Gönderen Konu: AVRUPA FCAS (FUTURE COMBAT AİR SYSTEM) PROJESİ  (Okunma sayısı 17466 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: AVRUPA FCAS (FUTURE COMBAT AİR SYSTEM) PROJESİ
« Yanıtla #20 : 06 Nisan 2021, 09:11:50 »
Dönmez. Çünkü İngilizler,İspanyollar Tempest'i yapacaklar... Zaten işin başında ayrıldılar

Hayır, fransızlar yine alacakları fikir ve teknolojileri alıp yine son dönemeçte projeden çıkıp kendi uçaklarını yapabilirler.

Ef 2000 dede böyle oldu. Projeden çıktılar, rafale yi yaptılar.

Ama EF'yi uçak gemisine de insin Naval da olsun dedikleri için problem oldu , maliyetler artıp olumsuz yanıt alınca  Fransa çekildi EF projesinden... Bu uçak Fransa önderliğinde yapılıyor...Farklı şeyler sözkonusu
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2021, 09:50:23 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: AVRUPA FCAS (FUTURE COMBAT AİR SYSTEM) PROJESİ
« Yanıtla #21 : 06 Nisan 2021, 20:18:28 »
Dönmez. Çünkü İngilizler,İspanyollar Tempest'i yapacaklar... Zaten işin başında ayrıldılar

Hayır, fransızlar yine alacakları fikir ve teknolojileri alıp yine son dönemeçte projeden çıkıp kendi uçaklarını yapabilirler.

Ef 2000 dede böyle oldu. Projeden çıktılar, rafale yi yaptılar.

Ama EF'yi uçak gemisine de insin Naval da olsun dedikleri için problem oldu , maliyetler artıp olumsuz yanıt alınca  Fransa çekildi EF projesinden... Bu uçak Fransa önderliğinde yapılıyor...Farklı şeyler sözkonusu

İşte yine fransa deniz modeli diye tutturacak, muhtemelen maliyet v.s. deyip bu  seferde diğerleri ayrılacak projeden. Yani yine hüsran beklenebilir.

Hatta daha önce de ab nin ortak hava hava füzesi projesi vardı oda yine ayrılma ile bitti. Şu an Mbda çatısı altında farklı ürünlerle ilerliyorlar bi türlü ortak tek ürün yapamadılar.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: AVRUPA FCAS (FUTURE COMBAT AİR SYSTEM) PROJESİ
« Yanıtla #22 : 07 Nisan 2021, 04:17:53 »
İşte yine fransa deniz modeli diye tutturacak, muhtemelen maliyet v.s. deyip bu  seferde diğerleri ayrılacak projeden. Yani yine hüsran beklenebilir.

Hatta daha önce de ab nin ortak hava hava füzesi projesi vardı oda yine ayrılma ile bitti. Şu an Mbda çatısı altında farklı ürünlerle ilerliyorlar bi türlü ortak tek ürün yapamadılar.

Normalde bunu ben de beklerim, yani yarı yolda bir bahaneyle ayrılarak kendi başlarına iş yapmalarını. Eksantrik adamlardır Fransızlar. Şimdi o kadar da emin değilim. Nedeni maliyet. Saçmalamak için de para gerekiyor! (İtibardan tasarruf olmaz!  ;))

Alaman teknolojisine ve parasına ihtiyaçları var. O yüzden mantıklı olan projede sonuna kadar kalmalarıdır. Yine de emin olmamak gerekir, Fransızlardan bahsediyoruz neticede.
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2021, 04:26:39 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Fransa, Almanya ve İspanya’nın savunma bakanları, 2027 yılına kadar ilk uçuşunu gerçekleştirmesi beklenen NGWS / FCAS (Yeni Nesil Silah Sistemi / Geleceğin Savaş Hava Sistemi) programının bir sonraki aşamasını tamamladı.



Fransa Silahlı Kuvvetleri Bakanı Florence Parly, Almanya Savunma Bakanı Annegret Kramp-Karrenbauer ve İspanya Savunma Bakanı Margarita Robles yaptıkları ortak açıklamada , NGWS / FCAS programında bir sonraki aşamanın içeriğine ilişkin görüşmelerin tamamlandığını duyurdular.

DGA [Fransa], BMVG [Almanya] ve DGAM [İspanya] tarafından son birkaç ayda yürütülen görüşmeler, programın tanıtımdan sonraki aşaması için farklı ortaklar arasında dengeli bir anlaşma sağladı. Fransa Savunma Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, ilgili devlet düzenlemelerinin artık resmi doğrulama için ulusal idari süreçleri izlemeye hazır olduğu belirtildi.

Yeni nesil savaş uçağı olan NGWS, “Uzaktan Taşıyıcılar” (uzaktan kumanda edilen hava platformları) ve bilgi üstünlüğünü sağlamak için tasarlanmış bir savaş bulutundan oluşacaktır. Geleceğin çeşitli ulusal hava muharebe sistemlerine tamamen entegre edilecek olan NGWS, çok çekişmeli ortamlarda operasyonel üstünlük sağlayacak.

NGWS / SCAF, silahlı kuvvetlere beklenen düzeyde performans sağlayacak en son teknolojileri (tahrik, manevra kabiliyeti, radarlar, optronik, elektronik harp, bağlanabilirlik, yapay zeka, birlikte çalışabilirlik vb.) entegre ederek, savunma sektöründe inovasyonun ön saflarında olduğu katılımcı endüstriler yer alacaktır.

Programın sanayi organizasyonu, her ülkedeki sanayicilerin en gelişmiş becerilerini dengeli, geniş ve derinlemesine bir ortaklık içinde bir araya getirerek projenin bütünlüğünü ve etkinliğini sağlamak için belirlendi. Seçilen işbirliği planı, gelecekteki sistemin rekabet gücünü sağlarken, katılımcı üç ülkenin endüstrilerini güçlendirmek için eşi görülmemiş bir fırsat sunuyor. Bu iddialı program, Avrupa’nın güvenlik sağlayıcısı olarak statüsünü önemli ölçüde güçlendirecek ve üç katılımcı devletin stratejik ortak alanlarda bağımsız hareket etmesini sağlayacaktır.

https://www.defenceturk.net/altinci-nesil-savas-ucagi-fcas-projesinde-2027ye-kadar-ilk-ucus-yapilacak
« Son Düzenleme: 04 Ağustos 2021, 15:11:39 Gönderen: fırtına06 »

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
FCAS Programı En Az 10 Yıl Daha Gecikecek
« Yanıtla #24 : 10 Haziran 2022, 12:47:26 »
Geleceğin Muharebe Hava Sistemi (FCAS) programı en az 10 yıl sarkacak. Açıklama Dassault Aviation CEO’su Éric Trappier’den.

Fransız BFM TV kanalına bir röportaj veren Trappier’e göre FCAS programında hedeflenen 2040 yılında 10 yıllık bir sarkma yaşanacak.



“Bize göre 2040 yılı çoktan ortadan kalkmış durumda. Müzakereler daha uzun sürecek. Bu yüzden 2050’li yıllara bıraktık.”

Fransız Silahlanma Genel Müdürlüğü (DGA) Direktörü Joël Barre’ye göre ise Almanya ve Fransa arasındaki sorunların mutlaka çözülmesi gerekiyor.

“Umuyorum ki gelecek haftalarda bu durumdan çıkmayı başarabiliriz. Mevcut durum sonsuza dek süremez. Daha önce başlayan hazırlık çalışmalarını hayata geçirmeliyiz. . Yönetişim ve endüstriyel organizasyonun etkinliği tanımlanmış bir yöneticiye sahip olmak ve en yetkin, en iyi uzmanlığa sahip olması daha iyidir. Ve bu da Dassault firmasıdır.”

Programdaki ana sorun ise proje yönetimi konusunda. Alman Airbus, Fransız Dassault ile yönetimi paylaşmak istiyor. Fransız Dassault firması ise bunu kesinlikle reddediyor.

“İş birliği konusunda bir anlaşmazlık var. Mesele Eurodrone programında Airbus ana yüklenici, Dassault ise alt yüklenici. Bir anlaşma bekliyoruz fakat Avrupa savunması konusunda da endişeliyiz.

Almanya dahil pek çok Avrupa ülkesinin ABD ile F-35 anlaşması imzalamasından dolayı üzgünüz.”

FCAS Programı

FCAS programının amacı, 2040’tan itibaren Alman-İspanyol üretimi Eurofighter ve Fransız üretimi Rafale savaş uçaklarının yerini insanlı ve insansız olacak şekilde hava platformlarının alması.

“Sistemler sistemi” olarak adlandırılan FCAS programı kapsamında Dassault, delta kanat tasarımına sahip radar görünürlüğü düşük savaş uçağı üzerinde çalışırken Airbus ise İHA (MALE) ve muharebe bulut sistemi adlı ve yapay zekâ uygulamalarını mümkün kılacak ultra hızlı iletişim ağı sistemleri üzerinde çalışıyor. Sistem genel olarak birlikte çalışabilir. Görev uçakları, uydular, NATO sistemleri ve kara ve deniz muharebe sistemleri ile daha geniş bir çevrede sürekli olarak bağlantıda olacak.

Program kapsamında geliştirilmesi beklenen diğer sistemler arasında ise sürü İHA’lar, uydular, yer kontrol istasyonları, siber güvenlik sistemleri, yapay zeka sistemleri, ikmal uçakları ve gelecek nesil havadan erkan ihbar ve kontrol uçakları yer alıyor.



2017 yılında ilk kez Alman Şansölye Merkel ve Fransa Cumhurbaşkanı Macron tarafından dile getirilen program, yıllar boyunca pek çok siyasi fikir ayrılığı ve şirketler arasında anlaşmazlıklardan dolayı aksamalara uğradı.

FCAS projesi, İngiltere önderliğinde oluşturulan İsveç ve İtalya’nın da katılım sağladığı BAE Systems’e ait Tempest savaş uçağı programının karşısında rakip olarak yer alıyor.

Anlaşmazlıklar Sürüyor

Trappier, Airbus’ın programda daha fazla iş yüküne sahip olmasını kabul ettiklerini fakat görüşmelerin başarısız olması halinde Dassault’un “B Planı” da olduğunu da belirtmişti.

Programda Almanya’yı temsilen Airbus, Fransa’yı temsilen Dassault ve İspanya’yı temsilen ise Indra firmaları yer alıyor.

Motor konusunda ise Fransa’dan Safran, Almanya’dan MTU Aero ve İspanya’dan ITP (Rolls-Royce iştiraki) ile müzakereler sürüyor.

https://www.savunmasanayist.com/fcas-programi-en-az-10-yil-daha-gecikecek/

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
AVRUPA FCAS (FUTURE COMBAT AİR SYSTEM) PROJESİ
« Yanıtla #25 : 10 Temmuz 2022, 23:56:50 »
Alıntı
Alman Savunma Bakanlığı, FCAS 6. nesil savaş uçağı projesinde her 3 ulusun (Alman-Fransız-İspanyol) eşit düzeyde katılım elde edememesi halinde projenin rafa kalkması gerektiğini savundu.
welt.de


FCAS: Suche nach dem Plan B – Eurofighter-Nachfolger droht das Aus - WELT

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: AVRUPA FCAS (FUTURE COMBAT AİR SYSTEM) PROJESİ
« Yanıtla #26 : 11 Temmuz 2022, 10:47:51 »
Amerikanın 6.nesilinden hiç haber yok mu?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: AVRUPA FCAS (FUTURE COMBAT AİR SYSTEM) PROJESİ
« Yanıtla #27 : 11 Temmuz 2022, 12:49:35 »
Amerikanın 6.nesilinden hiç haber yok mu?
Olmaz olurmu? 😇 çok gizli olmasına rağmen verilen demeçlerden çıkarılan:
ABD 2020’de ilk defa NGAD (NeXT Generation Air Dominance) uçağını uçurdu.


Proje çok gizli bir şekilde yürüyor. Yanında drone’larla uçacak herbiri birkaç yüz milyon dolar maliyetinde uçaklardan bahsediliyor. 2020’li yılların sonuna kadar 6ncı nesil uçak kabiliyetine sahip olmayı hedefliyorlar. Potansiyel olarak insansız uçabilecek kabiliyette olacağı ancak operasyonel olarak pilotlu uçacağı düşünülüyor. Çift motorlu ve F22’yi hatırlatan çizgilere sahip olacağı yönünde gelen haberler. Ancak stealth kabiliyeti F22’nin çok ötesinde olacağı şeklinde. TVC kabiliyetine sahip ve dikdörtgen yapıda nozülleri olacağı düşünülüyor. Yalnız hava kuvvetleri için değil ama deniz kuvvetlerine uygun da olacağı gelen haberler arasında. (Büyük ihtimalle değişik bir versiyonu)
GE, NGAD için motor geliştiriyor. Büyük ihtimalle Adaptive Cycle özelliği olan CMC (Ceramic Matrix Composite) bıçakları olan XA100 üzerinden geliştirilmiş yeni bir motor olacak.

https://www.thedefensepost.com/2022/06/03/usaf-fighter-development/
« Son Düzenleme: 11 Temmuz 2022, 13:00:29 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: AVRUPA FCAS (FUTURE COMBAT AİR SYSTEM) PROJESİ
« Yanıtla #28 : 12 Temmuz 2022, 00:13:50 »
6.nesil özellikleri ne?

Stealth , İha'ları kontrol edecek , ? .....

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: AVRUPA FCAS (FUTURE COMBAT AİR SYSTEM) PROJESİ
« Yanıtla #29 : 12 Temmuz 2022, 02:01:30 »
6.nesil özellikleri ne?

Stealth , İha'ları kontrol edecek , ? .....
Bu uçak konusunda çok bilgi yok. Büyük gizlilik altında geliştiriliyor.
6ncı nesil deyince aşağıdaki özellikler öne çıkıyor:
1. 5inci nesile göre daha üstün Stealth
2. Yönlendirilmiş Enerji silahları kullanabilme özelliği (lazer / mikrodalga gibi) Hem savunma hemde saldırı amaçlı kullanımı
3. Çok yüksek enerji üretebilen gelişmiş bir motor. Adaptive Cycle özelliği. Belki ileriki aşamada türbofan/türbojet konumundan ramjete dönüşen bir motor.
4. “Self Healing” özelliği. Kendi kendini tamir edebilme özelliği. (Karbon nano tüpler sayesinde yapışkan malzemelerle hasarlı bölgeleri otomatik tamir)
5. BVR özelliği çok geliştirilmiş mühimmat ve sürü drone kullanabilme özelliği.
6. İnsansız uçuş kabiliyeti.
7. Radar ve sensörlerin ağ tabanlı harple özdeşleşmesini bilgisayar ortamında bir kademe daha ileriye götürme.
8. Daha uzun menzil ve daha yüksek hız.
9. Çok daha gelişmiş aviyonikler ve data füzyon özelliği.
10. Uçaklarda modüler tasarım. Bu şekilde hem arıza durumunda hemde yenileme ve geliştirmede kolaylık, daha uzun ömür ve daha ekonomik sonuç alma.
11. Tahribat gücü ayarlanabilen mühimmat kullanabilme özelliği.
12. Lazer sistemleriyle holografik görüntüyle düşmanı yanıltma özelliği.

Vs vs vs vs