Gönderen Konu: Milli AESA uçak üstü radar projesi  (Okunma sayısı 50422 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #40 : 14 Mayıs 2022, 20:19:04 »
Hakikaten gelen haberlere göre GaN tabanlı Aesa radarını F16’lar için bitirip entegrasyon testlerine başlıyorsak , çok büyük başarı.
Umarım, ABD den gelebilecek itirazlara bakmadan elimizdeki tüm Block 30 ve 40’ları “Özgür” hale getiririz. Bu radarlar ile bizim F16’lara kafa tutacak uçak kalmaz civarda. (F35’in stealth özelliği hariç)

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7730
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #41 : 14 Mayıs 2022, 21:46:49 »
Gerçekten gelen haberler doğruysa F-22'nin bir tık altı ; F-35'in bir tık üstü AESA radar yapmak mükemmel bir başarı...

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1657
  • 36
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #42 : 14 Mayıs 2022, 22:46:30 »
Arkadaşlar nasıl ölçütünüz bu radarın performansını

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #43 : 15 Mayıs 2022, 00:11:33 »
Arkadaşlar nasıl ölçütünüz bu radarın performansını
Bu bizim ölçmemiz değil Sn mavi 1999.
SSB başkanı İ Demir ve ASELSAN yetkililerinin verdiği demeçlerde konuşulan şeylerdi. GaN tabanlı Aesa radarının üstünlüğü ortada. RB22 radarı 800 T/R modülü (GaAs tabanlı) kullanırken, bizim radar GaN tabanlı 1000+ modül kullanacak. (Hemen her f16 burnuna giren modül sayısı bu kadar). F16V70 standart uçaklarında kullanılan An/Apg83 radarı 45 knot menzilde hedefleme yapabilirken, Birleşik Arap Emirliği F16V60 uçakları için yapılan 1000 modüllü An/apg80 radarı 65knot menzilden hedefleme yapabiliyor. Bizim GaN tabanlı bunun da ötesinde performansı olacak bir radar.
F22’deki an/apg77 radarı ise 1956 GaAs modülü ile çok kuvvetli bir radar. 87 knot menzilden hedefleme yapabiliyor. F35’e takılan An/apg81 radarı ise 1676 modüllü ve f22 radarından biraz daha kısa menzilli olmasına rağmen (79knot) daha akıllı çalışan bir radar.
Yetkililerin verdiği bilgi, bizim radarın f22 radarına yakın, en az f35 radarı kadar, hatta belki daha iyi olacağı şeklindeydi. (Tabii f35 için yeni bir GaN tabanlı radar geliştiriyorlar. O değil konuşulan)

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1483
  • 132
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #44 : 15 Mayıs 2022, 00:24:23 »
Verdiğiniz menziller 1 metrekare veya altı RCS için mi ? Aksi taktirde özellikle F-22 ve F-35 olmak üzere menzilleri genel kaynaklarda açıklanana göre kısa gibi .
« Son Düzenleme: 15 Mayıs 2022, 00:55:09 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #45 : 15 Mayıs 2022, 00:53:54 »
Verdiğiniz menziller 1 metrekare veya altı RCS için mi ? Aksi taktirde özellikle F-22 ve F-35 olmak üzere menzilleri genel kaaynaklarda açıklanana göre kısa gibi .
Bunlar hedefleme (targeting ranges) menzilleri. Yoksa f22 radarı 400+km’den 1m2 olan hedefini görüyor. F35 radarı 1m2 hedefi 250+ km den görüyor.
Görmek başka, hedefi kilit altına almak başka!
« Son Düzenleme: 15 Mayıs 2022, 00:55:10 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1483
  • 132
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #46 : 15 Mayıs 2022, 00:57:55 »
Teşekkürler, radar kilidi atma menzili anlamında yani .

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #47 : 15 Mayıs 2022, 16:03:08 »
Teşekkürler, radar kilidi atma menzili anlamında yani .
Aynen.
Bakarsanız aşağıdaki grafiğe an/apg83’ün çok ta geniş bir görüş sahası olmadığını anlayacaksınız. En aşağıdaki bizim şu anda f16’larımızda kullandığımız radar. Aesa olmadığından kendini belli ediyor ve dışarıdan gelecek karıştırmalara açık. Ama onun dışında f16v70 radarından çokta geride değil.
En üstteki apg80 radarı Birleşik Arap Emirlikleri f16V60 uçakları için yapılmış radar.
« Son Düzenleme: 15 Mayıs 2022, 16:06:50 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı emre34

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #48 : 16 Mayıs 2022, 11:02:05 »
Teşekkürler, radar kilidi atma menzili anlamında yani .
Aynen.
Bakarsanız aşağıdaki grafiğe an/apg83’ün çok ta geniş bir görüş sahası olmadığını anlayacaksınız. En aşağıdaki bizim şu anda f16’larımızda kullandığımız radar. Aesa olmadığından kendini belli ediyor ve dışarıdan gelecek karıştırmalara açık. Ama onun dışında f16v70 radarından çokta geride değil.
En üstteki apg80 radarı Birleşik Arap Emirlikleri f16V60 uçakları için yapılmış radar.

Hocam biz şimdi block 30 ve 40 lara bunları istediğimiz gibi ekleyip mordenize edebilir miyiz bu blockların kaynak kodları verildi diye biliyorum bu yüzden istediğimiz radarı ve füzeyi ekleyebiliriz doğru mudur

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3657
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #49 : 16 Mayıs 2022, 15:23:30 »
Teşekkürler, radar kilidi atma menzili anlamında yani .
Aynen.
Bakarsanız aşağıdaki grafiğe an/apg83’ün çok ta geniş bir görüş sahası olmadığını anlayacaksınız. En aşağıdaki bizim şu anda f16’larımızda kullandığımız radar. Aesa olmadığından kendini belli ediyor ve dışarıdan gelecek karıştırmalara açık. Ama onun dışında f16v70 radarından çokta geride değil.
En üstteki apg80 radarı Birleşik Arap Emirlikleri f16V60 uçakları için yapılmış radar.

Hocam biz şimdi block 30 ve 40 lara bunları istediğimiz gibi ekleyip mordenize edebilir miyiz bu blockların kaynak kodları verildi diye biliyorum bu yüzden istediğimiz radarı ve füzeyi ekleyebiliriz doğru mudur
Benim bildiğim, f16’ların alım kontratında, uçaklara 25 ya da 30 sene boyunca dokunamıyoruz diye bir şerh var. Ondan sonra üzerinde değişiklik yapabiliyoruz. Bu zamanı 30 sene olarak alırsanız 2017 yılından itibaren 2020’ye kadar süre içerisinde tüm Block 30’lar bu şerhin dışında kalmış oluyor. Onun için de bizim yetkililer önce Block 30’ları “Özgür”leştireceğiz diye söylemlerde bulunuyorlar.
Block 40’lar ise kademeli olarak 2020’den 2026’ya kadar bu sürenin dışına taşıyorlar. Onlarda Block 30’lardan sonra özgürleştirilebilirler.
Ekteki linkteki listeyi incelerseniz aldığımız her uçağın kuyruk numarası ve alım tarihi var.

https://www.f-16.net/f-16_users_article21.html

Bize sınırlı mühimmat takabilme için bazı kodlara erişim izni verildi. Ancak, uçakların asıl uçuş kontrol bilgisayarının kaynak kodları verilmedi. Biz birçok mühimmatımızı her F16 uçağımıza ABD mühimmatıymış gibi tanıtıyoruz. (Örneğin; HGK ve KGK ları JDAM ve JSOW olarak, Gökdoğan ve Bozdoğan’ı Aım9x ve Amraam olarak)
Özgür proğramı onun için geliştirildi. Tüm uçuş kontrol bilgisayarı proğramı da özgün,  Özgür olan uçakların.
Bu durumda uçağa her türlü , her noktasında müdahelede bulunabiliyoruz.


« Son Düzenleme: 16 Mayıs 2022, 15:25:31 Gönderen: Yasar »