Gönderen Konu: HÜRJET  (Okunma sayısı 24842 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1035
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #140 : 07 Temmuz 2019, 13:18:13 »
Alıntı
Hürjet için PDR Dönemi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’nin (TUSAŞ) bir süredir üzerinde çalıştığı Türkiye’nin ilk jet uçağı projesi Hürjet’de kritik bir aşama geçildi. Hürjet, Ön Tasarım Gözden Geçirme (Preliminary Design Review /PDR) aşamasını başarıyla tamamladı.  Bir uçağın PDR aşamasını geçmesi o tasarımının uçmaya elverişli olduğu anlamına geliyor. Bu aşamadan sonra uçağın üretiminin şekilleneceği Kritik Tasarım Gözden Geçirme (CDR), Test Uçuşuna Hazırlık (TRR) aşamaları geliyor.  Hürjet’in tasarımcıları üzerinde çalıştıkları modelin PDR aşamasına gelebilmesi için uçağın 1/10 büyüklükteki maketi ile rüzgar tünelinde çeşitli denemeler gerçekleştirdi. Bu testler motorun havayı içeri emdiği hava alığı için ayrıca düzenlendi. O sırada uçakta GE 404 motoru kullanılması planlanıyordu. Eurojet konsorsiyumu ile yapılan çalışmalar sonucunda EJ200 motorunda karar kılınırken hava alığı için ikinci bir tünel testi planlandı.

Uçağın 2020’de CDR, 2021’de TRR, 2022’de ilk uçuş aşamalarında olması hedefleniyor.


C4Defence

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1207
  • 190
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #141 : 08 Temmuz 2019, 12:22:44 »
Alıntı
Hürjet için PDR Dönemi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’nin (TUSAŞ) bir süredir üzerinde çalıştığı Türkiye’nin ilk jet uçağı projesi Hürjet’de kritik bir aşama geçildi. Hürjet, Ön Tasarım Gözden Geçirme (Preliminary Design Review /PDR) aşamasını başarıyla tamamladı.  Bir uçağın PDR aşamasını geçmesi o tasarımının uçmaya elverişli olduğu anlamına geliyor. Bu aşamadan sonra uçağın üretiminin şekilleneceği Kritik Tasarım Gözden Geçirme (CDR), Test Uçuşuna Hazırlık (TRR) aşamaları geliyor.  Hürjet’in tasarımcıları üzerinde çalıştıkları modelin PDR aşamasına gelebilmesi için uçağın 1/10 büyüklükteki maketi ile rüzgar tünelinde çeşitli denemeler gerçekleştirdi. Bu testler motorun havayı içeri emdiği hava alığı için ayrıca düzenlendi. O sırada uçakta GE 404 motoru kullanılması planlanıyordu. Eurojet konsorsiyumu ile yapılan çalışmalar sonucunda EJ200 motorunda karar kılınırken hava alığı için ikinci bir tünel testi planlandı.

Uçağın 2020’de CDR, 2021’de TRR, 2022’de ilk uçuş aşamalarında olması hedefleniyor.


C4Defence



C4 diyorsa doğru kabul edebiliriz. 20.200 ibf güç bu uçağı hal tejas hızlarına mach 1.8'e yani ulaştırabilir. Hatta bizim uçağın rol modeli Ka-50 tejastan daha hafif bizimkiside daha hafif olursa ve buna ek ej-200 ka-50'nin motordanda daha hafif olmasını hesaba katarsak bu uçak sağlam temiz mach 2.0'a çıkabilir.

Geriye kalan tek şey gövde altı ek yakıt tankı ve podlar için ekstra 1 veya 2 pylon . Ardındanda özgür projesindeki aesa radar yerli altsistemler ve mühimmat ailesini uçağa uygulamak.

Böylece yerli viper'ımıza sahip olmak emin olun ciddi bir ihraç potansiyeli olur. Heleki Tf-x gibi meteor ve asraam atabilsin kabiliyette viper'dan önde olur.
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;


Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 230
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #142 : 08 Temmuz 2019, 13:27:43 »
Alıntı
Hürjet için PDR Dönemi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’nin (TUSAŞ) bir süredir üzerinde çalıştığı Türkiye’nin ilk jet uçağı projesi Hürjet’de kritik bir aşama geçildi. Hürjet, Ön Tasarım Gözden Geçirme (Preliminary Design Review /PDR) aşamasını başarıyla tamamladı.  Bir uçağın PDR aşamasını geçmesi o tasarımının uçmaya elverişli olduğu anlamına geliyor. Bu aşamadan sonra uçağın üretiminin şekilleneceği Kritik Tasarım Gözden Geçirme (CDR), Test Uçuşuna Hazırlık (TRR) aşamaları geliyor.  Hürjet’in tasarımcıları üzerinde çalıştıkları modelin PDR aşamasına gelebilmesi için uçağın 1/10 büyüklükteki maketi ile rüzgar tünelinde çeşitli denemeler gerçekleştirdi. Bu testler motorun havayı içeri emdiği hava alığı için ayrıca düzenlendi. O sırada uçakta GE 404 motoru kullanılması planlanıyordu. Eurojet konsorsiyumu ile yapılan çalışmalar sonucunda EJ200 motorunda karar kılınırken hava alığı için ikinci bir tünel testi planlandı.

Uçağın 2020’de CDR, 2021’de TRR, 2022’de ilk uçuş aşamalarında olması hedefleniyor.


C4Defence



C4 diyorsa doğru kabul edebiliriz. 20.200 ibf güç bu uçağı hal tejas hızlarına mach 1.8'e yani ulaştırabilir. Hatta bizim uçağın rol modeli Ka-50 tejastan daha hafif bizimkiside daha hafif olursa ve buna ek ej-200 ka-50'nin motordanda daha hafif olmasını hesaba katarsak bu uçak sağlam temiz mach 2.0'a çıkabilir.

Geriye kalan tek şey gövde altı ek yakıt tankı ve podlar için ekstra 1 veya 2 pylon . Ardındanda özgür projesindeki aesa radar yerli altsistemler ve mühimmat ailesini uçağa uygulamak.

Böylece yerli viper'ımıza sahip olmak emin olun ciddi bir ihraç potansiyeli olur. Heleki Tf-x gibi meteor ve asraam atabilsin kabiliyette viper'dan önde olur.

Dün yazacaktım bu anektodu JAS-39 NG nin güzel bir fotosu var gövde altını doldurduğu resmi bulamayınca vazgeçmiştim...Gripen'nin son modelinde gövde altına güzel çalışmışlar... Gripen NG ...
« Son Düzenleme: 08 Temmuz 2019, 13:34:45 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 702
  • -14
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #143 : 08 Temmuz 2019, 14:13:45 »
Neden cift motorlu yapamadik büyük bir eksik

olsaydi tatindan yenmezdi f 16 disini kirardi

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1035
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #144 : 08 Temmuz 2019, 16:07:38 »
Alıntı
@TyrannosurusRex.


Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1207
  • 190
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #145 : 09 Temmuz 2019, 22:09:29 »
Alıntı
Hürjet için PDR Dönemi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’nin (TUSAŞ) bir süredir üzerinde çalıştığı Türkiye’nin ilk jet uçağı projesi Hürjet’de kritik bir aşama geçildi. Hürjet, Ön Tasarım Gözden Geçirme (Preliminary Design Review /PDR) aşamasını başarıyla tamamladı.  Bir uçağın PDR aşamasını geçmesi o tasarımının uçmaya elverişli olduğu anlamına geliyor. Bu aşamadan sonra uçağın üretiminin şekilleneceği Kritik Tasarım Gözden Geçirme (CDR), Test Uçuşuna Hazırlık (TRR) aşamaları geliyor.  Hürjet’in tasarımcıları üzerinde çalıştıkları modelin PDR aşamasına gelebilmesi için uçağın 1/10 büyüklükteki maketi ile rüzgar tünelinde çeşitli denemeler gerçekleştirdi. Bu testler motorun havayı içeri emdiği hava alığı için ayrıca düzenlendi. O sırada uçakta GE 404 motoru kullanılması planlanıyordu. Eurojet konsorsiyumu ile yapılan çalışmalar sonucunda EJ200 motorunda karar kılınırken hava alığı için ikinci bir tünel testi planlandı.

Uçağın 2020’de CDR, 2021’de TRR, 2022’de ilk uçuş aşamalarında olması hedefleniyor.


C4Defence



C4 diyorsa doğru kabul edebiliriz. 20.200 ibf güç bu uçağı hal tejas hızlarına mach 1.8'e yani ulaştırabilir. Hatta bizim uçağın rol modeli Ka-50 tejastan daha hafif bizimkiside daha hafif olursa ve buna ek ej-200 ka-50'nin motordanda daha hafif olmasını hesaba katarsak bu uçak sağlam temiz mach 2.0'a çıkabilir.

Geriye kalan tek şey gövde altı ek yakıt tankı ve podlar için ekstra 1 veya 2 pylon . Ardındanda özgür projesindeki aesa radar yerli altsistemler ve mühimmat ailesini uçağa uygulamak.

Böylece yerli viper'ımıza sahip olmak emin olun ciddi bir ihraç potansiyeli olur. Heleki Tf-x gibi meteor ve asraam atabilsin kabiliyette viper'dan önde olur.

Dün yazacaktım bu anektodu JAS-39 NG nin güzel bir fotosu var gövde altını doldurduğu resmi bulamayınca vazgeçmiştim...Gripen'nin son modelinde gövde altına güzel çalışmışlar... Gripen NG ...


20.200 ibf sınıfı bir motor heleki hafif bir uçağı uçuruyorsa bu uçak gövde altında pod ve ek yakıt tankı için minimum 2 pylon taşıyabilir. Çünkü bu uçak f-16özgür projesindeki radarı kullanacaksa ki (akıncı ve özgür ve mmu için geliştirilenin yanına birde hürjete özelmodül konfigürasyonu yapmaz direk burnunu o radara adapte ederler diye düşünüyorum) hakkını vermesi açısından en az 4x radar ve 2x ir güdümlü füze taşımasını bekleriz. O yüzden kanat altı yakıt tankını gövde altına çekmek lazımdır. Ki zaten gövde altı olur da podların yerinede bu konfigürasyonda ihtiyaç olmadığından onların yerinede yakıt tankı olacağından heleki mühimmatlarda hava-yere hafif olacağından uzun menzilli bir hava-hava avcı uçağı olarak kullanabiliriz.

Şimdi arkadaşlar çıkacaktır. Yav bu jet tekamül uçağı nasıl avcı bombardıman olacak diye. Arkadaşlar olur. İlla fiziksel olarak manevra yeteneği çok yüksek olmasına gerek yok. Çünkü günümüzde eğer zaten aesa radarı taşıyan bir uçağa sahipseniz ir menziline girmeden zaten bvr füzelerle işinizi haledebilirsiniz. Amerikan hava doktrini bunu temel alır. İllaki konu kısa angajman menziline kalırsa zaten hürjette kaska monteli nişangah sistemi olacak ayrıca üstünde taşıyacağı muhtemel füzelerin aim-9x, gökdoğan, asraam hepsi geniş açılı ir tarayıcılı yeni nesil füzeler. Yani çok manevra yapmasına gerek yok. Çünkü zaten çok geniş açıda bir alana angajman sağlayabiliyor.

Son güncellemeden sonra uçağın kanat alanıda arttı. Ve emin olun ortaya çıkacak ej-200'lü uçak fa-50'den çok daha hızlı (benim tahminim clean confg. mach 2.0), daha yüksek irtifa ve taşıma kapasitesine sahip bir uçak olacak. Kgk,hgk,neb,demet,sdb,som,göktuğ ailesi ve heleki meteor ve asraam kullanabilen bir hürjet çok etkili bir f/p 4. nesil olur. Kaldı ki Fa-50 bile ciddi ciddi bir 4.nesil uçaktır. T-50 den farklıdır ve ciddi sayılabilecek radar ve silahlar kullanır. Bknz.

https://www.youtube.com/watch?v=mVokovPwVkc
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;


Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 702
  • -14
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #146 : 22 Temmuz 2019, 12:25:44 »
Hürjet'te ön tasarım tamam

Türkiye'nin ilk süpersonik jet eğitim uçağı projesi Hürjet için kritik olan "Ön Tasarım Gözden Geçirme" aşaması başarıyla tamamlandı. Hürjet'in, 2020 yazında kritik tasarımının tamamlanması, Aralık 2021'de prototipinin hangardan çıkarılması ve 2022 yazında ilk uçuşa hazır hale getirilmesi hedefleniyor.
Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda, Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından Ağustos 2017’de Türk Hava Kuvvetleri ve uluslararası pazarın kısa dönemdeki ihtiyaçları hedef alınarak başlatılan Hürjet Projesi'nde yoğun bir çalışma yürütülüyor.

Alınan bilgiye göre, Türkiye'nin ilk süpersonik jet eğitim uçağı projesi Hürjet için kritik olan Ön Tasarım Gözden Geçirme (Preliminary Design Review/PDR) aşaması başarıyla sonuçlandı.

Geniş bir katılımla her biri kendi alanında uzman yerli ve yabancı bağımsız gözlemcilerin hakemliğinde 2 gün boyunca süren toplantılarda, projenin sonraki aşaması olan kritik tasarım aşamasına geçebilmesi için planlandığı şekilde ilerlediği değerlendirme komitesi tarafından onaylandı.

Bu kapsamda, Uçuş Bilimleri, Uçak Yapısı, Uçak Sistemleri, Aviyonik ve Elektrik Sistemleri olmak üzere 4 ana uzmanlık alanında değerlendirmeye tabi tutulan Hürjet Projesi, tüm bu alanlarda değerlendirme komitesinin onayından geçti.

Kısa sayılabilecek bir sürede bu kritik aşaması başarıyla tamamlanan Hürjet’in, 2020 yazında kritik tasarımının tamamlanması, 2021 yılının Aralık
ayında prototipinin hangardan çıkarılması ve 2022 yazında ilk uçuşa hazır hale getirilmesi hedefleniyor.

FARKLI GÖREVLERİ YERİNE GETİRECEK

Hürjet Projesi, Jet Tekamül Eğitimi kapsamında kullanılan T-38 uçakları ile Akrotim gösterilerinde kullanılan F-5 uçaklarının yerine Türk Hava Kuvvetleri envanterine dahil edilmek üzere başlatıldı.

Hürjet’in bu özelliklerinin yanı sıra hizmet süresi 20 yılı aşkın jet eğitim uçaklarının yerini alması, sayısı hızla artan 5. nesil uçaklar (TFX, F-35, ve benzeri) ve güncellenen konfigürasyonlarına hitap edecek jet eğitim uçağı olarak kullanılması da hedefleniyor.

Hürjet Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı, tek motorlu, tandem ve modern aviyonik suite sahip kokpiti ile üstün performans özelliklerini kullanarak kritik rol oynamak üzere tasarlandı.

Uçağın silahlı varyantı, geniş görev yelpazesi ve üstün faydalı yük kapasitesi ile muharebe alanlarında önemli bir güç unsuru olacak.

Hürjet, tüm bu özellikleri ve donanımlarıyla jet tekamül eğitim, harbe hazırlığa geçiş eğitimi, hafif taarruz (yakın hava desteği), hava devriyesi (silahlı ve silahsız), akrobatik gösteri uçağı rollerini üstlenecek.

Jet Eğitim ve Hafif Taarruz Uçağı, 45 bin feet yüksekliğe çıkabilecek, 2 bin 592 kilometre menzile sahip olacak.
Yük kapasitesi 2 bin 721 kilogram olan Hürjet, 1,4 mach hıza ulaşabilecek

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/hurjette-on-tasarim-tamam-41280888

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1035
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #147 : 25 Temmuz 2019, 16:28:31 »

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1035
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #148 : 26 Temmuz 2019, 15:46:49 »
Alıntı
TAI HURJET Programi Basmuhendisi Ugur Zengin:

Haziran 2022‘de ilk ucusu yapip 2025’te de envantere sokmayi planliyoruz.

2025-2030 arasinda 1.000 ucaklik bir egitim ucagi pazari olacak. HURJET ile o pazari da hedefliyoruz.

Hürjet son gelişmeler
- 2021 sonunda ilk rollout
- haziran 2022 ilk uçuş
- 2025 ilk teslimat
toplam 4 konfigürasyona sahip olacak.

https://mobile.twitter.com/miguyan2000/status/1154714365343481856


Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1207
  • 190
  • DefenceTurk.com
Ynt: HÜRJET
« Yanıtla #149 : 26 Temmuz 2019, 16:16:52 »
4 Konfigürasyon ? Hmmm ;

- Eğitim
- Muharip
- Akrobasi
- ?
SAVAŞ VAR DENİLDİĞİNDE BİZ;