Gönderen Konu: NASA Sesten Hızlı ve Düşük Gürültülü Yolcu Uçağı Geliştirecek  (Okunma sayısı 1643 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
NASA Sesten Hızlı ve Düşük Gürültülü Yolcu Uçağı Geliştirecek
NASA, sesten hızlı yolcu uçağı geliştirme çalışmalarına başladığını duyurdu. Uçağı eski süpersonik jetlerden ayıracak en büyük özelliği ise "daha az gürültülü" olması.

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA), sesten hızlı (süpersonik) yolcu uçağı geliştirme çalışmalarına başladığını duyurdu.

2017 MALİ BÜTÇESİNDE YER ALIYOR

Sesten hızlı yolcu uçaklarına dönüş, NASA'nın 'Yeni Havacılık Ufukları' inisiyatifi kapsamında 2017 mali bütçesinde de yer alan 'X' tipi uçaklarıyla mümkün olacak. ABD'nin  Virginia eyaletindeki  Ronald Reagan  Washington Ulusal Havaalanı'ndaki törende konuşan NASA yöneticisi Charles Bolden, "Daha çevreci, güvenli, sessiz ve hızlı seyahati sağlayacak verimli bir havacılık sistemi için çok çalışıyoruz" dedi.

70 YIL ÖNCE SES BARİYERİ AŞILDI

70 yıl kadar önce pilot Chuck Yeager'ın Bell X-1 uçağıyla ses bariyerini aştığını hatırlatan Bolden, bu mirası daha sessiz süpersonik yolcu uçaklarının geliştirilmesi için kullanacaklarını dile getirdi.

LOCKHEED MARTIN İLE İŞBİRLİĞİ

NASA, bu konuda Amerikan savunma sanayi devlerinden  Lockheed Martin ile işbirliğine gidiyor. Hazırlanan ilk dizaynın ismi ise, 'Düşük Gürültülü Uçuş Gösterimi Sessiz Süpersonik Ulaşım'ın kısaltmasından oluşan 'QueSST'.

'KABUL EDİLEBİLİR SES SEVİYELERİ'

Fizibilite çalışmalarının ardından ülke çapında "kabul edilebilir" ses seviyeleri araştırılacak.  Lockheed Martin, 20 milyon dolarlık bir bütçe ile 17 ay boyunca 'QueSST' modeli üzerinde çalışacak.

2020'DEN SONRA GÖKYÜZÜNDE

NASA'nın 10 yıl sürecek 'Yeni Havacılık Ufukları' inisiyatifinin, yakıt tüketimini, karbon emisyonunu ve gürültüyü azaltarak geleneksel uçak dizaynlarında köklü değişikliklere gitmek gibi amaçları bulunuyor. 'X' tipi ilk 'QueSST' uçaklarının 2020'den sonra gökyüzünde olması hedefleniyor.

FRANSIZ CONCORDE EFSANESİ

Dünyanın sesten hızlı uçan ilk yolcu uçağı olan Concorde jeti,  Fransa'da 25 Temmuz 2000'de havalandıktan 2 dakika sonra yanmaya başlayıp bir otelin üzerine düşmüş, 113 kişi hayatını kaybetmişti. Bu, ilk ticari uçuşunu 1976'da yapan Concorde uçaklarının tek ölümlü kazasıydı.

Son ticari uçuşunu da 2003'te yapan ve havacılık tarihine adını yazdıran Fransız Concorde'larının ömrü ancak çeyrek asır sürebildi.

http://www.sondakika.com/haber/haber-nasa-sesten-hizli-ve-dusuk-gurultulu-yolcu-ucagi-8210088/
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı kugos

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 160
  • 4
  • DefenceTurk.com
Bu tür araştırmalar genelde çizim tahtasının  ötesine zor geçiyor. Sebep maliyet. Uçağı daha sağlam yapacaksın, daha kuvvetli motorlar koyacaksın, daha çok yakıt harcayacaksın. Koltuk başına maliyet, sıradan yolcu uçaklarının 3-5 katına çıkacak. Havayolu müşterisi önce bilet fiyatına bakar. Normalin 3-5 katı fiyatı görünce tercih edilmez. Sadece Concorde gibi first class yolcu hizmeti vermek için üretilirse üretilir. Yoksa zor.