Gönderen Konu: Akıncı İHA Projesi  (Okunma sayısı 183796 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2771
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #420 : 28 Şubat 2021, 15:10:37 »
Yeter artık pervaneli uçak,iha . Ellerinde olsa Atmacaya da pervane takacaklar...

Hız çok önemli , jet motorlu iha'ya geçme vaktı çoktan geldi.

Aesa radarlı , jet iha gerekli. Kalkış hallolur ama iniş büyük mesele. Bunu halleden ülke yok dünyada

Jet motorlu jet-siha elbette gereklidir. Özellikle Akıncıya eşlik edecek, Akıncıdaki yapay zeka programı ile radarlar tarafından yönlendirilen ve Gökdoğan/Bozdoğan füzelerinin taşıyıcısı olacak bir jet-siha, kısa sürede yapabileceğimiz maliyet etkin bir çözüm olacaktır.

Ama Akıncı ile ekürilerini helikopter gemisine yani TCG Anadolu'ya koyamayız. Helikopter gemisine mantıken helikopter konulur, uçak değil. F-35C elde edilebilseydi bile bu fikrim değişmezdi.

Uçak koyacaksanız bir gemiye, bu işe adanmış bir uçak gemisi yapacaksınız. Uçak gemisi yapacaksanız, önce uçağını, sonra milli denizaltıyı ve milli hava savunma gemisini yapacaksınız. Nokta!

Ha unutmadan, bu uçak dikey kalkıp inecek bir şey olmayacak. Bildiğin navalize uçak olacak işte.

Dik kalkıp inme işi helikopterlere kalsın, zavallı uçakları rahat bırakın!  8)
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2021, 15:14:18 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7758
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #421 : 28 Şubat 2021, 15:33:32 »
Konu , TCG Anadolu'ya inecek İHA olduğu için bu yorumu yaptık , tavsiyede bulunduk...Yoksa dediğiniz gibi uçak gemisinden önce yapılması gereken çok platform var.En basiti onu koruyacak hava savunma gemisi ...

Yalnız TCG Anadolu bir helikopter gemisi değil , 232 metrelik gemiye bir de ski jump eklemişseniz siz onu uçak gemisi olarak kullanmak niyetindesiniz demektir. Ünvanı LHD diye de geçse millet artık onun üstünden uçak kaldırmanızı bekler...

Siz , ben bunun LHD olduğunu biliyoruz Merzifon hocam ama maalesef bu algıyı değiştiremezsiniz.Bu gemiden uçak kaldırmak için bir dolu para harcanacak ; siz , ben olmaz desek de o uçak bu TCG Anadolu'dan kalkacakkkkk ....

Benim gönlüm Navalize Hürjet... 2. sırada MİUS

Not: Dikey kalkış demek performansın yarıya düşmesi demektir...F-35 hariç...

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2771
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #422 : 28 Şubat 2021, 15:49:29 »
İlla da uçak kaldıracağız denilirse, en mantıklısı navalize Hürjet olur. Daha doğrusu Hürjet'i en baştan navalize tasarlamak gerekir.

Öyle bile olsa, böyle bir ısrar bir dolu saçma sapan masrafa yol açar. Ioannis Theodoratos dostumuz sinirden saçını başını yolar, o ayrı! ;D Ele avuca gelir tek getirisi de bu olur...

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7758
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #423 : 28 Şubat 2021, 16:01:02 »
Navalize Hürjet ; bir şeklide TCG Anadolu'ndan kaldırılır... Ama indirebilmek çok zor çünkü dediğiniz gibi bu gemi LHD ,uçak gemisi değil...İmkansıza yakın... Göniüm her ne kadar Hürjet'i istiyorsa da MİUS bence en mantıklı çözüm olur....

Cumhurbaşkanı'nın " Yerli uçak gemisi yapacağız , arıyoruz vb." açıklamalarına da bakılırsa sırf uçak kaldırmak için başka bir gemi daha arıyoruz...Bu açıklama aslında TCG Anadolu'dan F-35 olmazsa uçak kaldırmanın zor olduğunun itirafı ...

Sonuçta sizin de dediğiniz gibi en başında Hürjet Navalize olarak tasarlansa iyi olur...


Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 598
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #424 : 28 Şubat 2021, 17:13:49 »
Alp hocam kesin bir malumatım yok ama, sanki akıncının arka tekerler katlanıp gövde içine alınmıyor gibi. Gövde de iniş takımlarının gireceği bir kapak yapısı, boşluk yok, göremedim. Ayrıca, yine fotolarda yaptığım görsel incelemelerde arka dikmelerde de bi katlanma mekanizması da göremedim.

Bu adreste ki foto çok net, burda da bi katlanma emaresi yok. Yada ben göremedim.

https://mobile.twitter.com/ssysfakb/status/1363145577572270082

Tekerlekleri içeri alınmadıktan sonra görselliğini çok kaybediyor... Bakalım son ürün nasıl olacak...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3661
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #425 : 28 Şubat 2021, 18:34:49 »
Navalize Hürjet ; bir şeklide TCG Anadolu'ndan kaldırılır... Ama indirebilmek çok zor çünkü dediğiniz gibi bu gemi LHD ,uçak gemisi değil...İmkansıza yakın... Göniüm her ne kadar Hürjet'i istiyorsa da MİUS bence en mantıklı çözüm olur....

Cumhurbaşkanı'nın " Yerli uçak gemisi yapacağız , arıyoruz vb." açıklamalarına da bakılırsa sırf uçak kaldırmak için başka bir gemi daha arıyoruz...Bu açıklama aslında TCG Anadolu'dan F-35 olmazsa uçak kaldırmanın zor olduğunun itirafı ...

Sonuçta sizin de dediğiniz gibi en başında Hürjet Navalize olarak tasarlansa iyi olur...

Sn serkan1976,
Hürjet, kuvvetli bir motorla (22-23000lbf itkili) ve kalkış freni sistemi ile ski-lift ile çok rahat kalkar. Belki kanat alanını biraz arttırmak gerekebilir. Ama kalkar. (130-140 m lik bir pist yeterli).  İndirmesi daha kolay. Kanca sistemi ile iner. (85-95m de iner kanca ile bu ebattaki uçak). Tabii bunların önce karada sonra denizde kalifikasyon ve deneme evrelerinden geçmesi lazım. Bu teknolojiler bize yabancı teknolojiler. Yardım almadan becermemiz zaman alır.
Asıl zor olan o uçağı navalize etmek. Hem tuzlu suya dayanıklı hale getireceksiniz hemde daha zoru, kalkış ve bilhassa inişteki streslere dayanıklı yapısal iyileştirmeleri yapacaksınız. Uçağı yeni baştan inşa etmekten daha zor olur bu. Ama olmaz değil.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2771
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #426 : 28 Şubat 2021, 20:03:14 »
O yüzden, eğer kısa zamanda gemiden uçak kaldırma niyeti varsa, Hürjet veya MİUS başından beri navalize olacak şekilde tasarlanmalıdır. En kolayı bu olur.

Bence ne MMU, ne Hürjet ve ne de MİUS, navalize tasarlanmayacaklar. Uçak gemisi filosuna kavuştuğumuz zaman, navalize "MİUS 2" tasarlayacak ve üreteceğiz. Yani 20 yıl sonra.
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2021, 20:04:30 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #427 : 28 Şubat 2021, 21:12:25 »
Tcg Anadoludan aynı anda hem kalkış, hem de iniş özelliği istenmez ise, 232 metrelik pist yekpare olarak kullanılarak jet uçakları rahat rahat iner kalkar bence.

Tabi, kalkışda, space jump ile kalkış, inişde de telli bir durdurucu konması gerekir piste. Tabi radarlı yaklaşma, optik iniş yardımcısı v.s kolaylıklarda gerekir.

Tüm bunların haricinde en başta, iyi bir platform stabilizasyon sistemi olmalı geminin. Yani gemi dalgalardan en az etkilenecek şekilde sabit durmalı.

 
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2021, 21:15:06 Gönderen: Alpars »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7758
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #428 : 28 Şubat 2021, 21:28:48 »
Kalkışı tamam oldu , hallettik diyelim.

Ama iniş yapılabilmesi için hidrolik kablo sistemi lazım...Pistin altına , telleri tutup salacak  hidrolik sistem kurmak lazım... Bu sonradan TCG Anadolu'ya takılacak birşey değil...Pistin altının tamamen yeniden dizayn edilmesi lazım...

İniş zor , olmaz hocam...
Diğer uçak gemilerinde altında iniş hidroliklerinin olduğu 2. bir paralel bir pist var...



Ski jump'lı pistten kalkış , siyah piste (altında uçağın kancasını yakalayacak kabloların hidrolik sistemle döşendiği)  iniş
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2021, 21:32:04 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #429 : 28 Şubat 2021, 22:01:41 »
Serkan hocam, o zaman başka bir çözüm bulunacak. Çünkü bu gemi jet uçaksız olmaz.