Tarihsel SistemlerTAITürk Savunma Sanayi'sinin öncü kuruluşlarından TAI, iha çalışmalarına ilk başlayan firma olmasına rağmen, çoğu ürün prototip aşamasından ürün olmaya dönüşmekte sıkıntı çekmiştir.
Şahit Taktik İHA - TAIIHA-X1 olarak kodlanmıştır. İdef 1995 fuarında sergilenmiştir. (Tuncay Deniz)
TAI'nin öz kaynaklarıyla finanse ettiği bir ar-ge projesidir. (SU)
Martı İHA - TAI2 m kanat açıklığına, 1,2 m uzunluğa, 12 kg kalkış ağırlığına sahip olup 3 kg faydalı yük ile 1 saat havada kalabilmektedir. Lityum polimer bir bataryadan güç alan elektrikli motor ile hareket etmektedir. (DPK)
TAI'nin öz kaynaklarıyla finanse ettiği bir ar-ge projesidir. (SU)
Pelikan İHA - TAI3,6 m kanat açıklığına, 3 m uzunluğa, 35 kg kalkış ağırlığına sahip olup 6 kg faydalı yük ile 6 saat havada kalabilmektedir. Çekici ve itici konfigürasyonda 2 motoru ile dikkat çekmekte olup IHA-X2 olarak kodlanmış ve İdef 2003 fuarında sergilenmiştir. (DPK, Tuncay Deniz)
TAI'nin öz kaynaklarıyla finanse ettiği bir ar-ge projesidir. (SU)
(Pelikan olduğu iddia edilen bir başka görsel)Baykus taktik İHA - TAIPelikan İHA'nın gelişmiş bir versiyonudur. 7 m kanat açıklığına, 6 m uzunluğa, 250 kg kalkış ağırlığına sahip olup 80 kg faydalı yük ile 12 saat havada kalabilmektedir. Çekici ve itici konfigürasyonda 2 benzin motoru ile hareket etmektedir. (DPK)
TAI'nin öz kaynaklarıyla finanse ettiği bir ar-ge projesidir. (SU)
Gözcü taktik İHA - TAI3.75 m kanat açıklığına, 2.45 m uzunluğa, 85 kg kalkış ağırlığına sahip olup 8 kg faydalı yük ile 2 saat havada kalabilmektedir. 38 hp gücünde benzin motoru ile güçlendirilmiş olup 50 km kadar datalink ile kontrol edilebilmete ve 12.000 feet irtifaya çıkabilmektedir. Aşırı çevik ve hızlı olması sebebiyle ilk denemelerde isteneni verememiştir. (DPK)
TAI'nin öz kaynaklarıyla finanse ettiği bir ar-ge projesidir. Devam etmesi durumunda İsrail ürünü Harpy Radar ihalarına sağlam bir alternatif olabilirdi. (SU)
Öncü İHA - TAIÖncü İHA, ANKA projesinin 1/35 ölçekli bir modeli olup Anka için bir eğitim ve geçiş platformu olarak 2009 yılında üretilmiştir.
Keklik / Hedef Uçak - TAI1.6 m kanat açıklığına, 1.37 m uzunluğa, 10 kg kalkış ağırlığına sahiptir. 2,5 hp benzin motorundan güç almakta olup 50-150 km hız yapabilmekte olup 30 dakika havada kalabilmektedir. 2001 yılında TSK envanterine katılmıştır. (DPK)
Turna hedef uçağının hizmete girmesiyle üretiminin sonlandırıldığı düşünülmektedir. (SU)
Baykar MakinaAzimle çalışarak küçük bir aile şirketinin neler başarabileceğini göstermiş İHA'lar üstüne çalışan bir Türk firmasıdır.
Prototip-A - Baykar Makina1,6 m kanat açıklığına, 1,2 m uzunluğa, 5kg kalkış ağırlığına sahip olup 1 kg faydalı yük taşıyabilmekte ve lityum bataryadan güç alan ikiz elektrik motoru ile 1 saat havada kalabilmektedir. (Wikipedia, Bayhaluk)
Mini iha projesi için üretilen üretilen iki prototipten birisi olup, daha efektif değerlere sahip olan Prototip-B TSK tarafından tercih edilmiş ve Bayraktar Mini İHA olarak bilinmeye başlamıştır. Prototip-A ise seri üretime girmemiştir.
Çaldıran - Baykar Makina9 m kanat açıklığına, 5.5 m uzunluğa, 450 kg kalkış ağırlığına, 35/55 kg faydalı yük kapasitesine ve 18,000/22,500 feet uçuş irtifasına ve 10/14 saat havada kalış özelliğine sahip olacak şekilde tasarlanmıştır. (DPK)
Verilen değerlerin değişikliği proje gelişimi sırasında isterlerin güncellenmesinden kaynaklanmaktadır. Bayraktar Taktik İha'nın ilk ve güncellenmiş ikinci versiyonudur. Çift dikmeli kuyruk yapısı ile dikkat çekmektedir. Bayraktar TB-II'ye giden yolda öncü olmuşlardır. 2009 yılında ilk uçuşunu yapmıştır.
Vestel SavunmaZorlu Holding'in insansız hava araçları üretmek üzere kurduğu koludur.
Arı 1T Mini İHA - Vestel SavunmaVestel Savunma tarafından geliştirilmiş ilk iha olup İdef 2007 fuarında maket olarak sergilenmiştir.
Efe Mini İHA - Vestel Savunmaİdef 2007 fuarında maket olarak sergilenmiştir.
Efe II / Efe Light İHA - Vestel Savunmaİdef 2009 fuarında maket olarak sergilenmiştir.
Efe III İHA - Vestel Savunma2,6 m kanat açıklığına, 1,6 m uzunluğa, 4,1 kg ağırlığa ve 0,6 kg faydalı yük kapasitesine sahip olup 1,5 saat havada kalabilmektedir. (DTN)
Karayel Prototip V1 - Vestel Savunma7.5 m kanat açıklığına, 5.5 m uzunluğa, 260 kg kalkış ağırlığına ve 35 kg faydalı yük kapasitesine sahiptir. 50 bg motoru ile 18 bin feet irtiyafa çıkabilmekte ve 10 saat havada kalabilmektedir. V kuyruk düzeni ile dikkat çekmektedir. 2009 yılında demo uçuşunu yapmıştır.
Bora - Vestel Savunma2010 yılında test ve eğitim uçağı olarak havacılık alanında geliştirilen ürünlerin uçuş testlerini yapmak amacıyla geliştirilmiştir. 19 HP gücünde pervaneli bir motordan güç almaktadır. 4,6 m kanat açıklığına, 3 m toplam uzunluğa sahiptir. 85 kg kalkış ağırlığına sahip olup 3 kg paraşütle ve 10 kg paraşütsüz faydalı yük taşıyabilmektedir. 5 saat havada kalabilmekte ve 18.000 feet irtifaya çıkabilmektedir. (Vestel Savunma)
EES A.Ş ve Yerli İHA Girişimi1997 yılında EES A.Ş. tarafından İsrail'den transfer edilen know-how ve teknoloji ile üretilen İHA'lar prototip aşamasında kalmış, firma da 1998 yılında iflas etmiştir.
Doğan İHA - EES165 kg kalkış ağırlığına sahip olup 35 kg faydalı yük ile 12 saat havada kalabilme yeteneğine sahipti. (Hürriyet)
Kırlangıç İHA - EES5.30 m kanat açıklığına, 2 m uzunluğa, 135 kg kalkış ağırlığına sahip olup 35 kg faydalı yük ile 8 saat havada kalabilmekte ve 100 km menzile kadar kontrol edilebilmekdeydi. Haberleşme kesildiğinde otomatik olarak kalktığı üsse geri dönme özelliğine sahip iha prototip aşamasındayken kaynak bulunamadı bahanesiyle 1998 yılında iptal edilmiştir. (Malpsoy, Sadfor)
Globiha - Global Teknik1,5 m kanat açıklığına, 1,4 m uzunluğa, 3.1 kg ağırlığa sahip olup 75 dakika havada kalabilecek şekilde tasarlanmıştır. (Global Teknik)
SSM tarafından açılan Mini İha ihalesinde yarışan taraflardan birisidir. Firma iflas etmesi dolayısıyla üretimi devam etmemektedir.
Güventürk İHA - ODTÜSSM tarafından açılan Mini İha ihalesinde yarışan taraflardan birisidir. Pek çok üniversite iha projesi gibi sanayileşme şansı bulamamıştır.
(makul görsel bulunamadı)
Yüksek İrtifa İHA - Tübitak Uzay67 bin feet irtifada 3 gün görev yapması istenen bir İHA projesi olup 2014 yılında vazgeçilmiştir (Ocay)