Gönderen Konu: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi  (Okunma sayısı 4900 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 40845
  • 405
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #30 : 29 Haziran 2020, 18:09:03 »

Açıkçası görünüşünü beğenmedim. Aşağıdaki çok daha güzel görünüyor.



Japonların trenleri de uçak gibi maşallah...









Her ne kadar bizimki dışarıdan bakıldığında bunların yanında tramvay gibi görünüyor olsa da, yerli ve milli olması açısından önemli bir gelişimi ifade ediyor. Hayırlı olsun.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1992
  • 240
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #31 : 29 Haziran 2020, 18:36:40 »
@skywolf

Aman hocam onlara da benzese kopyalamışlar derlerdi. Herhalde daha basit yapmamızın sebebi maliyet kaygısı olamaz mı ? Sonuçta ihracatı da düşünmeliyiz belli ki pazarımızda fakir ülkeler.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 40845
  • 405
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #32 : 29 Haziran 2020, 18:45:39 »
@skywolf

Aman hocam onlara da benzese kopyalamışlar derlerdi. Herhalde daha basit yapmamızın sebebi maliyet kaygısı olamaz mı ? Sonuçta ihracatı da düşünmeliyiz belli ki pazarımızda fakir ülkeler.

Olabilir. Ancak Aynı maliyetle çok daha güzel bir tasarım olabilirdi.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1277
  • 94
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #33 : 29 Haziran 2020, 18:56:03 »
Ben beğendim.Yerlilik oranı benim için çok daha önemli... Ne kadarı yerli ve milli acaba? Motorlar mesela?

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1992
  • 240
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #34 : 29 Haziran 2020, 19:06:15 »
Herhalde bu tarz tren setleri genelde 40 milyon dolar civarı bir fiyata sahip. Güzel para . Bakım vs. maliyetlerini de düşününce 1 set = 1 MMU parası eder.  Satarız İnşAllah muhtemel pazarlara.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı ugurkarakaya25

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 78
  • 3
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #35 : 29 Haziran 2020, 21:25:26 »
Bu ihaleyi de BMC almış...

Tüvasaş ve aselsan beraber üretim yapacaklar diye hatırlıyorum.

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 403
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #36 : 30 Haziran 2020, 00:48:19 »
Üretilsin satılsın da kim üretirse üretsin.

Önce paramız dışa gitmesin 1. Sonra dışarı satılsın döviz gelsin 2. Teknik teknolojik ve endüstriyel devamlılık olsun, gelişsin 3.

Tabi bu devamlılık içinde her gelen hükümetin yatırımları devam ettirmesi gerekir ki, bunun içinde ülkemizde hyundai, kia gibi özellikli yapılar kurmalıyız.

Nasıl ki aselsan savunma alanında bir organizatör firma ise sivil alanda da böyle bi firma lazım. Aselsan da roketsan da, havelsan da bazı bileşenleri kendi yapmıyor, yaptırıyor. Ama alıp ana yapıyı kurup ürünü çıkarıp satıyor. Ne deniyo ingilizce; contractor galiba. Yani böyle yüklenici, organize edici bi yapı gerekiyor.

Şimdi KOÇ yada SABANCI gibi distribitör sömürgecileri ben de istemem. Ama dediğim gibi bi hyundai gibi, samsung gibi, gm gibi, raytheon gibi özel ama devlet sözü dinleyen bir özel sektörel yapı kurulmalı. Bmc olur mu olabilir ama dış ortak olayı gölgeliyor. Ama tabi sermayen yoksa elin de mahkum olur. Ama, Suriye ye 40 milyar dolar harca sonra para yok demek de pek akıllıca değil.

Neyse aslolan Türkiye. kişiler, gruplar gelir geçer. Buna göre düşünüp hareket etmeliyiz diye düşünüyorum.

Çevrimdışı ugurkarakaya25

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 78
  • 3
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #37 : 30 Haziran 2020, 09:23:38 »
Sn alpars, tren konusunda belli seviyede bilgi ve texrübesi varken(özel sektörde bozankaya var) bşka firmaya bu ihalenin başka firmalara vwrilmesi verilmesi büyük haksızlık olur.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 40845
  • 405
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #38 : 30 Haziran 2020, 10:21:27 »
Sn alpars, tren konusunda belli seviyede bilgi ve texrübesi varken(özel sektörde bozankaya var) bşka firmaya bu ihalenin başka firmalara vwrilmesi verilmesi büyük haksızlık olur.


Doğru. Bozankaya var. Ankara'daki yeni tesislerini görmüştüm.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı metin62

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1243
  • 90
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Yüksek Hızlı Tren Projesi
« Yanıtla #39 : 30 Haziran 2020, 10:22:07 »
Sn Skywolf tarfindan paylasilmis olan iki TCDD treni hakkinda bir miktar bilgi .
TCDD simdiye dek YHT nin katar ve vagon tecrubesi Italyan ve Alman sistemleri uzerine kurulmustur.

Resmini pek begenmemis oldugunuz ve TCDD ye (Ethem sancak tarafindan ) uretilmesine karar verilen sistem Italyan Pendolino ETR 46X serisi uzerinden gelistirildi. Bu serinin ilk uretimine Italyanlarin Fiat fabrikasitarfindan 1994  baslandi  ve sonrasinda ise muhtelif ulkelere pazarlandi halen Italyada kullanimda " Frecciabianca (Beyaz ok).Max surat 250 Km/h aktif yan yatisi 8 derecedir, motoru 5880 kW.

Bir alt fotoda gorulen ve begenmis oldugunuz TCDD logolu Katar ve vagonlari Alman  Siemens yapisidir.

YHT sistemleri uzerinde calisan pek cok firma yoktur. Italyan,Alman,Fransiz,Ispanyol ,Canada,Kore, Japon firmalari pazarda etkin. YHT ler icin kurulan sistemleri ureten firmalarin sayisi bir o kadar daha az. Sahsi dusuncem YHT uretimi yerine ki bu pazardan pay almak oldukca zor bu trenler icin gerekli olan sinyalizasyon ,kontrol,haberlesme data aglari, CCTV,Tunellerde kullanilan tekrarlayicilar uzerine calismamiz daha dogru olur . Tren katar setisayili olarak satilir ama sayir sistemler yuzlerce binlerce ve surekli yenilenmesi gerekir ulkemizdeki elektronik tecrubesi ile rahatlikle bu pazardan direk payalabilecegimiz gibi  E2E cozum satmakta olan  bahsetmis oldugum ulkelerin tasaranu da olabiliriz.