Gönderen Konu: Akıncı İHA Projesi  (Okunma sayısı 181689 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #300 : 26 Mayıs 2020, 12:25:56 »
Tcg Anadolu ya koyacağımız 15 tane F35 C?, B?

Yani anlatmak istiyorum ki bir gemiye koymak için gözden çıkardığımız paraya yüzlerce akıncı alınıp donanmalar felç edilebilir.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 909
  • 18
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #301 : 26 Mayıs 2020, 13:46:02 »
Hocam akıncıyı konuşuyoruz ama aksungur ne oldu ondan hiç haber gelmiyor ?
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #302 : 26 Mayıs 2020, 14:06:06 »
Hocam akıncıyı konuşuyoruz ama aksungur ne oldu ondan hiç haber gelmiyor ?

Silah entegrasyonu yapılıyor. Yakında seri üretim sözleşmesi imzalanır. 2020 çıkmadan hafterin üslerine uzun menzilden kgk'ları salladığını görürüz.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 909
  • 18
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #303 : 26 Mayıs 2020, 14:40:25 »
Hocam yanlışım varsa düzeltin Akıncı 1350 kg faydalı yük taşıyor Aksungur ise 700 kg (yanlışım varsa düzeltin) Akıncı aesa radarı olacak peki bazı sorularım var cevaplarsanız sevinirim.

1- Aksungurda aesa olacak mı olmayacaksa koysak güzel olmaz mıydı ? (sar olacak galiba)

2- Aksungur bir tık altı sistem peki aksungur ile akıncıyı birleştirip takibi motor gücü yük kapasitesi artırılmış ortak bir İha yapabilir miyiz ?

3- Jet motorlu ihalara el atsak artık ve radar izi düşürülmüş tam stealth olmasa da birde Amerikalılar gibi havada yakıt ikmali yapabilen iha projesi olsa.

4- Akıncıyı full Gökdoğan veya Bozdoğan ile donatsak nasıl olurdu işe yarar mı veya ?
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #304 : 26 Mayıs 2020, 15:39:55 »
Esas olarak iha gibi göreceli ucuz ve yavaş platformlarda Aesa radar kullanılması gereklimi? Bu uçakları yönlendiren ve baz istasyonu görevi gören bir hava platformundaki Aesa radarla bu görevi icra etmek daha akılcı ve ucuz olmazmı?
Sonra bukadar Akıncı propogandası Artık sıkmaya başladı. Varsa yoksa TB2 ve Akıncı. Anka ve Aksungur ihaların adı geçmez oldu.
Bu ihalar bir takım.
TB2 ve Anka düşük faydalı yüklü Male sınıfı ihalar. TB2 sadece görüş sahası içerisinde hareket eden radar kesiti düşük harekat irtifası ve faydalı yük taşıma kapasitesi ciddi anlamda Anka’dan (bilhassa Anka+’dan) düşük bir iha.  Anka ayrıca uydu aracılığı ile kontrol özelliğinden ötürü 1000+ km menzilde operasyonel. Bu iki iha aslında birbirilerini tamamlayan iki uçak.
Aksungur ve Akıncı ise Hale sınırını zorlayan yüksek faydalı yük ve uydu ile kontrol özelliği olan üst sınıf ihalar. Aksungur’un Deniz karakol görevi icra edebilmesi de ayrı bir özellik. Bu iha uzak mesafeden torpil atabilme kabiliyetli bir uçak. Görev Alanları ve kabiliyetleri açısından bazı konularda aynı işi yapabilseler dahi , oldukça farklı ihalar.
Aslında Aksungur ‘a 2 x 750 HP Turboprop motor takılsa performansı ne olur onu tartışmak lazım. Tabii turboprop motorun ısıl izi ile mazotlu pd220 yada pd170 motorun ısıl izi ne olur? Bu da önemli.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #305 : 26 Mayıs 2020, 15:57:12 »
SE Ivchenko-Progress gibi bir şirketi Türkiye Cumhuriyeti nasıl çıkaramamış gerçekten binlerce yıllık tarihi olan bir millet için utanç verici...

Şöyle ecnebi motor şirketlerini görünce kıskançlıktan orta yerimden çatlıyorum... Yıllarca millet olarak yatmışız...Engeller ne olursa olsun şöyle bir motor şirketimiz mutlaka olmalıydı ... Ne kara aracı motoru ne hava aracı motoru ne de deniz motoru yok...

Yıllarca Erbakan'ın Pancar motorunu dinlemekten midem bulandı... Hala Ukrayna'dan  , sağdan soldan motor dileniyoruz...

Sorsan her üniversitede mühendislik fakültesi fışkırıyor... "Efendim devlet imkan-kaynak sağlamıyor" , Steve Jobs  Apple'ı garajında üretti yahu...Devlet desteği mi bekledi...

İşimiz gücümüz bahane üretip,ürettiğimiz bahaneye-yalana kendimizi de inandırmak...

Yazık vallahi tek kelimeyle yazık... 
« Son Düzenleme: 26 Mayıs 2020, 15:58:10 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2709
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #306 : 26 Mayıs 2020, 18:20:49 »
Motor daha doğrusu güç paketi (Motor+Vites Kutusu) olayında sorun, konunun devlet katında şimdiye kadar ciddiye alınmaması.

Bu ülke, güç paketini Erbakan gibi kafaya taksaydı 1960'larda, kara ve deniz güç paketleri şimdiye kadar elimizdeydi.

Almanlar Altay için, Amerikalılar T-129 ihracatı için güç paketini verseydiler, konu sürüncemede kalırdı yine. Trajik olan bu.

Kafayı küüüt diye duvara vurup, kan revan içinde kalmadıkça akıllanmıyoruz ne yazık ki!

Not: Bir iş kolu sıfırdan gelişme aşamasındaysa, garajda kurulan şirketlerle pazarda yer edinilebilir. Örneğin: Baykar Makine ve İHA sektörü. Ancak, türbinli ve pistonlu dizel motorlar gibi 100 yıllık mazisi olan bir sektörde, uzun yıllar sürecek devlet desteği şarttır. Bu nedenle bireylerin çabasıyla bu alanda bir yere varılamazdı. Pancar Motor örneğinde olduğu gibi.
« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2020, 03:21:22 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #307 : 26 Mayıs 2020, 18:47:40 »
"  Bir musibet bin nasihatten iyidir "  diyemeyeceğim ben artık... Çünkü hala olmuyor o motor konusundaki olması gereken patlama...

Çok geriye gitmeyeceğim Kıbrıs'ta başımıza gelen ambargoyla akıllanmaya başladık diyoruz...Hadi öyle oldu diyelim... Kıbrıs'tan sonra kaç yıl geçti yahu ????

  2020-1974 =  46 YIL  ...... Her ay bir civata üretseydik , şimdi Mars'a roket fırlatmıştık...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2709
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #308 : 26 Mayıs 2020, 18:56:04 »
"  Bir musibet bin nasihatten iyidir "  diyemeyeceğim ben artık... Çünkü hala olmuyor o motor konusundaki olması gereken patlama...

Çok geriye gitmeyeceğim Kıbrıs'ta başımıza gelen ambargoyla akıllanmaya başladık diyoruz...Hadi öyle oldu diyelim... Kıbrıs'tan sonra kaç yıl geçti yahu ????

  2020-1974 =  46 YIL  ...... Her ay bir civata üretseydik , şimdi Mars'a roket fırlatmıştık...

Şu anda elimizde PD170 ve PD220 İHA motorları var. En acil olanları onlardı bizim için.

3-5 yıl içinde MMU motoru ve Altay güç paketi hariç, diğer kalanları da elimizde olacaktır. Yani deniz motorları, hafif zırhlı kara aracı motorları, ufak İHA motorları, seyir füzesi motorları ile TS-1400. Ve elbette bunların vites kutuları.

MMU'nun motoru 15 yıl sonra, Altay güç paketiyse 10 yıl sonra elimizde olabilir diye tahmin ediyorum.
« Son Düzenleme: 27 Mayıs 2020, 03:23:18 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #309 : 26 Mayıs 2020, 19:10:33 »
Hocam bu adamlar bize İha  , tank motoru verseydi yemin ederim o motor çalışmaları hiç başlamazdı... Sürekli darbe yiyor sonra tepki veriyoruz...

Ama bize bir gün öyle bir darbe vururlar ki tepki vermemiz için imkanımız bile kalmaz... O zaman aklımız başa gelir ama iş işten geçer...