Gönderen Konu: General Electric LEAP motorunu üç boyutlu yazıcıda yapıyor!  (Okunma sayısı 2389 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
General Electric LEAP motorunu üç boyutlu yazıcıda yapıyor!

Dünyanın en büyük motor imalatçılarından biri olan General Electric, 737MAX ve A320NEO ailesinde kullanılan LEAP motorları için yeni bir teknolojiyi hayata geçirdi. Parçalar yazıcıda yapılacak!

 General Electric LEAP motorunu üç boyutlu yazıcıda yapıyor!
6 Ekim’de, jet motorlarını test etmek için modifiye edilmiş bir Boeing 747, Mojave Çölü’nün kenarındaki beton pist boyunca havalanmak için ilerledi ve sol kanadına bağlı yepyeni bir motor ile havalandı. Motorun bu ilk uçuşu çok kısa sürmesine rağmen, havacılık tarihine geçti.

LEAP ismi verilen uçak motoru ilk kez metal tozu katmanları kullanılarak 3 boyutlu yazıcı ile üretilmiş, 19 yakıt nozülüile uçtu. GE Havacılık’ta katmanlı üretim araştırmalarını yürüten ekipte, 3 boyutlu yazıcı kullanımında öncü isimlerden biri olan Greg Morris, “Biz nözülleri uçak motorunun içindeki yakıtı verimli şekilde beslemek için tasarladık ancak bu nozüller aynı zamanda bir sanat eseri. 3 boyutlu yazıcılar gibi üretim methodları ile artık tasarımcılar daha özgür ve hayal güçleri de genişliyor”, diyor. (GE Havacılık, Greg Morris’in şirketi Morris Technologies’i 2012 yılında kendi bünyesine aldı.)


LEAP için bir 3 boyutlu baskılı yakıt nozülü. (CFM Uluslararası)

GE, Pennsylvania’da katmanlı üretim teknolojileri çalışmalarına odaklanacak yeni bir araştırma ve eğitim merkezi kurmak için 32 milyon dolarlık bir bütçe ayırdığını açıkladı. Konuyla ilgili Morris, katmanlı üretim teknikleri henüz çok yeni bir teknoloji olmasına rağmen GE’nin bütün üretim alanlarında bu teknolojiyi kullanmak istediklerini belirtiyor.

Katmanlı üretim, ürünün son halini elde etmek için üründen malzeme çıkaran geleneksel “eksiltme” yöntemlerinin tam tersidir. Adından da anlaşılacağı gibi katmanlı üretim teknikleri, malzemenin üzerine ince tabakalardan oluşan parçalar ekleyerek üretimi gerçekleştirir. Bunu ayrı ve birbirinden bağımsız dilimlerden bir ekmek üretmek gibi düşünebiliriz.



Bu teknik, tasarımcıların daha hafif ve daha dayanıklı ürünler elde etmesini sağlıyor. Aynı zamanda, büyük ölçüde atık üretimini de azaltıyor.
Örneğin 3 boyutlu baskı ile üretilmiş LEAP yakıt nozülü bir önceki modele göre beş kat daha dayanıklı ve % 25 daha hafif.

GE, Batı Pennsylvania’da açacağı 125,000 metrekarelik tesiste, tasarımcıları, mühendisleri, Carnegie Mellon University, Penn State ve Pittsburgh Üniversitelerinde öğrenim gören öğrencileri, katmanlı üretim teknolojileri üzerine eğitmeyi amaçlıyor.


Geçen yıl, GE ve GrabCAD, jet motor braketini yeniden tasarlamak için açık bir 3 boyutlu baskı mücadelesine girdiler. Orijinal braket 2,033 gram (4.48 pound) ağırlığındaydı ancak kazanan taraf bu ağırlığı yaklaşık %82 oranında azalttı ve braketi 327 gram (0.72 gram) olarak yeniden tasarladı.

Merkezde, hem plastik hem de metal ile işleyebilecek 3 boyutlu yazıcılar ve diğer katkı makineleri bulunacak. Eğitilecek kişiler kendileri sermaye harcamasında bulunmadan, sipariş fazlasını kullanma, prototip yapma ve yeni parçaları üretmek için GE iş kollarının makinelere erişebilme fırsatı bulacak. “Fikrin esası, herkesi bir araya getirmek, maliyetleri paylaşmak ve ortak ihtiyaçlarımızı araştırmaktır.” diye konuşan Morris, “Bu ayrıca, belirli fikri mülkiyet haklarını şirket içinde tutmamıza yardımcı olacaktır” diyor. Katmanlı üretim teknolojilerini üretim için kullanmanın yanı sıra, merkezin 50 mühendisi ayrıca bu teknolojiler için yeni materyaller geliştirme üzerine de çalışacaklar.

Bu yeni merkez, GE iş kollarının ABD’de son iki yıl içerisinde açmış olduğu beş ileri üretim merkezini de bir araya getiriyor: Greenville, S.C. (Enerji & Su), Asheville, N.C. (Havacılık), Auburn, Ala. (Havacılık), Jacksonville, Fla. (Petrol & Gaz), and Rutland, Vt. (Havacılık).

GE Başkan Yardımcısı Dan Heintzelman, yakın zamanda Rutland’da yapılan 75 milyon dolarlık güncellemenin, GE Havacılık’ın, jet motoru üretiminde ileri üretim teknolojilerini uygulamasına ve 300 milyon dolarlık tasarrufta bulunmasına imkan sağladığını belirtiyor.

Morris “Katmanlı üretimin yalnızca bir trend olmadığı konusunda büyük bir iddiaya girdik. Bunun gelecekte çeşitli parçaların üretimi için kullanacağımız yöntem olacağını biliyoruz. Şu an, çalışanları eğitme ve şirket çapında farkındalık oluşturma süreci içindeyiz. Mühendislerin, ellerinin altında bu son derece güçlü ve geniş imkanlı araca sahip olduklarını fark etmeleri gerekmektedir.” diyor.

Yeni merkezin 2015 yılında açılması planlanmaktadır.

Kaynak: geturkiyeblog.com
http://kokpit.aero/3d-yazici-bu-motoru-yapacak
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2014, 21:07:45 Gönderen: мคяครℓเ »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
TEI sivil havacılıkbakım hizmeti vermeye başlayacak.
« Yanıtla #1 : 21 Ocak 2022, 15:55:12 »
Alıntı
TEI ilk defa sivil havacılık motor programlarına  bakım hizmeti vermeye başlayacak.

TEI ,EASA Part 145 kapsamında dünyanın en çok tercih edilen yeni nesil ticari motoru LEAP motorunun komponentleri için bakım hizmeti vermek üzere @EASA tarafından onaylandı.

@TEI_TUSAS
https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: TEI sivil havacılıkbakım hizmeti vermeye başlayacak.
« Yanıtla #2 : 21 Ocak 2022, 18:35:56 »
Alıntı
TEI ilk defa sivil havacılık motor programlarına  bakım hizmeti vermeye başlayacak.

TEI ,EASA Part 145 kapsamında dünyanın en çok tercih edilen yeni nesil ticari motoru LEAP motorunun komponentleri için bakım hizmeti vermek üzere @EASA tarafından onaylandı.

@TEI_TUSAS
https://mobile.twitter.com/ogzhn_uyg
+1
Mükemmel haber.
Bunun sayesinde yeni makine parkı gelecek. En son teknolojiler ile üretilen modern yolcu uçaklarının motor parçaları ve teknolojilerine ulaşım kapımız olacak bu yeni kazanım.
Bravo TEİ!