ULUSLARARASI SAVUNMA SANAYİ VE STRATEJİK DEĞERLENDİRMELER > Yabancı Hava Sistemleri ile İlgili Haberler
B-52 Stratofortress
kosavalı1989:
B-52 Stratofortress
Dijital B-52H stratejik bombardıman uçakları yolda
ABD Hava Kuvvetleri (USAF)’ne ait “uçan kale” lakaplı emektar B-52 stratejik bombardıman uçaklarının telekomünikasyon sistemleri modernize ediliyor.
Geçtiğimiz 21 Mayıs 2009 tarihinde, ilk B-52H uçağı, CONECT tipi dijital komünikasyon sistemi ile donatıldı.
Bu sayede B-52 stratejik bombardıman uçakları gerek yer, gerekse hava unsurlarıyla eş zamanlı data-link aracılığı ile çok daha mükemmel bir koordinasyon sağlayabilecek.
Boeing kaynaklı habere göre, CONECT sistemi ile donatılmış B-52H uçağının ilk uçuşu 3.5 saat sürdü. Söz konusu bu ilk uçak, önümüzdeki Haziran ayında diğer testlere de tabi tutulacak.
Toplam 76 adet B-52H uçağının CONECT dijital telekomünikasyon sistemi ile donatılarak modifiye edilmesi planlandı.
İlk uçuşu 57 sene önce gerçekleşen B-52 stratejik bombardıman uçağının ilk örneği, bundan yarım asrı aşkın bir süre önce, nitekim 1955 yılında USAF hizmetine girdi.
B-52G modeline kadar tüm verziyonların kuyrukta savunma amaçlı bulunan 20 mm’lik M-61 Vulcan topu demonte edilen B-52H uçağı, bir sortide 31.5 ton mühimmatı 7.210 km’ye kadar taşıyarak, tekrar üssüne geri dönebilmektedir (operasyonel yarı çap).
Bugüne dek 744 adet üretilen B-52’lerin, gelecekte de kullanılacak olan ve 1961-1962 yıllarında üretilen 76 adet H modelinin, planlara göre aktif görev çerçevesinde 2040’lı yılları görmesi bekleniyor.
http://www.savunmasanayi.net/dijital-b-52-stratejik-bombardiman-ucaklari-geliyor/dijital-b-52-stratejik-bombardiman-ucaklari-geliyor/
Falcon:
ABD‘nin Stratejik Hava Kuvvetleri’nin belkemiğini oluşturan B-52H tipi stratejik bombardıman uçakları Boeing tarafından önümüzdeki 8 yıl boyunca elden geçirilerek modernize ediliyor.
8.9 milyar dolarlık projeye göre, halen kullanımda olan mevcut 77 adet B-52H uçağının büyük bir kısmı modernizasyon programına tabi tutularak uçakların minimum bir çeyrek asır daha, hatta son uçakların 2040 yılına kadar kullanılması planlanıyor.
8 adet jet motorlu B-52 uçağı ilk defa 1952 yılında, bundan 58 yıl önce uçtu ve 55 yıl önce hizmete girdi. Soğuk Savaş’ın hat safhada olduğu bir dönemde, 10 yılda (1952-62) 744 adet üretilen B-52‘nin son modeli B-52H fakat bu modelden bile 6 Mart 1961 - 26 Ekim 1962 tarihlerinde, toplamda 102 adet üretildi. Böylelikle modernize edilecek olan emektar B-52H ortalama 48 yıldır görevde ve 2040′lı yıllara kadar kullanılırsa neredeyse 80 yıl uçmuş olacak.
ABD Hava Kuvvetleri bünyesinde halen 77 adet B-52H Stratofortress, 66 adet B-1B Lancer ve 20 adet B-2 Spirit olmak üzere toplamda 163 kadar stratejik bombardıman uçağı bulunuyor.
http://www.savunmasanayi.net/b-52lerle-2040-kadar-devam/b-52lerle-2040-kadar-devam/
SKYWOLF:
B-52 Modernizasyonu Başlıyor
ABD Hava Kuvvetleri B-52 bombardıman uçaklarının haberleşme sisteminin modernizasyonuna bu ay başlanıyor. 76 milyon dolar maliyete sahip olan modernizasyonu Boeing gerçekleştirecek. Modernizasyon ile bombardıman uçaklarının mürettebatı, uçuş sırasında silahların hedeflerini değiştirebilecekler. Ayrıca diğer uçaklar ve kara birimleri ile iltişimi artıracaktır. Modernizasyon kapsamında mürettebata ait her iş istasyonuna gürültü azaltıcı dijital interkom yerleştirilecek ve son teknoloji bilgisayar ağ sistemi kurulacak.
DefenceTurk.com
мคяครℓเ:
Bu uçak uçabilir mi?
Tarihler 10 Ocak 1964’ü gösteriyordu. Test uçuşuna katılan Boeing’in ekibi B-52H tipi sekiz motorlu bombardıman uçağı ile uçuyordu. Uçak 5 bin feet yükseklikteyken ağır bir türbülansı girdi ve kuyruğu koptu!
Bu uçak uçabilir mi?
Test pilotu Chuck Fisher, o gün önemli bir tecrübe uçuşu yapacaktı. Devasa bombardıman uçağını dağların üzerinde yerden sadece 500 feet yüksekte uçuracaktı. Radar ekolarına B-52H’ın yansıma oranları ölçülecekti. Uçak Boeing’in Wichita’daki tesislerinden havalandı.
Önce Fisher uçağı 14 bin 300 feet yüksekliğe tırmandırdı. Hava sakin ve uçuş için mükemmel bir gündü. Colorado üzerine gelen uçak alçaldı. Dağların üzerinde yerden sadece 500 feet yükseklikte bir uçuş başlamıştı.
Uçuş devam ederken ansınızın beklenmedik bir türbülans uçağı adeta savurdu. Fisher uçağa kısa sürede hakim oldu ve hemen tırmanarak bölgeden uzaklaştı. Ancak uçağın kumandalarında ağırlık vardı. B-52H pilotun verdiği kumandalara zor itaat ediyordu.
Durum hemen Wichita’daki Boeing test merkezine bildirildi. 16 bin feet yükseklikte uçan B-52H’ın kontrolü için o bölge yakınlarında uçan F-100 uçağı yönlendirildi. Radardan aldığı vektör ile B-52H’ı yakalayan F-100’ün pilotu Dale Felix gördüğü manzara karşısında adeta küçük dilini yuttu. Uzağın kuyruğu kopmuştu!
Uçağın durumu yerdeki test merkezine bildirildi. B-52H için planlama yapıldı. Ancak iniş için uçağın yakıtını azaltması gerekiyordu. B-52H havada 6 saat uçtu. Sistemler tek tek kontrol edildi. Arkasından uçuşun en kritik aşamasına gelindi. Yani sıra inişteydi…
Fisher, Blytheville Hava Üssü’ne B-52H’ı başarıyla indirdi. Yapılan incelemede yandan esen çok şiddetli bir rüzgarın uçağın kuyruğunu koparttığı ortaya çıktı.
Boeing’te uzun yıllar test pilotu olarak uçan Firsher B-52H için “Uçuş kariyerimde uçtuğum en iyi uçaktı” diyor…
Kaynak: www.kokpit.aero
http://kokpit.aero/kuyrugu-kopan-b-52h-nasil-uctu
SKYWOLF:
B-52 Modernizasyonu Devam Ediyor
Boeing durumsal farkındalık ve görev etkinliklerini artırmak için 10 B-52 uçağını daha Dijital İletişim CONECT ile modernize edecek. ABD Hava Kuvvetleri ve Boeing 28 Ocak tarihinde uçakların modernizasyonu için geren 10 CONECT kiti sağlamak için anlaşmayı imzaladılar. Bu sistem LCD ekranlardaki hareketli haritalarla gerçek zamanlı gözlem yeteneği sağlar.
Navigasyon
[0] Mesajlar
[#] Sonraki Sayfa
Tam sürüme git