Gönderen Konu: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız  (Okunma sayısı 182630 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lleo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 524
  • 1
  • Bilgi sahibi olmadan Fikir sahibi Olunmaz..
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #70 : 13 Ocak 2011, 11:51:03 »
TSK'dan düşen helikopter açıklaması
TSK'dan düşen helikopter açıklaması
Genelkurmay: "Helikopterlerin periyodik bakımları yapılmış..."
Güncelleme:12 Ocak 2011 22:25

ANKARA(ANKA) – Genelkurmay Başkanlığı, beş askerin şehit olmasıyla sonuçlanan Ankara’daki helikopter kazasına, hava aracının eski olmasının yolaçtığı haber ve yorumlara, “Kazaya uğrayan helikoptere bütün periyodik bakımlar uygulanmıştır. Tüm bakım kayıtları mevcuttur” açıklamasıyla karşılık verdi. Kazanın oluş nedeniyle ilgili net bilgilerin incelemelerden sonra ortaya çıkacağını bildiren Genelkurmay, “Şu aşamada medyada yapılan bütün değerlendirmeler gerçek verilere dayanmamaktadır” dedi.

Genelkurmay Başkanlığı basın ve yayın organlarında, 10 Ocak tarihinde meydana gelen helikopter kazası ile ilgili çıkan haber ve yorumlar hakkında bir açıklama yaptı. Kaza geçiren UH-1 helikopterinin 1985 yılında envantere girdiğini belirten Genelkurmay, “Bu helikopter 1994 ve 2004 yıllarında iki kez gövde yenileştirme faaliyetine tabi tutulmuştur. 2004 yılında yapılan gövde yenileştirmesinde motor modifikasyonu da tamamlanmıştır. Ayrıca aynı yıl radar altimetresi helikoptere monte edilmiştir. Aviyonik modernizasyonunun uygulanma tarihi ise 4 Ocak 2010’dur. Bir helikoptere günlük, ara (25 uçuş saatinde bir) ve safhalı bakım (150 uçuş saatinde bir) periyotları uygulanmaktadır. Kazaya uğrayan helikoptere bütün periyodik bakımlar uygulanmıştır. Tüm bakım kayıtları mevcuttur” dedi.

-ARAMA FAALİYETLERİ-

Kaza geçiren helikopterle temasın 10 Ocak akşamı saat 18.30’da kesildiğini, bunun üzerine Kara Havacılık Okul Komutanlığından bir S-70 helikopteri ile saat 19.00’da arama faaliyetine başlandığını belirten Genelkurmay Başkanlığı şöyle devam etti:

“Saat 19.25’de ikinci S-70 helikopteri bölgeye gönderilmiştir. Saat 20.00’den itibaren aynı komutanlık tarafından bölgeye iki arama kurtarma helikopteri daha gönderilmiş, saat 21.15’den itibaren Özel Kuvvetler Komutanlığına ait iki arama kurtarma helikopterinin de bölgeye ulaşması ile toplam altı helikopterle arama kurtarma faaliyetine devam edilmiştir. Havadan bu faaliyet devam ederken, karadan da arama kurtarma faaliyetine başlanmıştır. Bu faaliyetler devam ederken, Dodurga Köyü Jandarma Karakol Komutanlığına bağlı unsurlar, saat 23.05’de Gölbaşı’nın takriben 15 km. kadar batısında bulunan Tuluntaş Köyü/İncek yakınında helikopterin enkazına ulaşmıştır.”

-DEĞERLENDİRMELER GERÇEK VERİLERE DAYANMIYOR-

Genelkurmay Başkanlığı, kazadan sonraki ilk açıklamada da belirtildiği gibi, kazadan hemen sonra başlatılan kaza-kırım incelemesinin devam ettiğini kaydederken, “Kazanın oluş nedeni ile ilgili net bilgiler, bu incelemeden sonra ortaya çıkacaktır. Şu aşamada medyada yapılan bütün değerlendirmeler gerçek verilere dayanmamaktadır” dedi.http://haber.mynet.com/detay/guncel/tskdan-dusen-helikopter-aciklamasi/550619
Özgürlük için Pardus...

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #71 : 13 Ocak 2011, 20:21:48 »
Ne sokaktan geçen vatandaşı ilk sayfaları okursan sitemizin tecrübeli , donanımlı yöneticileri bile bu helikopterin eskiliğinden yakınıyor...Ayrıca bunun GMH ihalesiyle alakası yoksa neden ihale tehlikeye girer diyorsunuz herşeyiniz çelişki Darkraven TSK yı yıpratmak için bekleyenler saldırdılar demeye getiriyor sonrada "Askerin sar ve csar timleri bitik dedim inanmadılar 5 saatte köylülerle jandarmalar buluyor enkazı ve kimse sormuyor ÖKK csar ve sar timleri ne iş yapar diye... " diyerek TSK yı bilmeden kendisi yıpratıyor herşeyiniz çelişiyo hanginize cevap vereyim...


Helikopterin eskiliğinden ben yakındım. Bu helikopterler uzatmaları oynuyorlar da dedim. Dediklerimde haksız da değilim. Pek çok savunma ihalesi sonuçlanmışken halen genel maksat ihalesinin sonuçlandırılamaması beni üzüyor. Eminim düşen helikopterin de tüm bakımları yapılmıştır. Eminim İhalenin en iyi şekilde sonuçlandırılması için pazarlıklar hararetli bir şekilde sürülüyordur. Ancak bütün bunlar üzüntümü gidermiyor.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı shielt

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 260
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #72 : 14 Ocak 2011, 09:49:36 »
Arkadaşlar bırakın helikopterlerin bakımını yapmayı, pistlerdeki sigara izmeritini bile toplayan ve motora verebileceği zararı düşünen bir teknik ekip destekli bu helikopterler. Sizce milyonlarca dolar eden bir makinede ne kadar bir teknik hata olabilir ki?

Bu apaçık bir kaza, ne pilotlarda ne de helikopterde bence suç yok. Hava sisliydi, Bu şartlarda ne derece uçabilirki helikopterler, bırakın uh-1 i ah-64 bile bu havada kesinlikle bir kaza geçirirdi..

Kısacası Böyle yazılmış kaderleri, Bize de arkalarından rahmet okumak düşer artık..

Çevrimdışı TR(B)

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 366
  • -23
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #73 : 14 Ocak 2011, 20:49:46 »
GMH nin ertelenmesinin sebeplerinden biride (zayıf bir ihtimal olsada) kendi genel maksat helikopterimiz olabilir. 2020 li yıllara kadar birçok savunma ürünün üretimi yapılacak yerli savaş uçağının (bir kac ay öncesine göre imkansız olarak görülüyordu) yerli üretim yapılması düşünülüyorsa. Geriye GHM ler kalıyor. Benimkisi temenni ama yerli (atakda oldugu gibi ortak üretimli sınırsız kullanım hakları olan) bir helikopter düşünülüyor olma olasılığıda son derece yüksek. Bakarsanız bir GHM yi  millileştirirz atakda olduğu gibi...

Çevrimdışı BIXI MAN

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 40
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #74 : 18 Ocak 2011, 15:35:37 »
Peki sonuçta bu aletler kul yapısı ve kaza kaçınılmaz. Diyelim ki  teknik bir  problem yüzünden bu   hava aracı düştü...!!!

Genelkurmayın açıklamasında , Hell ile bağlantı kesildikten  30 dk. sonra  ilk S-70  daha sonraki müteakip zamanlarda da diğer kurtarma araçları bölgeye gönderilmiş..

Peki bu  30 dk lık süre normal mi ????.. Yani   araç radar da kaybolduktan , telsiz bağlantısı kesildiken sonra  30 dk. boyunca  ne yapıldı da yardım araçları gönderilmedi...

Yine bilindik emir komuta silsilesi mi devreye girdi de , bu CSAR  ekiplerinin  gönderilmesi için izinlerin onayların alınması bu kadar uzun sürdü.   Radar Operatörü  Nöbetçi Subaya , Nöbetci subay , Nöbetçi Amirine , Nöbetçi Amir , Hava  meydan harekat başkanına , harekat başkanı meydan komutanına , meydan komutanı Filo komutanına... blaa blaa blaa blaa  diye giden bu anlamsız  hiyerarşi  mi girdi devreye..... ???
Demek oluyor ki , o allanıp pullanan SAR timleri  iş gerçek ortama gelince  öyle tatbikatlarda gazeteciler  karşısında gösterildiği kadar operasyonel değiller...

Bu düşen araçta , aracın yerini belli eden  sistemler yok mu , bu sistemler aracılığı ile  yer tespiti yapmak  bu kadar zor mu.. Her enkazı köylüler bulacaksa ne gerek var o kadar para harcanıp SAR timleri kuruluyor. ..???

Maalesef yine sınıfta kalındı... En yakın örnek M.Yazıcıoğlu kazası bile ders çıkarılmamıiş...
Tan ağarırken doğduk, kızıl Şafakta döneceğiz....
Ya Şehit olup Vatan için,Ya Şerefle dönecegiz....

Çevrimdışı rstr617

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 370
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #75 : 18 Ocak 2011, 15:46:29 »
BIXI MAN;

30 dk süre normaldir. Helikopter radardan kaybolduğu an düştü anlamına gelmez. Kaza olduğu kanaati ve helikopterin hazırlanıp kalkışı toplandığında bu süre normal.

Düşen helikopterde yerini belli eden sistem var. Zaten helikopteri köylüler değil arama kurtarma helikopteri buldu.

Neye istinaden sınıfta kalındı diyorsunuz anlamadım.

ruhumuz var teslim etmeden önce

Çevrimdışı UYVAR

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2045
  • -111
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #76 : 18 Ocak 2011, 16:29:04 »
30 dk.lık tepki süresi normal. ilk heli 19:00'da gönderilmiş. 23:05'de enkaza ulaşılmış. yani tam 4 saat enkaza ulaşılmaya çalışılmış. Tek hafifletici sebepleri sis, soğuk ve gece karanlığı... Yoksa o bölgede 4 saatte enkaza ulaşabiliyorsan bırak bu işleri pazarda limon sat. Ama dediğim gibi tepki süresi normal ve hafifletici sebepler var.
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı _darkraven_

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 321
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #77 : 18 Ocak 2011, 17:05:53 »
Basit bir soru kazada ölen askerlerimizin hepsi ilk anda mı vefat ettiler yoksa daha sonra vefat edenler varmıydı?Otopsi raporları ne söylüyor?

4.5 saat sıfıra yakın sıcaklıkta üzerinizde ince kıyafetle(helikopter personeli uçak persomeli gibi kalın giyinmez)yaralı bir halde helikopterde sıkışıp kalsaydınız ne hissederdiniz?

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #78 : 18 Ocak 2011, 17:30:01 »
Basit bir soru kazada ölen askerlerimizin hepsi ilk anda mı vefat ettiler yoksa daha sonra vefat edenler varmıydı?Otopsi raporları ne söylüyor?

4.5 saat sıfıra yakın sıcaklıkta üzerinizde ince kıyafetle(helikopter personeli uçak persomeli gibi kalın giyinmez)yaralı bir halde helikopterde sıkışıp kalsaydınız ne hissederdiniz?
4.5 saatte o havada  sağlam  adam  donar , o bölgenin ayazını  gece nöbetlerinde öğrendim  , üzerlerindeki kamuflaj kışlıktır ama fayda etmez.
*arama kurtarma ekibi ankara güvercinlikteki  karahavacılık alayında , helikopter ise   yaklaşık  40 km  mesafedeki  ankara polatlı  arasında  düştü ve o bölgede  2. bir hava alanımız olan  temelli hava alanı var , yani  büyük  ihtimalle  helikopterin  düştüğünü anlamaları zaman aldı ve ben  hemen arama kurtarmanın  işe başladığı  konusunda  endişeliyim  hemen  havalanmışlardır  ama  o bölgeye indiklerini düşünmüşlerdir  yada  temelli havaalanında olduklarını sanmışlardır belkide ilk önce temelliye  inmişlerdir  oradan  bilgi alıp  devam etmişlerdir tabi temelli  uçuşlara açıldıysa (yenileme çalışmaları  vardı ama 2010 yılı sonunda  açılışı  yapılmıştı).
düştüğü  bölgede  çok uçtum tepelerin  üzerlerinde  çok sayıda  helikopter pisti var  yani  ani iniş için  yapılmış  çok sayıda  basit  toprak pistler  yapılmış,  belkide  oralara indiklerini düşünmüşlerdir ki  bunu  sık sık  yaptıklarını  düşünüyorum   yani genelkurmaylık  biraz  farklı açıklama yapıyor  olabilir  ki  öylede yapması  gerekir  , herşey  talimatlara  uygun  yapılsa  hayat  çekilmez olur ,  bazen talimatlar dışında çıkmakta  sakınca yok ve  yine  öyle  yapıldığı düşünülmüş olabilir

Çevrimdışı UYVAR

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2045
  • -111
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #79 : 18 Ocak 2011, 17:33:56 »
kardeş, hassasiyetini anlıyorum. hayatlarını kaybedenler benim yakınlarım değil, onları arayanlar da benim yakınlarım değil. yani ben kimseye iltimas geçemem.

öncelikle donma konusuna gelelim. enkazı gördün mü bilmem ama paramparça bir haldeydi. sıkışıp kalma sözkonusu olamaz. helikopter kazasında ilk anda ölmeyip kurtulanların ilk problemi donma değil kan kaybıdır. kanama, donma olayını hızlandırır. eğer kazazede ilkyardım uygulamayı bilmiyorsa ya da bilinci yerinde değilse ya da senin dediğin gibi sıkışmışsa o 30 dk.lık tepki süresinde zaten şehit olur.

otopsi raporlarını bilmiyorum, o konuya girmek de istemem. sisin teknolojik aletleri bile kör ettğini, soğuğun sadece yaralılar üzerinde değil, onları arayanların üzerinde de etkileri olduğunu kabul etmemiz gerek.
« Son Düzenleme: 18 Ocak 2011, 17:36:19 Gönderen: UYVAR »
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''