Gönderen Konu: Türkiye Ekonomisi  (Okunma sayısı 78817 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7732
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #270 : 23 Aralık 2021, 18:45:17 »
Orient Express gibi müthiş bir proje olur...Çok talep olur....

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1479
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #271 : 24 Aralık 2021, 12:18:58 »
Dikkat ederseniz pandemi , Çin-ABD çekişmesi nedeniyle uluslararası sermaye yeni üretim üsleri aramakta....

Navlun maliyetlerindeki artış (Kovid-19 öncesi, bir konteynerin Şanghay'dan Los Angeles'a nakliyesinin maliyeti yaklaşık 1.600 dolardı. Bugün, aynı rotada navlun için ödenecek fatura tutarı, tam 20 bin dolar.) ve son olarak enerji krizinin yarattığı maliyet artışları karşısında Batılı ülkelerin, Çin'den tedarik stratejilerini gözden geçiriyor.

Ayrıca Çin , Dünya'nın ucuz işgücü pazarı olduğu bu  süreçte o kadar çok para kazandı ki artık üretimini yaptığı  dünya devlerinin ürünlerini (cep telefonu,elektronik ürünler vb)  kendi yarattığı teknoloji-markalarla üreterek pazarlarını bile ele geçirdi...(Huawei,Xiaomi vb.)Yani Dünya devleri için artık Asya pazarı cazip olmaktan çıktı , Çünkü Çinli firmalar hegomonya kurdu bu piyasalarda...

Sonuç itibarıyla artık birçok Avrupalı ve Amerikalı şirket, Çin’de üretimi ya da Çin’den tedarik seçeneğini ciddi şekilde sorguluyor.

Şimdi bu aşamada bizimkiler ülkeye bu uluslararası firmaları Türkiye'ye çekebilmek için -Çin'in Dünya devi olmasının ilk dönem en önemli nedeni olan üretim maliyetlerinin düşüklüğünü- gerçekleştirmek için dövizin yükselmesine  , ülke parasının değerinin düşerek ucuz işgücü olan yeni bir Vietnam-Çin yaratmayı planlıyorlar...
Bu uluslararası firmaları çekebilmek için yaptıkları ilk plan...

İkincisi ; Döviz kuru yükselir ise ülkenin parası değer kaybederse diğer ülkelerin para birimlerinin değeri artar. Böylece parasının değeri yükselen ülkeler (Zengin ülkeleri geçtim Bulgaristan vb. ülkeler bile) ucuz mal olan Türkiye'den mal almak için sıraya girerler...
Yerli firmaların ihracatı artar...

Sonuç ; bizimkiler ucuz işgücü (ulusal paranın değerini düşürüp sömürülmeye hazır bir kitle yaratmak)  ve teşviklerle  "dini , milleti olmaz dedikleri parayı" kazanmaya çalışıyorlar...

Ama Türk milleti bir sömürü düzeni yaratmayı amaçlayan bu güruha gereken cevabı sandıkta verecektir...


Uretime, ihracata, yerli ve milli markalara dayali bir ekonomi modeli dogru yaklasim

"Cin modeline" benzer bir model uygulanmak isteniyor mu emin degilim ama basinda "Cin modeli" nin ne demek oldugunu tam anlamiyla bilenlerin cok az olduguna eminim ..

"5. Nesil radar gorunmeyen F-16" gibi bir "Cin modeli" tartismasi yapiyor basin ..:)
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2021, 16:33:39 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı comanchee

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 49
  • 2
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #272 : 24 Aralık 2021, 15:21:48 »
Kasım 2021 MGK Toplantısı açıklaması 2. madde kusura bakmayın kendi sitelerinden kopyaladım büyük punto kullanmışlar.

2. TÜRKİYE’NİN İNŞA ETTİĞİ SAĞLAM ALTYAPI ÜZERİNDE, HEDEFLERİNE UYGUN ŞEKİLDE YATIRIM, ÜRETİM, İSTİHDAM VE İHRACAT ODAKLI EKONOMİ POLİTİKALARINI HAYATA GEÇİRME SÜRECİNDE KARŞILAŞTIĞI VE KARŞILAŞABİLECEĞİ SINAMALAR İLE TEHDİTLER DEĞERLENDİRİLMİŞ, CUMHURİYETİMİZİN 100. YILINA HER ALANDA OLDUĞU GİBİ İKTİSADİ OLARAK DA GÜÇLÜ ŞEKİLDE ULAŞMA KARARLILIĞI TEYİT EDİLMİŞTİR.

Türkiye ne zaman daralsa faiz arttırıp sıcak para toplamıştır genel iktisat ilmi kuralları ışığında. Sıcak para acı biber gibidir, yemesi keyifli lakin nihai aşamada......Sırf bu madde üzerine sayfalarca yorum yapılabilir. Buradaki sağlam alt yapı vurgusu hep küçümsenmiştir. Osmangazi-YSS ve 18 Mart Köprüsü, Marmara ring hattı, marmaraydan yük treni seferleri, duble yollar, demiryollarının rehabilitasyonu ges,hes ve resler ile nes yapımı vs.vs. Betona gömülen paranın artık kazanca dönüşme  vakti geldi diyor devlet. Bunlar şu ana kadar enerji yatırımları hariç hep milli gelire katkısı göreceli olan harcamalardı
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2021, 15:28:03 Gönderen: comanchee »

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44312
  • 614
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #273 : 24 Aralık 2021, 15:42:25 »
Dikkat ederseniz pandemi , Çin-ABD çekişmesi nedeniyle uluslararası sermaye yeni üretim üsleri aramakta....

Navlun maliyetlerindeki artış (Kovid-19 öncesi, bir konteynerin Şanghay'dan Los Angeles'a nakliyesinin maliyeti yaklaşık 1.600 dolardı. Bugün, aynı rotada navlun için ödenecek fatura tutarı, tam 20 bin dolar.) ve son olarak enerji krizinin yarattığı maliyet artışları karşısında Batılı ülkelerin, Çin'den tedarik stratejilerini gözden geçiriyor.

Ayrıca Çin , Dünya'nın ucuz işgücü pazarı olduğu bu  süreçte o kadar çok para kazandı ki artık üretimini yaptığı  dünya devlerinin ürünlerini (cep telefonu,elektronik ürünler vb)  kendi yarattığı teknoloji-markalarla üreterek pazarlarını bile ele geçirdi...(Huawei,Xiaomi vb.)Yani Dünya devleri için artık Asya pazarı cazip olmaktan çıktı , Çünkü Çinli firmalar hegomonya kurdu bu piyasalarda...

Sonuç itibarıyla artık birçok Avrupalı ve Amerikalı şirket, Çin’de üretimi ya da Çin’den tedarik seçeneğini ciddi şekilde sorguluyor.

Şimdi bu aşamada bizimkiler ülkeye bu uluslararası firmaları Türkiye'ye çekebilmek için -Çin'in Dünya devi olmasının ilk dönem en önemli nedeni olan üretim maliyetlerinin düşüklüğünü- gerçekleştirmek için dövizin yükselmesine  , ülke parasının değerinin düşerek ucuz işgücü olan yeni bir Vietnam-Çin yaratmayı planlıyorlar...
Bu uluslararası firmaları çekebilmek için yaptıkları ilk plan...

İkincisi ; Döviz kuru yükselir ise ülkenin parası değer kaybederse diğer ülkelerin para birimlerinin değeri artar. Böylece parasının değeri yükselen ülkeler (Zengin ülkeleri geçtim Bulgaristan vb. ülkeler bile) ucuz mal olan Türkiye'den mal almak için sıraya girerler...
Yerli firmaların ihracatı artar...


Batı'nın Çin'e karşı yaptırımları ve daha ucuz üretim alanları aradığı doğru. Ülkemiz bu konuda avantajlı. Ancak kuru yükselterek, yani paranın değerini düşürerek işçiliği ve fiyatları düşürmek çelişkili. Çoğu konuda dışa bağımlı olan ülkemizde kur yükseldiğinde buna bağlı olarak fiyatlar da yükseliyor. Hatta kurdaki dalgalanmalar artık tsunami boyutunda olduğu için ihracat yapabilecek firmalar yatırım yapmaya çekiniyor.

Üretici hammadde alıyor, bir bakmışsın kur göğe yükselmiş. Üretici satış fiyatlarını artırmak zorunda kalıyor. Artırmazsa yeni üretim için hammadde bile alamayacak! Kur yukarıdayken hammadde alıyor. Bir bakmışsın kur yerlere düşmüş. Bu sefer de yüksek fiyattan aldığı hammaddenin fiyatının altına inemeyeceği için fiyatlarda indirim yapamıyor. Yüksek maliyete ürettiği malları, kar ederek elden çıkarmadan düşük fiyata hammadde alıp ürün fiyatlarını düşürmesi zaman alıyor. Zaman alıyor olsa bile yarının ne olacağı belli değil!

İlginç bir kısır döngü!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1479
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #274 : 24 Aralık 2021, 16:35:27 »
Dikkat ederseniz pandemi , Çin-ABD çekişmesi nedeniyle uluslararası sermaye yeni üretim üsleri aramakta....

Navlun maliyetlerindeki artış (Kovid-19 öncesi, bir konteynerin Şanghay'dan Los Angeles'a nakliyesinin maliyeti yaklaşık 1.600 dolardı. Bugün, aynı rotada navlun için ödenecek fatura tutarı, tam 20 bin dolar.) ve son olarak enerji krizinin yarattığı maliyet artışları karşısında Batılı ülkelerin, Çin'den tedarik stratejilerini gözden geçiriyor.

Ayrıca Çin , Dünya'nın ucuz işgücü pazarı olduğu bu  süreçte o kadar çok para kazandı ki artık üretimini yaptığı  dünya devlerinin ürünlerini (cep telefonu,elektronik ürünler vb)  kendi yarattığı teknoloji-markalarla üreterek pazarlarını bile ele geçirdi...(Huawei,Xiaomi vb.)Yani Dünya devleri için artık Asya pazarı cazip olmaktan çıktı , Çünkü Çinli firmalar hegomonya kurdu bu piyasalarda...

Sonuç itibarıyla artık birçok Avrupalı ve Amerikalı şirket, Çin’de üretimi ya da Çin’den tedarik seçeneğini ciddi şekilde sorguluyor.

Şimdi bu aşamada bizimkiler ülkeye bu uluslararası firmaları Türkiye'ye çekebilmek için -Çin'in Dünya devi olmasının ilk dönem en önemli nedeni olan üretim maliyetlerinin düşüklüğünü- gerçekleştirmek için dövizin yükselmesine  , ülke parasının değerinin düşerek ucuz işgücü olan yeni bir Vietnam-Çin yaratmayı planlıyorlar...
Bu uluslararası firmaları çekebilmek için yaptıkları ilk plan...

İkincisi ; Döviz kuru yükselir ise ülkenin parası değer kaybederse diğer ülkelerin para birimlerinin değeri artar. Böylece parasının değeri yükselen ülkeler (Zengin ülkeleri geçtim Bulgaristan vb. ülkeler bile) ucuz mal olan Türkiye'den mal almak için sıraya girerler...
Yerli firmaların ihracatı artar...


Batı'nın Çin'e karşı yaptırımları ve daha ucuz üretim alanları aradığı doğru. Ülkemiz bu konuda avantajlı. Ancak kuru yükselterek, yani paranın değerini düşürerek işçiliği ve fiyatları düşürmek çelişkili. Çoğu konuda dışa bağımlı olan ülkemizde kur yükseldiğinde buna bağlı olarak fiyatlar da yükseliyor. Hatta kurdaki dalgalanmalar artık tsunami boyutunda olduğu için ihracat yapabilecek firmalar yatırım yapmaya çekiniyor.

Üretici hammadde alıyor, bir bakmışsın kur göğe yükselmiş. Üretici satış fiyatlarını artırmak zorunda kalıyor. Artırmazsa yeni üretim için hammadde bile alamayacak! Kur yukarıdayken hammadde alıyor. Bir bakmışsın kur yerlere düşmüş. Bu sefer de yüksek fiyattan aldığı hammaddenin fiyatının altına inemeyeceği için fiyatlarda indirim yapamıyor. Yüksek maliyete ürettiği malları, kar ederek elden çıkarmadan düşük fiyata hammadde alıp ürün fiyatlarını düşürmesi zaman alıyor. Zaman alıyor olsa bile yarının ne olacağı belli değil!

İlginç bir kısır döngü!

O zaman mumkun olduguca yerli hammadde kullanmaya calisacagiz ve hammadde kaynaklarinin pesine dusecegiz..
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2021, 16:36:47 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #275 : 25 Aralık 2021, 14:46:12 »
"Osmangazi-YSS ve 18 Mart Köprüsü, Marmara ring hattı, marmaraydan yük treni seferleri, duble yollar, demiryollarının rehabilitasyonu ges,hes ve resler ile nes yapımı vs.vs. Betona gömülen paranın artık kazanca dönüşme  vakti geldi diyor devlet. Bunlar şu ana kadar enerji yatırımları hariç hep milli gelire katkısı göreceli olan harcamalardı"

ne demek istediğinizi anlayamadım?


Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #276 : 27 Aralık 2021, 03:20:23 »
Alıntı
TÜRKİYE |  TEDARİK ZİNCİRİ

 Japon Kaga Electronics, Türkiye ye baskılı devre kartı  fabrikası kuracak ve  üretiminin bir kısmını Çin ve Güneydoğu Asya'dan kaydıracak.

 Üretimi çeşitlendirecek ve tedarik zinciri risklerini azaltacak.
https://mobile.twitter.com/NikkeiAsia/status/1475141378891997191


ASELSAN üretimi milli X-Ray cihazı kullanıma alındı

ASELSAN,  Türkiye’nin teknolojik bağımsızlık vizyonu ışığında sivil sahalardaki atılımlarını devam ettiriyor. ASELSAN Güvenlik Sistemleri ürün ailesine ARIN X-Ray Bagaj Kontrol Cihazları eklendi.

ASELSAN X-Ray Cihazları, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Gaziantep’te gerçekleştirdiği toplu açılış töreni ile kullanıma alındı. Yerli ve milli X-Ray cihazını yerinde inceleyen Cumhurbaşkanı Erdoğan, özellikleri hakkında bilgi aldı.

Güvenlik Amaçlı kullanılan X-Ray Bagaj Kontrol Cihazları; havaalanları, limanlar, sınır kapıları, gümrükler, devlet binaları gibi birçok tesisin güvenliğinin sağlanmasında kritik öneme sahip bulunuyor. Yeni geliştirilmiş cihazlar, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğüne Gaziantep Havalimanında kullanılmak üzere teslim edildi.

“Bir milli başarı öyküsü daha”
ASELSAN Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof. Dr. Haluk Görgün, geliştirilen sistem için, “Bir milli başarı öyküsü daha” değerlendirmesinde bulundu. Prof. Dr. Haluk Görgün, “ASELSAN mühendislerinin milli imkanlarla kısa sürede geliştirdiği ARIN X-Ray Bagaj Kontrol Cihazlarımız Gaziantep’e ve ülkemize hayırlı olsun. Nerede yüksek teknoloji varsa ASELSAN’ın milli imzası orada olmaya devam edecek” dedi.

ASELSAN ARIN X-RAY_1

ASELSAN ve HTR’nin yerli olarak milli imkanlar ile 11 ay gibi kısa bir sürede geliştirdiği ARIN X-Ray Bagaj Kontrol Cihazlarının ilk teslimatı Gaziantep Havalimanı yeni terminal binasına yapıldı.

ASELSAN ile DHMİ arasında 14 Aralık 2020 tarihinde DHMİ 30 Adet Çift Açılı X-Ray Bagaj Kontrol Cihazı Temini ve Tesisi İşi Sözleşmesi imzalanmıştı. Açılışı 25 Aralık 2021 tarihinde Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından gerçekleştirilen Gaziantep Havalimanı yeni terminal binasına ASELSAN ve HTR tarafından birlikte geliştirilen ASELSAN ARIN X-Ray Bagaj Kontrol Cihazlarından 18 adet teslim edildi.

ASELSAN ARIN X-Ray Bagaj Kontrol Cihazları, etkin atom numarasına göre organik, inorganik, metal madde ayrımı ve 6 renkli gösterim yapabiliyor. Cihazlarda otomatik patlayıcı tespiti, yüksek yoğunluklu bölgeyi görüntüleme, yüksek yoğunluk alarmı, yoğunlukta zoom kabiliyeti (renkli ve siyah beyaz), organik sıyırma, otomatik geometrik ve radyometrik düzeltme fonksiyonu, tünel giriş – çıkışlarının kamerayla izlenmesi ile genişletilebilir kurgusal tehdit kütüphanesi kabiliyetleri bulunuyor.

Proje kapsamında Tokat Havalimanı yeni terminal binasına da 12 adet ASELSAN ARIN X-Ray Bagaj Kontrol Cihazı 2022 senesi içinde teslim edilecek.
https://www.savunmasanayist.com/aselsan-uretimi-milli-x-ray-cihazi-kullanima-alindi/

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #277 : 05 Ocak 2022, 16:55:45 »
Alıntı

DAWN | Yaklaşık on yıllık bir aradan sonra, İslamabad - İstanbul arasındaki ilk yük treni, yolculuğunu 13 günde tamamlayarak Ankara'ya ulaştı. İkinci bir tren şimdiden Türkiye'ye doğru yola çıktı. Türkiye'den de İslamabad yönüne seferler başlatılıyor.

dawn.com
First Islamabad-Istanbul train reaches Turkey
https://mobile.twitter.com/hermes_z/status/1478649886417506307
« Son Düzenleme: 11 Ocak 2022, 23:28:34 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #278 : 11 Ocak 2022, 23:27:38 »
Alıntı
Al-Araby | Türk malları, çeşitli sektörlerde baskın bir varlığa sahip olan Çin mallarının yerini alarak Mısır pazarının daha geniş alanlarını ele geçirdi.

@egyptianmuslim0
alaraby.co.uk
السلع التركية تزيح الصينية في مصر... عروض كبيرة بالأسواق و"المولات"

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türkiye Ekonomisi
« Yanıtla #279 : 12 Ocak 2022, 00:15:36 »
Alıntı
Al-Araby | Türk malları, çeşitli sektörlerde baskın bir varlığa sahip olan Çin mallarının yerini alarak Mısır pazarının daha geniş alanlarını ele geçirdi.

@egyptianmuslim0
alaraby.co.uk
السلع التركية تزيح الصينية في مصر... عروض كبيرة بالأسواق و"المولات"

Pardon ama, bu haberin Türkiye Ekonomisi ile ne alakası var? Sokaktaki ve mutfaktaki yangını dindirecek bir haber mi bu? Türkiye’yi tekrar G20’ye sokacak bir atılım mi bu?