
Akıncı Taarruzi İHA burada daHA rahat görünüyor. Tasarım olarak farklı bir kanat yapısına sahip. Mevcut yerli İHA’lardan daha yüksek irtifaya çıkıp, daha uzun süre havada kalıp ayrıca daha fazla mühimmat taşıyabilecek. Bunlara hava-hava mühimmatları da dahil. pic.twitter.com/MopLDaiV5y
Yusuf Akbaba
@ssysfakb
Akıncı İHA’nın motor, satcom, AESA Radar, kamera ve diğer kritik alt sistemleri yerli olacak.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu arkadaş için güvenli bir kaynak diyorlar.
Aesa + Bozdoğan/Gökdoğan çok iyi olur sanırım bu araç 2x taşıyabilir. (900 kg dahili-450 kg harici yük taşıma kapasitesi vardı sanırım. ) Hatta ihadan hava hava füzesi atmak için radar'a da gerek yok biliyorsunuz harici bir radar vazifesiylede atılabiliyor. İnşallah bunun denemelerinede tabi uygun füze varsa şimdiden başlarız. Keza bir yarıştayız ve durmamamız lazım. Geçmişte turboprop uçaklardan jet uçaklarına geçerken çoğu firma geçiş yapamamıştı bunu aşmamız lazım.
Bayraktar'ın bile f-16'ların yükünü nasıl azalttığını düşündüğümüzde ve etkileri düşünüldüğünde bu ihanın bize çok şey katacağını düşünüyorum.
Şimdi gönül istiyor ki belki birazda bae ile işbirliği de yapıp 90 kn afterburner'lı itkiye sahip tek eurojet ej-200 motorlu Gps,Galileo, Glonass ve Bediou ile görev yapabilecek etkin sead ve Hava-hava görevleri yapabilecek stealth bir siha bize çok şey katacaktır.
Hemde böyle bir şeyi ne kadar erken yaparsak hem tf-x'e giden yolda omzumuzdan yük indirecek hemde tecrübe olacağı kanaatindeyim. Bahsettiğim özelliklerde şöyle bir şey çok güzel olur ;
