Gönderen Konu: HÜRJET  (Okunma sayısı 36754 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1635
  • 29
  • DefenceTurk.com

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 966
  • 76
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #201 : 18 Mayıs 2020, 16:06:38 »
Bıktık artık animasyon resim , mock-up tahta maket görmekten ... Hadi artık parça kesim görüntüsü  , rüzgar tüneli testleri vs. görmeliyiz artık...

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 966
  • 76
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #202 : 22 Mayıs 2020, 22:23:37 »




Hürjet motor seçiminde gelişme var mı?  TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil imotor için nihai kararın verilmediğini şu sözle ifade etti; “Motor General Electric de olabilir Eurojet EJ200’de olabilir”. demiş 1 ocak 2020'de

TUSAŞ sitesinde Hürjet motoru için   İtki 19.200lb olacak denilmiş... Ama bu değere yakın GE motoru konuşulan F404-GE-102 motoruna değil F404-GE-IN20 motoru değerlerine daha yakın duruyor....

Ama TUSAŞ sitesindeki itki değerine  birebir uyan bir motor da var...RD-93... Ama ben pek mümkün görmüyorum Rus motorunu

« Son Düzenleme: 22 Mayıs 2020, 22:41:24 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 883
  • -13
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #203 : 22 Mayıs 2020, 23:59:02 »
idlipde 53  askerimizi öldürdü rusya bilerek  rusyadan motor alinacagini

sanmiyorum abd mali motor alinacak  gibi

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 568
  • 56
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #204 : 23 Mayıs 2020, 00:31:09 »




Hürjet motor seçiminde gelişme var mı?  TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil imotor için nihai kararın verilmediğini şu sözle ifade etti; “Motor General Electric de olabilir Eurojet EJ200’de olabilir”. demiş 1 ocak 2020'de

TUSAŞ sitesinde Hürjet motoru için   İtki 19.200lb olacak denilmiş... Ama bu değere yakın GE motoru konuşulan F404-GE-102 motoruna değil F404-GE-IN20 motoru değerlerine daha yakın duruyor....

Ama TUSAŞ sitesindeki itki değerine  birebir uyan bir motor da var...RD-93... Ama ben pek mümkün görmüyorum Rus motorunu


Sn Serkan1976,
Eğer 1.6 mach hız yapabilen CAS özellikli Aesa radarlı bir Hürjet versiyonu da olsun düşüncesi varsa (ileride dahi olsa) , ej200 ideal motor;
Ama sadece eğitim için bir uçak düşünülüyorsa GEF404 motoru olur bence. Tabii işin içinde GE ile olan arka kapı ilişkilerini de unutmayalım!!

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 6
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #205 : 23 Mayıs 2020, 02:48:50 »
Yanlız, uluslar arası nette ej 200 ün, bir sıkıntısından bahsediliyor. Motorun imalat Maliyetini düşürmek için, Palelerin rotorlara sabit yapıldığı, bu yüzden palelerde değişim gerektiğinde bu işlemin yüksek maliyete sebep olduğu, bu yüzden de ef 2000 uçaklarının faaliyet oranlarının çok düşük kaldığı yazılmışdı. Ayrıca, bu nedenle yeni motorların bu şekilde değilde, palelerin değiştirilebilir şekilde üretimi düşünüldüğü yazılmıştı. Bu konuda bilgi var mı?

Bu nedenle ben ej 200 konusunda endişeliyim dostlar. 

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 568
  • 56
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #206 : 23 Mayıs 2020, 12:17:50 »
Sn Alpars ,
Söylediğiniz şikayetleri ben de okumuştum. Hatta bakımdaki karşılaşılan zorluklardan dolayı Alman hava kuvvetlerinin elinde çok az sayıda operasyonel uçak kaldığı falan yazıyordu.
Ancak Alman Silahlı kuvvetlerinin diğer envanterlerine baktığınızda da benzer tabloyu göreceksiniz. Nasılsa bizi ABD ve müttefikleri koruyor diye Ne uçaklarına, ne tanklarına,  ne gemilerine arzulanan bakım ve ihtimamı göstermiyorlar. Ve bütçe ayırmıyorlar. Ondan sonra Kendi hatalarına rağmen motora pislik atıyorlar gibi geliyor bana. (6000 Combat saat uçuşunda problemsiz çalışan motorlar iyi motorlardır. - devamlı ve rutin olarak 1000 saatin üzerinde bakıma ihtiyaç göstermeden çalışan motor Kötü olamaz)
Ekteki yazıları okuyun derim. Defenceturkey’in yazısının son parağraflarından anladığım kadarıyla bu motoru Türkiye’de yapmayı planlıyorlar ki teknoloji paylaşımı belirtilmiş.
https://www.defenceturkey.com/en/content/ej200-unbeatable-reliability-1768
http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/83836/ej200-engine-logs-50%2C000-flight-hours.html

Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 966
  • 76
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #207 : 23 Mayıs 2020, 15:48:03 »
Ne motoru takılmalı bilmem ama kesinlikle ve kesinlikle ABD motoru kullanılmamalı...
Hürjet'e ABD motoru takmak , bu projenin amacıyla ,  kendisiyle çelişmektir...

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 279
  • 56
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #208 : 23 Mayıs 2020, 16:31:40 »
Ne motoru takılmalı bilmem ama kesinlikle ve kesinlikle ABD motoru kullanılmamalı...
Hürjet'e ABD motoru takmak , bu projenin amacıyla ,  kendisiyle çelişmektir...

Amerikaya gizli ambargo yapılması taraftarıyım. Yüzlerine “canım müttefiğim” şeklinde gülüp hiç bir ihalede kazandırmayarak.


Çevrimdışı serkan1976

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 966
  • 76
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #209 : 23 Mayıs 2020, 16:54:03 »
+1 😏😏😏😏😏