Güzel bir uçağa benziyor
Elint sigint
Soj
Deku
Isr
Vesaire görevler için kullanılabilir
Peki motoru kime ait bunu şunun için soruyorum muhtemelen low by pass bir motor için bile amabargo uygulanabilir.
Aslında tei'nin low by pass motor işine girmesi lazım özellikle ukraynalılar'dan faydalanmamız lazım.daha sonra rr ve kale de low by pass motor işine girebilir yada girmeli.
Bu motorlar sivil havacılıkta kullanılan PW1000G diye adlandırılan Pratt&Whitney’in motorları. Bu motorlara ambargo koyulabilir ama koyulamazda. THY bu motorları kullanan 100 adet PW1000G motorlu yolcu uçağı aldığını farz edin. Amerika’dan bu uçaklar için parça tedarik edecek bu parçaların bir kısmı mutlaka TUSAŞ’a sonra TSK envanterine girer. Yani Akıncı’da ki PT6’lar gibi düşünün sivilde pek kullanılan bir motor olduğu için pratikte ambargo uygulamak pek mümkün değil. Böyle bir motora Amerika’lıların ambargo uygulayacağını da düşünmüyorum. Sivil lisanslı motorlar en nihayetinde.
TEİ’nin bu tip motor geliştirmesi gerekir lakin elimizde o kadar çok ihtiyaç var ki bununla uğraşacağımıza önce TEİ TS3000 helikopter motorunu ortaya çıkarsın. Deniz platformları için TS1400’ü modernize etsin. Deniz platformlarımızda gemilerimiz için ihtiyaç var daha. Hürjet’in motoru kesin değil vs vs. İleride kargo uçağı işine gireceğiz büyük ihtimalle buralarda ihtiyaç duyacağız. Yani sivil motor TEİ’nin motor ailesi hedefinde son basamak bu süreçte. Zamanında E190 yolcu jetlerinin ortak geliştirme ve üretimini bize teklif etmiş Brezilyalılar. Keşke kabul etseydik. Bugün belki de TUSAŞ bu kadar yoğun değilken böyle bir proje bize çok şey kazandırırdı belki de şuan THY’ye 100. E190 çıkmış olurdu bizim tesislerimizden.THY geçen günlerde imzaladı 75 milyar dolarlık 355+ uçağı.Bu bütçenin bir kısmı bu tip bir geliştirmeye giderdi THY ortaklığında belki zamanında. Ve bu proje üzerinden HavaSOJ, tanker İHA, Deniz karakol vs vs çıkmış olurdu aynı zamanda.