Gönderen Konu: Akıncı İHA Projesi  (Okunma sayısı 30123 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1543
  • -240
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #140 : 26 Mayıs 2019, 13:26:48 »
Motor ve elektro optik tedariki çözüldü yani oyle mi? Kimden aliyoruz peki?

İdef'e katilmaya bile tenezzül etmeyen bayraktar yuksekten(!) ucuyor!
« Son Düzenleme: 26 Mayıs 2019, 13:27:36 Gönderen: UYVAR »
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 457
  • 5
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #141 : 25 Temmuz 2019, 16:10:27 »

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 457
  • 5
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #142 : 27 Temmuz 2019, 22:53:19 »
Alıntı
AKINCI’da prototip sayisi 2 oldu.

https://mobile.twitter.com/TurkishAF_

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1432
  • 100
  • DefenceTurk.com
Baykar Makina, AKINCI Taktik İnsansız Hava Aracı için Ukrayna’nın Motor Sich firmasına ait, 950-1050 shp arası güç üreten MS-500V-S ailesi ve 450-630 shp arası güç üreten AI-450C ailesi turboprop motorlarını test ediyor.



Bu bilgiyi savunma sanayi uzmanı Turan Oğuz twitter adresinden paylaşırken, Baykar’ın, yine turboprop, daha büyük motorları da test edeceği belirtildi. Oğuz ayrıca Baykar Makina Teknik Müdürü Selçuk Bayraktar'ın paylaştığı mesajında yer alan fotoğrafa da dikkat çekti.



MOTORSICH TARAFINDAN GELİŞTİRİLDİ

Ukraynalı motor imalatçısı Motorsich’in ürünü olan AI-450C turboprop motorunun kuru ağırlığı 130 kilogram. Kalkış sırasında oluşturduğu güç 495 hp’ye kadar çıkabiliyor. Seyir sırasında ise ekonomik olarak 285 hp güç üretiyor. Seyir sırasında saatlik 0,325 kg/hp yakıt tüketimine sahip.

Akıncı'nın önümüzdeki günlerde ilk uçuşunu yapması planlanıyor.

AKINCI, 40.000 fitte 24 saat havada kalış süresi, 4.5 ton ağırlığında, 900 kg faydalı yük, 450 kg dahili faydalı yük taşıyabilecek. AKINCI, kanat açıklığı 20 metre olan, Milli Elektronik Destek Podu, Milli AESA Radarı, Milli Görüş Hattı ve Uydu Haberleşme sistemi ile donatılacak.

AKINCI'nın MAM-L, MAM-C, Cirit, L-UMTAS, Bozok, MK-81, MK-82, MK-83, Kanatlı Güdüm Kiti (KGK)-MK-82, Gökdoğan, Bozdoğan, SOM-A gibi mühimmat, füze ve bombayla donatılabilecek

http://www.kokpit.aero/akinci-tiha-ukrayna-motor

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 457
  • 5
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #144 : 09 Ağustos 2019, 22:12:33 »
Alıntı
miguyan2000
@miguyan2000
Bayraktar Akıncı Sistemi

Haberleşme Menzili 150 km
Kalkış ve İniş Pist (Otomatik)
Max Kalkış Ağırlığı 5,500 kg
Operasyonel İrtifa 40,000 ft
Uçuş Süresi 24 saat
Faydalı Yük Taşıma Kapasitesi 1.350 Kg
Kanat Açıklığı 20 m
Boy 12.3 m
İtki Tipi 2x750 HP




@Baykar_Savunma

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 835
  • 10
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #145 : 10 Ağustos 2019, 14:27:19 »
hani tei nin yerli pd220 motorları kullanılacak idi

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 910
  • 159
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #146 : 10 Ağustos 2019, 14:41:42 »
hani tei nin yerli pd220 motorları kullanılacak idi

O bildiğim kadarıyla prototip testleri içindi böyle bir kuşu o güçte bir motorun verimli uçurması imkansız. Sonuçta bir HALE'den bahsediyoruz hocam.

Çevrimdışı DonnieBrasco

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 111
  • 18
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akıncı İHA Projesi
« Yanıtla #147 : 10 Ağustos 2019, 15:32:59 »
hani tei nin yerli pd220 motorları kullanılacak idi
PD220de sorun yok , sorun AKINCI İhanın taşıdıgı unsurlar itibariyle daha fazla güce ihtiyaç duyması. Akıncının değişik varyasyonları çıktıgında PD220de kullanılacaktır.  Duydugum kadarıyla Baykar "Black Sea" (şirketin ismini tam hatırlamadım) adında havacılık ve uzay şirketi kurmuş ne kadar gerçek bilemem bir yerde okumuştum.. Ukrayna ile ortak çalışma öngörülüyor olabilir.
« Son Düzenleme: 14 Ağustos 2019, 17:17:30 Gönderen: Ankhises »
KÖPEK GİBİ ÇALIŞIP KRAL GİBİ YAŞAMAYA ÇALIŞAN....AZ ASABİ... ÇOKTAN FAZLA ATATÜRKÇÜ...

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1432
  • 100
  • DefenceTurk.com
AKINCI’ya milli seyir füzesi
« Yanıtla #148 : 16 Ağustos 2019, 21:52:37 »
TÜBİTAK-SAGE ve Roketsan tarafından F-35 Lightning II ve F-16 uçakları için geliştirilen SOM-J Seyir Füzesinin, bu yıl içerisinde ilk uçuşunu yapmaya hazırlanan AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı’na entegre etmek üzere çalışmalar devam ediyor.



TÜBİTAK-SAGE tarafından konuyla ilgili olarak yapılan açıklamada, “TÜBİTAK SAGE ve Roketsan tarafından F-35 uçakları için geliştirilen SOM-J füzesini, Milli Muharip Uçak ve Akıncı İHA’ya entegre etmek üzere çalışmalar devam etmektedir” ifadelerine yer verildi.



Halihazırda Türk Hava Kuvvetleri envanterinde bulunan ve Türkiye’nin ilk milli seyir füzesi olan Satha Atılan Orta Menzilli Mühimmat (SOM) üzerinden geliştirilen SOM-J, yoğun bir şekilde korunan kara ve deniz hedeflerine karşı kullanılmak üzere tasarlanmıştır. 270+ kilometre menzile sahip olan SOM-J; 4 metre uzunluğa, 500 kilogram toplam ağırlığa ve 140 kilogram harp başlığı ağırlığına sahiptir. SOM-J’nin test faaliyetleri, F-16 platformu üzerinde devam etmektedir.

https://savunmasanayist.com/2019/08/16/akinciya-milli-seyir-fuzesi/

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1432
  • 100
  • DefenceTurk.com
AKINCI’ya Ukraynalı ortak
« Yanıtla #149 : 20 Ağustos 2019, 20:53:13 »
Baykar Makine ile Ukrayna devlet savunma sanayii firması Ukrspetseksport arasında, geçtiğimiz haftalarda Black Sea Shield isminde ortak bir şirket kurulmuştu. Ukrayna tarafından yapılan açıklamaya göre bu ortak girişimin ilk projesi, Baykar tarafından halihazırda geliştirme faaliyetleri devam etmekte olan AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı oldu.



Ukroboronprom Genel Müdürü Pavlo Bukin tarafından yapılan açıklamada, “Yeni nesil AKINCI İHA’ları, 21. yüzyıl silahlı çatışmalarının gerekliliklerini karşılamak üzere, hem Türk hem de Ukrayna Silahlı Kuvvetleri için tasarlandı. Başlıca avantajlarından biri, geleneksel uçaklarda kullanılan aynı silahlara yüksek hassasiyetli harekat yapabilme yeteneğidir. Ukraynalı motorları kullanması sayesinde, yüzlerce kilo ağırlığında güçlü bir sistemdir. Bu projenin, Ukrayna ve Türkiye’nin savunma komplekslerinin en güçlü sektörlerinin birleşmesi sayesinde hayata geçirildiği vurgulanmalıdır” ifadelerine yer verildi.

Baykar tarafından prototip üretimi faaliyetleri devam eden AKINCI’nın, 2019 yılı içerisinde ilk uçuşunu gerçeklemesi bekleniyor.

https://savunmasanayist.com/2019/08/20/akinciya-ukraynali-ortak/