Gönderen Konu: Türkiye’nin en büyük uçak gemisi için hazırlık yapılıyor  (Okunma sayısı 25394 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hornet

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 116
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ben uçak gemilerini güç aktarım olarak evet iyiler ama savaş anında gezgin fırlatacak bir fırkateyn veya denizaltından daha iyi görmüyorum. Aklı basında hicbir ülke denizaltıları olan bir ülke ile savaşmak için uçak gemisi yollamaz. Boyut itibariyle çok açık bir hedef ve savaş anında bir uçak gemisi batırmak karşı tarafa hem ekonomik hem askeri hemde psikolojik olarak büyük bir darbe olur. Denizaltı bu nerden geleceği hiç belli olmaz. Yani eger akdenizde bir savas olacak ucak gemisi ile o savasa girecegiz diye hayal kuranlar varsa kurmasınlar. Ben ufakken grup vitaminin ismail diye bir sarkisi vardı ismailin durumuna düşmeyin. Artık deniz dediginiz an denizaltılar ve seyir füzesi fırlatacak gemiler asıl tehlike. Uçak gemisi nedir gönder 2 denizaltı birinden biri her türlü vuracak o uçak gemisini.. Bir ara bizde çok haber oluyordu Fransızlar akdenize uçak gemisi gönderdi  diye mevzuyu bilmeyen sıradan halk üzerinde psikolojik baski uyguluyorlar işi bilenler için ise o uçak gemisinin akdenize gelmesi murat kekilli bu aksam ölürüm dinleyen bir liselinin canına susamasi gibi birşey olarak görülüyor.  Intihar. Turkiyenin 10dan fazla denizaltısı var özellikle reis sınıfı yeni inşaa edilenler geliyorki bildigin hayalet. Savaş anında o uçak gemisi akdenize girebilir mi ? Bu yüzden diyorum benim gözümde menzili 1000 km üstü seyir füzesi atabilen bir fırkateyn veya denizaltı asıl silâhlarınız olacak

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1478
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ben uçak gemilerini güç aktarım olarak evet iyiler ama savaş anında gezgin fırlatacak bir fırkateyn veya denizaltından daha iyi görmüyorum. Aklı basında hicbir ülke denizaltıları olan bir ülke ile savaşmak için uçak gemisi yollamaz. Boyut itibariyle çok açık bir hedef ve savaş anında bir uçak gemisi batırmak karşı tarafa hem ekonomik hem askeri hemde psikolojik olarak büyük bir darbe olur. Denizaltı bu nerden geleceği hiç belli olmaz. Yani eger akdenizde bir savas olacak ucak gemisi ile o savasa girecegiz diye hayal kuranlar varsa kurmasınlar. Ben ufakken grup vitaminin ismail diye bir sarkisi vardı ismailin durumuna düşmeyin. Artık deniz dediginiz an denizaltılar ve seyir füzesi fırlatacak gemiler asıl tehlike. Uçak gemisi nedir gönder 2 denizaltı birinden biri her türlü vuracak o uçak gemisini.. Bir ara bizde çok haber oluyordu Fransızlar akdenize uçak gemisi gönderdi  diye mevzuyu bilmeyen sıradan halk üzerinde psikolojik baski uyguluyorlar işi bilenler için ise o uçak gemisinin akdenize gelmesi murat kekilli bu aksam ölürüm dinleyen bir liselinin canına susamasi gibi birşey olarak görülüyor.  Intihar. Turkiyenin 10dan fazla denizaltısı var özellikle reis sınıfı yeni inşaa edilenler geliyorki bildigin hayalet. Savaş anında o uçak gemisi akdenize girebilir mi ? Bu yüzden diyorum benim gözümde menzili 1000 km üstü seyir füzesi atabilen bir fırkateyn veya denizaltı asıl silâhlarınız olacak

Zaten bildigim kadariyla hicbir ucak gemisi oyle kendi basina oraya buraya gitmiyor, ucak gemisi filolari var. Yoksa dediginiz gibi sadece buyuk bir hedef..

Ozeti, bir filoda:
1 Ucak gemisi
3 destroyer veya frikateyn (hava ve denizaltilara karsi savunma icin)
2 denizalti
1-2 tane "cruiser" - Turkcesi tam ne oluyor bilemiyorum ama ucak gemisinden sonraki en buyuk gemiler deniyor. Genel harp icin, tomahawk fuzeleri ve gelismis radarlari da var
1-2 tane lojistik gemisi
Ortama 7500 personel 60 ucak ve 10 gemi

Tabii boyle ortak bir operasyonda koordineli bir sekilde savunma ve saldiri yapabilmek icin de epey bir egitim gerekiyordur, yani boyle bir filonun tam anlamiyla "is yapar" hale gelmesi, gemiler hazir olsa bile 1-2 yil surer

ABD'de boyle asagi yukari 10 filo var...

Bu sayfada guzelce anlatilmis; https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier_strike_group#:~:text=A%20carrier%20strike%20group%20(CSG,of%2065%20to%2070%20aircraft.

« Son Düzenleme: 24 Mart 2021, 12:04:27 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 759
  • 134
Türkiye için uçak gemisi analizi
« Yanıtla #52 : 24 Mart 2021, 12:33:49 »
(Öncelikle başlığa dikkat edelim. Alpars bu konuda haklı)

Şöyle bir yanılgı var “Bu uçak gemisini koruyacak gemiler” şeklinde. Bu düşünce biraz yanlış. O gemiler uçak gemisini koruduğu gibi uçak gemisinin uçakları da gemileri koruyacak. Dolayısıyla filoyu bütün olarak düşünüp planlamak lazım. Bahsedilen gemiler açık denize uygun ve extra alana sahip uzun menzilli görev yapabilmeli. Sürekli işleyen bir de tedarik hattı olmalı.

Bu anlamda görev yeri her an açık denizle değiştirilebilir gemiler yapılması gerekirken “Ege denizi sığ ve adacıklı; o yüzden Milgem korvet yapıyoruz” demek iki ayrı fikir yapısının ürünü. Yani biz daha bu konuda bir doktrin veya strateji belirlememişiz gibi. Bizim menzilimiz Akdeniz derseniz  anlarım ve evet bunlar yeterlidir derim ama stratejilerimizde Kızıldeniz, Umman körfezi, Afrikanın Atlas ve Hint okyanusu kıyıları varsa elbette uçak gemisi de barındıran ayrı bir güç edinmek gerekir.

Tabi bu gücün masrafı eğer görev yaptığı yer ile ilişkili maddi bir gelirle karşılanamayacaksa bildiğin zarar. Yani sen gücünü o bölgeye yığdığında belli bir çatışmaya müdahil olup galip geldiğinde halen oradaki madenleri veya pazarı Amerika alacaksa ne anladım ben o uçak gemili filodan.

Ben ülkemdeki yeraltı kaynaklarını Kanadalı ve Alman şirketlere çıkarttırıyorken uzak bir bölgedeki üretimden hiç umutlanmıyorum.

Dolayısıyla uçak gemisi beklemiyorum ve istemiyorum da.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye için uçak gemisi analizi
« Yanıtla #53 : 24 Mart 2021, 13:00:46 »
(Öncelikle başlığa dikkat edelim. Alpars bu konuda haklı)

Şöyle bir yanılgı var “Bu uçak gemisini koruyacak gemiler” şeklinde. Bu düşünce biraz yanlış. O gemiler uçak gemisini koruduğu gibi uçak gemisinin uçakları da gemileri koruyacak. Dolayısıyla filoyu bütün olarak düşünüp planlamak lazım. Bahsedilen gemiler açık denize uygun ve extra alana sahip uzun menzilli görev yapabilmeli. Sürekli işleyen bir de tedarik hattı olmalı.

Bu anlamda görev yeri her an açık denizle değiştirilebilir gemiler yapılması gerekirken “Ege denizi sığ ve adacıklı; o yüzden Milgem korvet yapıyoruz” demek iki ayrı fikir yapısının ürünü. Yani biz daha bu konuda bir doktrin veya strateji belirlememişiz gibi. Bizim menzilimiz Akdeniz derseniz  anlarım ve evet bunlar yeterlidir derim ama stratejilerimizde Kızıldeniz, Umman körfezi, Afrikanın Atlas ve Hint okyanusu kıyıları varsa elbette uçak gemisi de barındıran ayrı bir güç edinmek gerekir.

Tabi bu gücün masrafı eğer görev yaptığı yer ile ilişkili maddi bir gelirle karşılanamayacaksa bildiğin zarar. Yani sen gücünü o bölgeye yığdığında belli bir çatışmaya müdahil olup galip geldiğinde halen oradaki madenleri veya pazarı Amerika alacaksa ne anladım ben o uçak gemili filodan.

Ben ülkemdeki yeraltı kaynaklarını Kanadalı ve Alman şirketlere çıkarttırıyorken uzak bir bölgedeki üretimden hiç umutlanmıyorum.

Dolayısıyla uçak gemisi beklemiyorum ve istemiyorum da.
+1
Sn Merzifonlu’nun lafı geliyor hep aklıma ; Ayranı yok içmeye atla gider s......
Uçak gemisi gibi büyük işler rant kapısıdır. Çok gerekli olan İstif sınıfı bekler, TCG Anadolu gibi uçak gemisi gibi projeler devam eder. Bayraktar/Sancaktar sınıfı LST gemiler TCG Anadolu’nun yaptığını çok daha ucuza yapabilecek daha küçük ve lojistik açıdan daha kullanışlı gemiler. Bunlardan 3 tanesi, parasal olarak 1 TCG Anadolu yapar. LST sınıfı gemiler üzeri silah yüklü gemiler. Hem helikopter taşıyor, hem 40mm topu var, hem CWIS ve STOP gibi nokta koruma silahları var, hem de güvertesinde trg122 ve trg230 sınıfı topçu roketlerini barındırabilecek yapıda silahlı bir amfibi savaş gemisi.
Libya gibi yerlerde güç projeksiyonu için (ille de gerekiyorsa) çok daha ucuz bir çözüm.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44308
  • 614
Ben uçak gemilerini güç aktarım olarak evet iyiler ama savaş anında gezgin fırlatacak bir fırkateyn veya denizaltından daha iyi görmüyorum. Aklı basında hicbir ülke denizaltıları olan bir ülke ile savaşmak için uçak gemisi yollamaz. Boyut itibariyle çok açık bir hedef ve savaş anında bir uçak gemisi batırmak karşı tarafa hem ekonomik hem askeri hemde psikolojik olarak büyük bir darbe olur. Denizaltı bu nerden geleceği hiç belli olmaz. Yani eger akdenizde bir savas olacak ucak gemisi ile o savasa girecegiz diye hayal kuranlar varsa kurmasınlar. Ben ufakken grup vitaminin ismail diye bir sarkisi vardı ismailin durumuna düşmeyin. Artık deniz dediginiz an denizaltılar ve seyir füzesi fırlatacak gemiler asıl tehlike. Uçak gemisi nedir gönder 2 denizaltı birinden biri her türlü vuracak o uçak gemisini.. Bir ara bizde çok haber oluyordu Fransızlar akdenize uçak gemisi gönderdi  diye mevzuyu bilmeyen sıradan halk üzerinde psikolojik baski uyguluyorlar işi bilenler için ise o uçak gemisinin akdenize gelmesi murat kekilli bu aksam ölürüm dinleyen bir liselinin canına susamasi gibi birşey olarak görülüyor.  Intihar. Turkiyenin 10dan fazla denizaltısı var özellikle reis sınıfı yeni inşaa edilenler geliyorki bildigin hayalet. Savaş anında o uçak gemisi akdenize girebilir mi ? Bu yüzden diyorum benim gözümde menzili 1000 km üstü seyir füzesi atabilen bir fırkateyn veya denizaltı asıl silâhlarınız olacak

O uçak gemisini vurabilecek olan denizaltı ve firkateyn vs her neyse, önce uçak gemisi koruyan diğer gelişmiş savaş gemileri, denizaltılar, uçaklar ve helikopterleri aşmalı!
Uçak gemisinin ana görevi nedir? Hava üstünlüğünü istediğin coğrafyada sağlamak!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7730
  • 457
  • DefenceTurk.com
Hava savunma fırkateyni yapmadan uçak gemisi dolaştırmak sağlıklı olmaz gibime geliyor...

Uçak gemisi; üzerine doğru güdümlenmiş çeşitli füzeleri vurmak için mutlaka hava savunma füzelerine sahip destroyerlerle korunmalıdır.

Sadece üzerindeki uçaklarla korunma sağlasaydı,  ABD uçak gemileri yanlarında 3-4 hava savunma destroyeri ile dolaşmazdı....


Allah'tan 50 yıllık Gabya sınıfı hava savunma gemilerinin var da Tcg Anadolu rahatça seyir edebilecek :D

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
Mesele sadece uçak gemisi inşaa etmekle bitmiyor, birde o gemiyi idame ettirecek mürettebatın eğitim/öğrenim işi var. O nedenle barış zamanında bu işleri öğrenmenin zarureti vardır. Barış zamanında konsept geliştireceksin ki, savaş zamanında bir işe yarasın.

Artık bizim açımızdan firkateyn inşaa etmenin herhangi bir zorluğu kalmadı. Eksik olan radarlar, elektronikler, füzeler falan, kısa zamanda yetişeceğe benziyor. Yani belli bir yol alındı. Şimdiden uçak gemisi işine yüklenirsek; konsept oluşturma, doktrine etme, makineyi öğrenme, deneme yanılma derken; bu işler daha uzun sürecektir. Yani firkateyn yüzdürmekle uçak gemisi yüzdürmek arasında ki farkı anlatmaya çalışıyorum. Örneğin sıfırdan firkateyn inşaa edip donanmaya teslim etmek için 2,5 sene gerekiyorsa, uçak gemisi için bu süre, belki de 7-10 seneyi bulacaktır.

İşe geç başlarsan geç bitirirsin... Türkiye' nin güç aktarabilmek açısından uçak gemisine ihtiyacı olduğu da bellidir... eksikliği Libya' da bariz olarak ortaya çıkmıştır. O halde bir yerlerden işe başlamak gerekiyor. Erken kalkan yol alır,  er evlenen çocuk sahibi olur..! diyenin hesabı. En azından konsept çalışması yapılmasında büyük faydalar var. 
« Son Düzenleme: 24 Mart 2021, 18:12:31 Gönderen: Partikül »

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1478
  • 135
  • DefenceTurk.com
Mesele sadece uçak gemisi inşaa etmekle bitmiyor, birde o gemiyi idame ettirecek mürettebatın eğitim/öğrenim işi var. O nedenle barış zamanında bu işleri öğrenmenin zarureti vardır. Barış zamanında konsept geliştireceksin ki, savaş zamanında bir işe yarasın.

Artık bizim açımızdan firkateyn inşaa etmenin herhangi bir zorluğu kalmadı. Eksik olan radarlar, elektronikler, füzeler falan, kısa zamanda yetişeceğe benziyor. Yani belli bir yol alındı. Şimdiden uçak gemisi işine yüklenirsek; konsept oluşturma, doktrine etme, makineyi öğrenme, deneme yanılma derken; bu işler daha uzun sürecektir. Yani firkateyn yüzdürmekle uçak gemisi yüzdürmek arasında ki farkı anlatmaya çalışıyorum. Örneğin sıfırdan firkateyn inşaa edip donanmaya teslim etmek için 2,5 sene gerekiyorsa, uçak gemisi için bu süre, belki de 7-10 seneyi bulacaktır.

İşe geç başlarsan geç bitirirsin... Türkiye' nin güç aktarabilmek açısından uçak gemisine ihtiyacı olduğu da bellidir... eksikliği Libya' da bariz olarak ortaya çıkmıştır. O halde bir yerlerden işe başlamak gerekiyor. Erken kalkan yol alır,  er evlenen çocuk sahibi olur..! diyenin hesabı. En azından konsept çalışması yapılmasında büyük faydalar var.

Sizce boyle bir calisma var mi?

Yani bir ucak gemisi filosu donatmak, egitmek, beslemek, etkili sekilde kullanmak ve en onemlisi, pastadan payimizi arttirabilecek sekilde kullanmak?

Bana sanki biraz "havamiz olsun" diye yapilmis gibi geliyor...

Belkide karar vericiler bakti ki gemiyi yapip koymadan gerekli ivmeyi alamayacaklar, koydular gemiyi ortaya herkesi hizlanmaya zorladilar..yonetim biliminde boyle bir taktik de var..

Belkide ortaya karisik ,hepsinden biraz :)

« Son Düzenleme: 24 Mart 2021, 18:42:30 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7730
  • 457
  • DefenceTurk.com
Hürjet bir an önce Navalize edilip , stobar sistemiyle TCG Anadolu'ya konuşlandırılmalı... Hürjet'i bir çocuğun oyuncağı Lego gibi istediğimiz forma sokabiliriz...

1 iner , 1 kalkar ama 8-10 arası uçak TCG Anadolu'ya Stobar sistemiyle konuşlandırılabilir .


" Stobar sisteminin başlıca dezavantajı ; kalkış için yüksek güç/ağırlık oranına ihtiyaç duyulması dolayısıyla uçakların tam görev yükü ile havalanamamasıdır . Nitekim bu nedenle daha ziyade hava savunma veya kısa menzilli, ağır silah yükü gerektirmeyen yer hedeflerine taarruz görevlerine uygun oldukları değerlendirilmektedir..."

İdame masrafı , basitliği stobar'ı bize uygun hale getiriyor... Dezavantajını da yukarıda yazdım...

Ama 8-10 uçak bizim işimizi şu kapasitemizle rahatça görür... Partikül hocamın dediği gibi CATOBAR sistemli uçak gemisi bizim boyumuzu biraz aşar görünüyor...



« Son Düzenleme: 24 Mart 2021, 21:54:20 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7730
  • 457
  • DefenceTurk.com
Hürjet bir an önce Navalize edilip , stobar sistemiyle TCG Anadolu'ya konuşlandırılmalı... Hürjet'i bir çocuğun oyuncağı Lego gibi istediğimiz forma sokabiliriz...

1 iner , 1 kalkar ama 8-10 arası uçak TCG Anadolu'ya Stobar sistemiyle konuşlandırılabilir .


" Stobar sisteminin başlıca dezavantajı ; kalkış için yüksek güç/ağırlık oranına ihtiyaç duyulması dolayısıyla uçakların tam görev yükü ile havalanamamasıdır . Nitekim bu nedenle daha ziyade hava savunma veya kısa menzilli, ağır silah yükü gerektirmeyen yer hedeflerine taarruz görevlerine uygun oldukları değerlendirilmektedir..."

İdame masrafı , basitliği stobar'ı bize uygun hale getiriyor... Dezavantajını da yukarıda yazdım...

Ama 8-10 uçak bizim işimizi şu kapasitemizle rahatça görür... Partikül hocamın dediği gibi CATOBAR sistemli uçak gemisi bizim boyumuzu biraz aşar görünüyor...
SSB İsmail Demir TCG ANADOLU LHD’nin envantere girmesi ile birlikte dünyada ilk olacak bir yaklaşımla SİHA konuşlandırılacağını ifade ettikten sonra HÜRJET’in de bu bağlamda ele alındığını açıkladı. Demir konuşmasında, “Biz İHA’larla başlayalım dedik. HÜRJETİ TUSAŞ’la konuştuk. Onu ‘acaba gemiye iniş kalkış yapabilen bir şey yapılabilir mi’ konusu çalışılıyor.” ifadelerinde bulundu.

Aklın yolu bir. Teşekkürler, tezahürat istemez :D :D