Gönderen Konu: İ SINIFI FIRKATEYN  (Okunma sayısı 176623 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #170 : 07 Ekim 2019, 10:44:02 »
Çafradın çok amaçlı x band radarını S bantta çalıştırırsak (yazılımla yapmak kolay)


Bunu baska bir yerde yazma kardesim, gulerler!

Gülemezler güleni döverimde hocam ben bunu nereden çıkarıyorum. Amerika zumwaltlarda an/spy 4 s band radarını maliyetten dolayı iptal edip an/spy-3 radarına yazılımla s band modu eklediler. An/spy-3 radarının menzili 320 km eğer dediğim durum olmasa amerika zumwalt gibi mega 4.2 milyar dolarlık gemilerine s bantta volume search için 320 km'lik bir radara razı geleceğini kabul ediyoruz. Saçmalık valla . O zaman bizim 750m- 1 milyarlık tf-2000'in çafrad radarının s bantı 450 km ile zumwalttan daha uzun menzilli olacak.

Kaldı ki ben bunu bir aselsan mühendisine danıştım. Kendisi s bandın daha düşük bir frekansta çalıştığından ve daha az güç gereksiniminden dolayı benzer modüllerde daha iyi performans verebileceğini söyledi. Ben onun yalancısıyım.

Yazilimla olmaz o isler. Bir radar ya bastan ona gore dizayn edilmis olur ya da oyle yazilimla X-band'i S-band yaparim diye birsey soz konusu degil. Bunun tum elektronik donanimi, filtrelemeleri, hatta islemcilerinden tut transistorlerine kadar her iki mod'da calisir sekil uygun olmasi gerekir, sonradan yapilacak birsey degil.

En ufak faz degisikliklerinde bile resonansa gecip islemcilerin nasil yandigini veya o yuksek frekanslarda print card'lardan leyimlerini eritip kaydigini bilmen gerekir. Yok oyle hokuz pokuz.

On 2 June 2010, Pentagon acquisition chief Ashton Carter announced that they will be removing the SPY-4 S-band Volume Search Radar from the DDG-1000's dual-band radar to reduce costs as part of the Nunn–McCurdy certification process. Due to the SPY-4 removal, the SPY-3 radar is to have software modifications so as to perform a volume search functionality. Shipboard operators will be able to optimize the SPY-3 for either horizon search or volume search.

Valla hocam sizin dediğinizden bahsetmemiş. Hatta diyagram bile koymuşlar;




Acaba şöyle bir durum söz konusu olabilir mi ?

X bant 8-12 ghz frekans aralığındayken s band 2-4 ghz frekans aralığı gibi daha düşük frekans aralığında çalışıyor. Dalga boyu olarakta x bant 3.75 – 2.5 cm çok daha kısa ve sık s band ise 15 – 7.5 cm daha geniş ve seyrek dalga boyunu kullanıyor.

Yani x bant radarlar daha doğruluğu yüksek ve güçlü radarlar. Bu yüzden Hali hazırda s bant bir radarı x bant'a çevirmekte sizin dediğiniz durumlardan dolayı zor isede an/spy-3 gibi x bant bir radarı s bant gibi kullanmanın transistörlere daha az yük bindireceğinden  daha mümkün olan bir radar olmasından kaynaklı olabilir mi ?

Kaldı ki ben bir radar koyalım aynı anda x band ve s band çalışsın demedim x bant çafrad'ı s banda uyarlayalım dedim. Atış kontrol için zaten x bant akr-d block 2 olacak. Ha istersek smart-s mk2 ile çafrad x bant'ı tandem bile kullanabiliriz.

Gerçi bu konuyu konuşmaya bile gerek yok. Aselsan zaten 450 km menzilli bir s band aesa radar yapmanın kıyısında 2021'de testler ve  2023'de hazır olacak. Ellerinde zaten x bant bir radar da var.  Onu geçtim smart-s mk2 gibi bir radara s bant transistör yapabilmişte bir firma. 2023'ten önce s band çalışan bir 300 km menzilli radar yüzeyi yapmak zor olmasa gerek.

Bu tarz bir radar ne olursa olsun gemiye çok başarılı bir sensör kabiliyeti verecek . 2060'lara kadar hizmet vermesini beklediğimiz bir gemi bu farkındaysak . 12 bin km menzilli ocean going bir gemi bu farkındaysanız. Bu sahada bu gemiyi aesa radarsız çıkarmak çok büyük hatadır. Adamlar artık korvetlere bile aesa radar takıyorlar. Şu haliyle avrupalı tandanslarına karşı özellikle Belharra'ya karşı pazar başarısı yakalaması zor . Nasıl Gowind aslında milgemle aynı özelliklere sahipken hatta biraz da pahalı iken vl atış sistemi 2x 20 mm ciws'i ve milgemle aynı radarı stealth karakteristiği etkilkemeyen daha başarılı bir kule konisi içine koyması vb. bir kaç durumla daha öne sivrilip daha başarılı bir market başarısı yakaladığı gibi İ sınıfını da böyle bir kadere terk etmemek lazım .

Milgem'deki vls durumu gib başımıza geldikten sonra aklımız yerine gelmesin.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 941
  • 4
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #171 : 07 Ekim 2019, 12:16:06 »
Kardesim orda nerede X-bant S-bant'a donusturuldugu yaziyor?

Kavramlari karistirarak olmuyor. Adamlar radarin volume search kabiliyetinde optimizeye gidiyor yazilim ile, bant atlamiyor.

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 746
  • 132
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #172 : 07 Ekim 2019, 19:42:42 »
DDG 1000 dediği Zumwalt gemisi ve bahsettiği durum alttaki linkte belli oluyor zaten. Aynı platform üstünde S ve X olarak iki ayrı bantta çalışan radarlar var gibi. Sanki radarlardan birini kapatalım demiş. Sertifikasyon maliyeti derken nasıl bir maliyet artışı anlamadım.
http://www.radartutorial.eu/19.kartei/07.naval/karte040.tr.html

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6555
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #173 : 15 Ekim 2019, 00:46:29 »
Alıntı
İ Sınıfı Fırkateyn projesi yürürlüğe girdi.

- Türk Deniz Kuvvetleri, Milli Korvetlerden sonra Milli Fırkateynlere kavuşuyor.



https://savunmasanayist.com/haberler/i-sinifi-firkateyn-projesi-yururluge-girdi/amp/?__twitter_impression=true
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2019, 01:48:40 Gönderen: カメせ »

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
İ Sınıfının Jeneratör Seti İşbir’den
« Yanıtla #174 : 25 Ekim 2019, 19:15:03 »
MİLGEM Programı çerçevesinde inşa edilen Ada Sınıfı korvetlere Dizel Jenaratör tedarik eden İşbir Elektrik San. A.Ş.  aynı programın beşinci gemisi İ Sınıfı Milli Fırkateyn’de kullanılacak dizel jeneratör setlerini sağlayacak. İşbir bu çalışma için ana yüklenici STM ile sözleşmeyi imzaladığını resmi Instagram hesabından “İ Sınıfı Milli Fırkateynin bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz” sözleriyle duyurdu.



http://www.c4defence.com/Gundem/i-sinifin-jenerator-seti-isbirden/8849/1

Çevrimdışı Oğuzhan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #175 : 23 Aralık 2019, 01:36:22 »
Hergün şu sayfaya bakıyorum şu fırkateynin inşaat halindeki resmi falan düştümü diye.
Umut fakirin ekmeği işte😃

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #176 : 23 Aralık 2019, 12:56:42 »
Hergün şu sayfaya bakıyorum şu fırkateynin inşaat halindeki resmi falan düştümü diye.
Umut fakirin ekmeği işte😃
Sn Oğuzhan, benim de gözlerim hep onunla ilgili haberde.
En son 2023 teslim olarak geçiyordu. İleriye attıkça attılar.
Ya para yok, ya da kuvvet şımarık. Çok şey istiyor gemiden.
Bundaki VLS lere TCG Anadolu ‘nun çok ihtiyacı var.

Ankhises

  • Ziyaretçi
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #177 : 23 Aralık 2019, 14:57:08 »
Hergün şu sayfaya bakıyorum şu fırkateynin inşaat halindeki resmi falan düştümü diye.
Umut fakirin ekmeği işte😃
Sn Oğuzhan, benim de gözlerim hep onunla ilgili haberde.
En son 2023 teslim olarak geçiyordu. İleriye attıkça attılar.
Ya para yok, ya da kuvvet şımarık. Çok şey istiyor gemiden.
Bundaki VLS lere TCG Anadolu ‘nun çok ihtiyacı var.
Aslında şöyle bir mevzu var. İ sınıfına konacak VLSler ithal... Bakalım hangi ülkenin sistemidir. Kendi milli ürünlerimizi yabancı vls sistemlerinde ne kadar kullanabiliriz belki bunun hesabı yapılıyorur. Bizde yerli dikey atış sistemi çalışmaları vardı. Belki bu bekleniyor olabilir. Hep belki diyorum çünki sizin kadar hepimizi sıktı İ sınıfının gecikmesi.. Maddi olarak sıkıntılardan bahsetmek istemiyorum çünki ülkece ayranı yok içmeye tahtarevalliyle gidiyoruz helaya politikası işleniyor bir zahmet İ sınıfınada para bulsunlar. ŞAHLANAN ekonomimiz heralde bir gemiyi yapacaktır. Kuvvetle ilgilide sıkıntılar olabilir -ki Ada sınıfındaki vls eksikliği belki kuvvetin canını sıkmış olabilir.  BATTLESTAR hocam bahsetmişti acaba diyorum İ sınıfında Çafrad line tarzı birşey mi isteniyor bundan mı bu kadar yavaş merak ediyorum. Şuan için gecikme nedenlerinden en büyükleri yerli dikey atış sistyemi ve bunun platformdaki sayısının artırılması birde İ sınıfında çafrad tarzı birşey istenmesidir diye düşünüyorum ve bencede bunlar kesinlikle olmalı.
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2019, 15:01:22 Gönderen: Tong Yabgu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #178 : 23 Aralık 2019, 19:10:14 »
Kervan yolda düzülür... Tam Türk işi... Hele bir yürü zaman için de hallolur anlayışı...

VLS bizi kesmez , belki de İ sınıfına elektromanyetik top  düşünülüyordur...

Cem Yılmaz'ın " Bizim tv renkli , al ulan bizim ki daha renkli " espirisi aklıma geldi... :)

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #179 : 23 Aralık 2019, 20:45:05 »
İ sınıfının biraz geciktiği doğrudur. Ben bunun sebebini İ sınıfında çalışması gereken yetişmiş iş gücünün Kınalıada projesinde çalışıyor olduğudur. Büyük ihtimal bu saatten sonra artık hızlanır.  Başka bir ihtimalde yeni bir radar tasarlandığından ve/veya ek vls ihtiyacından dolayı inşası yavaşlatılmış olabilir.
Savaş Var Denildiğinde Biz;