TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler

Akıncı İHA Projesi

<< < (2/149) > >>

mavi1991:
Jet moturu daha yok mu bunda ?

Tuco:
yok

kosavalı1989:
2018 de mi kullanıma girmesi planlanıyordu.  Öyle birşey okumuşum gibi geldi.

enes8101:
Haklısınız Anka nın abisi.1000 kg faydalı yük kapasitesi ile Mildar,Cats,Satcom gibi cihazların yanında 4 Umtas 4 cirit rahatlıkla taşıyabilir.

AVCI:
İşte bu ilginç oldu,TAI hep kendisi yapacakmış gibi projeye hazırlanırken açık ihaleyi duyunca epey sancı çekmiştir.İyi olan kazansın...

SSM tarafından başlatılan IV. Paket Taarruzi İHA Geliştirme Programında yurt içi Yükgeliştirme proje modeli uygulanacakır. Projenin
sadece yerli üreticilerin davet edileceği açık ihaleye çıkılmak suretiyle yurt içi tedarik modeli altında hayata geçirilmesi planlanmıştır. AKINCI adı verilen IV. Paket Taarruzi İHA Geliştirme Programı altında geliştirilerek ELINT/SIGINT kabiliyetli Taarruzi İHA Sistemi’nin Füze Teknolojileri Kontrol Rejimi Kategori- 1 kapsamına girecek olması nedeniyle önemli alt sistemlerinin milli tasarım ve üretim olması hedeflenmiştir. Bu çerçevede uçaklarda yer alacak SatCom, dizel motor [TEI], servo motorlar [Femsan], Radarlı Otomatik İniş Kalkış Sistemi [Meteksan Savunma] ve Buzdan Koruma Sistemi gibi önemli alt sistemlerin yurt içinde geliştirilip üretilmesi ve uçakların Aselsan tarafından geliştirilmesi beklenen CATS FLIR, ELINT/SIGINT, COMINT, SAR ve Hedefleme Podu gibi faydalı yükleri taşıyabilmesi öngörülüyor. Edindiğimiz bilgiye göre TAI ve Baykar Makina Firmalarının yarıştığı AKINCI Projesi kapsamında SSM tarafından kısa bir süre önce TÇD yayımlanmıştır.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git