Gönderen Konu: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları  (Okunma sayısı 50705 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2634
  • 287
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #170 : 25 Eylül 2022, 15:45:05 »
Bilmiş sunucular insanları hiç konuşturmuyor deminden beri CNN deki röportajı iliyorum müsteşar ağzını açamıyor sunucunun müdahalesinden. Tarihlerin detayları hep sunucu veriyor. Kesin bu forumda her mesajı sessizce takip eden birisi başka nerden öğrenecek ya bu forum ya öbür forumda sessiz üyelerden birisi. Biraz bilerek soru sorması iyi ama bu kadar rol çalınmaz ki konuktan da içim daraldı valla izlerken

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #171 : 25 Eylül 2022, 17:01:44 »
F-110 motorlarının bizim yapamayacağımız,ABD'den gelen parçaları neler acaba?
Olası bir krizde bu parçaları üretme şansımız var mı?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #172 : 25 Eylül 2022, 18:30:01 »
F-110 motorlarının bizim yapamayacağımız,ABD'den gelen parçaları neler acaba?
Olası bir krizde bu parçaları üretme şansımız var mı?
Sn Akşit’in söylediğine göre ABD’den değil, GE’nin diğer taşeron ve/veya Avrupa’daki ikincil üreticilerden temin edilen “non-critical” parçalarmış. TEİ’de rahatlıkla bunları temin edebilirmiş.

Tabii kazın ayağı öylemi? İş başa düşünce görülür. O ikincil üreticiler veya taşeron üreticiler, o parçaları size satar mı?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #173 : 25 Eylül 2022, 18:47:52 »
F-110 motorlarının bizim yapamayacağımız,ABD'den gelen parçaları neler acaba?
Olası bir krizde bu parçaları üretme şansımız var mı?
Sn Akşit’in söylediğine göre ABD’den değil, GE’nin diğer taşeron ve/veya Avrupa’daki ikincil üreticilerden temin edilen “non-critical” parçalarmış. TEİ’de rahatlıkla bunları temin edebilirmiş.

Tabii kazın ayağı öylemi? İş başa düşünce görülür. O ikincil üreticiler veya taşeron üreticiler, o parçaları size satar mı?

Kendi sanayi gücümüzle yapamayacağımız , taşeron şirketlerden de satmadıkları sürece alamayacağımız bu kritik F-110 parçaları neler acaba?

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2634
  • 287
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #174 : 25 Eylül 2022, 19:38:18 »
Tabi ki en büyük sorun firmanın yarı ortağının bir ürününü kopyalamak olacaktır.

Çevrimdışı DelKu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 433
  • 47
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #175 : 25 Eylül 2022, 19:47:01 »
TFX motoru hakkında:
"bu uçağımızın ihtiyaçlarını karşılayacak dünyada bir motor yok,  Amerikan   motoruyla başlıyorsunuz diyeceğiz ama,  bu uçağımızın operasyonel ihtiyaçları  bir tık daha yukarıda"

bu cümleden de anlaşılacağı üzere,  kimsenin milli F110  motor  ya da dengi bir şey beklediği,  istediği filan yok.


İlk cümle yanlış aslında. Tfx’in ihtiyaçlarını karşılayacak motor F119 motoru. Ama satan yok.
Uçak tekrar tasarlanırsa AL41 Sınıfı motorlar da iş görür.

Japon IHI-XF9 motoru işin esasında 24250lbf lik askeri 33000lbf lik art yakıcılı itkisiyle biçilmiş kaftan. Ama satıyorlar mı?

Sen ortada motor yok. 5inci nesil uçak yapıyorsun. Gel bu işi anla!

F110 motorunu, seri üretim olarak yapabilsek zaten, 2-3 yıl sonra IHI-XF9 benzeri motoru çıkarırız. Japon da aynısını yaptı.

F110 motorunu yapabilseler ve KAI Bramae gibi 4++ nesil bir uçak yapacak olsak bizim işimizi görür. Dünyanın en iyi 4++ uçağı olur TFX.
Akabinde de IHI-XF9 gibi bir motor çıkarıp tam 5inci nesil bir uçağa dönüştürürüz TFX’i.

F119 a ihtiyaç yok, kazulet gibi uçak yapmayı ver , 
isterleri makul bir 5ci nesil uçak çok daha düşük güçteki motorlarla da uçabilir. F-22 den daha devasa birşey yapmaya soyunmak nasıl bir akıldır?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #176 : 25 Eylül 2022, 20:04:54 »
Yaptın mı büyük yapacaksın hocam... Tek F-110 motorlu bir stealth yapmak da yeterdi ilk aşamada...İllaha büyük olacak  :D :D :D

Ama ben bizim generallerin kafa yapısını biliyorum hocam , çok kaynak okudum hepsi de MMU nasıl olmalı sorusuna "Harekat yarıçapı geniş olmalı" yanıtını veriyordu 1.maddede...Büyük uçak,daha fazla yakıt,daha fazla havada kalış kafa bu....

Tıpkı Karacıların Alman tankı ve Alman motoru iyidir saplantısı gibi....

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 387
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #177 : 26 Eylül 2022, 00:52:08 »
"Sen ortada motor yok. 5inci nesil uçak yapıyorsun. Gel bu işi anla!"

Yasar bey,
eminim siz bu işi anlamışsınızdır da,  bizimle paylaşmıyorsunuzdur.

"Uçak tekrar tasarlanırsa AL41 Sınıfı motorlar da iş görür."

ilgimi çekti,  biraz açabilir misiniz?
nasıl bir uçak olur mesela?

---


hocam,  uçağın  büyük olmasının gayet geçerli nedenleri var.
1.   sizin de bildiğiniz gibi  eldeki uçaklardan daha uzun menzil.
2. 2030 ve sonrası  uçacak olan bir uçakta,  bu tarihten sonra icat  edilecek silah ve sensörler  için muhtemel yer gereksinimi.
örneğin:  2037'de  uçaklar  için bir lazer silah icat edilecekse,  bu silahı ve donanımlarını entegre edebileceğin kadar boş alan  gerekir,   yer bırakmadığın,  tamamen 2018 silahlarına göre boyutlandırdığın yepyeni bir  uçağı kenara bırakıp,  yeni bir uçak mı yapacaksın"
3. 2030 ve sonrası   gelecek ön görümüzde  zaten görece küçük F16,  Hürjet, insansız uçaklar gibi  seçeneklerimiz mevcutken,  savaş uçağını da küçük tutmak  tuhaf olmaz mıydı?
4. 2030 ve sonrası göreve başlayacağı ön görülen uçak,  sizlerin de hatırlayacağı gibi,  başta hava üstünlük  uçağıydı;  çünkü biz bu uçağı  başlarda,  F35 ve F16  gibi  uçakların  kullanıldığı  bir ortam için  yapıyorduk;  ama sonra F35  işi  bu hale gelince,  hava üstünlük  uçağı birden çok rollü uçağa dönüştü.
F22 hava üstünlük  uçağı,  bizimkiyse artık çok rollü bir uçak  yani.

ondan büyük olmasında şaşılacak ne var?  şaşanlara şaşıyorum açıkçası.


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #178 : 26 Eylül 2022, 07:10:51 »
Hocam yazdıklarınızın hepsi doğru...

Tabiki Opel Corsa yerine Mercedes E serisi yapmak daha iyi de hocam motor yok motor...
Bakın yukarıda yazmışlar bizim MMU için F-110 ,EJ-200,Snecma M88,F-414 bile yetersizmiş ki bizim hükümet  bu motorları bulsa-yapsa seçimi bile kazanır 2071'e kadar yani o kadar zor MMU'ya uyacak motor bulmak...

Biz küçük derken keyfimize demiyoruz yoksa tabiki sizin yukarıda söyledkleriniz sonuna kadar doğru...

Çevrimdışı korsan2

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 387
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: SSM Müsteşarı Demeçleri/Röportajları
« Yanıtla #179 : 26 Eylül 2022, 11:32:25 »
AL41 su-35 uçağının motoruymuş.
bu motor için uçağın  sıfırdan tasarlanması gerekebilir tahminen.

değiş tokuş için emsal mal gerekir de,  bizde bu motor teknolojisinin emsali olabilecek ne vardı?
belki bir iha fabrikası da Moskova'ya açsak,  o da belki,  üstelik İngiltere şapkasını alıp gider.
giderlerse yeni uçağın tasarımında kimden teknik danışmanlık alabiliriz?
« Son Düzenleme: 26 Eylül 2022, 11:33:37 Gönderen: korsan2 »