Gönderen Konu: AN-188  (Okunma sayısı 4866 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1519
  • Beğeni Puanı +107/-338
Ynt: AN-188
« Yanıtla #20 : 19 Temmuz 2018, 14:12:14 »
Hayir yok. Senin gibi rusya muttefiki potansiyel tehdit yerine gider Embraer'den alir.

Ucreti mukabilinde mal almak serbest tabi.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 846
  • Beğeni Puanı +189/-30
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #21 : 19 Temmuz 2018, 14:41:23 »
Hayir yok. Senin gibi rusya muttefiki potansiyel tehdit yerine gider Embraer'den alir.

Ucreti mukabilinde mal almak serbest tabi.

Bir füze aldık diye müttefik mi olduk ? Nato ülkesiyiz hatırlatırım. Müttefikten çok arabulucuyuz.

Sonuçta hala esadla bağlı kuvvetleri çatışan bir ülkeyiz hatırlatırım.

Ayrıca Ukrayna Batı ya entegre olmak istiyorlarsa bize ihtiyaçları var.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 191
  • Beğeni Puanı +10/-9
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #22 : 19 Temmuz 2018, 14:59:50 »
Bence mesele özetle kar zarar hesabıdır. Parasını dahi verip alamayacak olduğumuz teknolojik bilgi ve yetenek (know-how) için ve bu bilgiye (yapabilirlik bilgisi) Ukrayna üzerinden ulşabiliyorsak, marjinal fayda Ukraynayla çalışmayı gerektirir. Ve bu tonajda bir makine ihtiyacımız olduğunuda düşünüyoruz ne bileyim 30 adet belki yanına 12 adet de An-124 NG (New generation) gelir... Kendine yetebilirlik adına önemli faktörler. Biz Jeopolitik olarak sıkıntılı topraklarda var olmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla güvenlik kaygımız var bunu geçtim üstüne üstelik tamamen afet bölgesi deprem bölgesiyiz. Bizim potansiyel kaydırabilme yeteneğimizin sivil olsun askeri olsun güçlü olmak zorunda olduğunu düşünüyorum. Bakın bence THY'nin bile sivil ticari ligte güçlü olmasının tek nedeni serbest ticaret olduğunuda düşünmüyorum, kendini finanse ve idame edebilen potansiyel lojistik güç kaydırma yeteneğinin ard alanda niyet de olduğunu düşünüyorum. Ki kıbrısa Mehmetin büyük kısmını THY taşımıştır. Aslına bakarsanız bu amaçla bir kargo şirketide kururlabilir AN-124 NG'lerden :) oluşan, neden olmasın...
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2018, 15:06:01 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1519
  • Beğeni Puanı +107/-338
Ynt: AN-188
« Yanıtla #23 : 19 Temmuz 2018, 15:03:28 »
Hayir yok. Senin gibi rusya muttefiki potansiyel tehdit yerine gider Embraer'den alir.

Ucreti mukabilinde mal almak serbest tabi.

Bir füze aldık diye müttefik mi olduk ? Nato ülkesiyiz hatırlatırım. Müttefikten çok arabulucuyuz.

Sonuçta hala esadla bağlı kuvvetleri çatışan bir ülkeyiz hatırlatırım.

Ayrıca Ukrayna Batı ya entegre olmak istiyorlarsa bize ihtiyaçları var.

Belki de batıya entegre olmak istemiyorlardır. Ne Ab, ne Rusya, Forza Asya demişlerdir. ;)
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 846
  • Beğeni Puanı +189/-30
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #24 : 19 Temmuz 2018, 15:29:18 »
Hayir yok. Senin gibi rusya muttefiki potansiyel tehdit yerine gider Embraer'den alir.

Ucreti mukabilinde mal almak serbest tabi.

Bir füze aldık diye müttefik mi olduk ? Nato ülkesiyiz hatırlatırım. Müttefikten çok arabulucuyuz.

Sonuçta hala esadla bağlı kuvvetleri çatışan bir ülkeyiz hatırlatırım.

Ayrıca Ukrayna Batı ya entegre olmak istiyorlarsa bize ihtiyaçları var.

Belki de batıya entegre olmak istemiyorlardır. Ne Ab, ne Rusya, Forza Asya demişlerdir. ;)

İşte üstad bunu ikimizde bilemeyiz.



Bence mesele özetle kar zarar hesabıdır. Parasını dahi verip alamayacak olduğumuz teknolojik bilgi ve yetenek (know-how) için ve bu bilgiye (yapabilirlik bilgisi) Ukrayna üzerinden ulşabiliyorsak, marjinal fayda Ukraynayla çalışmayı gerektirir. Ve bu tonajda bir makine ihtiyacımız olduğunuda düşünüyoruz ne bileyim 30 adet belki yanına 12 adet de An-124 NG (New generation) gelir... Kendine yetebilirlik adına önemli faktörler. Biz Jeopolitik olarak sıkıntılı topraklarda var olmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla güvenlik kaygımız var bunu geçtim üstüne üstelik tamamen afet bölgesi deprem bölgesiyiz. Bizim potansiyel kaydırabilme yeteneğimizin sivil olsun askeri olsun güçlü olmak zorunda olduğunu düşünüyorum. Bakın bence THY'nin bile sivil ticari ligte güçlü olmasının tek nedeni serbest ticaret olduğunuda düşünmüyorum, kendini finanse ve idame edebilen potansiyel lojistik güç kaydırma yeteneğinin ard alanda niyet de olduğunu düşünüyorum. Ki kıbrısa Mehmetin büyük kısmını THY taşımıştır. Aslına bakarsanız bu amaçla bir kargo şirketide kururlabilir AN-124 NG'lerden :) oluşan, neden olmasın...


İşin ekonomik boyutuda var. Waffta Nutuk Üstad bir şey yazmış alıntılayım ;




Just a price comparance between A400M and AN-70

Turkey ordered in the early stages and partner in the A400 program 10 aircraft at a price of 1.3bln euro =  ~$151mln
The AN-70 unit price = $67mln


Suppose the A-188 with todays prices and additional development cost will reach $90mln, than again todays prices for a A400m stand at >$200mln / unit

In 2016 the unit cost of C17 cargo plane stood at $218mln

Payload of AN-188 is up to 50 tonnes
Payload of C17 is 77 tonnes]



Çevrimdışı th3

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 21
  • Beğeni Puanı +3/-1
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #25 : 19 Temmuz 2018, 16:28:21 »
Hayir yok. Senin gibi rusya muttefiki potansiyel tehdit yerine gider Embraer'den alir.

Ucreti mukabilinde mal almak serbest tabi.

Nasıl yok ? Leblebi gibi uçak satıp, para içinde yüzen bir firma değiller.  Üstelik teknolojik olarak da geriye düştüler. Embraer'den nasıl alacaklar, aldıklarını kime satacaklar. Ortada büyük bir pazar yok. Ülkeler ya kendi uçağını üretiyor ya mensubu olduğu paktın uçağını sipariş ediyor. a400m projesinde bile onlarca sorunla karşılaşıldı. Tai ve Türkiye ayakta kalabilmeleri için büyük şans.

Basına yansıdığına göre teklif Ukrayna'dan geldi. Proje için gayet istekli olduklarını, teknoloji transferi ve mali konularda gereken her türlü tavizi vermekten çekinmeyeceklerini düşünüyorum. Türkiye için olmazsa olmaz bir proje değil. Yine de hem an-188 hem de kazanılacak tecrübe düşünülerek hayata geçirilmesi gereken bir proje.
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2018, 16:29:14 Gönderen: themre »

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1519
  • Beğeni Puanı +107/-338
Ynt: AN-188
« Yanıtla #26 : 19 Temmuz 2018, 16:50:34 »
Sen ''ürettim'' dediğin ürünleri kaç ülkeye satabiliyorsun? Bırakın kendinizi fasülye gibi nimetten saymayı! Ukrayna'nın en büyük destekçisi ve pazarı Afrika ve Asya olacaktır.

Dediğim gibi. Ortak şirket olmaz, teknoloji transferini unutun, mal alışverişi serbest. Anything else?
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 846
  • Beğeni Puanı +189/-30
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #27 : 19 Temmuz 2018, 17:06:18 »
Sen ''ürettim'' dediğin ürünleri kaç ülkeye satabiliyorsun? Bırakın kendinizi fasülye gibi nimetten saymayı! Ukrayna'nın en büyük destekçisi ve pazarı Afrika ve Asya olacaktır.

Dediğim gibi. Ortak şirket olmaz, teknoloji transferini unutun, mal alışverişi serbest. Anything else?

Çok abartıyorsunuz bence. Kaşımızda Fransa vs. yok . Ukrayna var. Sayemizde Afrika, Müslüman Coğrafya , Türki devletler ve Pakistan gibi bir pazar'a satış yapabilirler.

Arada direkt satıcı olarak biz olmasak kim iki pakttan veya avrupadan direkt alım yapmak varken iç savaşın olduğu, Rusyanın aba altından sopa gösterdiği bir ülkeden alsınlar.

Ukrayna'nın bize ihtiyacı var. Neye ihtiyacımız varsa hemen verecek konumdalar. Örneğin : Pulat.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 191
  • Beğeni Puanı +10/-9
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #28 : 19 Temmuz 2018, 17:21:01 »
Bir teklif daha  gelsin benden! Bu fikrim yeni değil uzun süredir aklımda... Hep okumuşuzdur; Ukrayna'nın akademik ve teknolojik alt yapısını koruyabilme ve Antanov'un da kendini kurtarabilme gibi kaygıları olduğunu çünkü bugünün dünyasında kulvarlarında her ikiside ticari bir rakip değiller ikiside yokolmaya yüz tutmuş fakat güçlü ekoller... Burada teklif geliyor işte; Eyy Ukrayna Eyy Antanov gelin sizinle Türkiye'de %50 TAI ortaklı AntanovTR'yi kuralım... hem okullarınız, hem ekolünüz hemde Antonov markası yaşasın diyelim... Ve Türkiye' de TAI yi binbir çarçaya bölmek yerine Daha Masif çalışmasını sağlayabilsin... Ne olur ki her şeyiyle, know-how dahil Türkiyede eğitilmiş kadrolarla yapılan ürünlerin üretilmesi ne Türkiye' ye kaybettirir ne de Antonov kaybeder. Antanov da kendine reguler bir kaynak bulmuş olur. Türkiye' de bir dünya markası kazanmış olur. Mesela piyasaya 200 kargo uçağı çıkarsan ve bunların bakımını bile Türkiye'de yapsan alın size istihtam... Ortak eğitim vs ile akademik alt yapıyı bile devşirebilirsin... İcabında devşirme senin öğrencin gitsin gelsin... Ama bir ekolün tüm alt yapısına sahip olmak biçilmez kaftan... AntanovTR!!!

Az orta yaşlılar hatırlar. Hollandalı Fokker battığında kendisine müşteri aradığında demişlerdi. Alsak mı şu Fokker' i diye... Acaba diyorum...Hem satın alıp Ukrayna'nın yegane gururunuda elindende almıyorum . Türkiye Fabrikasını açıyorum ;)
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2018, 17:25:26 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 846
  • Beğeni Puanı +189/-30
  • DefenceTurk.com
Ynt: AN-188
« Yanıtla #29 : 19 Temmuz 2018, 19:37:59 »
Bir teklif daha  gelsin benden! Bu fikrim yeni değil uzun süredir aklımda... Hep okumuşuzdur; Ukrayna'nın akademik ve teknolojik alt yapısını koruyabilme ve Antanov'un da kendini kurtarabilme gibi kaygıları olduğunu çünkü bugünün dünyasında kulvarlarında her ikiside ticari bir rakip değiller ikiside yokolmaya yüz tutmuş fakat güçlü ekoller... Burada teklif geliyor işte; Eyy Ukrayna Eyy Antanov gelin sizinle Türkiye'de %50 TAI ortaklı AntanovTR'yi kuralım... hem okullarınız, hem ekolünüz hemde Antonov markası yaşasın diyelim... Ve Türkiye' de TAI yi binbir çarçaya bölmek yerine Daha Masif çalışmasını sağlayabilsin... Ne olur ki her şeyiyle, know-how dahil Türkiyede eğitilmiş kadrolarla yapılan ürünlerin üretilmesi ne Türkiye' ye kaybettirir ne de Antonov kaybeder. Antanov da kendine reguler bir kaynak bulmuş olur. Türkiye' de bir dünya markası kazanmış olur. Mesela piyasaya 200 kargo uçağı çıkarsan ve bunların bakımını bile Türkiye'de yapsan alın size istihtam... Ortak eğitim vs ile akademik alt yapıyı bile devşirebilirsin... İcabında devşirme senin öğrencin gitsin gelsin... Ama bir ekolün tüm alt yapısına sahip olmak biçilmez kaftan... AntanovTR!!!

Az orta yaşlılar hatırlar. Hollandalı Fokker battığında kendisine müşteri aradığında demişlerdi. Alsak mı şu Fokker' i diye... Acaba diyorum...Hem satın alıp Ukrayna'nın yegane gururunuda elindende almıyorum . Türkiye Fabrikasını açıyorum ;)

Zaten habere göre büyük ihtimal An-188 üzerinden böyle bir ortaklık geliştirilmesi gündemde. Keza An-178 de yine envanterimize girecek gibi.