Error 404 (Not Found)!!1
Bizim Çafrad 700 km. menzilli mi oluyor o zaman?
Şimdi şöyle gemilerdeki aesa radarları genelde 6 gen formda dizilmiş farklı sayıdaki gan modülünden oluşur. Bu modüller içlerinde gan transistörleri barındırır. Her yüzde bulunan modül sayısı, bunun içindeki transistör sayısı ve gan teknolojisinin verimliliği radarın performansını belirler.
Şimdi biz Çafrad umr'de her yüzde 5000 transistör olmasını bekliyoruz. An/spy-6 v1'de de 5100 civarı transistör var. An-spy-6 v1'de 37 gan tr modülü varken an/spy-6 v4 amdr 24 gan tr modülü'ne sahip ve menzilinin 463 km civarı olduğunu biliyoruz. Amdr'nin gan modülü sayısı 3 te 1 oranında daha az olduğundan transistör sayısı da daha az buna rağmen 5000 transistöre sahip ve 450 km menzilli umr'den daha fazla menzili varsa burada iki durum var ;
1- Ya amerikan gan teknolojisi bizden 1.5 katına yakın derecede daha verimli.
Veya
2- Çafrad Umr menzili bize denilenden çok daha fazla menzilli bunu da gan modül sayısını menzile bölüp modül başı menzili modül farkı ile çarpıp ekleyerek buluyoruz 713 km civarı olduğunu tahmin ediyoruz.
Neden 1. seçenek olabilir ; Çünkü abd bu teknoloji de öncü ve süper güç böyle olması şaşırtmaz.
Neden 2. seçenek olabilir ;
+ 450 km menzil değeri bu sınıf radarların genel menzili , yani standart bir değer verip fazlası saklanmış olabilir.
+ Ben sanki bazı yerlerde 450+ km gibi değerler görmüştüm.
+ Türkiye gan teknolojisinde pek de geri ve geç kalmış bir ülke değil. Aselsan Thales'e smart radarları için gan modülü veren bir şirket.