Gönderen Konu: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi  (Okunma sayısı 21244 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #10 : 31 Mayıs 2018, 11:36:36 »
Baykar ile BMC'nin uzaktan yakindan karsilastirilamaz. Baykar tek bir teknoloji uzerine (IHA) gitti ve uzmanlasti.

BMC, askeri araclarin dizaynini bile disaridan alirken simdi 4 bes dalda profersorluge gidebilir mi?

Ben bu isin sonunu iyi gormuyorum. Tutsunlar TFx'i de BMC'ye versinler madem oluyorsa. Kara mizah gibi

Çevrimdışı Barbatos

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 287
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #11 : 31 Mayıs 2018, 12:01:26 »
Tutsunlar TFx'i de BMC'ye versinler madem oluyorsa. Kara mizah gibi
TFX'in motor işinde BMC yer alacak söylentileri dolanıyor zaten ortalıkta Sayın Nutuk. Bu gidişle TRT vergisi gibi BMC vergisi getirirlerse şaşırmam artık.
« Son Düzenleme: 31 Mayıs 2018, 12:02:55 Gönderen: Barbatos »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44306
  • 614
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #12 : 31 Mayıs 2018, 12:09:46 »
Baykar ile BMC'nin uzaktan yakindan karsilastirilamaz. Baykar tek bir teknoloji uzerine (IHA) gitti ve uzmanlasti.

BMC, askeri araclarin dizaynini bile disaridan alirken simdi 4 bes dalda profersorluge gidebilir mi?

Ben bu isin sonunu iyi gormuyorum. Tutsunlar TFx'i de BMC'ye versinler madem oluyorsa. Kara mizah gibi

Otokar da, FNSS' de, diğerleri de bu işe başkalarının tasarımlarıyla başlamadılar mı? Zamanla kendilerini geliştirmediler mi? Uzmanlaşmak için bir tek alanda çalışmak gerekiyorsa Aselsan hiç uzman değil o zaman! Kısacası olmayacak şey değil.

Ancak savunma sanayinde bir tekel oluşturmak da hiç iyi bir şey değil!

Belki BMC'yi dünyanın sayılı savunma kuruluşlarından biri haline getirmeye çalışıyorlar. Belki amaçları bu yönde. Ama bunun ciddi riskleri de var!

Bunun dışında; yatırım, ülkemizde olmayan teknolojileri geliştirmek üzere yapılmalı. Örneğin motor teknolojisi gibi.  Dizel motor, benzinli motor, elektrikli motor, hibrit motor, jet motoru, gaz türbini gibi eksiklerimizi gidermek için yapılacak yatırımlar mantıklı. Ama zaten zırhlı araç üreten onca özel sektör varken, gidip bir yenisini eklemeye teşvik vermek ... ??? ::)
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #13 : 31 Mayıs 2018, 12:26:10 »

Otokar da, FNSS' de, diğerleri de bu işe başkalarının tasarımlarıyla başlamadılar mı? Zamanla kendilerini geliştirmediler mi? Uzmanlaşmak için bir tek alanda çalışmak gerekiyorsa Aselsan hiç uzman değil o zaman! Kısacası olmayacak şey değil.

Ancak savunma sanayinde bir tekel oluşturmak da hiç iyi bir şey değil!

Belki BMC'yi dünyanın sayılı savunma kuruluşlarından biri haline getirmeye çalışıyorlar. Belki amaçları bu yönde. Ama bunun ciddi riskleri de var!

Bunun dışında; yatırım, ülkemizde olmayan teknolojileri geliştirmek üzere yapılmalı. Örneğin motor teknolojisi gibi.  Dizel motor, benzinli motor, elektrikli motor, hibrit motor, jet motoru, gaz türbini gibi eksiklerimizi gidermek için yapılacak yatırımlar mantıklı. Ama zaten zırhlı araç üreten onca özel sektör varken, gidip bir yenisini eklemeye teşvik vermek ... ??? ::)

Elbette biryerden baslanacak ve baskalarinin tasarimi ile baslamak bir suc degil. Konumuz da bu degil ki, konu daha kendi aracinin dizaynini yapamayan bir sirkete 4 tane dev gibi proje verilmesi ve hicbirinde uzmanligi yok.

Sen makine muhendisi degilmisin? Okuldan cikar cikmaz hic dizayn yapmamisin, sadece baskalarinin dizaynini uygulamisin. Simdi sana 4 tane benim diyen babayigitin zorlanacagi, o isler ile uzaktan yakindan tanisikligin olmadigi bir birikiminin olmadigi mega projeyi onune koyayim. Ne olur sence?

Tekel'e ben de karsiyim, ama sacmaliga daha cok karsiyim.


Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44306
  • 614
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #14 : 31 Mayıs 2018, 12:56:15 »

Otokar da, FNSS' de, diğerleri de bu işe başkalarının tasarımlarıyla başlamadılar mı? Zamanla kendilerini geliştirmediler mi? Uzmanlaşmak için bir tek alanda çalışmak gerekiyorsa Aselsan hiç uzman değil o zaman! Kısacası olmayacak şey değil.

Ancak savunma sanayinde bir tekel oluşturmak da hiç iyi bir şey değil!

Belki BMC'yi dünyanın sayılı savunma kuruluşlarından biri haline getirmeye çalışıyorlar. Belki amaçları bu yönde. Ama bunun ciddi riskleri de var!

Bunun dışında; yatırım, ülkemizde olmayan teknolojileri geliştirmek üzere yapılmalı. Örneğin motor teknolojisi gibi.  Dizel motor, benzinli motor, elektrikli motor, hibrit motor, jet motoru, gaz türbini gibi eksiklerimizi gidermek için yapılacak yatırımlar mantıklı. Ama zaten zırhlı araç üreten onca özel sektör varken, gidip bir yenisini eklemeye teşvik vermek ... ??? ::)

Elbette biryerden baslanacak ve baskalarinin tasarimi ile baslamak bir suc degil. Konumuz da bu degil ki, konu daha kendi aracinin dizaynini yapamayan bir sirkete 4 tane dev gibi proje verilmesi ve hicbirinde uzmanligi yok.

Sen makine muhendisi degilmisin? Okuldan cikar cikmaz hic dizayn yapmamisin, sadece baskalarinin dizaynini uygulamisin. Simdi sana 4 tane benim diyen babayigitin zorlanacagi, o isler ile uzaktan yakindan tanisikligin olmadigi bir birikiminin olmadigi mega projeyi onune koyayim. Ne olur sence?

Tekel'e ben de karsiyim, ama sacmaliga daha cok karsiyim.



Bilgi birikimi işi kolay. Paran varsa istediğin bilgiyi, istediğin deneyimi satın alabilirsin. Hatta benzer bir sistemi bile satın alabilirsin! Ve hatta o sistemi üreten şirketi bile...

Tekerleği yeniden icat etmeyecekler sonuçta. Var olanı geliştirecekler. Ancak ne kadar başarı olabilecekler ben onu merak ediyorum. Bu motorsuz Altay işine dönmez umarım.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #15 : 31 Mayıs 2018, 14:26:50 »
Peki Tulomsas'dan alinip BMC'ye verilen hizli tren projesine ne diyorsun. Hicbir aciklama, hicbir seffaflik hatta neden bile bildirilmeden.

Tulomsas ile ilgim yok, ama kafamda soru isaretleri cok. BMC bu iste Tulomsas'tan daha mi ehil de BMC'ye peskes cekiliyor?

Hatta Tulomsas 2400HP diesel motoru bile uretiyor.

Gel velakin tren projesi BMC'ye veriliyor, tuhafligi sorgulayan da cikmiyor
« Son Düzenleme: 31 Mayıs 2018, 14:34:43 Gönderen: Nutuk »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44306
  • 614
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #16 : 31 Mayıs 2018, 14:50:25 »
Peki Tulomsas'dan alinip BMC'ye verilen hizli tren projesine ne diyorsun. Hicbir aciklama, hicbir seffaflik hatta neden bile bildirilmeden.

Tulomsas ile ilgim yok, ama kafamda soru isaretleri cok. BMC bu iste Tulomsas'tan daha mi ehil de BMC'ye peskes cekiliyor?

Hatta Tulomsas 2400HP diesel motoru bile uretiyor.

Gel velakin tren projesi BMC'ye veriliyor, tuhafligi sorgulayan da cikmiyor


Bu konuda gayet açık konuştuğumu düşünüyorum.

Bunun dışında; yatırım, ülkemizde olmayan teknolojileri geliştirmek üzere yapılmalı. Örneğin motor teknolojisi gibi.  Dizel motor, benzinli motor, elektrikli motor, hibrit motor, jet motoru, gaz türbini gibi eksiklerimizi gidermek için yapılacak yatırımlar mantıklı. Ama zaten zırhlı araç üreten onca özel sektör varken, gidip bir yenisini eklemeye teşvik vermek ... ??? ::)

Motor üreten bir firma varken, o firmaya teşvik sağlayıp geliştirerek daha ileri ürünler üretmesine destek olmak yerine, başka bir firmaya başlangıç maliyeti sağlamak ... (Para+zaman Kaybı)
Lokomotif üreten bir firma varken, o firmaya teşvik sağlayıp geliştirerek daha ileri ürünler üretmesine destek olmak yerine, başka bir firmaya başlangıç maliyeti sağlamak ... (Para +Zaman kaybı)
Zırhlı araç tasarlama ve geliştirme yeteneğine sahip bir firma varken, tank üretim işini  başka bir firmaya vererek ona başlangıç maliyeti sağlamak ... (Para+zaman kaybı)

Para kendi ceplerinden çıkıyorsa onların sorunu. Ama milletin cebinden çıkıyorsa o zaman iş başka!
Para bir şekilde geri gelir de, zaman ve o zaman boyunca yaşanacak olaylarda geciken sistemler nedeniyle meydana gelen can kayıplarının hesabını kimse veremez!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #17 : 31 Mayıs 2018, 17:25:12 »
Belki BMC'yi dünyanın sayılı savunma kuruluşlarından biri haline getirmeye çalışıyorlar. Belki amaçları bu yönde. Ama bunun ciddi riskleri de var!

Hocam çok iyi niyetlisin. NUTUK' un iddiası yabana atılır iddialar değildir. Gayet mantıklı ve yerinde tespitlerdir. Dini imanı para olmuş insanlardan bahsediyoruz.

Müşriklerin en bilindik üç putu vardı. Lat, Menat ve Uzza... Menat, para tanrısıdır. Money, oradan gelir. Hatta Azerbaycan' ın para birimi de Manat' dır. Lamı cimi yok; resmen ''kaynak transferi'' yapıyorlar. Bunu anlamak için Maliye Müfettişi olmaya gerek yoktur.

Çevrimdışı serkan

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1282
  • -115
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #18 : 31 Mayıs 2018, 18:00:01 »
Bu yeme gelme olayı hep olur insan kandırma zaten budur. Jet Fadıl her seferinde insanlara ışıltılı umutlar verip kandırıyor. Motor jet tren der sende olmasını istediğin için inanmak ister inanırsın.
beğen

Çevrimdışı Yabgu

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 724
  • -96
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #19 : 31 Mayıs 2018, 20:30:24 »
Tüm işleri bir şirkete vererek bu ülkede savunma sanayii ekosistemi oluşabilir mi ? Asla. Mesela hep merak ederim BMC madem bu kadar kaliteli büyük işler yapabilir kapasitede neden yaptıgı zırhlı araçların zırhı falan dışardan geliyor. Madem savunma sanayiine çalışıyor o zırh konusunda neden birşeyler yapmıyor.Yoksa 3e zırh alıp devlete 10a satmak daha mı karlı ? Bu büyük projeleri devletin destekleyeceğini biliyor , o para başkasına gitmesin bana gelsin diyede ütopik işlere kalkışıyor. Umarım ben bunu yazdıklarıma rezil olurumda aldıkları işleri parası için değilde bu vatan için dogru düzgün bitirirler. Bir yazıda okumuştum BMC motor konusunda hem yurtiçinden hemde yurtdışından uzmanlardan oluşan bir grup kurmuş falan yazıyordu. Yandaşa gitmesi canımı sıksada umarım artık birşeyler başarırızın hırsıyla kim yaparsa yapsın artık yapılsın modundayım. Fakat diğer şirketlerinde iş vererek büyüyeceğini gözardı etmeyelim.Sönüp gitmesinler. Bakın bugün haberlerde çıktı bir oyun şirketimiz 250 milyon dolara yabancılara satıldı. Umarım gelen parayla daha iyi işler çıkarırlar. Konuyla alakalı /alakasız tüm teknoloji şirketlerinin desteklenmesi taraftarıyım. Yandaşa para yedirerek yandaş büyük ülke yerinde sayar.
TURK OGUZ BEGLERİ BUDUN EŞİDİN. ÜZE TENGRİ BASMASAR , ASRA YİR TELİNMESER , TÜRK BUDUN , İLİNGİN TÖRÜNGÜN KİM ARTATI UDAÇI ERTİ ?