Gönderen Konu: F/A-18 HORNET  (Okunma sayısı 67158 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: F/A-18 HORNET
« Yanıtla #130 : 16 Mayıs 2020, 22:35:39 »
Yahu ortada RR motoru yok ki RR'nin hangi motorunu MMU prototipleri için seçecektik ki...?

RR'nin yeni motor yapmasını mı bekleyecektik?
Ej-230'un bile MMU için yeterli olmayacağını biliyoruz.... EJ-200 ; 20000 ibf, EJ-230 ;23000 ibf güç üretiyor...

Sizim beğenmediğiniz F-110-129 ; 29000 ibf ;
F-110-132 ise 32000 ibf gücünde...
MMU için en az 27000ibf istiyoruz...
 RR'nin mevcut motorlarının gücü yetersiz. En az 5 sene daha RR'nin yeni motor yapmasını bekleriz derseniz o başka .

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: F/A-18 HORNET
« Yanıtla #131 : 17 Mayıs 2020, 00:07:07 »
Türkiye ya F-16 alır ya da hiçbir uçak almaz...

Neden?

Hocam paramız  yoktu , artık hiç yok da ondan...

Başka tip bir uçak için ( F-18 ) altyapı,pilot eğitimi,simulasyon,yedek parça stoğu,teknisyen eğitimlerini karşılayacak para yok. Olsa zaten MMU,Hürjet hızlanır...

Alt yapı , pilot  eğitimi (simulasyon vb) , tecrübe , yedek parça vb. olarak tamamen hakimiz hatta kendi mühimmatımızı bile koyabiliyoruz... Bu özelliklere sahip 21. yüzyıla uygun tek uçağımız F-16. 

Yapılacak EN AKILLICA şey F-4'lerin yükünü bir süre daha çekecek sayıda F-16 almak

Projelerin gecikme nedenleri sadece para değil. Sahip olamadığımız teknolojiler de önemli etken. Hava kuvvetlerini tek tip uçağa mahkum etmek anlamsız. Ki bu hiç bir zaman da olmadı. Çift motorlu F-4'lerin yerine yine çift motorlu F/A-18 uçakları görev yapabilir. Biz teknolojiyi geliştirirken, bölgemizdeki askeri dengeleri lehimize çeivirecek bir girişim olur. Tabi olursa!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: F/A-18 HORNET
« Yanıtla #132 : 17 Mayıs 2020, 00:19:25 »
Bu iş olacaksa, F35 de olur. Bu saatten sonra böyle bir alım olacağını sanmıyorum. Olursa çok ama çok şaşırırım.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1652
  • 36
Ynt: F/A-18 HORNET
« Yanıtla #133 : 17 Mayıs 2020, 00:25:37 »
Su 35 ne kadar hayal ise f16 haricindeki diger f seriside hayal, belki f35 gelir, bence en az 30 f16 daha tedarik edilmeli block30 ve f4 2020 ler cok eskidi yeni ucak alamazsak modernizasyon ya da siha lara yonelim olur ama ne kadar saglikli olur Allah bilir

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2179
  • 191
Ynt: F/A-18 HORNET
« Yanıtla #134 : 17 Mayıs 2020, 01:22:51 »
Su 35 ne kadar hayal ise f16 haricindeki diger f seriside hayal, belki f35 gelir, bence en az 30 f16 daha tedarik edilmeli block30 ve f4 2020 ler cok eskidi yeni ucak alamazsak modernizasyon ya da siha lara yonelim olur ama ne kadar saglikli olur Allah bilir

Bize yüksek tasima kapasiteli cift motorlu ucak lazim köhnelesmis F-4 yerine.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: F/A-18 HORNET
« Yanıtla #135 : 17 Mayıs 2020, 12:07:04 »
Bakıyorum bayağı bir F/A-18 Hornet konuşuluyor forumda.
Emekliye ayrılanlar C modeli. EF super hornetler hala kullanılıyor.
Bu uçaklar 35 yıllık uçaklar.
Bunlar uçak gemisi için yapılmış uçaklar.
Uçak gemisine ine kalka çok eskimiş ve yıpranmış uçaklar.
Almaya değermi?
Sonra satan varmı?
2001 de servise girmeye başlayıp 2018 de modernize olan EF modelini niye satsınlar?

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Ynt: F/A-18 HORNET
« Yanıtla #136 : 17 Mayıs 2020, 13:52:06 »
Bakıyorum bayağı bir F/A-18 Hornet konuşuluyor forumda.
Emekliye ayrılanlar C modeli. EF super hornetler hala kullanılıyor.
Bu uçaklar 35 yıllık uçaklar.
Bunlar uçak gemisi için yapılmış uçaklar.
Uçak gemisine ine kalka çok eskimiş ve yıpranmış uçaklar.
Almaya değermi?
Sonra satan varmı?
2001 de servise girmeye başlayıp 2018 de modernize olan EF modelini niye satsınlar?


Ama paylaşılan haberde E ve F modellerinin satılacağı söyleniyor! ???
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: F/A-18 HORNET
« Yanıtla #137 : 17 Mayıs 2020, 14:54:22 »
Bakıyorum bayağı bir F/A-18 Hornet konuşuluyor forumda.
Emekliye ayrılanlar C modeli. EF super hornetler hala kullanılıyor.
Bu uçaklar 35 yıllık uçaklar.
Bunlar uçak gemisi için yapılmış uçaklar.
Uçak gemisine ine kalka çok eskimiş ve yıpranmış uçaklar.
Almaya değermi?
Sonra satan varmı?
2001 de servise girmeye başlayıp 2018 de modernize olan EF modelini niye satsınlar?


Ama paylaşılan haberde E ve F modellerinin satılacağı söyleniyor! ???
O paylaşılan siteyi bir daha irdelemek lazım.
Hiç bir yerde yok adamların F/A-18EF sattıkları yada devre dışı bıraktıkları.
Tek bulabildiğim bilgi ki hemen her ABD sitesinde var; A,B,C ve D serisini yeni EF Block 3 ile yeniliyorlar. 78 adet yeni üretim için 4 milyar dolarlık bir sipariş var. 2018 ile 2021 arasında bu yenileme sürüyor.

https://news.usni.org/2019/03/21/42021

Zaman içerisinde envanteri (Block 1 leri devre dışı bırakarak ; sonra Block 2 leride modernizasyon ve yenileme ile) block3’e çevirecekler.
Aşağıdaki bilgiye görede, devre dışı bıraktıkları Block 1 leri yedek parça olarak kullanacakları Belirtilmiş.
İlk aşamada 136 adet A-D modellerini mezarlığa yolluyorlar. Bunları eldeki hazır uçaklara yedek parça bankası olarak kullanacaklar. Satış Yok! Eldeki Block 2 EF’leri Block 3 modernizasyonundan geçirecekler.
Toplam devre dışı kalacak uçak sayısı 270 adet. Bunlar da A-D serisi. Ama satılmıyor. Yedek parça oluyor.

https://www.thedrive.com/the-war-zone/19040/navy-to-slash-legacy-f-a-18-hornet-fleet-to-prop-up-beleaguered-usmc-squadrons

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: F/A-18 HORNET
« Yanıtla #138 : 17 Mayıs 2020, 21:15:45 »
Biz ilk F-16 ihalemizde F-18 ile F-16 arasında kalmış , F-16'yı seçmiştik... 

Rüşvet , ucuzluk , komuta kademesinin tercihleri vb. ihaleyi  F-16'nın kazanma sebepleri spekülasyon olarak hep konuşuldu  , o konuya hiç girmiyorum.

Benim merak ettiğim o günkü ihaleyi F-18 kazansa ve şu andaki F-16 sayımız kadar F-18'e sahip olsaydık neler değişirdi? Operasyon kabiliyetimiz daha iyi veya kötü mü olurdu?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: F/A-18 HORNET
« Yanıtla #139 : 18 Mayıs 2020, 01:12:51 »
Biz ilk F-16 ihalemizde F-18 ile F-16 arasında kalmış , F-16'yı seçmiştik... 

Rüşvet , ucuzluk , komuta kademesinin tercihleri vb. ihaleyi  F-16'nın kazanma sebepleri spekülasyon olarak hep konuşuldu  , o konuya hiç girmiyorum.

Benim merak ettiğim o günkü ihaleyi F-18 kazansa ve şu andaki F-16 sayımız kadar F-18'e sahip olsaydık neler değişirdi? Operasyon kabiliyetimiz daha iyi veya kötü mü olurdu?
SnSerkan1976,
İlk yapılan f18 Hornetler f16’lardan daha güçlü (çift motorlu) , daha uzun menzilli ve daha fazla faydalı yük taşıyabilen uçaklardı. Aynı zamanda RCS değerleri de oldukça düşük idi. F14 tomcat uçaklarının yerini almak üzere üretilmişlerdi. Ana kullanım yeri uçak gemileri idi. Ama f16 ‘ların yaptığı herşeyi ve fazlasını yapabilecek kabiliyette idi. 2 adet F404 Motoru ile güçlü bir uçaktı.
F16’larda blok 30 , blok 40 ve 50 olduğu gibi f18 de de super Hornet  EF modeli geliştirildi. Bu uçaklar da Daha güçlü 2 adet F414 motoru kullanılıyor. Uçak gövdesi %25 daha büyük ve daha fazla yük taşıyor. 2001’den itibaren servise girmiş vaziyette. 2005 den sonra servise giren block2 super hornetlerin En önemli özelliklerinden birisinde Aesa radarı ve kask üzerimdeki elektronik sistemler. Önceki üretilen super hornetlere de 2008’den sonra Aesa radarı takıldı.
F/A-18 super Hornet Block 3 uçağı ise çok ileri teknoloji uçak. Yani şu anki F16V70 gibi.
Block 3,  Block 2 gibi Ama RCS değeri %50 daha düşük. F18’ler zaten RCS değeri düşük uçaklar. Block 3’de ayrıca yeni kokpit, yeni bir IRST Var.
Almanlar boşuna bu uçağı almak istemiyorlar.
2 adet GEF414 Motor ile çok daha güçlü uçaklar. Bunlara sahip olsak çok daha uzaklara daha iyi harekat kabiliyetimiz olurdu. Aynı zamandaki f16’dan teknolojik olarak daha ileride bir uçak.
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2020, 01:15:44 Gönderen: Yasar »