Gönderen Konu: J-31 Gyrfalcon  (Okunma sayısı 19365 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6555
  • 185
  • DefenceTurk.com
J-31 beast mode.
« Yanıtla #50 : 18 Şubat 2021, 11:38:20 »
Alıntı
J-31 beast mode. Gövde içi silah istasyonunda 2 adet cluster bomb 6 adet SDB kanat altlarında 2 adet ALCM gemisavar 4 adet PL-10 WVR 4 adet PL-15 BVR füzeleri.


https://mobile.twitter.com/KGM0673/status/1362005473587781632

Çevrimdışı Commander

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 909
  • 18
  • DefenceTurk.com
Ynt: J-31 Gyrfalcon
« Yanıtla #51 : 18 Şubat 2021, 14:22:03 »
Çok güzel bir uçak Çinliler bu işi becermiş
Ayakta ölmek,diz üstü yaşamaktan daha iyidir.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Çin, yeni nesil uçak gemisi tabanlı savaş uçağını bu yıl içerisinde görücüye çıkarmaya hazırlanıyor.

Çin’in Uluslararası Havacılık ve Uzay Fuarı Zhuhai Airshow’da düzenlenen basın toplantısında konuşan Çin Halk Kurtuluş Ordusu Donanması’nın (PLA Navy) ana jet avcı uçağı baş tasarımcısı Sun Cong; bu yılın sonlarında halkın yeni nesil, uçak gemisi tabanlı savaş jetiyle ilgili iyi haberler duyabileceğini açıkladı.



Sun Cong, programla ilgili başka detay vermezken, zamanı geldikçe yeni haberlerin açıklanacağını ifade etti.

Benzer şekilde, Çin devletine ait havacılık ve savunma şirketi Aviation Industry Corporation of China (AVIC) da sosyal medya hesabı üzerinden uçak gemisi tabanlı yeni bir uçağın, 2021 sonundan önce piyasaya çıkacağını duyurdu.



Son yıllarda Çin’in büyüyen uçak gemisi filosunu donatmak için yeni nesil savaş uçağı olarak Shenyang J-31’e dayanan yeni bir uçak gemisi tabanlı savaş jeti geliştirdiği haberleri yapılmakta.

Çin’in hizmette olan iki uçak gemisi bulunuyor. İnşa edilen üçüncü gemi ise, önemli ölçüde diğerlerinden daha büyük. İlk iki gemi, uçakların kalkışına yardımcı olmak için bir ski-jump ile donatılırken, Şanghay’da inşa edilen en son gemi; daha ağır uçakları fırlatmak ve operasyonları daha hızlı yürütmek için katapultla donatılacak.

J-31; Lockheed-Martin F-35 Lightning II Müşterek Taarruz Uçağına benzerlik taşıyan çift kuyruklu, çift motorlu, orta kanatlı bir savaş uçağı tasarımı. İlk olarak Ekim 2012’de uçan uçak, 2014’deki Zhuhai Airshow’da boy göstermişti. Başlangıçta ihracat pazarı için tasarlanan uçak; alıcı bulamayınca tasarımı elden geçirilerek 2016’da yeniden uçuruldu.

J-15 gibi J-31 de şimdiye kadar ithal edilen Rus motorlarıyla uçtu ancak Çin, uzun zamandır üzerinde çalıştığı yerli savaş uçağı motoru geliştirme faaliyetlerinde ilerleme kaydetti. Gelişime paralel olarak, bu yılki Zhuhai Airshow’da WS-10C motorlarıyla çalıştığı düşünülen stealth Chengdu J-20 avcı uçağı sahneye çıktı.

Bu uçaklar, yaklaşık 2011- 2012’den bu yana yerli WS-10 motorunun kullanıldığı çift motorlu Shenyang J-11 ve J-16’ya katılacak. WS-10 tarafından güç verilen tek motorlu Chengdu J-10, uzun bir geliştirme çabalarından sonra Rus AL-31 turbofan motorlarının yerini alarak yerli ürünle hizmete girmeye başladı. İlaveten J-15, Rus motoruyla çalıştırılmaya devam ediyor.

https://www.savunmasanayist.com/cinin-ucak-gemisine-konuslanacak-5-nesil-savas-ucagi-geliyor/

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1310
  • 177
  • DefenceTurk.com
Ynt: J-31 Gyrfalcon
« Yanıtla #53 : 02 Ekim 2021, 22:38:31 »
Adamlara helal olsun. Nereden nereye geldiler kaç yılda. ABD'ye her alanda cevap veriyorlar. 21. YY'nın soğuk savaşı ABD-Çin arasında yaşanacağı artık kesinleşti diyebiliriz.

Benim merak ettiğim bir şey var. MMU'nun tek motorlu versiyonunu yapabilir miyiz? MMU motorunun tekini alıp daha küçük F-35 ve SU-75 boyutlarında Hava-Yer ve deniz platformları için bir model düşünülebilir mi acaba? Boyut haricinde hemen her şeyi MMU olacağı için çok da maliyetli olmayacak bir uçağı 2040'lı yıllarda hizmete almak mantıklı olur mu yoksa insansız Jetlere yatırım mı yapmalıyız?
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2021, 22:40:19 Gönderen: Archangel99 »

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: J-31 Gyrfalcon
« Yanıtla #54 : 02 Ekim 2021, 23:23:33 »
bence İngiltere'nin altıncı nesil uçak projesine ortak olalım.
iyi bir başlangıç noktası olur.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: J-31 Gyrfalcon
« Yanıtla #55 : 03 Ekim 2021, 17:56:37 »
bence İngiltere'nin altıncı nesil uçak projesine ortak olalım.
iyi bir başlangıç noktası olur.

Bi alsalar gireceğiz de o iş için yatacak bütçeyi MMU için bile bulamıyoruz... Herşeyimizle turbofan motora yönelmeliyiz... Gerisi-Uçak kolay...

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1310
  • 177
  • DefenceTurk.com
Ynt: J-31 Gyrfalcon
« Yanıtla #56 : 04 Ekim 2021, 00:32:33 »
İngiltere'nin 6. nesil savaş uçağı projesi hala yolun çok başında, ilerleyen dönemlerde bize bir ekmek çıkar mı bakarız elbette. Ama serkan1976'nın da dediği gibi şu motor işini çözmek çok elzem bir konu. Sonrası çok daha basit. O motordan sonra MMU/TF-X'in yanında daha küçük tek motorlu 5. nesil de olur, 2050'li yıllar için 6. nesil için kendi çalışmamız da olur, bunlar hayal olmaktan çıkar.

MMU için en iyi olmasa bile gayet iyi diyebileceğimiz bir turbofanı üretmemiz lazım. Yoksa Altay'da yaşadıklarımızı yaşamamamız imkansız. Geç kalırsak Altay gibi 2015'te hizmete alabileceğimiz bir tankı muhtemelen nasıl 10 sene sonra hizmete aldıysak, 2030 dediğimiz MMU'da 2040'lara kalır, o ara F-16'lar şimdi F-4'ler gibi ömürlerinin sonunda ciddi sıkıntılar çıkartır. İnşallah bu konuda hatasız ilerleriz ve Altay bizim için bir ders olur.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: J-31 Gyrfalcon
« Yanıtla #57 : 04 Ekim 2021, 06:12:27 »
Çok zor iş istediğimiz güç ve dayanıklılıkta turbofan yapmak.Hele ki bu ambargolar ortamında ve bu maddi durumda 100 kat daha zor...

Allah kolaylık versin mühendislerimize