Gönderen Konu: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız  (Okunma sayısı 182781 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hopeful73

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 95
  • 0
  • TÜRK KENDİNİDE MAZLUMUDA KORUR.
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #120 : 03 Kasım 2011, 15:38:30 »
Allah rahmet eylesin şehitlerimize. Nur içinde yatsınlar. Yanılmıyorsam israil modernizeli bir RF-4E.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #121 : 03 Kasım 2011, 15:40:32 »
İsrail'in modernize ettiği uçaklar arasında keşif uçakları var mıydı?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #122 : 03 Kasım 2011, 15:48:32 »
pilotlarımız neden atlamamış anlamıyorum  ,  iki plotumuzda  düşen  uçaktan  ayrılmamış  ve  görgü  tanıklarının  söylediğine  göre  uçağın   sesini düşene kadar  duymamışlar  ama  uçak çok  yakınlarına  düşmüş  ,  acaba  uçağın motoru  çalışmıyormuyduki  duymadılar  ??? 

Çevrimdışı FoXhounD

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 133
  • 0
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #123 : 03 Kasım 2011, 15:49:37 »
RF-4Eler İsrail modernizasyo görmedi bildiğim kadarıyla biz 16sı için Işık programını başlatmadıkmı?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #124 : 03 Kasım 2011, 15:58:59 »
RF-4Eler İsrail modernizasyo görmedi bildiğim kadarıyla biz 16sı için Işık programını başlatmadıkmı?


Bizim yaptığımız F-4E'ler için şimşek modernizasyonu değil mi?

http://www.defenceturk.com/index.php?topic=1710.0
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı hopeful73

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 95
  • 0
  • TÜRK KENDİNİDE MAZLUMUDA KORUR.
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #125 : 03 Kasım 2011, 16:00:21 »
Evet keşif uçaklarımız Işık projesine dahildi değilmi?. Karıştırmışım.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #126 : 03 Kasım 2011, 16:04:10 »
Doğrudur. Proje Işık Projesi ve 18 adet RF-4E uçağını kapsıyor.

Havacılıkta ilk yerli proje Işık Projesi hayata geçiyor

Orgeneral Babaoğlu, Eskişehir'deki 1. Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı'nda düzenlenen RF-4E uçakları modernizasyonu kapsamındaki Işık Projesi'nin önemini böyle anlattı.
Haberi Kaydet Arkadaşına Gönder
07 Mayıs 2009


Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Aydoğan Babaoğlu, ''Işık Projesi tamamen mili savunma sanayi kuruluşlarımızın desteği ile Hava Kuvvetleri'nin imkanlarıyla gerçekleştirilen ilk proje olması nedeniyle ayrı bir önem taşıyor'' dedi.

Orgeneral Babaoğlu, Eskişehir'deki 1. Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı'nda düzenlenen RF-4E uçakları modernizasyonu kapsamındaki Işık Projesi ilk prototip uçak teslimi töreninde yaptığı konuşmada, Türk Hava Kuvvetleri'nin kuvvet yapısı ve planı çerçevesinde 2020'li yıllara kadar envanterinde kalması gereken 18 adet RF-4 uçağının daha emniyetli ve daha etkin görev yapabilmesi amacıyla yapısal yenileme ve kısmi aviyonik modernizasyona tabi tutulması için Işık Projesi'ni başlattığını kaydetti.

Projenin F4-2020 Modernizasyonu projesinden kazanılan teknolojik altyapı ve bilgi birikimi kullanılarak milli savunma sanayi kuruluşlarının desteğiyle 1. Hava İkmal Bakım Merkez Komutanlığı'nda yapılmasının herkes için gurur vesilesi olduğunu ifade eden Orgeneral Babaoğlu, şöyle konuştu:

''Bu süreçte özellikle basit bir aviyonik mimariye sahip RF-4E uçaklarının günümüz askeri havacılık teknolojisine paralel olarak geliştirilen yazılım tabanlı yeni aviyonik tasarımında projede görevli pilotlarımızın savunma sanayi firmalarımızın ve 1. Hava İkmal Bakım Merkez Komutanlığı'nın tecrübe ve teknik potansiyelinin bir sinerjiyle birleştirilmesini ve böylelikle ortaya konan tasarımdaki başarıyı memnuniyetle karşılıyorum.

Modernizasyon projelerinin doğasında her zaman öngörülemeyen riskler mevcuttur. Işık Proje'sinin ihtiyaçlarının karşılanmasında yaşanan küçük çaplı sorunlara rağmen modernizasyon faaliyetlerinin aksaksız ve koordineli bir şekilde yürütülmesinde, proje faaliyetlerinin yönetiminde, kontrolünde, takibinde, koordinasyon ve uygulama alanlarında görev almış tüm Hava Kuvvetleri personeli ile ilgili diğer kurum ve kuruluşları gönülden kutluyorum.''

''HAVA KUVVETLERİ'NİN İMKANLARIYLA GERÇEKLEŞTİRİLEN İLK PROJE''

Orgeneral Babaoğlu, milli savunma sanayinin geliştirilmesi, koordine edilmesi ve bugün ulaşılan birçok konuya ön ayak olmasından dolayı Savunma Sanayii Müsteşarlığı personeline gönülden teşekkür ettiğini belirterek, onların gayretlerinin Türk savunma sanayinin milli ürünler üretmek ve tasarlamakta büyük desteği olduğunu bildirdi.

Bu konunun hiçbir zaman göz ardı edilemeyeceğini ifade eden Orgeneral Babaoğlu, şöyle devam etti:

''1. Hava İkmal Bakım Merkez Komutanlığı ve milli savunma sanayi firmalarının bu projeden kazandığı tecrübelerin hemen ilk etapta 16 adet F4-E uçağının kısmi aviyonik ve yapısal iyileştirilmesini kapsayan ve halihazırda devam eden Şimşek Projesi'nin etkinlikle tamamlanmasına, sonrasında ise Hava Kuvvetlerinin diğer yapısal ve aviyonik modernizasyon projelerine katkı sağlayacağını değerlendiriyorum. Sonuç olarak Işık Projesinin, tamamen mili savunma sanayi kuruluşlarımızın desteği ile Hava Kuvvetleri'nin imkanlarıyla gerçekleştirilen ilk proje olması nedeniyle ayrı bir önem taşıyor. Bu modernizasyon sonrasında keşif uçaklarımızın sahip olduğu yeni kabiliyetlerin Türk Hava Kuvvetlerine verilecek keşif görevlerinin daha etkin ve emniyetli bir şekilde başarılmasına büyük bir katkı sağlayacağına inandığımı özellikle belirtmek istiyorum.''

Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Işık projesindeki başarının bundan böyle uçak modernizasyonları konusunda dışarıya bağımlılığı sona erdirme yönünde çok önemli bir adımı oluşturduğunu söyledi.

Bayar, Eskişehir'deki 1'inci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığında, RF-4E uçakları modernizasyonu kapsamındaki Işık Projesi İlk Prototip Uçak Teslimi töreninde, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın envanterindeki muharip ve diğer uçakların modernizasyonlarının Türkiye'de gerçekleştirilmesinin havacılık alanındaki temel gayeleri olduğunu kaydetti.

Hava Kuvvetleri Komutanlığı ile müşterek yapılan çalışmalar sonucunda bugün ilk prototipi tamamlanan F-4 uçaklarının yanı sıra C-130, T-38 ve F-16 uçaklarının modernizasyonlarının Türk savunma sanayi şirketleri ve Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlıklarının işbirliğiyle gerçekleştirilmesine yönelik önemli projeler başlatıldığını ifade eden Bayar, şöyle konuştu:

''Büyük bir memnuniyetle görmekteyiz ki geçmiş yıllarda yabancı şirketlerin ana yükleniciliğinde karşılanmış olan benzeri uçak modernizasyonu ihtiyaçları artık yazılım ve donanım, tasarım ve imalatı olarak tamamen milli imkanlarla gerçekleştirilmektedir. Burada özellikle uçakları kumanda eden görev bilgisayarları ve üzerlerindeki yazılımların milli olarak geliştirilmesinin Türk Silahlı Kuvvetleri adına çok önemli bir teknolojik yetenek olarak kazanılmış bulunulduğunu ifade etmek isterim. İlk planlamalarda yabancı bir ana yüklenici eliyle yaptırılması planlanan ikinci paket F-4 uçaklarımızın modernizasyonunun bugün başarılı sonuçlarına şahit olduğumuz şekilde Türk mühendis ve teknisyenleri tarafından gerçekleştirilmesi yönündeki iradeniz için sizlere müteşekkiriz.''

''Bugün sağlanan başarı, bundan böyle uçak modernizasyonları konusunda dışarıya bağımlılığımızı sona erdirme yönünde çok önemli bir adımı oluşturmaktadır'' diyen Bayar, Hava İkmal Bakım Merkezlerinde bu projeyle ilgili geliştirilen kabiliyetin Türk Silahlı Kuvvetleri ihtiyaçları doğrultusunda savunma sanayi ile entegre edilmesi ve müteakip projelerde etkin kullanımının sağlanmasının hedeflendiğini bildirdi.

''MODERNİZASYON HAZİRAN 2010'A KADAR TAMAMLANACAK''

1'inci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanı Tümgeneral Semih Birdoğan da projenin bundan sonraki aşamalarında, 2009 yılı sonuna kadar 4, Haziran 2010'a kadar ise 12 uçağın modernizasyonunun tamamlanıp toplam 18 uçağın birliklerine tesliminin planlandığını belirtti.

Tümgeneral Birdoğan, kendisine verilen her türlü görevi başarıyla yerine getiren 1'inci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı'nın, edindiği tecrübe ve kazanımların ışığında, artan motivasyon ve enerjisiyle bundan sonra da tüm projelerde var gücüyle çalışmaya devam edeceğini kaydetti.

Aselsan Yönetim Kurulu Başkanı Emekli Korgeneral Mehmet Çavdaroğlu da 18 Ekim 2004 tarihinde imzalanan Işık Projesi'nin Türk Hava Kuvvetleri'nin harekat ihtiyaçları doğrultusunda 18 adet RF-4E uçağının aviyonik ve yapısal modernizasyonunu kapsadığını anlatarak, bugün gelinen aşamada ilk iki uçak üzerinde yapılan çalışmaların başarıyla tamamlandığını bildirdi.

Çavdaroğlu, Türk mühendis ve teknisyenleriyle gerçekleştirilen bu ilk uçak modernizasyonu projesinde, 1'inci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı'nın yapısal iyileştirmeler ve uçak üzeri entegrasyon faaliyetlerini, Aselsan'ın aviyonik ve haberleşme sistemlerinin yenilenmesi, operasyonel uçuş yazılımının geliştirilmesi ve modernize edilen sitemlerler ile Mikes firması tarafından geliştirilen radar ikaz alıcısı sitemini bu yazılıma entegrasyon faaliyetlerini, Mikes firmasının da radar ikaz alıcısı sistemini tasarımı ve geliştirilmesi faaliyetlerini gerçekleştirdiğini kaydetti.

''PROJE FAALİYETLERİ BAŞARIYLA TAMAMLANDI''

Mikes firması Yönetim Kurulu Başkanı Özcan Kahramangil de 1987 yılından bugüne elektronik harp alınında faaliyet gösteren firmalarının üretiği kendini koruma sistemlerinin, Türk Hava Kuvvetleri savaş uçaklarını başarıyla koruduğunu söyledi.

Mikes'in elektronik harp projelerinde elde ettiği tecrübe ile Işık Projesi kapsamında üstün kabiliyetli milli bir elektronik harp sitemini geliştirdiğini ifade eden Kahramangil, ''1'inci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığı ve Hava Lojistik Komutanlığı ile yakın bir koordinasyon içerisinde çalışarak Işık Projesi faaliyetleri başarıyla tamamlamıştır'' dedi.

Konuşmaların ardından Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Aydoğan Babaoğlu, 1'inci Ana Jet Üs Komutanı Tuğgeneral Bülent Kocababuç ve 7'inci Ana Jet Üs komutanı Tuğgeneral Kazım Öngül'e modernizasyonu tamamlanan uçakların teslim belgelerini verdi.

Orgeneral Babaoğlu, projede katkıları bulunan 1'inci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanı Tümgeneral Birdoğan, Aselsan Yönetim Kurulu Başkanı Emekli Korgeneral Çavdaroğlu ve Mikes Yönetim Kurulu Başkanı Kahramangil'e de birer plaket verdi.

AA

http://www.haber7.com/haber/20090507/Havacilikta-ilk-yerli-proje-Isik-Projesi-hayata-geciyor.php
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #127 : 03 Kasım 2011, 16:06:54 »
Türkiye'nin Gururu "Işık Projesi"

Milli imkanlarla modernize edilen ilk RF-4E uçağı Türk Hava Kuvvetleri'ne teslim edilecek.

Yayına Giriş: 06.05.2009 16:21:54
Güncelleme: 06.05.2009 16:22:53

"Işık Projesi" kapsamında milli imkanlarla modernizasyonu tamamlanan ilk RF-4E keşif uçağı, yarın (07.05.2009) Eskişehir’de Hava kuvvetleri Komutanlığına teslim edilecek.

F-4 uçakları, Türk Hava Kuvvetleri komutanlığının envanterinde uzunca bir süredir yer alan efsanevi Fantom uçakları.

RF-4E olarak adlandırılan modelleri ise bu uçakların keşif-istihbarat amaçlı kullanılanı.

2004 yılındaki yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında RF-4E keşif filosu sayısını bire indiren Türkiye, faal durumdaki uçaklardan 18’ini modernize etme kararı almıştı.

Eskişehir’deki Birinci Hava İkmal Bakım Merkezi Komutanlığında tamamen Türk mühendis, teknisyen ve pilotlarınca yürütülen çalışmalar kapsamında ilk uçağın modernizasyonu tamamlandı.

ASELSAN ve bağlı kuruluşu MİKES’in de katıldığı çalışmalarda uçakların seyrüsefer, haberleşme ve elektronik harp sistemleri, en gelişmiş yerli teknoloji ile yenileniyor.

Modernize edilen RF-4E Fantom-2 keşif uçağında uçuş ve görev planlaması otonom hale geldi.

Uçak, her türlü hava şartında konumunu yüksek hassasiyetle bulabilecek, yeni nesil sayısal haberleşme sistemleri sayesinde kesintisiz ve güvenli haberleşme yapabilecek.

Işık Projesi, tamamen milli imkanlarla donanım ve yazılıma yönelik ilk kapsamlı savaş uçağı modernizasyonu olması nedeniyle Türkiye için çok büyük önem taşıyor.

İlk teslimat dolayısıyla Eskişehir’de düzenlenecek törene Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Aydoğan Babaoğlu’nun da katılması bekleniyor.

http://www.trt.net.tr/Haber/HaberDetay.aspx?HaberKodu=d5dac8c9-1b94-4ec3-a800-9fbb925a2bc3
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #128 : 16 Ocak 2012, 22:15:43 »
Foça'da askeri eğitim uçağı düştü

TSK yaptığı açıklamada, ''Uçaktan haber alınamıyor. Personeli arama çalışması sürüyor'' dedi
16 Ocak 2012 Pazartesi, 17:34:09
Foça'da askeri eğitim uçağı düştü!

Mehmet İNMEZ / İZMİR (AHT)

İzmir'in Foça İlçesi'nde saat 16.45 sıralarında Çiğli 2. Ana Üs Komutanlığı'ndan havalanan T- 37 tipi eğitim uçağı Aslanburnu yakınlarında denize düştü. Askeri eğitim uçağında bulunan bir Türk subayla Pakistanlı bir pilot öğrencinin kayıp olduğu öğrenildi. Bölgedeki balıkçılar, kazayı bildirirken, uçağın bir kanadının kırıldığını ve ardından alev aldığı şeklinde ihbarda bulundu. Bu ihbarın ardından Sahil Güvenlik botları ve arama kurtarma ekipleri bölgeye sevk edildi. Helikopterle uçağın yerini tespit etmek için çabalayan ekipler, botlarla da aramalarını sürdürüyor. Yetkililer, pilotların ucaktan atlama ihtimalini düşünerek aramaların sabaha kadar devam edeceğini bildirdi.

 Habertürk olay yerinde!..

VALİ: "HENÜZ BİR BULGUYA RASTLANMADI"
Konuyla ilgili bir açıklama yapan İzmir Valisi Cahit Kıraç, "Görgü tanıklarının ifadelerine göre uçağın 16.45 sıralarında Foça'nın kuzeyinde bulunan Arslanburnu yakınlarında denize düştüğü bilgisi ulaştı. Tüm Sahil Güvenlik, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ve Jandarma ekipleri bölgede arama kurtarma çalışmaları yapıyor. Ancak herhangi bir bulguya rastlanılmadı" dedi.

"DENİZİN FIŞKIRDIĞINI GÖRDÜK"
Eşiyle beraber giderken, denizde bir anda suyun 20-30 metre fışkırdığını gördüğünü söyleyen görgü tanığı Fatma Tekin, "Eşim Murat'la giderken denizde bir anda fışkırma gördük. Tam ne olduğunu anlayamadık. Jandarmayı arayıp ihbar ettik. Sonra uçağın düştüğünü öğrendik" diye konuştu.

T-37'LER KT-1'LERLE DEĞİŞTİRİLİYOR
Türk Hava Kuvvetleri'nin pilot eğitiminde kullanılan T-37 uçakları jet motorlu ve iki kişilik. Hava Harp Okulu'nu bitiren pilot adayları önce SF-260D eğitim uçakları ile uçuş eğitimine başlıyor. Pilotaj eğitiminin ikinci aşaması ise İzmir/Çiğli'deki 122. Filo'ya ait T-37 uçakları ile veriliyor. Hava Kuvvetleri'nde 1963'te kullanılmaya başlanan T-37'ler son 1 yıldır Ankara'da TAI tesislerinde üretilen Koreli KAI şirketinin tasarımı KT-1 uçakları ile değiştiriliyor. Yıl sonuna kadar T-37'lerin tamamen emekli edilmesi planlanıyor.

T-37'LER 32 YILDA 12 KAZA YAPTI
T-37 jet eğitim uçaklarında bugüne kadar 12 kaza yaşandı. İlk uçak, 12 Şubat 1980'de İzmir Cumaovası yakınlarında düştü. Kazada yalnız uçuş yapan Teğmen Kemal Turhan şehit oldu. 21 Eylül 2007'de Karaburun yakınlarında meydana gelen kazada ise Yüzbaşı Ahmet Kendir ile Teğmen Ersun Atılgan uçağı fırlatma koltuğu kullanarak terk etmişti. Geçen yıl 14 Temmuz'da meydana gelen kazada ise Yüzbaşı Hasan Öztürk ile Teğmen Erol Er'in uçtuğu T-37, Güzelbahçe sahilinin 30 metre açığında denize düşmüş, olayda pilotlar şehit olmuştu.

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: Havacılık Kaza/Kırım ve Kayıplarımız
« Yanıtla #129 : 18 Ocak 2012, 00:29:02 »
TSK'dan düşen uçakla ilgili açıklama
Genelkurmay Başkanlığı, İzmir'de düşen askeri eğitim uçağında bulunan personelin kimliklerini açıkladı
17 Ocak 2012 Salı, 23:32:32

Genelkurmay Başkanlığı, İzmir'in Foça ilçesinde eğitim uçuşu yaptığı sırada kaybolan Hava Kuvvetleri Komutanlığına ait T-37 tipi uçakta bulunan, Türkiye Cumhuriyeti ile Pakistan İslam Cumhuriyeti arasında imzalanan ''Askeri Eğitim İşbirliği Anlaşması'' çerçevesinde Türkiye'de görev yapan Pilot Binbaşı Masood Hussain Chhachhar ve pilot adayı Teğmen Serkan Sağır'ın aranmasına devam edildiğini bildirdi.

Genelkurmay Başkanlığının internet sitesinden yapılan açıklamada, şunlar kaydedildi:

''Hava Kuvvetleri Komutanlığına ait bir T-37 eğitim uçağı, 16 Ocak 2012 Pazartesi günü saat 16.05'te eğitim uçuşu esnasında, henüz bilinmeyen bir nedenle düşmüştür.

Uçağın ana gövdesine, 17 Ocak 2012 saat 10.55'te, Yenifoça 5 kilometre açığında, 125 metre derinlikte ulaşılmıştır.

Uçakta bulunan pilotlardan, Türkiye Cumhuriyeti ile Pakistan İslam Cumhuriyeti arasında imzalanan 'Askeri Eğitim İşbirliği Anlaşması' çerçevesinde Türkiye'de görev yapan Pilot Binbaşı Masood Hussain Chhachhar ve pilot adayı Teğmen Serkan Sağır'ın aranmasına devam edilmektedir.

Olayın meydana geliş nedeni, kaza kırım heyeti incelemesi sonucunda açıklığa kavuşacaktır.''

AA
http://www.haberturk.com/yasam/haber/706958-tskdan-dusen-ucakla-ilgili-aciklama
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com