Gönderen Konu: İ SINIFI FIRKATEYN  (Okunma sayısı 178662 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 909
  • 18
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #550 : 11 Haziran 2021, 13:28:57 »
TF-2000 neredeyse yerli bir gemi olacak. Şimdiden güç sistemlerini de yerlileştirmek lazım. Bu bize bir ders olmalı.
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7766
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #551 : 11 Haziran 2021, 13:31:15 »
Hocam bu gemiler ABD General Electric LM2500 gaz türbin kullanmıyor mu?

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5034
  • 232
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #552 : 11 Haziran 2021, 14:13:43 »
Hocam bu gemiler ABD General Electric LM2500 gaz türbin kullanmıyor mu?

2x MTU 20V 4000 M93 x1 LM 2500 GT ikiside var.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7766
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #553 : 11 Haziran 2021, 14:29:20 »
Hocam bu gemiler ABD General Electric LM2500 gaz türbin kullanmıyor mu?

2x MTU 20V 4000 M93 x1 LM 2500 GT ikiside var.

Biden-Erdoğan görüşmesi sert geçerse LM2500 de ambargo kapsamına alınır...
Yukarıdaki sistemlere ambargo yediysek İ sınıfının yapımı ne kadar daha aksar acaba?

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1480
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #554 : 11 Haziran 2021, 14:55:44 »
Hocam bu gemiler ABD General Electric LM2500 gaz türbin kullanmıyor mu?

2x MTU 20V 4000 M93 x1 LM 2500 GT ikiside var.

Biden-Erdoğan görüşmesi sert geçerse LM2500 de ambargo kapsamına alınır...
Yukarıdaki sistemlere ambargo yediysek İ sınıfının yapımı ne kadar daha aksar acaba?

Silah sistemlerine ambargo 5 sene (gemide olacak butun sistemler icin), motorlara ambargo gelirse 10 sene derim..

Altayi baz alarak konustum..

Tabii Ukrayna gibi 3. ulkelerden motor alinabilirse is degisebilir...gemi motorlari yapmak ne kadar zor bilemiyorum ama herhalde tank motorundan daha kapsamli bir alettir..
« Son Düzenleme: 11 Haziran 2021, 14:56:56 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7766
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #555 : 11 Haziran 2021, 17:03:52 »
Gemi güç türbini üreten ülke , turbofan uçak motoru üreten ülke sayısından fazla.
Gemiye türbin bulunur , bulunur ama geçen forumda bir arkadaşımızın dediği gibi farklı bir türbin çözümü bulunsa bile katledilen mesafe azalır , gürültü düzeyi artar, sarsıntılardan kaynaklanan sistemlere zarar verilmesi gibi olasılıklar artar.

Nerdeyse  bir uçakta turbofan motor değişikliği kadar performans farkı yaratır...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #556 : 11 Haziran 2021, 20:47:32 »
Bir ara güzel bir yazı okumuştum. Aşağıya özetini çıkarayım:
Bundan epeyi bir zaman önce ABD’den JDAM istedik. Çok kısıtlı olarak bir miktar verdiler tanesi 90-95bin dolardan. 240 uçağın dişine yetmiyordu. Bunun üzerine, HGK sistemini, JDAM karşılığı olarak geliştirdik. Geçmiş zaman 26-27bin dolardan tanesini üretecektik. Ilk denemede başarılı olunca ABD, JDAM’lardan istediğimiz kadarını, tanesi 25bin dolardan sipariş verebileceğimizi söyledi. Boşuna üretmeyin dedi. Bizimkiler genede 3-5bin dolar fazlada oksa HGK üretimine devam etti.
LM2500’e ambargo uygulasa, daha iyisi ama biraz daha pahalısı RR’da mevcut. Ukrayna’yı hiç saymıyorum (teknolojisi RR ve GE kadar iyi olmayabilir ama bazı Hint gemilerinde kullanılıyorlar.)
Dizel motorlarda da; üreticisi çok. En iyisi MTU ama benzer alternatifler bulunur. Çok zor durumda kendimiz dahi üretebiliriz. Zaman alır ama mümkün. Gemi dizel motorları, tank motoru gibi değil. Dar bir hacim içerisine sıkıştırılacak bir motor değil bunlar. İngiliz type45 destroyerleri Wartsala (Finlandiya) dizel motoru, Hindistan destroyerleri Ukrayna Zorya dizel motoru, İtalyanlar Fransız Pielstick dizel motoru kullanıyorlar. Alternatif çok olunca iş kaybı yaşanacağı için rakibe iş kaptırmamak için, ambargonun da tam faydası olmayacağından, dizel deniz motorlarında çok büyük problem yaşamayız. (Bir ara kendi dizel gemi motorlarımızı yapabilecek fabrikamız dahi vardı. Ama birileri kapatmıştı)
« Son Düzenleme: 11 Haziran 2021, 20:53:48 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6614
  • 185
  • DefenceTurk.com
F-515 İstanbul ve Ada Sınıfı Korvet.
« Yanıtla #557 : 13 Haziran 2021, 11:32:03 »
Alıntı
F-515 İstanbul ve Ada Sınıfı Korvet

https://mobile.twitter.com/BarbarosToprak2/status/1403957009230274561

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #558 : 23 Haziran 2021, 12:17:27 »
Yukarıdaki yazıma güzel bir ilave olacak;

https://www.savunmasanayist.com/mke-76-62mm-deniz-topu-projesinde-atis-testine-hazirlaniyor/

MKE, 76/62mm gemi baş topu atış denemelerine hazırlanıyor.
AB’nin uyguladığı ambargolar neticesinde İ sınıfının baş topu tedarikinde yaşanan sıkıntılar sonunda Oto Melara compact topunun bir benzerini üretmeyi başarmış durumdayız.
Bu topu Oto Melara ‘dan 8.2 milyon Avroya alırken kendi üretimimiz olanını 4.7 milyon dollara maletmekteyiz. Bunun üzerine Leonardo Oto Melara topunu bize 5.1 milyon avroya teklif ediyor. Bunun içerisinde eğitim paketi ve mühimmat dahil.
« Son Düzenleme: 23 Haziran 2021, 13:49:32 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı ugurkarakaya25

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 326
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: İ SINIFI FIRKATEYN
« Yanıtla #559 : 23 Haziran 2021, 13:05:13 »
süper bir haber. emeği geçenlere teşekkürler.