Biz ilk F-16 ihalemizde F-18 ile F-16 arasında kalmış , F-16'yı seçmiştik...
Rüşvet , ucuzluk , komuta kademesinin tercihleri vb. ihaleyi F-16'nın kazanma sebepleri spekülasyon olarak hep konuşuldu , o konuya hiç girmiyorum.
Benim merak ettiğim o günkü ihaleyi F-18 kazansa ve şu andaki F-16 sayımız kadar F-18'e sahip olsaydık neler değişirdi? Operasyon kabiliyetimiz daha iyi veya kötü mü olurdu?
SnSerkan1976,
İlk yapılan f18 Hornetler f16’lardan daha güçlü (çift motorlu) , daha uzun menzilli ve daha fazla faydalı yük taşıyabilen uçaklardı. Aynı zamanda RCS değerleri de oldukça düşük idi. F14 tomcat uçaklarının yerini almak üzere üretilmişlerdi. Ana kullanım yeri uçak gemileri idi. Ama f16 ‘ların yaptığı herşeyi ve fazlasını yapabilecek kabiliyette idi. 2 adet F404 Motoru ile güçlü bir uçaktı.
F16’larda blok 30 , blok 40 ve 50 olduğu gibi f18 de de super Hornet EF modeli geliştirildi. Bu uçaklar da Daha güçlü 2 adet F414 motoru kullanılıyor. Uçak gövdesi %25 daha büyük ve daha fazla yük taşıyor. 2001’den itibaren servise girmiş vaziyette. 2005 den sonra servise giren block2 super hornetlerin En önemli özelliklerinden birisinde Aesa radarı ve kask üzerimdeki elektronik sistemler. Önceki üretilen super hornetlere de 2008’den sonra Aesa radarı takıldı.
F/A-18 super Hornet Block 3 uçağı ise çok ileri teknoloji uçak. Yani şu anki F16V70 gibi.
Block 3, Block 2 gibi Ama RCS değeri %50 daha düşük. F18’ler zaten RCS değeri düşük uçaklar. Block 3’de ayrıca yeni kokpit, yeni bir IRST Var.
Almanlar boşuna bu uçağı almak istemiyorlar.
2 adet GEF414 Motor ile çok daha güçlü uçaklar. Bunlara sahip olsak çok daha uzaklara daha iyi harekat kabiliyetimiz olurdu. Aynı zamandaki f16’dan teknolojik olarak daha ileride bir uçak.