Gönderen Konu: Akıncı İHA Projesi  (Okunma sayısı 181796 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DoganTuran

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 629
  • 104
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #430 : 28 Şubat 2021, 22:42:09 »
İniş takımı, testlerde açık tutulur(hidrolik veya sayısal komut sistemi testine kadar.) Normal seyirde ise gövde içine alınır ki, Akıncı, Anka, Aksungur'da bu özellik mevcuttur.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #431 : 28 Şubat 2021, 22:45:19 »
Serkan hocam, o zaman başka bir çözüm bulunacak. Çünkü bu gemi jet uçaksız olmaz.

Çare ya F-35 ya da Harrier bunun başka bir çözümü yok jet uçağı olarak. Ya da sadece helikopter gemisi olarak kullanılacak ve tabi yanında İHA'lar. Ki ikinci ihtimal daha çok ağır basıyor. Şu an bir jet motorlu İHA veya bir jet uçağı çok zor tabi İtalyanlardan Harrier'leri alabilirsek durum değişir.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2021, 22:50:31 Gönderen: fırtına06 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #432 : 01 Mart 2021, 01:35:01 »
Kalkışı tamam oldu , hallettik diyelim.

Ama iniş yapılabilmesi için hidrolik kablo sistemi lazım...Pistin altına , telleri tutup salacak  hidrolik sistem kurmak lazım... Bu sonradan TCG Anadolu'ya takılacak birşey değil...Pistin altının tamamen yeniden dizayn edilmesi lazım...

İniş zor , olmaz hocam...
Diğer uçak gemilerinde altında iniş hidroliklerinin olduğu 2. bir paralel bir pist var...



Ski jump'lı pistten kalkış , siyah piste (altında uçağın kancasını yakalayacak kabloların hidrolik sistemle döşendiği)  iniş
Sn serkan1976,
Olayı biraz karıştırıyorsunuz gibi geliyor bana.
Pistin başına, enlemesine yerleştiriliyor hidrolik sistem. Enlemesine sağdan ve soldan bağlı olduğu kablo ile hidrolik pistonlar enlemesine çalışıyor. TCG Anadolu ‘da pistin başına bu kurulabilir. Aşağıdaki yazı İngilizce ama çizimlerden anlayabilirsiniz çalışma prensibini.

https://www.hindawi.com/journals/mpe/2013/867012/

Yalnız bir sıkıntı var; hidrolik sistemler ağır uçakları durdurabilmek için yapılmış sistemler. IHA gibi hafif uçaklar kancaya takıldıklarında hidrolik durdurucu, sabit ve yüksek sertlikte olduğu için IHA’yı kırabiliyor veya ağır zarar verebiliyor. Onun için yüke göre ayarlı sensörleri olan elektromanyetik kanca gerekiyor IHA için. Hürjet ve benzeri uçakları TCG Anadolu ‘ya indirirsiniz hidrolik sistemle. Ama IHA için son teknoloji elektromanyetik kanca lazım.

Gemide 30+ uçak barındırıyorsanız çift pist vardır. Biri iniş için öbürü kalkış için kullanılır. Böylece aynı anda hem iniş hem de kalkış yapılabilir. İniş yapan uçak kancayı kaçırsa dahi kendi pistinden tekrar kalkış yapabilir. Ancak TCG Anadolu gibi maximum  8-12 adet arası uçak barındıracak gemi için tek pist münavebeli olarak kullanılabilir.

« Son Düzenleme: 01 Mart 2021, 01:42:37 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #433 : 01 Mart 2021, 10:28:16 »
Sayın Yaşar benim iddiam şu ; iniş yapacak uçağı yakalayacak  3 - 4 sıra serilmiş kabloları idare eden hidrolik istem gerekli. Bu sistem de pistin altında konumlandırılmış bütün uçak gemilerinde...Bu durumda pistin altının tamamen yeniden dizayn edilmesinin gerekir diye düşünüyorum ben...

Uçağın kalkışı veya tek tek iniş-kalkış yapacağını sorun etmiyorum.

Asıl sorun iniş için gerekli sistemler bu kadar basitçe yerleştirilemez.

Pistin altı tamamen ona göre yapılmalı...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #434 : 01 Mart 2021, 14:04:31 »
Sayın Yaşar benim iddiam şu ; iniş yapacak uçağı yakalayacak  3 - 4 sıra serilmiş kabloları idare eden hidrolik istem gerekli. Bu sistem de pistin altında konumlandırılmış bütün uçak gemilerinde...Bu durumda pistin altının tamamen yeniden dizayn edilmesinin gerekir diye düşünüyorum ben...

Uçağın kalkışı veya tek tek iniş-kalkış yapacağını sorun etmiyorum.

Asıl sorun iniş için gerekli sistemler bu kadar basitçe yerleştirilemez.

Pistin altı tamamen ona göre yapılmalı...
Sizinki iddia değil. Olması gereken. Pistin başına belli aralıklarla en az 3 adet en fazla 4 adet yakalayıcı kablo konması lazım. Bunların gücünü ilettikleri hidrolik ya da elektromanyetik sistem bir alt katta oluyor. Pist başlangıcına bunların monte edilmesi için bir miktar çalışma yapılması ve o kadar para harcanıp yüzeyi f35B’lerin motor ısısına dayanıklı hale getirilen pistin başlangıç bölümlerinin yeniden elden geçmesi gerekir. İstendikten sonra yapılamayacak şey değil.

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #435 : 01 Mart 2021, 14:42:34 »
Bu uçak durdurucular, karada ki pistlerde ki durdurucular gibi gemi pist yüzeyine de konabilir. Piste hiç dokunmadan gemi yan taraflarına monte edilir.
Bakımları içeriden açılacak kapaklardan yapılır. Neticede, gemi gövdesi bir metal kontrüksiyon yapı.

Aşağıda yerli bir durdurucu sistemin resimlerini koydum. Bu tekerlekli seyyar yapıda ki kara sistemi bence istenirse gemi arka kısmı yan taraflara monte edilebilir.







« Son Düzenleme: 01 Mart 2021, 15:00:39 Gönderen: Alpars »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #436 : 01 Mart 2021, 16:15:34 »
Bu kadar kolay olacaksa Hürjet B'yi Navalize yapalım. 8 tane uçak koysak bize yeter...

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #437 : 01 Mart 2021, 19:21:45 »
Neden olmasın. Hesaplamasını yapmadan,Denemeden uğraşmadan olup olmayacağı belli olmaz. Önce karada bir model yapılıp denenir, sonra gemiye uygulanıp tekrar denenir. Aynı hintlilerin tejas ile yaptığı gibi.

En önemli konu kullanılacak uçağın maharetleri. Güç ağırlık oranı, iniş takımları ve gövdenin çekmeye dayanımı. Eğer tejas gibi bir uçak yapabiliyorsak olur.

Durdurucuya gelince, dediğim gibi, piste dokunmadan, durdurucu sistemlerin maruz kalacağı kuvvetlere dayanacak şekilde gemi omurgası ve üst kısımları güçlendirilerek durdurma aparatları gemi kıç kısmı sağ ve sol 0st tarafına (iskele kıç omuzluk ve sancak kıç omuzluk) dışarıdan yerleştirilebilir.

Tabi halat mekanizmasının makaralı boynuzları pist üzerine zımbalanmak zorunda. Bu da taşıyacağı kuvvete oranla içe doğru montelenir. Yer işgali olarak pek de bi sorun teşkil etmez.
« Son Düzenleme: 01 Mart 2021, 19:23:24 Gönderen: Alpars »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #438 : 01 Mart 2021, 19:38:27 »
Tabi birde JATO diye bir kalkış yardımcısı var. O da bir opsiyon olarak kenarda dursun.



https://youtu.be/zWSultjYpSU

Bu roket etkisi de iniş için kullanılabilir.
« Son Düzenleme: 01 Mart 2021, 19:40:10 Gönderen: Alpars »

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1464
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #439 : 02 Mart 2021, 17:58:31 »
Bunyeyi bu kadar zorlamaya gerek yok...

Bir sekilde kafalasinlar Italyan ya da Ingilizleri, alsinlar 10-15 tane Harrier..

5 tanesini yedek parca niyetine tutup, 10 tanesini koysunlar Anadolunun ustunde..

En kisa yolu bu...

Gerisi gelene kadar (F-35, MMU, Cin-Rus mali artik ne gelecekse) bizi idare eder..

Ustunde ucak olmayan ucak gemisi diye dalga gecilmektende kurtuluruz..

Bu olmaz ise Anadolunun ustunde anca T-129 ve IHA olur..

Hurjet falan bunlar uzun soluklu isler, elle tutulur gozle gorulur birsey cikana kadar gemi paslanir :)
« Son Düzenleme: 02 Mart 2021, 18:00:18 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?