benim de dahil olmak üzere iki görevli görevlendirildi. Her ay, her ay Deniz Kuvvetlerinde söz konusu dört kişiyi (esas olarak erkekleri) koymak zorunda kaldık. İşe alma istasyonundaki ortağım, aslen Filipinler'den gelen bir Engineman First Class'tı. Her ikimiz de mühendis olduğumuzdan, en başından vurduk. İlçede birer aylık bir Cumartesi günü kayıtlar düzenlenirken, Pazartesi'den Cuma gününe kadar bir operasyon gerçekleşti, ancak eğer 'hedef' yapmadıysanız (dördünüzü söyleyeceğimiz savaşa koyduysanız), cumartesi günleri çalışmanız bekleniyordu. . 

Eşim ve ben her ayın 10'unda hedef almayı hedefledik, bu yüzden cumartesi gününden Cuma gününe kadar pazartesi ve askere gidemedikçe cumartesi günleri çalışmak zorunda kalmayacağız. Bu mutlaka bölge yöneticisini memnun etmedi, ancak her ay hedefimizi aştığımız için çok fazla şey söyleyemedi. 

Bu süre boyunca, Donanmanın Hispanik topluluğundan daha fazla askere ihtiyacı olduğuna karar verildi. İşe alma istasyonumun etrafındaki bölge, çok sayıda İspanyol vatandaşına sahip değildi, ancak okul bölgesi çok iyiydi ve Donanmanın Nükleer Tahrik Programı için çok sayıda başvuru sahibine ulaşabildik, bu yüzden Hispanik askerlerimizin yokluğu genellikle göz ardı edildi. . 

Yaklaşık bir yıl İşveren-İşçi olarak, satıcıdan, nükleer eğitimli şeflere denizde ihtiyaç duyduğunu duydum. Kütüklerin ne olduğunu sordum ve Kaliforniya , Teksas , Arkansas ve Long Beach'te oldukları söylendi . 

Bana ilçe müdürlüğünden bir talepte bulunmamı söyledi ve onaylanırsa bana Long Beach'te bir yer verecekti . İsteğimi gönderdim ve zincirin sonuna kadar onaylandı. Sanırım, onay veren yöneticilerimin her biri, üstlerindeki birinin isteğimi reddettiğini düşündü. İşe alım önemli olsa da, deniz reaktörlerinin daha da etkili olduğunu ve denizde baş kütüklerin doldurulmasının yüksek bir öncelik olduğunu fark etmemişlerdi!


DOUG HEALEY
Şef Healey

Hala Long Beach'in düşkün anılarına sahip olmak benim için deniz görevine ve bu kez bir şef olarak benim için kolay bir seçim oldu. Ayrıca,  Long Beach'in San Diego'da, diğerleri ise Alameda, California'da yer almasına yardımcı oldu . Tanıdığım Long Beach yetenekleri ve ben de Şef'in konaklama üzerinde biraz daha iyi olduğunu biliyordum Lang Plajı rağmen diğer gemilere kıyasla Arkansas çok daha yeni oldu. Long Beach'in de farkındaydım.dağınıklık içinde 60'dan fazla Şef, Üst Düzey Şef ve Üstat Şefi vardı ve babam gitmişken, şef olmak hakkında öğrenebileceğim birine ihtiyacım vardı. Dağınıklıkta daha fazla olduğu için, model için iyi ve daha az iyi örnekler bulma olasılığım daha yüksek oldu. 

Donanmadaki mentorluk sürecini resmileştirmeyi henüz öğrenmemiştik. Doğruydu, Long Beach'den öğrenmek için daha iyi örnekler vardı . Ek olarak, Long Beach'te hala bir Deniz Ayrılığı vardı ve Deniz İlk Çavuş ve Gunny'den öğrenebildim.

Bu öğrenme sürecinin kariyerimde bana çok yardımcı olduğuna inanıyorum. Hızlı bir örnek, Long Beach'e rapor ettiğimde Komuta Ustası Şefi nükleer eğitimli bir Makinist Dost oldu. Ondan bir Komutan Usta Şefi olmak konusunda çok şey öğrendim.

Bir ani hikâye, geminin ziyaret için bir limanda olduğu zamandı, bir grup şefin bölgeyi kontrol etmek için onunla birlikte dışarı çıkmasıydı. Tek bir dalış bara gittik ve uzun süre kalmadık. Dışarı çıkarken cebinden 'limiti kapalı' olan bir yerlerin listesini çıkardı ve az önce ayrıldığımız yeri anlattı: "Artık o yerin neden listede olduğunu biliyoruz!"


USN
ABD Donanması gemilerinin havadan görünümü, Naval Station North Island'a demirledi. Onlar (aşağıdan saat yönünde): savaş gemisi USS NEW JERSEY (BB-62), uçak gemileri USS KITTY HAWK (CV-63) ve USS RANGER (CV-61), nükleer güdümlü füze kruvazörü USS LONG BEACH ( CGN- 9 ) ve güdümlü füze destroyeri USS CHANDLER (DDG-996).

USS Long Beach 2.0
Geri döndüğüm  Long Beach , daha önce bıraktığım gemiden çok farklı değildi. AN / SPS-32/33 SCANFAR radarının 'billboard' dizileri kayboldu ve yeni AN / SPS-49 radarını desteklemek için kıç üstyapı üzerinde yeni bir yapı kuruldu. İleri direk üzerine büyük bir AN / SPS-48 radar tabağı monte edilmiştir. 

Gitti de Talos füze fırlatıcı ve onu destekleyen tüm ekipman oldu. Long Beach , şimdi Fantail anti-gemi füzeleri için beşiklere sahipti. Aksi halde, silah sistemlerinin geri kalanı dışa doğru değişmedi. Sanırım bu, geminin suya girme şeklini değiştirdi, sanki yay şimdi kıçtan biraz daha alçak görünüyordu ve şimdi hafif bir liman listesi gibi görünüyordu.


USN
CGN-9 sonrası tamir.

Soğuk Savaş kadar ısınmak için USS Kitty Hawk ile birlikte yelken açmak
1984 konuşlandırması, başından beri Long Beach'teki benim önceki dağıtımlarından farklıydı . Hawaii'ye giderken, yolculuğun başlangıcında sancak milinde bir yatak yaktık. Arıza, bir gözlemcinin şaft yolunu gerektiği gibi saat başı kontrol etmemesi nedeniyle meydana geldi. Bu, en azından kısmen, şaft yataklarının izini sürdürebilmekten sorumlu olan Makinist Mates sıkıntısından kaynaklandığına inanıyorum. Sonuç olarak, bu sorumluluğu farklı bir bölüme, yani sahip olmaktan çok heyecanlanmadı.

Yatağın tamamı karterden yağ kaybetti ve şaft hasar gördü. Operasyon Uzmanlarının (eski adı Radarmen) uyuduğu yanaşma tarafından rapor edildiğine inanıyorum. İddiaya göre, yatak çığlığını duyabiliyorlardı. Her ne kadar olursa olsun, hasar  Long Beach'in Pearl Harbor'da planlanandan daha uzun süre kalmasını gerektirdi ve sancak milinin yerini almak için kuru dulağa girmeyi gerektirdi. 

Birkaç günlüğüne Hawaii'de olacağımızdan beri, ilk eşim ve oğullarımız geldi ve orada konuşlanmış olan bazı arkadaşlarımızla birlikte kaldı. Oradayken, Deniz Kuvvetleri Borsası'nın USS Reeves (CG-24) 'i şehirdeki tek “gerçek” kruvazörü aramak için tişörtler olduğunu fark ettik . Limanda Long Beach ile birlikte , bu gömlekleri giyen kimse görülmedi!


USN
Hawaii'den ayrıldığımız zaman, Rus Ayı keşif uçaklarının bizi bulabileceğini görmek için EMCON (elektronik emisyon kontrolü) ile birlikte “Bear Box” a geçtik. Nerede olduğumuzu ve farklı radarlara yöneldiğimiz için hiçbir fikrim yoktu, sonunda neredeydiler? 

Daha sonra Kitty Hawk'a tekrar katıldı ve Japonya Yokosuka'da bir liman ziyareti gerçekleştirdik. Bir grup Tokyo Disneyland'ı ziyaret etme fırsatını yakaladı.

Biz Yokosuka bulunduğu limana girerken gibi, Cheng (Baş Mühendisi) gemiyi biz ciddi İkinci Dünya Savaşı sonrası imkanları kullanabilirsiniz Yokosuka Deniz Üssü yüzden ABD Donanma zarar kaçındı nasıl bir tarih dersi, özellikle kuru verdi Yamato'nun savaş sırasında yanaştığı liman tesisleri . 

Limanda birkaç gün sonra tüm  Kitty Hawk Battlegroup ile denize döndük . Japonya'nın Kuzey Denizi'ne doğru ilerledik ve formasyonda buğulama yaparken, Rus Victor III denizaltısı bizim formasyonumuzun tam ortasına doğru ilerledi . Bu, geminin ne kadar gürültülü olduğunu bildiğimiz için Mühendislik Departmanımıza bir sürpriz değildi, ama aynı zamanda bir anti-denizaltı savaş görevlerine odaklanan bir Spruance sınıfı destroyeri ve grupta Perry sınıfı bir fırkateynimiz de vardı .

Liman kirişinin yaklaşık 30 yarısındaki bir periskopu işaret ettiğinde, bir arkadaşım ve ben liman tarafındaki bitlerden biri üzerinde oturuyorduk. Üst düzey şef Sonarman görmeyi reddetti ama denizaltı battığında, Sonarman Savaş Bilgi Merkezi'ne koştu! Arkadaşım, daha önce USS Seadragon'da olduğu için daha fazla alt görevden diskalifiye olan böbrek taşlarından dolayı taşındığı için bir periskopu biliyordu .

Arkadaşım göre periskop derinliğini korumak çok zor olabilir ve eğer alt doğru kesilmemişse, kolayca kırılabilir (yüzeye kadar açılır). Yanında kalifiye bir dalış memuru olduğu için ona inandım. 


USN
Daha sonra bu akşam, savaş grubunun grubun herhangi bir alt izlemesini kandırmaya çalışması planlandı. Kitty Hawk ,  USS Wabash ile birlikte bir ikmal ikmali (UNREP) için gitti . Akustik imzasını değiştirmek ve uzaklaşmak için planlandığı zaman, Long Beach , ses ve taşıyıcı gibi görünmek ve Wabash ile birlikte hareket etmek için ses imzasını ve aydınlatmasını değiştirecektir . 

Tıpkı Kitty Hawk uzaklaşmaya başladı Wabash , bir canex (egzersiz iptal) izledi gemi-gemi iletişimi üzerinden çağrı geçti "Sanırım (bence  Kitty Hawk ) bir şey çarptı."

Kısa bir süre sonra , yüzeydeki III . Victor'u fark ettikten sonra , suda öldü. Biz, Long Beach , yardım teklif etti ama reddedildi. Battlegroup Komutanı, gerektiğinde yardım sağlamak için beklemeye atanan fırkateynlerden birini terk etti, ancak bir Rus filosu römorkörü nihayetinde ortaya çıktı ve zorlu Victor III'ü çekip çıkardı . 


USN
Victor III hızlı saldırı denizaltısı.

Altının çekili dizi sonar sistemi için stern dikey yüzgecindeki benzersiz cihaz nedeniyle Victor III olduğunu biliyorduk . Subic Bay'e birkaç gün sonra vardıklarında, Kitty Hawk'u Donanma'daki en iyi ASW (antisubmarine warfare) platformunu ilan eden tişörtler vardı ve diğerleri ' Kitty Hawk - 1, Victor III - 0!'

Biz denizaltının vida bir bıçak bir parçası olarak bulundu Subic onarım personeli bazıları tarafından söylendi gömülü içinde Kitty Hawk alt. Victor III'ün , vurduktan hemen sonra Hawk tarafından 360 derece döndüğü sanılıyordu !

Yolculuğun geri kalanı oldukça olaysız ve eve dönmek başardık.


USN
Editörün notu:  Soğuk Savaşın alacakaranlığı, Çöl Fırtınası, Amerika'nın nükleer enerjili yüzey savaşçı filosunun emekli olması sırasında Nuclear Cruiser ve Battleship yüzey eylem grubu operasyonlarına daldığımız USS Long Beach-Doug Healey serimizin ikinci kısmı için bizi izlemeye devam edin. Komuta Ustası Şefi, Donanma bugün ve çok daha fazlası!

Yazar ile iletişime geçin: Tyler @ thedrive.com











http://imagesvc.timeincapp.com/v3/foundry/image/?q=60&url=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fthe-drive-staging%2Fmessage-editor%252F1539882349010-800px-bow_view_of_uss_long_beach_cgn-9_c1965.jpg











http://imagesvc.timeincapp.com/v3/foundry/image/?q=60&url=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fthe-drive-staging%2Fmessage-editor%252F1539891761503-ca1.jpg


http://imagesvc.timeincapp.com/v3/foundry/image/?q=60&url=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fthe-drive-staging%2Fmessage-editor%252F1539891793473-44444448.jpg


« Son Düzenleme: 19 Ekim 2018, 23:49:31 Gönderen: ismail1971 »