Gönderen Konu: Akıncı İHA Projesi  (Okunma sayısı 183486 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 598
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #550 : 26 Aralık 2021, 01:51:43 »
Konu başlığı daha zevkli hale geldi, en azından bence… Beyin fırtınası değilmi… yapılmış olan değil denenmemiş olana yorumlar…  what if…

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2755
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #551 : 26 Aralık 2021, 09:18:52 »
Burada asıl incelenecek konu 1000HP motorun ne getireceğidir.
450HP motor 130kg kuru ağırlıkta
750HP motor 150 kg kuru ağırlıkta
1000HP motor 300+kg kuru ağırlıkta.
Demekki faydalı yük etkilenecek.
Saatte kullandıkları yakıt miktarları da güçleriyle doğru orantılı olarak daha artacaktır.
Ayrıca bu yüksek yakıt kullanımı dolayısıyla daha çok yakıt taşıması gerekecek olan Akıncı’nın faydalı yük taşıma kapasitesi de negatif etkilenecektir. Ama büyük motorun getirdiği avantaj ile daha çok yük taşıması beklenir. Bilhassa yakıt tankı hacmi kısıtlı tutulursa. Ama bu da havada kalış süresini etkiler.
Bir uçağa performans verdiren sadece üzerindeki motor değildir. Uçağın yapısal mimarisi/ airframe en önemli etkendir.
Gripen uçağı f404 motorunu kullanır. Ama 2 mach hıza sahiptir, ve supercruise yapar. Bunu yapısal mimarisine borçludur. KAI-T50 uçağı da aynı motoru kullanır ama 1.6 mach hız yapar. Hürjet’te f404 kullanacak. Ama 1.4 mach hızı olacak.
Akıncı’ya yüksek güçlü motor takmak yetmez. Uçağın aerodinamik yapısını da , hatta bazı ölçülerinide değiştirmek gerekebilir daha iyi performans alabilmek için.
Akıncı hantal ve oldukça yavaş uçacak ama uzun süre havada kalarak ağır yük hacmiyle taktik olarak kullanılacak bir Siha. Hürkuş-C ise yakın hava destek bombardıman uçağı. Yapısal mimarileri farklı.
Kaba tabirle : “Eşeğe altın semer taksan da eşek gene eşektir.”
Mius ve Supersonic Mıus yapıldığında Safkan Arap yarış atına dönüşecek Siha.

Yazılanlara katılıyorum ancak şöyle bir durum var:

Burada istenilen şey, F-16 kaldırmadan ve subsonik MİUS da henüz ortada yokken, NEB gibi ağır mühimmatları en hızlı şekilde olay yerine yetiştirecek bir ara çözüm.

Akıncıya daha güçlü motorlar takılır ve havada kalış süresinden de taviz verilirse, ağır yüke rağmen daha hızlı uçar mı? Bilmiyorum, belki olur.

Yoksa evet; eşek, semeri ne olursa olsun eşektir. İşi koşmak değildir, yük taşımaktır. Koşmasını istiyorsan arap atı lazım. Yani F-4, F-16 veya MİUS lazım.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2021, 10:24:53 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 760
  • 134
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #552 : 26 Aralık 2021, 11:02:03 »
Bir uçuşta en az 6-7 hedefe büyük mühimmat atmak için veya rutin taşıma faaliyetleri için ileride insansız kargo uçağı da düşünülecektir. Aciliyeti olmamakla birlikte teorik olarak fizibilitesi yapılmalı şimdiden.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2021, 11:14:28 Gönderen: ACE »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #553 : 26 Aralık 2021, 12:09:51 »
Akıncıya daha güçlü motorlar takılır ve havada kalış süresinden de taviz verilirse, ağır yüke rağmen daha hızlı uçar mı? Bilmiyorum, belki olur.

Bence belli ve kısıtlı ölçüde belki uçabilir. Ama bu uçağın genel aerodinamik yapısıyla da kısıtlıdır. Baykar, bu uçağı yaparken belli bir maximum hıza göre tasarladı. Maximum hızı 195 knot olarak veriliyor. Yani 361km/saat. Demekki yapısal olarak bu uçağı daha hızlı uçurmak ya tehlikeli olur yada basitçe anlatmak gerekirse ; toleransının üzerinde uçmaz. Bu tip verilerde her zaman bir pay vardır. Bunu zorlayarak belki bir artış sağlanabilir.
Unutmamak gerekir ki turbopropların en randımanlı çalıştıkları yükseklik 18000-30000ft arasıdır. Daha aşağıda havanın yoğunluğu arttığından motor uçağı hızlı uçurmada zorlanır. Hatta 10000ft altında 200knot üzerine çıkması neredeyse imkansızdır. 30000ft üzerinde de yeterli hava yoğunluğu olmadığından pervanenin uçağı uçurma randımanı ve gücü, dolayısıyla hızı düşer.
Bu uçak için belirlenmiş bir operasyonel zarf var. Bu zarfın dışına çıkmak olmaz. Hız da bunlardan birisi.
Uçağa daha fazla yük koymak, daha yüksekte (40000ft ve üstü), aşağı irtifalarda taşıyabildiği yükü taşıyabilme özelliği kazandırmak için 2x 1000HP motor işe yarar.

https://baykartech.com/tr/uav/bayraktar-akinci/
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2021, 12:17:22 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #554 : 26 Aralık 2021, 12:16:09 »
bence,  o kocaman kanatlarla  ufak bir yolcu uçağı olmaya daha yakındır iha.
İsveç uçağı konusundaysa,  hız konusu sadece  geometrik tasarımla  ilgili değil,  zaten  GE404  motoru da,  karşılaştırma yapılan diğer uçakların  motoru olan 404 ile aynı değil.
İsveç uçaklarındaki motorlarda değişiklik yapıldı,  yeni bir fan tasarlandı ve fadec  yaklaşımı  benimsendi.
motorun  itiş gücü felan  Kore uçağındaki 404  ile aynı değil,  zaten motorlar aynı değil,  modifiye edilerek motor performansı arttırılmış özel bir 404 motoru İsveç  uçaklarındakiler.
motorların adı "RM12"


"Motor
Volvo Aero tarafından sağlanan RM12 motoru, General Electric’in GE F404 motorunun bir gelişmesidir. "

https://www.bilgiustam.com/jas-39-gripen-savas-jeti/

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #555 : 26 Aralık 2021, 12:29:09 »
bence,  o kocaman kanatlarla  ufak bir yolcu uçağı olmaya daha yakındır iha.
İsveç uçağı konusundaysa,  hız konusu sadece  geometrik tasarımla  ilgili değil,  zaten  GE404  motoru da,  karşılaştırma yapılan diğer uçakların  motoru olan 404 ile aynı değil.
İsveç uçaklarındaki motorlarda değişiklik yapıldı,  yeni bir fan tasarlandı ve fadec  yaklaşımı  benimsendi.
motorun  itiş gücü felan  Kore uçağındaki 404  ile aynı değil,  zaten motorlar aynı değil,  modifiye edilerek motor performansı arttırılmış özel bir 404 motoru İsveç  uçaklarındakiler.
motorların adı "RM12"


"Motor
Volvo Aero tarafından sağlanan RM12 motoru, General Electric’in GE F404 motorunun bir gelişmesidir. "

https://www.bilgiustam.com/jas-39-gripen-savas-jeti/

Normal F404, 17700lbf itki veriyor. Gripen’de kullanılan versiyonu , doğru farklı ama 18100lbf itkili. Yani aralarındaki fark çok az.
En son Akaer Group (Brezilya) yardımı ile geliştirilen ve GaN tabanlı Aesa radar kullanan  JAS39-E ve F versiyonlarında 22000lbf itkili f414 motora geçtiler. Hız artmadı. Ama uçak daha çevik oldu ve yeni aviyonikleri besleyecek ek güç elde ettiler.

https://www.geaviation.com/sites/default/files/datasheet-F414-GE-39E.pdf

Ben hemen hemen aynı motor ile inşa edilen uçakların sadece motor gücü ile hızlarını arttırmak çözüm değildire örnek olsun diye f404 örneğini vermiştim. Bu arada bizim de kullanacağımız f404-102’lerde de Full Authority Digital Engine Control (Fadec) var.

Quote:
the F404-GE-102 is the latest derivative of the F404 family. It includes single-engine safety features and a Full Authority Digital Electronic Control (FADEC) derived from GE’s F414 engine. The F404-GE-102 is supplied to ROKAF by Samsung Techwin under a licensed production program with GE.
Unquote.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2021, 12:52:38 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7736
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #556 : 26 Aralık 2021, 12:32:21 »
Bizim Hürjet'teki F404 performans olarak nasıl,hangi düzeyde?

T7,T-50,Gripen,Tejas,F-18'in bazı modelleri,Hürjet hepsi F-404 motor ama bu motorun  farklı varyasyonlarını kullanıyorlar...

Ama en güçlüsü Tejas'ta kullanılan F-404 'müş...

Bizim Hürjet'de kullanacağımız F-404 motor serisi ,  bu uçaklardaki F-404 motorlarından hangisiyle aynı acaba?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #557 : 26 Aralık 2021, 12:39:54 »
Bizim Hürjet'teki F404 performans olarak nasıl,hangi düzeyde?

T7,T-50,Gripen,Tejas,F-18'in bazı modelleri,Hürjet hepsi F-404 motor ama bu motorun  farklı varyasyonlarını kullanıyorlar...

Ama en güçlüsü Tejas'ta kullanılan F-404 'müş...

Bizim Hürjet'de kullanacağımız F-404 motor serisi ,  bu uçaklardaki F-404 motorlarından hangisiyle aynı acaba?
Biz f404-102 versiyonunu kullanacağız. Yani 17700lbf’lik motoru. KAI-T50 de aynısını kullanıyor.
Bu arada Akaer Group , bizim Hürjet’in de yapısal mimarisini geliştirecek ortak olarak seçildi ve bir anlaşma imzalandı.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2021, 12:44:39 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7736
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #558 : 26 Aralık 2021, 13:36:26 »
Teşekkürler...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #559 : 23 Ocak 2022, 13:25:01 »
https://www.savunmasanayist.com/akinci-tiha-icin-ilk-ihracat-sozlesmesi-imzalandi/

Buradaki habere göre Akıncı taktik İHA’nın ilk ihracat satış kontratı imzalanmış. 2023’te sevkiyatı öngörülüyor.
Ülke belirtilmemiş ancak büyük ihtimalle Ukrayna olabilir. (Bu benim tahminim)!
« Son Düzenleme: 23 Ocak 2022, 13:55:00 Gönderen: Yasar »