Gönderen Konu: Su-35 Super Flanker  (Okunma sayısı 73367 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2289
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-35 Super Flanker
« Yanıtla #60 : 12 Nisan 2019, 20:13:21 »
Su-57  Stealthler


Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 505
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-35 Super Flanker
« Yanıtla #61 : 12 Nisan 2019, 20:47:05 »
Hava kuvvetlerimizde iki tip uçak aktif görevde. Bunlardan ağırlıklı kullanılanı F-16 uçakları. F-16 uçakları Mach 2 hızla uçabiliyorlar ve 15000 metre yüksekliğe kadar ulaşabiliyorlar. Daha eski olan ve artık uzatmaları oynayan F-4 uçakları ise daha hızlı ve 18000 metrenin üzerine çıkabiliyorlar. Aslında bu özellikleriyle av/önleme görevleri için uygunlar.

F-4'lerin yerini alması planlanan ve bu aralar bir kriz içerisinde bulunan F-35'ler ise Mach 1,6 hıza ulaşabilirken 15000 metre yüksekliğe çıkabiliyorlar. Yani yeni nesil bir uçak olarak pek çok üstünlükleri de olsa avcı değiller. Mesela Fransız Rafale uçağı da Mach 1,8 ve 15000 metre yükseklikte uçabilir.

Biz bu görev için TFX uçağını geliştirmeye çalışıyoruz. Ancak onun görevi almasına daha çok var.

Bu detayı da göz önüne alarak düşündüğümüzde, Yüksek hızları, yüksek tırmanma oranları, yüksek servis tavanları ve uzun menzilleri gibi özelliklere ek olarak, muhtemelen satın alma konusunda en az sıkıntı yaşayabileceğimiz uçaklar Su-30 veya Su-35 olabilir...

https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/su-30v-specs.htm

Hocam F-16 Mach-2 ye çıkıyorda bu belirli irtifada ve clean configuration yani çıplak yapıyor. Görev ekipmanıyla zor. Ayrıca F-4'ün yüksek irtifalara çıkabilmesi Av/Önleme olarak ona pek fayda sağlamaz zaten uçak radarı tespit ettiği an füzeler irtifa dinlemiyor. Amma velakin Karadan- Havaya Füzelerin tehditinden uzakta 18 bin km yukarda kolay bir şekilde operasyon ifa edebilir. Mesela irtifa düşürmediği takdirde Hisar-O'nun f-4'e angaje olması zor.

Gelelim Su-35'e evet bu uçak çok güzel, çok yakışıklı sülün gibi süzülüyor maşallah. Büyük de bir güç çarpanı kabul.
Ama bizim için stratejik olarak hata olacak bir uçak. Neden ? Çünkü gereksiz bir uçak.

Nasıl ?

Biz zaten şu an kendi F-16'larımızı yerli aesa ve göktuğ modernizesinden geçirsek zaten bu uçakla sahip olabileceğimiz bir seviyeye ulaşacağız.

Bu uçak ne kadar iyi olsa da Stealth bir uçağa karşı koyamaz. Bu bir gerçek. Nedenlerini daha önce söyledik.

Bvr olarak zaten apg-80 seviyesi bir radar ve aim-120c7 ile 4-4.5 nesil bir güç çarpanı olacak tüm envanterde.

Kısa menzilde de geniş açılı IIR füze ve JHMCS etkeni ile kısa menzilde de aynı derecede etkili olacaktır.

Kara saldırı anlamında yük eşiği su-35'lerle aynı sayılır. Tamam su-35 daha hızlı ve manevra kabiliyeti daha yüksek ama nato zaten hava stratejisini uzak menzilden bu işi tamamlama üzerine kurmuştur. Bizde o yüzden kaç zamandır f-16 ile su-27 ve mig-29'lara karşı koymayı bekliyoruz. Tamam irtifası daha fazla ama buk ikisinide vuramıyor hawk ise ikisinide vurabiliyor.

Yani o yüzden F-16'ları F-4 yerine kaydırıp ki bu iş olur, kaydırılan f-16'lar yerine de F-16'laştırılmış Hürjetleri kullanmak en mantıklısı.

Bunun bize faydası ne olur ;

+ Gereksiz bir uçağa dünya kadar para dökmeyiz.

+ Hürjeti ekstra geliştirir ve ekstra bir ihracat kalemi elde ederiz.

+ Tf-x'den önce bir tecrübe basamağı olur.

+ Tf-x'e çok daha fazla kaynak ayırabiliriz.


Tabi eğer F-35 olmayacaksa .


Ancaaakkk.....

Su-57 veya J-31 olursa o ayrı. Onlar bu oyunu değiştirir. Alınır. Çünkü Stealthler. Bizim ısrarımızda bu yönde olmalı.

Merak ettim de, bu kadar iddialı açıklamanın teknik olarak açıklaması varmı? Hawk derken 1950`lerin teknolojisi ile gelişen ve sonrasında modernize edilse de altyapısı oralara dayanıyor.

Buk ise 1970`lerin sonlarına doğrü geliştirilen teknoloji, F-15/F-16 gibi tayyarelerin gökyüzünü gördükten sonra geliştirilmiş SAM. Diyeceksiniz ki F-15X/16 Viper falan, AESA radarlı,EF kabiliyeti çok gelişti. Buk da yerinde durmuyor ki, hele Buk-M3 aktif radarlı,daha hızlı, daha çok G kuvvetine sahip tamamen sıfırdan geliştirilen füzelere sahip.

Kimin üstün olduğunu iddia etmiyorum, edenleri de teknik olarak izah etsin madem bu kadar iddialı açıklamalar yapıyor. İletinizde bunun gibi bilerek veya bilmeyerek iddialı bilgileri paylaştınız teknik açıdan açıklamanızı bekliyorum, siyasi, kişisel sorunları bir kenara atarak.

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-35 Super Flanker
« Yanıtla #62 : 12 Nisan 2019, 21:35:26 »
Hava kuvvetlerimizde iki tip uçak aktif görevde. Bunlardan ağırlıklı kullanılanı F-16 uçakları. F-16 uçakları Mach 2 hızla uçabiliyorlar ve 15000 metre yüksekliğe kadar ulaşabiliyorlar. Daha eski olan ve artık uzatmaları oynayan F-4 uçakları ise daha hızlı ve 18000 metrenin üzerine çıkabiliyorlar. Aslında bu özellikleriyle av/önleme görevleri için uygunlar.

F-4'lerin yerini alması planlanan ve bu aralar bir kriz içerisinde bulunan F-35'ler ise Mach 1,6 hıza ulaşabilirken 15000 metre yüksekliğe çıkabiliyorlar. Yani yeni nesil bir uçak olarak pek çok üstünlükleri de olsa avcı değiller. Mesela Fransız Rafale uçağı da Mach 1,8 ve 15000 metre yükseklikte uçabilir.

Biz bu görev için TFX uçağını geliştirmeye çalışıyoruz. Ancak onun görevi almasına daha çok var.

Bu detayı da göz önüne alarak düşündüğümüzde, Yüksek hızları, yüksek tırmanma oranları, yüksek servis tavanları ve uzun menzilleri gibi özelliklere ek olarak, muhtemelen satın alma konusunda en az sıkıntı yaşayabileceğimiz uçaklar Su-30 veya Su-35 olabilir...

https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/su-30v-specs.htm

Hocam F-16 Mach-2 ye çıkıyorda bu belirli irtifada ve clean configuration yani çıplak yapıyor. Görev ekipmanıyla zor. Ayrıca F-4'ün yüksek irtifalara çıkabilmesi Av/Önleme olarak ona pek fayda sağlamaz zaten uçak radarı tespit ettiği an füzeler irtifa dinlemiyor. Amma velakin Karadan- Havaya Füzelerin tehditinden uzakta 18 bin km yukarda kolay bir şekilde operasyon ifa edebilir. Mesela irtifa düşürmediği takdirde Hisar-O'nun f-4'e angaje olması zor.

Gelelim Su-35'e evet bu uçak çok güzel, çok yakışıklı sülün gibi süzülüyor maşallah. Büyük de bir güç çarpanı kabul.
Ama bizim için stratejik olarak hata olacak bir uçak. Neden ? Çünkü gereksiz bir uçak.

Nasıl ?

Biz zaten şu an kendi F-16'larımızı yerli aesa ve göktuğ modernizesinden geçirsek zaten bu uçakla sahip olabileceğimiz bir seviyeye ulaşacağız.

Bu uçak ne kadar iyi olsa da Stealth bir uçağa karşı koyamaz. Bu bir gerçek. Nedenlerini daha önce söyledik.

Bvr olarak zaten apg-80 seviyesi bir radar ve aim-120c7 ile 4-4.5 nesil bir güç çarpanı olacak tüm envanterde.

Kısa menzilde de geniş açılı IIR füze ve JHMCS etkeni ile kısa menzilde de aynı derecede etkili olacaktır.

Kara saldırı anlamında yük eşiği su-35'lerle aynı sayılır. Tamam su-35 daha hızlı ve manevra kabiliyeti daha yüksek ama nato zaten hava stratejisini uzak menzilden bu işi tamamlama üzerine kurmuştur. Bizde o yüzden kaç zamandır f-16 ile su-27 ve mig-29'lara karşı koymayı bekliyoruz. Tamam irtifası daha fazla ama buk ikisinide vuramıyor hawk ise ikisinide vurabiliyor.

Yani o yüzden F-16'ları F-4 yerine kaydırıp ki bu iş olur, kaydırılan f-16'lar yerine de F-16'laştırılmış Hürjetleri kullanmak en mantıklısı.

Bunun bize faydası ne olur ;

+ Gereksiz bir uçağa dünya kadar para dökmeyiz.

+ Hürjeti ekstra geliştirir ve ekstra bir ihracat kalemi elde ederiz.

+ Tf-x'den önce bir tecrübe basamağı olur.

+ Tf-x'e çok daha fazla kaynak ayırabiliriz.


Tabi eğer F-35 olmayacaksa .


Ancaaakkk.....

Su-57 veya J-31 olursa o ayrı. Onlar bu oyunu değiştirir. Alınır. Çünkü Stealthler. Bizim ısrarımızda bu yönde olmalı.

Merak ettim de, bu kadar iddialı açıklamanın teknik olarak açıklaması varmı? Hawk derken 1950`lerin teknolojisi ile gelişen ve sonrasında modernize edilse de altyapısı oralara dayanıyor.

Buk ise 1970`lerin sonlarına doğrü geliştirilen teknoloji, F-15/F-16 gibi tayyarelerin gökyüzünü gördükten sonra geliştirilmiş SAM. Diyeceksiniz ki F-15X/16 Viper falan, AESA radarlı,EF kabiliyeti çok gelişti. Buk da yerinde durmuyor ki, hele Buk-M3 aktif radarlı,daha hızlı, daha çok G kuvvetine sahip tamamen sıfırdan geliştirilen füzelere sahip.

Kimin üstün olduğunu iddia etmiyorum, edenleri de teknik olarak izah etsin madem bu kadar iddialı açıklamalar yapıyor. İletinizde bunun gibi bilerek veya bilmeyerek iddialı bilgileri paylaştınız teknik açıdan açıklamanızı bekliyorum, siyasi, kişisel sorunları bir kenara atarak.

Hawk vurabilir dedim. Çünkü maksimum irtifası 20 km . Buk vuramaz dedim çünkü buk deyince aklıma klasik 9М38 füzesinin 14 km irtifası geldi. E tabi haklısın üstüne kaç kere o füzeyi geliştirip daha yüksek irtifalara çıkarttılar.

E bu durum benim donemi daha da güçlendirir. Daha yüksek irtifaya çıkar diye su-35 mantıksız keza ikiside menzilde kalıyor karadan havaya füzelerin.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı marmara

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 505
  • 39
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-35 Super Flanker
« Yanıtla #63 : 12 Nisan 2019, 22:25:30 »
Hava kuvvetlerimizde iki tip uçak aktif görevde. Bunlardan ağırlıklı kullanılanı F-16 uçakları. F-16 uçakları Mach 2 hızla uçabiliyorlar ve 15000 metre yüksekliğe kadar ulaşabiliyorlar. Daha eski olan ve artık uzatmaları oynayan F-4 uçakları ise daha hızlı ve 18000 metrenin üzerine çıkabiliyorlar. Aslında bu özellikleriyle av/önleme görevleri için uygunlar.

F-4'lerin yerini alması planlanan ve bu aralar bir kriz içerisinde bulunan F-35'ler ise Mach 1,6 hıza ulaşabilirken 15000 metre yüksekliğe çıkabiliyorlar. Yani yeni nesil bir uçak olarak pek çok üstünlükleri de olsa avcı değiller. Mesela Fransız Rafale uçağı da Mach 1,8 ve 15000 metre yükseklikte uçabilir.

Biz bu görev için TFX uçağını geliştirmeye çalışıyoruz. Ancak onun görevi almasına daha çok var.

Bu detayı da göz önüne alarak düşündüğümüzde, Yüksek hızları, yüksek tırmanma oranları, yüksek servis tavanları ve uzun menzilleri gibi özelliklere ek olarak, muhtemelen satın alma konusunda en az sıkıntı yaşayabileceğimiz uçaklar Su-30 veya Su-35 olabilir...

https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/su-30v-specs.htm

Hocam F-16 Mach-2 ye çıkıyorda bu belirli irtifada ve clean configuration yani çıplak yapıyor. Görev ekipmanıyla zor. Ayrıca F-4'ün yüksek irtifalara çıkabilmesi Av/Önleme olarak ona pek fayda sağlamaz zaten uçak radarı tespit ettiği an füzeler irtifa dinlemiyor. Amma velakin Karadan- Havaya Füzelerin tehditinden uzakta 18 bin km yukarda kolay bir şekilde operasyon ifa edebilir. Mesela irtifa düşürmediği takdirde Hisar-O'nun f-4'e angaje olması zor.

Gelelim Su-35'e evet bu uçak çok güzel, çok yakışıklı sülün gibi süzülüyor maşallah. Büyük de bir güç çarpanı kabul.
Ama bizim için stratejik olarak hata olacak bir uçak. Neden ? Çünkü gereksiz bir uçak.

Nasıl ?

Biz zaten şu an kendi F-16'larımızı yerli aesa ve göktuğ modernizesinden geçirsek zaten bu uçakla sahip olabileceğimiz bir seviyeye ulaşacağız.

Bu uçak ne kadar iyi olsa da Stealth bir uçağa karşı koyamaz. Bu bir gerçek. Nedenlerini daha önce söyledik.

Bvr olarak zaten apg-80 seviyesi bir radar ve aim-120c7 ile 4-4.5 nesil bir güç çarpanı olacak tüm envanterde.

Kısa menzilde de geniş açılı IIR füze ve JHMCS etkeni ile kısa menzilde de aynı derecede etkili olacaktır.

Kara saldırı anlamında yük eşiği su-35'lerle aynı sayılır. Tamam su-35 daha hızlı ve manevra kabiliyeti daha yüksek ama nato zaten hava stratejisini uzak menzilden bu işi tamamlama üzerine kurmuştur. Bizde o yüzden kaç zamandır f-16 ile su-27 ve mig-29'lara karşı koymayı bekliyoruz. Tamam irtifası daha fazla ama buk ikisinide vuramıyor hawk ise ikisinide vurabiliyor.

Yani o yüzden F-16'ları F-4 yerine kaydırıp ki bu iş olur, kaydırılan f-16'lar yerine de F-16'laştırılmış Hürjetleri kullanmak en mantıklısı.

Bunun bize faydası ne olur ;

+ Gereksiz bir uçağa dünya kadar para dökmeyiz.

+ Hürjeti ekstra geliştirir ve ekstra bir ihracat kalemi elde ederiz.

+ Tf-x'den önce bir tecrübe basamağı olur.

+ Tf-x'e çok daha fazla kaynak ayırabiliriz.


Tabi eğer F-35 olmayacaksa .


Ancaaakkk.....

Su-57 veya J-31 olursa o ayrı. Onlar bu oyunu değiştirir. Alınır. Çünkü Stealthler. Bizim ısrarımızda bu yönde olmalı.

Merak ettim de, bu kadar iddialı açıklamanın teknik olarak açıklaması varmı? Hawk derken 1950`lerin teknolojisi ile gelişen ve sonrasında modernize edilse de altyapısı oralara dayanıyor.

Buk ise 1970`lerin sonlarına doğrü geliştirilen teknoloji, F-15/F-16 gibi tayyarelerin gökyüzünü gördükten sonra geliştirilmiş SAM. Diyeceksiniz ki F-15X/16 Viper falan, AESA radarlı,EF kabiliyeti çok gelişti. Buk da yerinde durmuyor ki, hele Buk-M3 aktif radarlı,daha hızlı, daha çok G kuvvetine sahip tamamen sıfırdan geliştirilen füzelere sahip.

Kimin üstün olduğunu iddia etmiyorum, edenleri de teknik olarak izah etsin madem bu kadar iddialı açıklamalar yapıyor. İletinizde bunun gibi bilerek veya bilmeyerek iddialı bilgileri paylaştınız teknik açıdan açıklamanızı bekliyorum, siyasi, kişisel sorunları bir kenara atarak.

Hawk vurabilir dedim. Çünkü maksimum irtifası 20 km . Buk vuramaz dedim çünkü buk deyince aklıma klasik 9М38 füzesinin 14 km irtifası geldi. E tabi haklısın üstüne kaç kere o füzeyi geliştirip daha yüksek irtifalara çıkarttılar.

E bu durum benim donemi daha da güçlendirir. Daha yüksek irtifaya çıkar diye su-35 mantıksız keza ikiside menzilde kalıyor karadan havaya füzelerin.

Yani, Irak`ta Igla MANPADS, Hawk ile sınıfdaş 1950`lerin teknolojisine ait SA-3 ve  SA-6 ile vurulan F-16`lar, günümüzde 4.nesil uçakları arasında yerden ateş edilen füzelerle en çok düşürülen jet uçakların birisi iken.Hatta Daeş Igla ile Süriye`de keklik gibi Ürdün F-16`sını vurabiliyorsa, Husiler Sovyet yapımı 40 yıllık raf ömrü bitmiş R-27 ile karadan ateş ederek F-15 vurabiliyorsa, füzelerin uçuş irtifasından ziyade belki diğer performansları da önemlidir? Jet uçakları görev yaparken 15km irtifanın altına inmiyormu?

Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-35 Super Flanker
« Yanıtla #64 : 12 Nisan 2019, 22:43:17 »
Hava kuvvetlerimizde iki tip uçak aktif görevde. Bunlardan ağırlıklı kullanılanı F-16 uçakları. F-16 uçakları Mach 2 hızla uçabiliyorlar ve 15000 metre yüksekliğe kadar ulaşabiliyorlar. Daha eski olan ve artık uzatmaları oynayan F-4 uçakları ise daha hızlı ve 18000 metrenin üzerine çıkabiliyorlar. Aslında bu özellikleriyle av/önleme görevleri için uygunlar.

F-4'lerin yerini alması planlanan ve bu aralar bir kriz içerisinde bulunan F-35'ler ise Mach 1,6 hıza ulaşabilirken 15000 metre yüksekliğe çıkabiliyorlar. Yani yeni nesil bir uçak olarak pek çok üstünlükleri de olsa avcı değiller. Mesela Fransız Rafale uçağı da Mach 1,8 ve 15000 metre yükseklikte uçabilir.

Biz bu görev için TFX uçağını geliştirmeye çalışıyoruz. Ancak onun görevi almasına daha çok var.

Bu detayı da göz önüne alarak düşündüğümüzde, Yüksek hızları, yüksek tırmanma oranları, yüksek servis tavanları ve uzun menzilleri gibi özelliklere ek olarak, muhtemelen satın alma konusunda en az sıkıntı yaşayabileceğimiz uçaklar Su-30 veya Su-35 olabilir...

https://www.globalsecurity.org/military/world/russia/su-30v-specs.htm

Hocam F-16 Mach-2 ye çıkıyorda bu belirli irtifada ve clean configuration yani çıplak yapıyor. Görev ekipmanıyla zor. Ayrıca F-4'ün yüksek irtifalara çıkabilmesi Av/Önleme olarak ona pek fayda sağlamaz zaten uçak radarı tespit ettiği an füzeler irtifa dinlemiyor. Amma velakin Karadan- Havaya Füzelerin tehditinden uzakta 18 bin km yukarda kolay bir şekilde operasyon ifa edebilir. Mesela irtifa düşürmediği takdirde Hisar-O'nun f-4'e angaje olması zor.

Gelelim Su-35'e evet bu uçak çok güzel, çok yakışıklı sülün gibi süzülüyor maşallah. Büyük de bir güç çarpanı kabul.
Ama bizim için stratejik olarak hata olacak bir uçak. Neden ? Çünkü gereksiz bir uçak.

Nasıl ?

Biz zaten şu an kendi F-16'larımızı yerli aesa ve göktuğ modernizesinden geçirsek zaten bu uçakla sahip olabileceğimiz bir seviyeye ulaşacağız.

Bu uçak ne kadar iyi olsa da Stealth bir uçağa karşı koyamaz. Bu bir gerçek. Nedenlerini daha önce söyledik.

Bvr olarak zaten apg-80 seviyesi bir radar ve aim-120c7 ile 4-4.5 nesil bir güç çarpanı olacak tüm envanterde.

Kısa menzilde de geniş açılı IIR füze ve JHMCS etkeni ile kısa menzilde de aynı derecede etkili olacaktır.

Kara saldırı anlamında yük eşiği su-35'lerle aynı sayılır. Tamam su-35 daha hızlı ve manevra kabiliyeti daha yüksek ama nato zaten hava stratejisini uzak menzilden bu işi tamamlama üzerine kurmuştur. Bizde o yüzden kaç zamandır f-16 ile su-27 ve mig-29'lara karşı koymayı bekliyoruz. Tamam irtifası daha fazla ama buk ikisinide vuramıyor hawk ise ikisinide vurabiliyor.

Yani o yüzden F-16'ları F-4 yerine kaydırıp ki bu iş olur, kaydırılan f-16'lar yerine de F-16'laştırılmış Hürjetleri kullanmak en mantıklısı.

Bunun bize faydası ne olur ;

+ Gereksiz bir uçağa dünya kadar para dökmeyiz.

+ Hürjeti ekstra geliştirir ve ekstra bir ihracat kalemi elde ederiz.

+ Tf-x'den önce bir tecrübe basamağı olur.

+ Tf-x'e çok daha fazla kaynak ayırabiliriz.


Tabi eğer F-35 olmayacaksa .


Ancaaakkk.....

Su-57 veya J-31 olursa o ayrı. Onlar bu oyunu değiştirir. Alınır. Çünkü Stealthler. Bizim ısrarımızda bu yönde olmalı.

Merak ettim de, bu kadar iddialı açıklamanın teknik olarak açıklaması varmı? Hawk derken 1950`lerin teknolojisi ile gelişen ve sonrasında modernize edilse de altyapısı oralara dayanıyor.

Buk ise 1970`lerin sonlarına doğrü geliştirilen teknoloji, F-15/F-16 gibi tayyarelerin gökyüzünü gördükten sonra geliştirilmiş SAM. Diyeceksiniz ki F-15X/16 Viper falan, AESA radarlı,EF kabiliyeti çok gelişti. Buk da yerinde durmuyor ki, hele Buk-M3 aktif radarlı,daha hızlı, daha çok G kuvvetine sahip tamamen sıfırdan geliştirilen füzelere sahip.

Kimin üstün olduğunu iddia etmiyorum, edenleri de teknik olarak izah etsin madem bu kadar iddialı açıklamalar yapıyor. İletinizde bunun gibi bilerek veya bilmeyerek iddialı bilgileri paylaştınız teknik açıdan açıklamanızı bekliyorum, siyasi, kişisel sorunları bir kenara atarak.

Hawk vurabilir dedim. Çünkü maksimum irtifası 20 km . Buk vuramaz dedim çünkü buk deyince aklıma klasik 9М38 füzesinin 14 km irtifası geldi. E tabi haklısın üstüne kaç kere o füzeyi geliştirip daha yüksek irtifalara çıkarttılar.

E bu durum benim donemi daha da güçlendirir. Daha yüksek irtifaya çıkar diye su-35 mantıksız keza ikiside menzilde kalıyor karadan havaya füzelerin.

Yani, Irak`ta Igla MANPADS, Hawk ile sınıfdaş 1950`lerin teknolojisine ait SA-3 ve  SA-6 ile vurulan F-16`lar, günümüzde 4.nesil uçakları arasında yerden ateş edilen füzelerle en çok düşürülen jet uçakların birisi iken.Hatta Daeş Igla ile Süriye`de keklik gibi Ürdün F-16`sını vurabiliyorsa, Husiler Sovyet yapımı 40 yıllık raf ömrü bitmiş R-27 ile karadan ateş ederek F-15 vurabiliyorsa, füzelerin uçuş irtifasından ziyade belki diğer performansları da önemlidir? Jet uçakları görev yaparken 15km irtifanın altına inmiyormu?

Hocam benim oradaki kast ettiğim operasyon tipi masa üstünde planlanmış düşünülmüş tarzda bir operasyon...

Nasıl ?

Düşman uzun menzillilerini sead ile susturup belirli bir irtifadan düşman hava savunması ve hava üslerine yapılacak güvenli bir saldırı. Bu savaşın kaderini etkiler. Ha spontane operasyonlar gelişmeler durumlar jetlerin konumunu değiştirmek zorunda kaldırabilir ve bu uçak kaybına sebep olur ama bu kayıplar savaşın kaderini fazla etkilemez. Ben işin stratejik yönündeyim taktiksel değil.
Savaş Var Denildiğinde Biz;


Çevrimdışı Mermi

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1069
  • 28
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-35 Super Flanker
« Yanıtla #65 : 12 Nisan 2019, 22:46:42 »
O birazda pilot hataları bana göre. Manpads ile uçak mı vurulur. Güdüm kıtlı bombaları 25 Km öteden atıyor uçaklar. Afrin harekatı ve Fırat kalkanı harekâtlarına teröristlerde baya Manpads vardı. 20 Km irtifa 40, 50 Km menzil orta irtifa hava savunma sistemlerinin altında hiç bir sistemle uçak vurulmaz. Örneği varsada pilot hatalarıdır. Gereksiz alçak irtifada uçmanın sonucudur.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Rusya’dan Çin’e Su-35 teslimatı
« Yanıtla #66 : 17 Nisan 2019, 19:22:14 »
Çin Halk Kurtuluş Ordusu Hava Kuvvetleri (PLAAF), Sukhoi Su-35 “Flanker-E” çok amaçlı avcı jetinin son partisini, Rusya Federasyonu’ndan teslim aldı. Rusya Federal Askeri ve Teknik İşbirliği Servisi tarafından TASS’a verilen demeçte, “Sözleşmeye uygun olarak, tüm Su-35 uçakları yabancı müşteriye teslim edildi” ifadelerine yer verildi.



Sukhoi Su-35’in ilk yabancı müşterisi olan Çin, 2015 yılında Rusya Federasyonu ile 24 adet Sukhoi Su-35 “Flanker-E” çok amaçlı avcı jetinin tedariğini içeren 2.5 milyar dolarlık bir sözleşme imzalamıştı. İlk Su-35 kafilesini 2016 yılında teslim alan PLAAF, jetlerin yanında ilgili yer ekipmanlarını ve yedek motorları da teslim aldı.



4++ nesil çok amaçlı avcı jeti olan Sukhoi Su-35 “Flanker-E”, ilk uçuşunu 19 Şubat 2008’de gerçekleştirdi. Su-27’den elde edilen tecrübelerle onun yerini alması için geliştirilen Su-35; 19 ton ağırlığa, 20.000 metre servis irtifasına, 8 ton mühimmat kapasitesine ve azami 2.500km/sa hıza sahip. Su-35, 2015 yılından beri Rusya Federasyonu Ordusu envanterinde bulunmakta

https://savunmasanayist.com/2019/04/17/rusyadan-cine-su-35-teslimati/

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 4987
  • 230
  • DefenceTurk.com
Endonezya'dan önemli hamle! Teslimat yıl sonu yapılacak
« Yanıtla #67 : 03 Haziran 2019, 19:48:17 »
Endonezya, Rus yapımı Su-35 savaş uçaklarına ilişkin teslimatın yıl sonuna kadar başlamasını bekliyor.



Endonezya, 2018 yılı sonunda Rusya'dan 11 adet Su-35 savaş uçağı alacağını açıklamıştı. Konuyla ilgili olarak daha önce açıklama yapan Endonezya Savunma Bakanı Ryamizard Ryacudu, "Cakarta yönetimi, ABD’nin yaptırım tehditleri dolayısıyla Su-35 kontratını iptal etmeyecektir." demişti.
 
Asya ülkesi Endonezya, Rus yapımı Su-35 savaş uçaklarına ilişkin teslimatın yıl sonuna kadar başlamasını bekliyor.
 
TASS ajansına açıklama yapan Endonezya Savunma Bakanı Ryamizard Ryacudu, “Problemin bu yıl çözüleceğini düşünüyorum.” diye konuştu.

http://www.haber7.com/dunya/haber/2866289-endonezyadan-onemli-hamle-teslimat-yil-sonu-yapilacak
 
Üç farklı bakanlığın sürece dahil olduğunu ve bu nedenle birtakım zorlukların yaşandığını aktaran Ryacudu, “Bütün kontratları Savunma Bakanlığı imzaladı. Çeşitli türlerde ödemeler yapılacağı için onay süreçlerinde ise Ticaret Bakanlığı ile Ekonomi Bakanlığı devreye girdi.” sözlerini kullandı.
 
2018 yılının sonlarında Endonezya’nın Rusya’dan 11 adet Su-35 savaş uçağı satın alacağının açıklanmasının ardından, Savunma Bakanı Ryamizard Ryacudu, “Cakarta yönetimi, ABD’nin yaptırım tehditleri dolayısıyla Su-35 kontratını iptal etmeyecektir.” demişti.
 
Rus yapımı Su-35 savaş uçakları için kontrat imzalayan Endonezya, bu uçakların satın alımı noktasında Çin’in ardından ikinci ülke olmuştu.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-35 Super Flanker
« Yanıtla #68 : 02 Temmuz 2019, 12:41:08 »
Alıntı
Su-37 Terminatör, Su-27M olarak adlandırılan Sukhoi Su-35 Flanker-E'nin ilgili bir gelişimidir .

•mürettebat 1 pilot
•İlk uçuş 2 Nisan 1996
•Girilen hizmet Asla
•Üretici firma Sukhoi
•Üretilmiş 2 protorip

BOYUTLAR
•uzunluk22.18 m
•kanat genişliği14.70 m
•Yükseklik6,43 m
•Kanat bölgesi62.04 m²

AĞIRLIKLAR
•Boş18.400 kg
•yüklü26.700 kg
•Maksimum kalkış34.000 kg

ENERJI SANTRALİ
•Motor2 × Satürn / Ljulka AL-37FU
•Güç (her biri)142,2 kN

PERFORMANS
•Azami hız2,496 km / s
•Seyir hızı
•menzil3.680 km
•Tavan18.800 m
•Tırmanış oranı330 m / s

Su-37 Terminatör. Su-35 BM ile birlikte en gelişmiş Flanker türevidir.

Geliştirilmesi Su-27m birinci prototip ilk uçuşu ile karşılaştırıldığında 1988 farklılıklara iken, 1980'lerin başında başlamış Su-27P Canards, manoeuvreability ++

Daha güçlü motorlar, yeni radar artırmak için ve dijital bir uçuş sistemi. Yeni prototiplerde, kokpit de yeniden tasarlandı. 1993 yılında Su-27M, Su-35 olarak değiştirildi.

Aslında Su-37 Terminator, 2B baskı vektör kontrolü ile yükseltilmiş bir Su-35'tir . Test ve Su-37'nin ilk uçuşları Nisan 1996'da başladı. Su-37, ilk  Farnborough Air Show 1996'da tanıtıldı .

Motor sadece TVC içermez, ayrıca klasik, ters ve yatay dönüşlerde bile motor dalgalanmasına dayanıklılık ve güç veren, AOA'nın 180 derece kadar yükselmesi gibi daha iyi güvenirlilik ve manevra kabiliyeti sunuyor.

Su-37 , gövdesindeki 12 istasyonunda, havadan havaya ve havadan yere silahları taşıyabilir. Taşıyabildiği füze ve bomba sayısı çoklu yükleme raflarının kullanımıyla 14 'e yükseltilebilir.
İki Su-37 prototipi bir başka Sukhoi avcısı olan Su-35'Flanker-Es' şeklinde değiştirildi.





Çevrimdışı BATTLESTAR

  • 2018 ve 2019 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2669
  • 315
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-35 Super Flanker
« Yanıtla #69 : 02 Temmuz 2019, 12:47:56 »
Stealth olgusu eğer çıkmasaydı rus hava kuvvetleri gerçekten çok güçlü ve ileri bir kuvvet olma niteliğini çok daha yüksekte tutabilirlerdi. Özellikle terminatörle birlikte Amerika'nın çok üstünde uzun menzillere, manevra kabiliyetine, güçlü radar ve füzelere sahip bir uçak tiplerine sahip olacaklardı.

Eğer stealth uçakları tespit edebilecek bir radar teknolojisi geliştirilirse filosunun neredeyse hepsini manevra hız ve performans olarak daha sınırlı bir uçak olan F-35'e endeksleyen amerika çok büyük bir zaafiyet yaşar. Bu teknolojiye sahip aesa radarla modifiyeli mig-29'lar bile F-35'leri çok zorlar.
Savaş Var Denildiğinde Biz;