Gönderen Konu: Türkiye’nin en büyük uçak gemisi için hazırlık yapılıyor  (Okunma sayısı 25532 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emre34

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ben o kadar karamsar değilim en azından yapılması düşünen LHD'ler veya uçak gemileri için toplam 3 veya 4 adet tf2000 yapılsa iyi olur diye düşünüyorum hem 64 vls ile gezgin füzeleri ile birlikte caydırıcı bir güç de olabilir ondan sonra tf4500 gibi gemilere ve denizaltılara yönelmek daha doğru olacaktır ondan sonraki hedefimiz zaten kıtalar arası balistik füze taşıyan nükleer denizaltılar olmalı diye düşünüyorum
Ayrıca biz bu yorumları yaparken bugünün ekonomik şartlarını ele alıyoruz Türkiye ileride çok daha büyük bir ekonomik güç olacaktır o günün şartlarında bu söylediklerimiz çok makul olacaktır diye düşünüyorum

Çevrimdışı safsata00

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 53
  • 10
  • DefenceTurk.com
Ynt: MMU VE Uçak Gemisinde Süreç Hızlanıyor.
« Yanıtla #91 : 09 Nisan 2022, 06:00:06 »
Alıntı
NATO Toplantısı sonrası @TC_Disisleri Bakanı @MevlutCavusoglu:


İngiltere Dışişleri Bakanı ile MMU motoru konusunu görüştük.

İngiltere, savunma sanayii ihracat kısıtlamalarını kaldırdı.

"Uçak gemisi dahil" önemli projelerde işbirliğimizi geliştirmek istiyoruz.

https://mobile.twitter.com/TurkishFacts4U/status/1512357120565714948?cxt=HHwWiIDRjbqy_PwpAAAA


MMU VE UÇAK GEMİSİNDE SÜREÇ HIZLANIYOR


Ingiltere, savunma sanayiine yönelik olarak Türkiye’ye uyguladığı  kısıtlamaları kaldırdı.

Sürecin işleyişi:
▫️MMU motoru TAEC (%51 Kale- RollsRoyce ortaklığı) tarafından Türkiye'de üretilecek.
▫️Seri üretimi TEI gerçekleştirecek ++

▫️Alp havacılık , Kale üretime dahil olacak
▫️TAEC sertifikasyon ve dizayn işlerini üstlenecek
▫️İlk 3 prototipte önceden temin edilen 6 adet ABD F-110 motoru olacak
▫️Uçak 2023'te hangardan motoru çalışır vaziyette çıkacak
▫️İlk uçuş 2025'te gerçekleşecek

Türkiye, İngiltere'ye HMS Queen Elizabeth sınıfı yeni bir uçak gemisi almak için talepte bulundu.

İngilizler bu teklifi reddeterek, bunun yerine, Türkiye'de üretilecek bir uçak gemisinin dizaynına ve yapım aşamasına destekte bulunmayı teklif ettiler.


https://mobile.twitter.com/TurkishFacts4U/status/1512357120565714948?cxt=HHwWiIDRjbqy_PwpAAAA
https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg/status/1512474476214210562?cxt=HHwWhMC-6bnhsf0pAAAA

Dediğim gibi.İngiltere hükümeti,RR su anlaşmaları için itelemiş...

Çevrimdışı safsata00

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 53
  • 10
  • DefenceTurk.com
Hava savunma sorununu tam olarak çözmeden uçak gemisi yapmaya yeltenmek akıllıca değil...

Sonra bir Yunan Rafale gövdesinde Türk Uçak Gemisi kill mark görüveririz...

Bir LHD nin bizde 2015 te anlaşması imzalanmasına rağmen envantere girmediğini düşündüğünüzde,daha anlaşması yapılmamış bir uçak gemisinin en erken 2030 larda ete kemiğe bürüneceğinide farkedersiniz.TF2000 lerin üretim tarihlerine baktığınızdada durum dahada netleşir.Normalde şuan envanterimizde olması gereken İstif sınıfı,modernize reis sınıfı denizaltılar,TF2000 gibi kritik unsurlar için bile 2025-2030 lar arası dillendiriliyor.

Buda bugünden edinmeye karar versek bile bir uçak gemisinin en erken 2030 larda ete kemiğe bürüneceği gerçeğine tekrar getiriyor bizi.Bu şekilde devam edersek zaten yaptığımız jeopolitik hareketler gitgide bizi deniz aşırı ülke durumuna getirecektir.Keza KATAR-LİBYA-SOMALİ gibi üslerimizin şimdiden bunu gerçekçi bir düşünce haline soktuğunu düşünürsek,2030-35 lerdeki donanma düzenimiz için üretim planlarının şimdiden yapılması gerektiği ve bu planlama içinde Uçak gemisi düşüncesininde ayağı yere basan bir fikir olduğunu anlamak durumundayız.

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2341
  • 183
  • DefenceTurk.com
Konu basliginda belirtildigi uzere Türkiye’nin en büyük uçak gemisi için hazırlık yapılıyor!

Donanmamiza ucak gemisi katilimi yapmak baska bir sey.  Hazirlik yapilmasi baska bir sey. Hele hele en buyuk ne demek oluyor onu da pek anlayamadim acikcasi. Su an donanmamiz envanterinde mevcut bir ucak gemimiz yok. TCGG Anadolu bir LHD  yani ucak gemisi degil . Medyamiz TCGG Anadoluyu  Jump ski mevcudiyetinden dolayi ve uzerine gecmiste F-35A  konuslandirilacagi dusuncesi ile gemiyi ucak gemisi olarak lanse etmek istiyor anladik ancak bizler medyamizda savunma sanayi hakkinda yazilip konusulmakta olan bircok kisinin bilerek bilmeyerek yapmakta oldugu hatalara dusmemeli ve alet olmamaya ozen gostermeliyiz .

Donanmamizin ucak gemisi ihtiyaci varmi yokmu kismina deginmeyecegim. " kisisel gorusum HAZIRLIK yapilmasinin faydali olacagidir" Ancak gidip birlesik kirallik ucak gemisine veya bir benzerine talip olmadan once alinacak veya uretilecek olan geminin uzerine hangi ucaklari konuslandirabilecegimizi , veya savunma sanayimiz tarafindan yerli olarak uretilmesi gereken sistemler uzerinde yogun sekilde calisip gemiden once isi saglama almaliyiz diye dusunuyorum. " Aksisi TCGG Anadoluda yasadigimiz tekrari olma ihtimalini dogurabilir"


Çevrimdışı OKÇULAR

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 737
  • 84

TCG Anadolu’da gereksiz bir gemiydi. Bayraktar Sınıfı amfibik savaş gemilerinden 4 adet daha inşa etsek çok daha faydalı olurdu.

Yapmayın. Kıyıya kapak atıp çıkarma yapacak LST ile gerektiğinde sahile yanaşmadan amfibi harekat, uçar birlik, karargah, hastane vb görevleri ifa edecek LHD yi aynı kefeye koyamayız.

Yine gelişen gemisavar füze ve insansız otonom keşif ve saldırı sistemleri artsa da kimse gemi yapmayalım demiyor. Çin'i anlatmaya gerek yok. ABD ise yeni firkateyn programını başlattı. İlerde her savaş gemisi kendi sürü İDA ve AWACS/SİHA gruplarını yöneten otomasyon/koordine merkezlerine döneceklerini düşünüyorum. Yani hasım hedef deki gemiyi imha etmeden önce etrafındaki insansız suüstü gemi ve uçakları bertaraf etmesi gerekecek.

Uçak gemisi şu an için lüks gibi gözükse de ilerde elzem ve ihtiyaç olmayacağı anlamına gelmez. 90 larda ABD niye KNOX Firkateynleri yerine PERRY sınıfı gemileri hibe etmiyor duyu konuşuyorduk. Şimdilerde İSTİF sınıfına MİDAS ne zaman entegre oluru konuşuyoruz. Zaman, şartlar ve mevcut konjonktür devamlı değişiyor.
DÜNYADA BÜTÜN GERCEKLER 3 MERHALEDEN GECER.
1. iLK BAŞLARDA HAFİFE ALINIR ÖNEMSENMEZ
2. ARKASINDAN ŞİDDETLİ BİR DİRENİŞ VE BASKIYA UĞRAR.
3. EN SON TAM BİR DOĞRU OLARAK KABUL EDİLİR..

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7776
  • 458
  • DefenceTurk.com
TF-2000'in tek yapılış amacı zaten yapılacak bir uçak gemisi grubunu korumak değil mi?

Okyanus ülkesi olursun , o zaman ana karanın hava savunmasını çok ilerde kurmak için  TF-2000 bir işe yarar...
Ama Türkiye bir ara deniz de bulunuyor demek ki ana kara savunması için TF-2000 çok çok gerekli değil...

Bu durumda tek yapılış amacı Libya,Somali,Katar,Arnavutluk gibi ülkelerde üslerimize ikmal - koruma için uçak gemisi göndermek istersek TF-2000 mutlaka gerekli..

Emperyal amaçları olmayan bir ülke uçak gemisi pek istemez....

Ben İ sınıfına şu boyutuyla karşıydım.
İ sınıfı 113 metre yerine 125-140 metre arasında olmalıydı ve 12 adet üretilmeliydi...Çünkü mevcut silah sistemleri ve güç ihtiyacı ileride tıpkı T-129 gibi I sınıfını da ebat olarak zorlayacak...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
TF-2000'in tek yapılış amacı zaten yapılacak bir uçak gemisi grubunu korumak değil mi?

Okyanus ülkesi olursun , o zaman ana karanın hava savunmasını çok ilerde kurmak için  TF-2000 bir işe yarar...
Ama Türkiye bir ara deniz de bulunuyor demek ki ana kara savunması için TF-2000 çok çok gerekli değil...

Bu durumda tek yapılış amacı Libya,Somali,Katar,Arnavutluk gibi ülkelerde üslerimize ikmal - koruma için uçak gemisi göndermek istersek TF-2000 mutlaka gerekli..

Emperyal amaçları olmayan bir ülke uçak gemisi pek istemez....

Ben İ sınıfına şu boyutuyla karşıydım.
İ sınıfı 113 metre yerine 125-140 metre arasında olmalıydı ve 12 adet üretilmeliydi...Çünkü mevcut silah sistemleri ve güç ihtiyacı ileride tıpkı T-129 gibi I sınıfını da ebat olarak zorlayacak...
+1
100% katılıyorum size.
140m lik olmalıydı İ Sınıfı. Ya da bu haliyle 16 adet yapmalıyız. Ucuz, vurucu gücü yüksek bol adet gemi lazım ileride. Açıkdeniz Karakol Gemisi gibi ucuz ama silah yüklü olmalı. Artık her ülkenin elinde uzun menzilli gemi savar füze var. Filipinler Brahmos alıyor. Yarın Yunanistan da alırsa ne yapacağız?
Okyanus sahili olan ve de Deniz aşırı güç projeksiyonu yapacak olan ülkeler için TCG Anadolu gibi gemiler tamamdır. Üzerindeki silah ve teçhizatla değeri 1milyar doların çok üzerindeki bir varlığı kaybetmek kötü olur. Altından kalkması zor olur. Arkası da yok ki yerine yenisini koyuverelim. Bakım dı tamirdi diye yedekli olması gerekir bu kadar önemli gemilerin. Onun için bu tip gemiler genelde en az ikişer adet yapılır.
TCG Anadolu’nun Sınıfı LHD. Yani helikopter inen çıkarma gemisi. İçerisinde değişik ebatta çıkarma botu barındıran ve bunlarla karaya tam teşekküllü birlik çıkarmasını gerçekleştirecek bir gemi.
Kullanım açısından incelersek, Bayraktar Sınıfı amfibik harp gemilerimizde kendileri kapak atarak çıkarma yapabilen gemiler. Onlarında üzerinde helikopter var. TCG Anadolu’nun 3de 1 fiyatına hemen aynı görevi görebilen üzerinden trg-122 ve benzeri topçu roketi atılabilen baş topu ve CIWS koruma sistemleriyle modern platformlar. 2+2 olarak planlanmasına rağmen 2 adette kalmış ne yazıkki.
TCG Anadolu, tabiiki daha üstün bir platform. Üzerinden uçak kalkmasa dahi çoklu helikopter kullanımı ile ve çıkarma botlarıyla daha çok-yönlü bir platform. Ama pahalı. Bize şu an için lüks. Kişi başı gelirimiz 30000dolarlara dayanır, ekonomimiz 2.5 trilyonluk bir ekonomi olur, deniz aşırı ticaret rotalarımızı korumak için güç projeksiyonu gerekir; o zaman uçak gemisi de LHD de ikişer adet yapalım derim.
Ama şu anki durum için.
10 yıl sonra bu ve benzer her gemiyi vuracak süpersonik/hipersonik silahlarla dolabilir etrafımızdaki denizler. Gidişat onu gösteriyor.
ABD, Rusya, Japonya, GKore, KKore, Hindistan, Çin, İngiltere, Fransa, AB ve Almanya, Avustralya, Tayvan gibi ülkelerin ya ellerinde hali hazırda var bu tip silahlar ya da geliştirme safhasındalar. Ürettiklerinde yakın buldukları ülkelere de satacaklardır.
Büyük ebatta pahalı gemilerin devri yavaş yavaş kapanacak.
« Son Düzenleme: 09 Nisan 2022, 15:38:32 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı safsata00

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 53
  • 10
  • DefenceTurk.com
Bana göre TF2000 ve İSTİF sınıfının yüklü mühimmatının az olması, yaşam alanının görece geniş olması,bu gemilerin açık deniz düşünülerek yapılmak istendiğini gösteriyor.Buna mükabil karakol gemilerinin boyuta göre mühimmat yüklerinin bir milgem bile daha fazla olmasıda başka bir gösterge.Ege ve Akdeniz de bu gemilerin genel olarak kullanılacağını,bunu STM500,Atmaca,çakır ve SİHA larla destekleyerek bu alanları kapatacaklarını ve yine açık deniz operasyonlarındada TF2000 le İ-Sınıfı gemilerinin kullanılacağını çıkarabiliriz.En azından mesela LHD için kullanılacak bu gemiler ortada yokken LHD nin ortaya çıkmasıda ayrı bir sıkıntı ama,bir şekilde Barbarosla filan idare ederiz sonuçta.Ama TF2000 lere ve İ-Sınıflarına bakarak çok rahat uçak gemisine hazırlık varsayımı yapabiliriz.

Uçak gemisi bugünün ihtiyacı yada projesi değilki para yada personel veya başka projeler sıkıntı oluştursun.Bugün bile anlaşsanız 10 yıl sonra ortaya çıkacak bir projedir bu.Kesin ihtiyaç olduğunda aramaya başladığımız projelerden gına gelmedimi.?Her olasılığa karşı önceden hazırlık ve fizibilite yapmak İlk TF2000 kızağa konduğunda bunun anlaşmasını yapmak daha uygundur.

Tekrar söylüyorum,bu jeopolitik hareketkerimiz son 10 yıldır artarak devam ediyor ve görünen o ki dahada katlanarak devam edecek.Yine ihtiyaç hasıl olduktan çok sonra istek bildirimi hatasına düşmemek için önceden bunun çalışmasını yapmalıyız.En azından elimizde neye ihtiyacımız olabileceği ve bunun parçalarını nereden alıp nerede üreteceğimiz konusu halledilmeli.Üretmezsek yine üretmeyelim ama hazırda dursun.....

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 185
  • DefenceTurk.com
Türkiye’nin en büyük uçak gemisi için hazırlık yapılıyor
« Yanıtla #98 : 02 Mayıs 2022, 00:27:46 »
Alıntı
Cumhurbaşkanı Erdoğan:


“3-5 yıla kadar kritik bazı projeleri de tamamlayarak kendimizi çok daha güvenli hissedeceğiz. Yarı uçak gemimizi yaptık denize indirdik. Şimdi de tamını yapacağız."

"Yıllarca ülkemizi savunma sanayii ürünleri üzerinden tehdit edenler, artık bizim geliştirdiğimiz ürünlere sahip olmanın peşinde. Yaşanan çatışmalar savunma sanayiinde yürüttüğümüz her projenin ne kadar hayati olduğunu bir kez daha gösteriyor."


https://mobile.twitter.com/M5Dergi/status/1520842868520361984?cxt=HHwWgIC9lf-hj5sqAAAA

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye’nin en büyük uçak gemisi için hazırlık yapılıyor
« Yanıtla #99 : 02 Mayıs 2022, 10:08:42 »
Ayranı yok içmeye atla gideriz……
Ekonomik olarak son 10 yıldır nominal GSMH ‘sı dolar bazında geriye giden, dünyadaki büyüklük sırası 16-17ncilikten 22nciliğe düşen ekonomisiyle Türkiye’de, bu koca gemileri işletmeye soyunmak saçmalık.
Bu ülkenin deniz kuvvetlerinin acilen İ-Sınıfı fırkateynlere ve Reis Sınıfı ile MiLDEN Sınıfı denizaltılara ihtiyacı varken zaten olmayan kaynaklarımızı böyle olmayacak projelere hovardaca harcamak savunma doktrinimize ihanettir.
Şu aşamada, TF2000 bile lüks görünürken, bize en az 8 adet daha (toplam 12 adet) İ-Sınıfı lazımken, böyle 4-5 milyar dolarlık projelere para ayırmak akıl karı değildir. 8 adet Gabya Sınıfı yetersiz. 4 adet Yavuz eskimiş durumda ve İstanbul Sınıfı onların yerini alacak. 4 adet Burak artık dişleri dökülmüş kedi olmuş. (OPV’ler bir ölçüde o açığı kapatacak). İdeal olarak 12 adet daha İ-Sınıfı lazım. Bu 12 adet fırkateyn, uçak gemisinden daha ucuza mal olur ve donanmamızı çok daha fazla güçlendirir.