Gönderen Konu: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları  (Okunma sayısı 9757 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 41721
  • 455
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #70 : 29 Eylül 2020, 17:06:58 »
Sanıyorum kendisi paylaşılan resmi göremiyor. Muhtemelen bulunduğu yerdeki şartlar resmin açılmasına müsait değil.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1067
  • 96
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #71 : 29 Eylül 2020, 17:14:06 »
Unutmayalım TCG Anadolu dışında (ki bu rant kaynağı idi) , bizim gemi yapım hızımız belli ; Milgemler ortada ; 4 gemi 14 yıl. 2005’de başlamış Milgem korvetler, 2019’da sonuncusu teslim olmuş.
1inci gemi 6 yıl
2inci gemi 5 yıl
3üncü gemi 4 yıl
4üncü gemi 4 yıl
Sürmüş.
İ sınıfı 2017’de başlamış. 6 yıl sonra 2023’de ilki teslim edilecek. Önceki performansa bakarsak 2031’de son gemi envantere girer.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 54
  • 3
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #72 : 30 Eylül 2020, 12:59:53 »
Sanıyorum kendisi paylaşılan resmi göremiyor. Muhtemelen bulunduğu yerdeki şartlar resmin açılmasına müsait değil.

Sonradan gördüm , benim hatam.
Serkan1976 ya özelden sorup cevap alamadığım sorumun cevabını da böylelikle dolaylı yoldan almış oldum.

Unutmayalım TCG Anadolu dışında (ki bu rant kaynağı idi) , bizim gemi yapım hızımız belli ; Milgemler ortada ; 4 gemi 14 yıl. 2005’de başlamış Milgem korvetler, 2019’da sonuncusu teslim olmuş.
1inci gemi 6 yıl
2inci gemi 5 yıl
3üncü gemi 4 yıl
4üncü gemi 4 yıl
Sürmüş.
İ sınıfı 2017’de başlamış. 6 yıl sonra 2023’de ilki teslim edilecek. Önceki performansa bakarsak 2031’de son gemi envantere girer.


Aslında gemi yapma hızımızda teknik anlamda bir sorun yok. Benzer özellikteki Pakistan'ın Milgem benzeri hafif fırkateyn projesi 5 sene içinde 4 adet geminin teslimini öngörüyor (2 tersanede çalışılarak)
Bizim sorunumuz öncellikle ekonomik, ne kadar para  o kadar köfte değişi tam geçerli.  İ sınıfında bir takım alt sistemlerin olgunlaşması hazır hale gelmesi gibi ekstra faktör de işin içine dahil oldu, projeyi yavaşlatıyor.
Ancak  Milgem projesi ilk haliyle devam ediyor birileri yürüyen projeyi rayından çıkartmamış olsaydı şu anda daha çok sayıda platformumuzun olacağını da akıldan çıkarmamak gerek.

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1067
  • 96
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #73 : 30 Eylül 2020, 13:52:07 »
Sanıyorum kendisi paylaşılan resmi göremiyor. Muhtemelen bulunduğu yerdeki şartlar resmin açılmasına müsait değil.

Sonradan gördüm , benim hatam.
Serkan1976 ya özelden sorup cevap alamadığım sorumun cevabını da böylelikle dolaylı yoldan almış oldum.

Unutmayalım TCG Anadolu dışında (ki bu rant kaynağı idi) , bizim gemi yapım hızımız belli ; Milgemler ortada ; 4 gemi 14 yıl. 2005’de başlamış Milgem korvetler, 2019’da sonuncusu teslim olmuş.
1inci gemi 6 yıl
2inci gemi 5 yıl
3üncü gemi 4 yıl
4üncü gemi 4 yıl
Sürmüş.
İ sınıfı 2017’de başlamış. 6 yıl sonra 2023’de ilki teslim edilecek. Önceki performansa bakarsak 2031’de son gemi envantere girer.


Aslında gemi yapma hızımızda teknik anlamda bir sorun yok. Benzer özellikteki Pakistan'ın Milgem benzeri hafif fırkateyn projesi 5 sene içinde 4 adet geminin teslimini öngörüyor (2 tersanede çalışılarak)
Bizim sorunumuz öncellikle ekonomik, ne kadar para  o kadar köfte değişi tam geçerli.  İ sınıfında bir takım alt sistemlerin olgunlaşması hazır hale gelmesi gibi ekstra faktör de işin içine dahil oldu, projeyi yavaşlatıyor.
Ancak  Milgem projesi ilk haliyle devam ediyor birileri yürüyen projeyi rayından çıkartmamış olsaydı şu anda daha çok sayıda platformumuzun olacağını da akıldan çıkarmamak gerek.
Sn Delku,
Bizim gemi inşa kabiliyetimiz ile seri olarak, 2inci yıldan sonra senede 1 hatta 2 fırkateyn büyüklüğünde gemiyi rahat yaparız. Dediğiniz gibi para varsa!
2007’de imzası atılan Tuzla Sınıfı gemilerinin 26 adedini 2015’e kadar bitirmiş Dearsan. Hatta bizim 16 gemiyi 2007-2014 arası yapmış. 2015’e kadar da Türkmenistan’ın 10 adet gemisini de bitirmiş.

https://turkishnavy.net/patrol-craft/tuzla-class/

Yeter ki arkasında para olsun. Ama geçmiş Milgem Corvette üretim hızı ve şu an bu 4 geminin devamı durumunda olan İ-sınıfı gemilerin gidişatı izlendiğinde görünen üretim hızı, ilk 4 ada sınıfı geminin hızında.
Çok acil olduğundan Reis sınıfı 5 denizaltı tezgahta idi. Şimdi para suyunu çekti. İlk gemi “sözde” denize indi. Ama hakikaten suya indiğini ben görmedim. Gerisindeki durum ne aşamada kimbilir?
Ama hala aciliyeti olmayan TCG Anadolu ‘yu bitirmeye uğraşıyorlar.

Çevrimdışı Tong Yabgu

  • Avrasya Göçebesi
  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 886
  • 157
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #74 : 30 Eylül 2020, 13:57:58 »
Sanıyorum kendisi paylaşılan resmi göremiyor. Muhtemelen bulunduğu yerdeki şartlar resmin açılmasına müsait değil.

Sonradan gördüm , benim hatam.
Serkan1976 ya özelden sorup cevap alamadığım sorumun cevabını da böylelikle dolaylı yoldan almış oldum.

Unutmayalım TCG Anadolu dışında (ki bu rant kaynağı idi) , bizim gemi yapım hızımız belli ; Milgemler ortada ; 4 gemi 14 yıl. 2005’de başlamış Milgem korvetler, 2019’da sonuncusu teslim olmuş.
1inci gemi 6 yıl
2inci gemi 5 yıl
3üncü gemi 4 yıl
4üncü gemi 4 yıl
Sürmüş.
İ sınıfı 2017’de başlamış. 6 yıl sonra 2023’de ilki teslim edilecek. Önceki performansa bakarsak 2031’de son gemi envantere girer.


Aslında gemi yapma hızımızda teknik anlamda bir sorun yok. Benzer özellikteki Pakistan'ın Milgem benzeri hafif fırkateyn projesi 5 sene içinde 4 adet geminin teslimini öngörüyor (2 tersanede çalışılarak)
Bizim sorunumuz öncellikle ekonomik, ne kadar para  o kadar köfte değişi tam geçerli.  İ sınıfında bir takım alt sistemlerin olgunlaşması hazır hale gelmesi gibi ekstra faktör de işin içine dahil oldu, projeyi yavaşlatıyor.
Ancak  Milgem projesi ilk haliyle devam ediyor birileri yürüyen projeyi rayından çıkartmamış olsaydı şu anda daha çok sayıda platformumuzun olacağını da akıldan çıkarmamak gerek.
Sn Delku,
Bizim gemi inşa kabiliyetimiz ile seri olarak, 2inci yıldan sonra senede 1 hatta 2 fırkateyn büyüklüğünde gemiyi rahat yaparız. Dediğiniz gibi para varsa!
2007’de imzası atılan Tuzla Sınıfı gemilerinin 26 adedini 2015’e kadar bitirmiş Dearsan. Hatta bizim 16 gemiyi 2007-2014 arası yapmış. 2015’e kadar da Türkmenistan’ın 10 adet gemisini de bitirmiş.

https://turkishnavy.net/patrol-craft/tuzla-class/

Yeter ki arkasında para olsun. Ama geçmiş Milgem Corvette üretim hızı ve şu an bu 4 geminin devamı durumunda olan İ-sınıfı gemilerin gidişatı izlendiğinde görünen üretim hızı, ilk 4 ada sınıfı geminin hızında.
Çok acil olduğundan Reis sınıfı 5 denizaltı tezgahta idi. Şimdi para suyunu çekti. İlk gemi “sözde” denize indi. Ama hakikaten suya indiğini ben görmedim. Gerisindeki durum ne aşamada kimbilir?
Ama hala aciliyeti olmayan TCG Anadolu ‘yu bitirmeye uğraşıyorlar.
Tuzla sınıfı gemileri özel tersane yapıyor,  sabah 8 akşam 5 memur kafalı askeri tersane değil... Askeri kurumlar yeniliği hemen kabul etmez geleneklere bağlıdır,  özeller yeniliği daha çabuk kabul eder. Bu yüzden özel tersanelerin gemi inşaa yetenekleri askeri tersanelerden daha üstündür... Yıllarca yazmaktan usandık artık şunu ama gemilerin askeri tersanede üretilmesine karşıyım açıkçası... Reis sınıfı denizaltılarıda askeri tersane yapıyor. Ya bu tersanenin çalışan kalitesi , ekipman teknolojisi , imalat üretim metodları nedir muamma. Özel gibi olamaz.
KÖPEK GİBİ ÇALIŞIP KRAL GİBİ YAŞAMAYA ÇALIŞAN....AZ ASABİ... ÇOKTAN FAZLA ATATÜRKÇÜ...

Çevrimdışı Yasar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1067
  • 96
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #75 : 30 Eylül 2020, 14:04:31 »
Sanıyorum kendisi paylaşılan resmi göremiyor. Muhtemelen bulunduğu yerdeki şartlar resmin açılmasına müsait değil.

Sonradan gördüm , benim hatam.
Serkan1976 ya özelden sorup cevap alamadığım sorumun cevabını da böylelikle dolaylı yoldan almış oldum.

Unutmayalım TCG Anadolu dışında (ki bu rant kaynağı idi) , bizim gemi yapım hızımız belli ; Milgemler ortada ; 4 gemi 14 yıl. 2005’de başlamış Milgem korvetler, 2019’da sonuncusu teslim olmuş.
1inci gemi 6 yıl
2inci gemi 5 yıl
3üncü gemi 4 yıl
4üncü gemi 4 yıl
Sürmüş.
İ sınıfı 2017’de başlamış. 6 yıl sonra 2023’de ilki teslim edilecek. Önceki performansa bakarsak 2031’de son gemi envantere girer.


Aslında gemi yapma hızımızda teknik anlamda bir sorun yok. Benzer özellikteki Pakistan'ın Milgem benzeri hafif fırkateyn projesi 5 sene içinde 4 adet geminin teslimini öngörüyor (2 tersanede çalışılarak)
Bizim sorunumuz öncellikle ekonomik, ne kadar para  o kadar köfte değişi tam geçerli.  İ sınıfında bir takım alt sistemlerin olgunlaşması hazır hale gelmesi gibi ekstra faktör de işin içine dahil oldu, projeyi yavaşlatıyor.
Ancak  Milgem projesi ilk haliyle devam ediyor birileri yürüyen projeyi rayından çıkartmamış olsaydı şu anda daha çok sayıda platformumuzun olacağını da akıldan çıkarmamak gerek.
Sn Delku,
Bizim gemi inşa kabiliyetimiz ile seri olarak, 2inci yıldan sonra senede 1 hatta 2 fırkateyn büyüklüğünde gemiyi rahat yaparız. Dediğiniz gibi para varsa!
2007’de imzası atılan Tuzla Sınıfı gemilerinin 26 adedini 2015’e kadar bitirmiş Dearsan. Hatta bizim 16 gemiyi 2007-2014 arası yapmış. 2015’e kadar da Türkmenistan’ın 10 adet gemisini de bitirmiş.

https://turkishnavy.net/patrol-craft/tuzla-class/

Yeter ki arkasında para olsun. Ama geçmiş Milgem Corvette üretim hızı ve şu an bu 4 geminin devamı durumunda olan İ-sınıfı gemilerin gidişatı izlendiğinde görünen üretim hızı, ilk 4 ada sınıfı geminin hızında.
Çok acil olduğundan Reis sınıfı 5 denizaltı tezgahta idi. Şimdi para suyunu çekti. İlk gemi “sözde” denize indi. Ama hakikaten suya indiğini ben görmedim. Gerisindeki durum ne aşamada kimbilir?
Ama hala aciliyeti olmayan TCG Anadolu ‘yu bitirmeye uğraşıyorlar.
Tuzla sınıfı gemileri özel tersane yapıyor,  sabah 8 akşam 5 memur kafalı askeri tersane değil... Askeri kurumlar yeniliği hemen kabul etmez geleneklere bağlıdır,  özeller yeniliği daha çabuk kabul eder. Bu yüzden özel tersanelerin gemi inşaa yetenekleri askeri tersanelerden daha üstündür... Yıllarca yazmaktan usandık artık şunu ama gemilerin askeri tersanede üretilmesine karşıyım açıkçası... Reis sınıfı denizaltılarıda askeri tersane yapıyor. Ya bu tersanenin çalışan kalitesi , ekipman teknolojisi , imalat üretim metodları nedir muamma. Özel gibi olamaz.
Aynen. Olay özel tersanelere işin verilip verilmemesiyle ilgili. Versinler 3 adet İ sınıfı gemiyi özel tersaneye 2 sene sonra ilk gemi , onun arkasından her 6 ay ya da 1 yılda 1 gemi daha teslim edilir. Tüm sipariş 3 -3.5 yılda biter.
Hala “Türk tipi hücumbot” yapılacak. Tf2000 işine hiç değinmeyeceğim.
Denizaltı da devlet tersanesinin ayrı bir bilgi birikimi var . Orada özel üretim zor.
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2020, 14:07:04 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı カメせ

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2343
  • 45
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #76 : 07 Ekim 2020, 02:02:55 »
Alıntı
TUSAŞ Motor Sanayi (TEI) tarafından genel maksat helikopteri Gökbey için geliştirilen motorun önümüzdeki günlerde teslimi gerçekleşecek. Böylece fiili olarak test ve sertifikasyon süreci başlayacak. Yakında yeni İHA modelleri ortaya çıkacak. Böylece Türk havacılığı için de önemli ve kesinlikle tarihe not edilecek bir döneme gireceğiz.

Gökbey’de kullanılacak motorun ana hatlarıyla ortaya çıktığını, test süreci ve bazı iyileştirmelerin devam edeceğini belirten SSB Başkanı İsmail Demir ile merak edilenler.

‘Motorda üç beş cephede çalışıyoruz’

Gökbey’de kullanılacak motorun, çekirdek kor motor kısmında yanma testleri yapıldı. Biz de bir kısmını gördük, refakat ettik. Motor ana hatlarıyla ortaya çıkmış durumda. Test süreci ve bazı iyileştirmeler devam edecek. Motorun çalışıyor olması, statik testlerin yapılıyor olması önemli bir aşama. Uçuşa elverişlilik sürecine geçmesi ve kalibrasyon başka bir süreç. Gökbey sivil uçuşlar yapacak, nihayetinde insanları uçuracak olduğundan bunun sertifikasyon süreci biraz zaman alacak. Ama motorumuz ana hatlarıyla, tasarım ve test aşamaları olarak önemli bir noktaya geldi.

‘Seyir Füze Motoru seri üretime geçecek’

Seyir füzelerinde kullanılacak turbo fan motorlarında da iyi bir aşamadayız. Yakında seri üretime geçmek üzere çalışmalara başlayacağız. Diğer taraftan Milli Muharip Uçak (MMU) için motor çalışmalarımız tasarım masasında devam ediyor. Turboprop motorlarla ilgili çalışmalar ciddi gelişmeler sağlanıyor. Belirli konularda İHA’larımızda kullanılacak motorların bir kısmı servise verildi. Kısacası motor düzleminde üç beş cephede çalışmalarımız sürüyor.

Motor konusunda özellikle yüksek sıcaklıkta, yüksek stres ve gerilim şartlarında elemanların ve bileşenlerin yapılması, bunları oluşturacak malzeme ve imalat yetkinliğinin kazanılma çalışması Savunma Sanayi Başkanlığı liderliğinde yürütülen bir dizi AR-GE ve geliştirme projeleri olarak devam ediyor. Önemli bir noktaya eriştik. Şu an da dünyada hiçbir ülkenin diğerine vermediği seviyede malzeme konusunda teknolojik bilgilere ulaştık. Bir anlamda başkalarının on yıllardır yaptığı bir işi, testler ve araştırmalar yaparak belli bir düzeye getirdik. Motor konusundaki başarılar, yan çalışmalarımızın neticesinde meyve vermeye başladı.
youtu.be/btuIzm8Opg0