Gönderen Konu: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız  (Okunma sayısı 173508 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #80 : 18 Ocak 2011, 17:39:58 »
Sar ile ilgili yaşanmış olaylar:

-Kara harekatında kırıma uğrayan kobra olayı(pkklı itlerin şehit üstağmenin kanlı montuyla poz vermesi)
-Ege de düşürülen f 16 olayı.(1 pilotun cenazesi hala egede gömülü diğer pilotu yunan sar helikopteri kurtardı ve yunan şovuna dönüştü)
-Muhsin Yazıcıoğlu suikasti(alenen yaşayan adamı dondurdular)
-Ankaraya bakıma giderken Malatyada düşen kobra
-Balıkesirde düşen F 16
-Son olay

Bular benim hatırladıklarım...

Hepsi ayrı rezaletle sonuçlandı.

Şimdi tekrar soruyorum sar ne işe yarar?

Sar helikopteriyle domuz avı videosunun linkini bir bulayım eklicem buraya kar yağmur sis pkk demeden sar helikopteriyle çok güzel domuz avlanır...

Bu işe artık bir el atmalıyız verilen şehide mi yanayım yoksa yaşanan rezilliğe mi...

Çevrimdışı UYVAR

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2045
  • -111
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #81 : 18 Ocak 2011, 17:44:19 »
tabi ki. hiçbir şey kendini sorgulamanın ve gelişimin önünde engel değil. böyle bir olay olmasa bile özdenetim sağlanmalı.

Muhsin Yazıcıoğlu kazasınan sonra, Alperen Ocakları Başkanı televizyona çıkıp zehir zemberek açıklamalar yaptı. Başta Kayseri valisine olmak üzere... Büyük ihtimalle sen de biliyorsundur. Muhsin başkanı öldürenleri arama-kurtarma ekibinde arama bence.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #82 : 18 Ocak 2011, 17:47:47 »
Başkanı öldürenler belli gazeteci arkadaş yaşıyordu ağır yaralı bile değildi ama olaya tanıktı.112 acil servisindeki konuşması nette hala var birileri geliyor falan diyordu tel bağlantısı orada kesildi...

Yaşayan adamı 3 gün beklettiler donsun diye...

Çevrimdışı BIXI MAN

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 40
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #83 : 18 Ocak 2011, 17:57:49 »
BIXI MAN;

30 dk süre normaldir. Helikopter radardan kaybolduğu an düştü anlamına gelmez. Kaza olduğu kanaati ve helikopterin hazırlanıp kalkışı toplandığında bu süre normal.

Düşen helikopterde yerini belli eden sistem var. Zaten helikopteri köylüler değil arama kurtarma helikopteri buldu.

Neye istinaden sınıfta kalındı diyorsunuz anlamadım.


Peki Genel temüller olarak  30 dk yi normal scramble süresi olarak  kabul edelim..

Şimdi sorduğum sorular hakkında bilgisi olan  varsa bana yardımcı olsun o zaman... :-\

1-Peki bu helikopterin üzerindeki elektronik sistemler ,  aletin yerini   belli eden karşı tarafa koordinatlarını veren bir sistem değil mi ?
Yani aletin düştüğünü mü yoksa bi yerde mola verdiğini mi belli edecek düzeyde sistemlerimiz yok mu ?


2- Böyle bir sistem varsa , bu  sistemin  "Araç düştü" sinyalini aldıktan sonra gerekkli koordinasyonun sağlanması ve  CSAR ekibinin verilen koordinata gitmesi  4,5 saat sürüyorsa bana göre   bu işte bir yanlışlık var demektir.Yani araç  enkazından sinyall alınan koordinatın verilerek Csar Helikopterinin enkaza ulaşması  mümkün  mü ,, yoksa böyle şeyleri biz  seyrettiğimiz Almerikan filmlerinde görüp te hayal mi kuruyoruz acaba...???

Cobra olayında ise  kanlı montun Csar tarafından yapılan tıbbi müdahale sırasında mı oraya çıkarıldığı yoksa , o hayvanlar tarafından  şehit  naaşlarının yağma edilmesi sırasında mı alındığı tam bir muamma....???

Barış zamanında kendi ülke topraklarında düşen bir hava aracının enkazına 4.5 saat te ulaşan bir CSAR Komutanlığı , savaş zamanında düşman ülke topraklarından nasıl  pilot veya uçuş ekibi çıkaracak çok merak ediyorum...






Tan ağarırken doğduk, kızıl Şafakta döneceğiz....
Ya Şehit olup Vatan için,Ya Şerefle dönecegiz....

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #84 : 18 Ocak 2011, 18:02:59 »
Şehit pilotun montu ne olursa olsun orada bırakılmaz ismi ve rütbesi var ayrıca mont kanlı...

Silah arkadaşının kanı şehidin kanı...

Yahu herşeyi geçtim bir uçak gönder kaza yerine bomba atsın böylece geride birşey bırakma propaganda yapamasın karşı taraf...

----
Verdiğim bir çok örnek var.Farklı yerlerde farklı zamanlarda denizde ya da karada dağlık ya da düz arazide düşman tehtidi var ya da yok ama sonuç aynı kurtarma rezaleti...

Çevrimdışı BIXI MAN

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 40
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #85 : 18 Ocak 2011, 18:11:24 »
Sonuçta ortada bir Fiyasko var bana göre...

Sonuçta  Csar  komutanlığına  belki senede 3-5 defa iş düşer , ama bunları da layıkı ile yapmak , kuruluş ve oluşum amaçlarına uygun hareket etmek gerekir.   Senede  3 defa  Alert olup , bunların hiç birinde zamanında bölgeye ulaşamazsan ya  bu komutanlığın kuruluş amacı ve operasyonel süreçlerinde bir sorun veya yanlış vardır. Ya da bu işin yapılış şekli yanlıştır bana göre...

  • CSAR komutanlığının senelik bütçesi nedir ??? 
  •   Bu komutanlğa alınan  techizat ve ekipman yetersiz midir ki , düşen hava araçlarının bulunması genel teamüllerin  dışındaki zaman dilimlerinde olmaktadır..
  • Techizat ve ekipmanlar günümüz teknolojisine uygun şekiilde tedarik edilmiş ve faal durumdaysa , personel bu ekipman ve araçları kullanacak düzeyde eğitim de değilmidir.

M. Yazıcıoğlu kazasından  CSAR timleri geç ulaştı  desek bile kendilerince bir  karşı argüman sunabilirler , düşen araç sivil bir araç olduğu için belki kendi askeri  görüntüleme sistemlerine uygun bir  sistem modifikasyonuna sahip olmadığı için gerekli izleme yapılamamış olabilir



Ancak  düşen Cobra , Egede düşen F-16 , SOn UH-1 kazaları na bakarsak bunların  kaza mahaline çok daha çabuk gidilmesi gerekiyordu

Tan ağarırken doğduk, kızıl Şafakta döneceğiz....
Ya Şehit olup Vatan için,Ya Şerefle dönecegiz....

Çevrimdışı UYVAR

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2045
  • -111
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #86 : 18 Ocak 2011, 18:11:51 »
1-hiçbir ciddi doktor/asker/vatandaş yaralı dururken, montla ilgilenmez. çıkarır atar, beki de unutmuştur orda olamaz mı? çatışma ortamını düşünün. mermiler havada uçuşuyor, helikopter ateş altında. ''dur lan montu unuttuk!''...dalga mı yoksa şaka mı bu? bombalama konusuna birşey diyemem. bilenler konuşsun.

2-hiçbir kurum, -başta genelkurmay- halkla ilişkiler, basınla ilişkiler konularına eğilmiyor. kamuoyu şahlandıktan sonra -gerçek bile olsa- çok geç ve çok yetersiz bilgilendirmeler yapılıyor.

3-yapılan açıklamalar kurumsal ciddiyete yakışır şekilde yapılıyor ama bizim millet kendi ağzıyla konuşan adamı sever. alt rütbelerden subaylar neyin neden yapıldğını ya da yapılamadığını açıklasa bence çok daha anlaşılır olur.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #87 : 18 Ocak 2011, 18:20:19 »
askerde  bir  laf  vardır  '' bahane  g.. gibidir  herkes de  bulunur'' diye
dünyada abd  den sonra  en  iyi skorky filosuna  türk kara kuvvetlerine  bağlı kara havacılar  sahip
arama kurtarmanın elindeki s-70 ler  sıradan skorskyler değil  en ucuzu 25 milyon dolarlık son derece  gelişmiş helikopterler
pilot  subaylarımız  dünya ordularının ortalamasına bakınca açık ara daha fazla  eğitim  alıyorlar
helikopterin  düştüğü bölge  düzlük  ve arama kurtarma plotlarının  eğitim yaptıkları ve çok iyi bildikleri alanlardır
şehit olan  üsteğmenlerimiz  arama kurtarma ekibinin  arkadaşlarıdır  ve  bazıları  aynı  dönem mezunudur  belkide aynı sınıfta ders almışlardır

sonuç= gecikmiş ama baya gecikmiş bir  kurtarma  olunca insan ister istemez kahrediyor   ama emin olun bir sonraki olaydada sonuç değişmez.

şehit  plotun montu  konusuna  gelince durum  sizin bildiğiniz gibi değil , o olayda  şehit  olan üsteğmenimiz (gürcan ulucan) ve yüzbaşımızın  cenazelerini  almak  için  yapılan  kahramanlık  dünya  üzerinde hiçbir ülke  askerinin  yapamayacağı bir  fedakarlıktır ,  bunu  bizzat  o operasyona katılan  pilot  subayımızdan dinledim

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #88 : 18 Ocak 2011, 18:23:19 »
Sevgili Uyvar o olay sonrası 3-4 pkklı itin şehit pilotun montunu roj tv de nasıl sallayıp  şehitlerimizle nasıl dalga geçtiğini görseydin kan beynine sıçrardı...

Ben sinir küpü oldum o gün.Hükümet adam olsaydı ne paşa kalırdı ne genelkurmay...Alayı istifa ederdi ya da ettirilirdi,eğer zerre kadar o şehide değer verselerdi...

-----
Dostum Bixi

Csar ve sar işlerine ayrı ekipler bakıyor.Csar düşman bölgesindeki arama kurtarma işlerine verilen isim.(Combat Search And Rescue)Csar için Ökk da ayrı ekip var.Mak adıyla kurulan.(Muharebe Arama Kurtarma)

Sar ise hava üslerine bırakılıyor.Her üste üssün kendi sar timi var.Kendi toprağındaki kaza-kırımlar Sarın işi.

------

Son kazada benim eleştirim şu yönde kara havacılık komutanlığının sar olayına verdiği değer ortaya çıktı.Sen bir heloyu uçuruyorsan 1 heloyuda uçuşa hazır sağlık ekibiyle beaber yerde heran hazır tutarsın.

40 km uzaklıktaki kazaya 4.5 satte ulaşmak sar rekoru olmuş cidden.Yarım saat neden bekledin hava tam kararsın diyemi diye sorarlar adama...

Çevrimdışı lleo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 524
  • 1
  • Bilgi sahibi olmadan Fikir sahibi Olunmaz..
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #89 : 18 Ocak 2011, 18:30:41 »
japonyada kucuk bir olaydan doloyi bakanlar istifa edebiliyor amerikada veya avrupada basit bir olaydan dolayi sivil veya askeri burokrat beceresizlik yaptimi gorevden alinabiliyor ama nedense bu guzel ulkemizde bunu beceremiyoruz? bir yerde becereksiz birileri varsa gorevden alinip pasif yere atanir yerine hakkini verecek kisilier atansin artik.... calisanla calismayanin farki olsun ....saygilar
Özgürlük için Pardus...