Gönderen Konu: Hava Kuvvetleri üs filo durumu ve yeniden yapılanma çalışmaları  (Okunma sayısı 14622 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Inceliklerde kaybolmadan biraz kendimi bilgilendireyim dedim galiba zurnanin zırt dediği yer uçak ne olursa olsun AESA radarlari..

Doğru mudur?

80 uçak alacaksak hepsinin gelmesi bir 10 sene alır herhalde, hele ki kendi mühimmatimizi uyarlayacaksak vs..
Doğru. Aesa radarı modern savaş uçağının olmazsa olmazı. Çok uzak mesafelerden hasım uçakları belirleyip hedef kilitlemesi yapabilme açısından çok önemli. Ayrıca hasım radarların Aesa radarları kilitlemesi çok çok zor.  Ancak, Aesa radarları da kendi aralarında farklı. Şu anda F22, F35 gibi uçaklarda dahil hemen her modern uçaktaki Aesa radar,  GaAs (Galium Arsenik) alaşımı T/R (transmit/Receive) gönderici alıcı modülü kullanıyor. Oysa Gripen E ve F Block larında ve bazı yeni F/A18 uçaklarında GaN (Galium Nitrür) alaşımlı T/R modülleri var. Bu modüller GaAs modüllerden 5 ile 8 kat arası daha güçlü. O kadarki hasım uçağın ya da kendisine kitlenmeye çalışan radar sisteminin elektronik ve aviyonik sistemlerini bozup atıyor.
(Bizim gemilerimizdeki Aesa bazlı radarlarımızda GaN modüller var.) Tabii küçük alanda bu güçlü modüller daha çok ısınıyorlar. Bu ısı problemini halletmeye çalışıyor ASELSAN. Onun için bizim F16 radarları geçikmiş durumda.
EF2000 tranche 4’deki BAE Systems’in Aesa radarı ise, GaAs ve GaN hibrit yapıda. Yani çok ileride diğer 4++ nesil uçaklara göre.
İlk erken duhul bir filodan sonra üretim hattı oturtulursa, o kadar uzun süreceğini zannetmiyorum 80 uçağın yapımının.
Özgün mühimmatlarımızın uçaklara entegrasyonu kolay olur. EF2000’ler Aim 9X ve Amraam uyumlu zaten. Bizim Gökdoğan ve Bozdoğan füzelerini de bu füze olarak tanıtır geçeriz. Diğer NATO mühimmatlarını da kullandığı için (JDAM ve JSOW gibi ki bizdeki karşılığı HGK ve KGK dır) elimizdeki tüm mühimmatlar bu uçaklara uyar.
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2022, 15:33:57 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1464
  • 135
  • DefenceTurk.com
Inceliklerde kaybolmadan biraz kendimi bilgilendireyim dedim galiba zurnanin zırt dediği yer uçak ne olursa olsun AESA radarlari..

Doğru mudur?

80 uçak alacaksak hepsinin gelmesi bir 10 sene alır herhalde, hele ki kendi mühimmatimizi uyarlayacaksak vs..
Doğru. Aesa radarı modern savaş uçağının olmazsa olmazı. Çok uzak mesafelerden hasım uçakları belirleyip hedef kilitlemesi yapabilme açısından çok önemli. Ayrıca hasım radarların Aesa radarları kilitlemesi çok çok zor.  Ancak, Aesa radarları da kendi aralarında farklı. Şu anda F22, F35 gibi uçaklarda dahil hemen her modern uçaktaki Aesa radar,  GaAs (Galium Arsenik) alaşımı T/R (transmit/Receive) gönderici alıcı modülü kullanıyor. Oysa Gripen E ve F Block larında ve bazı yeni F/A18 uçaklarında GaN (Galium Nitrür) alaşımlı T/R modülleri var. Bu modüller GaAs modüllerden 5 ile 8 kat arası daha güçlü. O kadarki hasım uçağın ya da kendisine kitlenmeye çalışan radar sisteminin elektronik ve aviyonik sistemlerini bozup atıyor.
(Bizim gemilerimizdeki Aesa bazlı radarlarımızda GaN modüller var.) Tabii küçük alanda bu güçlü modüller daha çok ısınıyorlar. Bu ısı problemini halletmeye çalışıyor ASELSAN. Onun için bizim F16 radarları geçikmiş durumda.
EF2000 tranche 4’deki BAE Systems’in Aesa radarı ise, GaAs ve GaN hibrit yapıda. Yani çok ileride diğer 4++ nesil uçaklara göre.
İlk erken duhul bir filodan sonra üretim hattı oturtulursa, o kadar uzun süreceğini zannetmiyorum 80 uçağın yapımının.
Özgün mühimmatlarımızın uçaklara entegrasyonu kolay olur. EF2000’ler Aim 9X ve Amraam uyumlu zaten. Bizim Gökdoğan ve Bozdoğan füzelerini de bu füze olarak tanıtır geçeriz. Diğer NATO mühimmatlarını da kullandığı için (JDAM ve JSOW gibi ki bizdeki karşılığı HGK ve KGK dır) elimizdeki tüm mühimmatlar bu uçaklara uyar.

Tesekkur ederim.

Bir ozet geceyim, siz dogru anlasmiyim soyleyin :)

1- 3 tip AESA Radari var : GAAS, GAN ve ortaya karisik :) . En iyi olani GAN
2- Aselsan GAN tipi radari gemiler icin yapti, ancak bunu ucaklara uygulamaya gelince tabiri caizse motor su kaynatiyor :)
3- Anlasma olur, Proje duzgun tasarlanir ve yururse o kadar uzak olmayan bir vakitte elimize bu ucaklardan is yapicak adette gecebilir
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Inceliklerde kaybolmadan biraz kendimi bilgilendireyim dedim galiba zurnanin zırt dediği yer uçak ne olursa olsun AESA radarlari..

Doğru mudur?

80 uçak alacaksak hepsinin gelmesi bir 10 sene alır herhalde, hele ki kendi mühimmatimizi uyarlayacaksak vs..
Doğru. Aesa radarı modern savaş uçağının olmazsa olmazı. Çok uzak mesafelerden hasım uçakları belirleyip hedef kilitlemesi yapabilme açısından çok önemli. Ayrıca hasım radarların Aesa radarları kilitlemesi çok çok zor.  Ancak, Aesa radarları da kendi aralarında farklı. Şu anda F22, F35 gibi uçaklarda dahil hemen her modern uçaktaki Aesa radar,  GaAs (Galium Arsenik) alaşımı T/R (transmit/Receive) gönderici alıcı modülü kullanıyor. Oysa Gripen E ve F Block larında ve bazı yeni F/A18 uçaklarında GaN (Galium Nitrür) alaşımlı T/R modülleri var. Bu modüller GaAs modüllerden 5 ile 8 kat arası daha güçlü. O kadarki hasım uçağın ya da kendisine kitlenmeye çalışan radar sisteminin elektronik ve aviyonik sistemlerini bozup atıyor.
(Bizim gemilerimizdeki Aesa bazlı radarlarımızda GaN modüller var.) Tabii küçük alanda bu güçlü modüller daha çok ısınıyorlar. Bu ısı problemini halletmeye çalışıyor ASELSAN. Onun için bizim F16 radarları geçikmiş durumda.
EF2000 tranche 4’deki BAE Systems’in Aesa radarı ise, GaAs ve GaN hibrit yapıda. Yani çok ileride diğer 4++ nesil uçaklara göre.
İlk erken duhul bir filodan sonra üretim hattı oturtulursa, o kadar uzun süreceğini zannetmiyorum 80 uçağın yapımının.
Özgün mühimmatlarımızın uçaklara entegrasyonu kolay olur. EF2000’ler Aim 9X ve Amraam uyumlu zaten. Bizim Gökdoğan ve Bozdoğan füzelerini de bu füze olarak tanıtır geçeriz. Diğer NATO mühimmatlarını da kullandığı için (JDAM ve JSOW gibi ki bizdeki karşılığı HGK ve KGK dır) elimizdeki tüm mühimmatlar bu uçaklara uyar.

Tesekkur ederim.

Bir ozet geceyim, siz dogru anlasmiyim soyleyin :)

1- 3 tip AESA Radari var : GAAS, GAN ve ortaya karisik :) . En iyi olani GAN
2- Aselsan GAN tipi radari gemiler icin yapti, ancak bunu ucaklara uygulamaya gelince tabiri caizse motor su kaynatiyor :)
3- Anlasma olur, Proje duzgun tasarlanir ve yururse o kadar uzak olmayan bir vakitte elimize bu ucaklardan is yapicak adette gecebilir
+1
Aynen!

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Yemek buldun mu ye...
Alman buldun mu kaç...


Eğer bir işin içinde Almanlar veya Fransızlar varsa Şener Şen'in filmlerde kıçına vura vura yaptığı koşu gibi kaç oradan ....

EF işi içinde de Almanya olduğu için ;

Eurofighter = İmkansız X İmkansız X İmkansız

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Yemek buldun mu ye...
Alman buldun mu kaç...


Eğer bir işin içinde Almanlar veya Fransızlar varsa Şener Şen'in filmlerde kıçına vura vura yaptığı koşu gibi kaç oradan ....n

EF işi içinde de Almanya olduğu için ;

Eurofighter = İmkansız X İmkansız X İmkansız
İngiltere elindeki hazır tranche 1 uçaklardan bize 40-50 adet verecek olursa, problem olmaz. İngilizlerin elinde 17 adet çift kişilik. 35 adette tek kişilik tranche 1 var. Bu uçakların tamamını 2025’e kadar devre dışı bırakacaklar. Bunların bizim alacağımız kadarını tranche 3, hatta yapabiliyorlarsa tranche 4 seviyesine getirip bize verebilirler. Bu bir problem yaratmaz.
Ama yeni üretim için Almanya, (48 adetlik, İngilizlerin satışını becerdikleri) Suudi Arabistan siparişine yaptığı gibi, parça üretimini ve satışını engelleyebilir.
Tabii kullanılmış uçakların idamesi için gerekli motor ve diğer parçaların tedariki sorununda da Almanya’nın kucağına oturmama garantisi verebiliyorsa BAE Systems , o zaman bu iş olur.
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2022, 11:11:50 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Biz niye ara uçak alıyoruz , ihtiyacımız ne? F-4 yerine bombardıman ,hava-yer uçağı mı alacağız; Hava üstünlüğü uçağı mı alacağız...

Yunan uçaklarını karşılamak  mı amaç?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Biz niye ara uçak alıyoruz , ihtiyacımız ne? F-4 yerine bombardıman ,hava-yer uçağı mı alacağız; Hava üstünlüğü uçağı mı alacağız...

Yunan uçaklarını karşılamak  mı amaç?
Yunanistan rafale ile bizim tüm uçaklarımıza kesin üstünlük sağlıyor. Mius ve Özgür ile bu üstünlüğü bertaraf etme düşüncesi hala "cek ve cak" seviyesinde. Ortada somut bir şey yok. F4'lerin yerine her zaman uçak bulunur. Kendi F16 larimizda bir ölçüde bu işi görür.
Önemli olan Yunanistan'ın F16-V70 ve bilhassa Rafale adımlarına cevap verebilmek. Elimizdeki barış kartalı awacs ile uzun menzilli radar işini çözeriz mantığı da gerçekçi değil. İnsanlı bir rafale savaş uçağının yerini dolduramazsiniz. Hele bu uçak ta meteor füzeleri varsa.
Bora ve benzer taktik kısa menzilli füzelerle hava alanlarını vurup yok ederiz mantığıda gerçekçi olmayabilir. Ukrayna'daki hava alanları hala az da olsa operasyonel durumda.
O bakımdan ara çözüm olarak en az 40-80 uçak arası bir yeni modern savaş uçağına ihtiyacımız var.
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2022, 13:47:21 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Teşekkürler...

F-16 Viper’daki APG- 83 radarından daha iyi olacak denilen yerli AESA radarımızı , F-16 Block-30'larımıza takarsak teorik olarak Rafale ile başedebilir mı?
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2022, 19:23:14 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Teşekkürler...

F-16 Viper’daki APG- 83 radarından daha iyi olacak denilen yerli AESA radarımızı , F-16 Block-30'larımıza takarsak teorik olarak Rafale ile başedebilir mı?
Fiziksel olarak, f16V70 radarı Aesa olmasının dışında, şu anda bizim Block 40 ve üzeri blocklarda kullandığımız apg68(v)9 radarından o kadarda çok daha iyi bir radar değil. Rafale radarı da Aesa olması dışında çok üstün bir radar değil. Toplam 800 adet civarında GaAs tabanlı T/R modülü sığdırabilmişler burnuna Rafale’nin. Bizim f16’da 1000+ GaN bazlı modül olacak, ve Teorik olarak bizim radar, f22’nin radarının bir altında ama şu anki f35 radarından dahi daha iyi bir radar olacak.
Baş edebilme konusuna gelince, Meteor kadar uzak gidebilen füzemiz olursa tabiiki baş edebilir.
Ayrıca, çok güçlü olacak bu yeni radar, Rafale’nin radarını ne yapar? O da ayrı bir bilmece!

Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Amatörce kendi goruslerime dayanarak söyleyebilirim ki bu tür kim üstün gelir muhabbetlerinde, önemli olan savunma mı hücum mu pozisyonudur. Savunma pozisyonumuzda komşu hava kuvvetlerinden hiçbiri bize üstün gelemez. Siper ve s400 ler devreye girdiğinde '' uçan kuştan '' haberimiz olacağını düşünüyorum. Hücum durumunda işler değişir tabii,  belirgin bir üstünlük gerekir çünkü.