Gönderen Konu: Milli AESA uçak üstü radar projesi  (Okunma sayısı 50685 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 736
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #270 : 28 Mart 2024, 14:52:41 »
ürünlerimizin bitişini bizden daha çok sabırsızlıkla bekleyen ülkeler var maaşallah.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5045
  • 232
  • DefenceTurk.com
ASELSAN’ın AESA burun radarı farklı uçaklara entegre edilecek
« Yanıtla #271 : 01 Nisan 2024, 21:59:26 »
ASELSAN tarafından tamamen milli imkanlarla geliştirilen AESA Burun Radarı, 2024 yılı içinde başka jet uçaklarına ve milli İHA’lara entegrasyonların yapılmasının ardından uçuşlar gerçekleştirecek.

ASELSAN tarafından geliştirilen Milli AESA Uçak Burun Radarı, ilk uçuşunu F-16 ÖZGÜR platformuyla gerçekleştirmişti. Bu bağlamda ASELSAN AESA Burun Radarı ile F-16 ÖZGÜR Platformu 4,5 nesil uçaklar seviyesine taşınırken; KAAN ve muharip İHA’lar düşük görünürlük özellikleriyle 5’inci Nesil ve ötesinde platformlar haline gelecek.



AESA Uçak Burun Radarının, ASELSAN’ın Ankara’daki teknoloji üssünde seri üretimine yönelik hazırlıklar tamamlandı. İlgili gelişme ASELSAN tarafından yayımlanan abülten’in 70. sayısında paylaşıldı. Çip seviyesinden, son sistem entegrasyonuna kadar, sıfır hata ile yüzde 100 milli imkanlarla üretilen AESA Uçak Burun Radarı, hava platformlarının Gök Vatan’daki gözü ve kulağı olacak.



ASELSAN, kazandığı GaN (Galyum Nitrat) çip geliştirme ve üretim teknolojisi ile birlikte dünyanın önde gelen radar firmaları ile teknoloji bakımından yarışabilir düzeye ulaştı. AESA teknolojileri, zamanla ASELSAN’da radar, elektronik harp ve haberleşme alanlarında geliştirilen tüm sistemlerde kullanılmaya başlandı.

Yakın zamanda uçuşlarına başlıyor

Muharip uçaklar ve İHA’lar için geliştirilen ASELSAN Milli AESA Uçak Burun Radarının ilk uçuşu 15 Şubat 2024’te görev bilgisayarı da millileştirilen F-16 ÖZGÜR Platformu ile gerçekleştirildi. Milli AESA Uçak Burun Radarı, çok yakın zamanda AKINCI ile de uçuşlarına başlayacak. 2024 yılı içinde başka jet uçakları ile diğer milli İHA’lara entegrasyonların yapılmasının ardından uçuşlar gerçekleştirilecek.

Gök Vatan’daki çelik kanatların olmazsa olmaz parçası niteliğindeki AESA Uçak Burun Radarının otomatik tanıma, çoklu hedef takibi, yer haritalama, mesafe ölçümü, otomatik irtifa belirleme, SAR ile bulut altı gözetleme, yapay zeka destekli algoritmalar ile otomatik hedef sınırlama, geniş bantta radar spektrumu izleme (ESM), yönlü elektronik karıştırma (ECM) ve mühimmata daha etkin güdüm kazandırma kabiliyetleri bulunuyor.



ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol, F-16 ÖZGÜR, HÜRJET, Milli Muharip Uçak (KAAN), AKINCI, KIZILELMA ve ANKA-3 İHA’larda AESA teknolojisine sahip burun radarlarının çalışacağını açıkladı. ASELSAN’ın sahip olduğu AESA teknolojisini “kara – hava – deniz” fark etmeden tüm faaliyet alanlarında geliştirdiği radar sistemlerinde kullandığına dikkat çeken Akyol, şunları kaydetti:

“ASELSAN, söz konusu teknolojileri tüm alanlara uygulamasıyla dünyadaki ender kurumlardan birisi haline geldi. AESA Burun Radarının milli olarak geliştirilmesi sayesinde tüm bilgi birikimi ve teknolojiyi ASELSAN kendisi üretebilir ve müdahale edebilir hale geliyor. İlave olarak, benzer bir radar yurt dışından tedarik edildiğinde gizlilik ve çeşitli kısıtlar sebebiyle sağlanamayacak birçok yetenek de Türk Silahlı Kuvvetlerine sağlanıyor.”

Savaş uçağı AESA Burun Radarı özelinde global pazar büyüklüğünün yıllık beş milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Devam eden ihracat görüşmelerinin gerçekleşmesi ve özellikle uçan platformların yurt dışı satışları ile birlikte ASELSAN radarlarının hava platformları global pazarında belirleyici rol oynaması bekleniyor. Bunların yanı sıra, hava savunma, deniz platformları ve gözetleme radarları alanında da geliştirilen yüksek teknolojili ASELSAN AESA radarları ile pazar payının artması öngörülüyor.

https://www.defenceturk.net/aselsanin-aesa-burun-radari-farkli-ucaklara-entegre-edilecek

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2782
  • 292
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #272 : 01 Nisan 2024, 22:25:59 »
Bu kadar zor ve sükseli bir işi başardıkları için Aselsan mühendislerine teşekkür ederiz. Ne kadar güzide bir iş yaptığınızın farkındayız, sizinle gurur duyuyoruz.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2349
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #273 : 01 Nisan 2024, 22:33:51 »
Sahi Radarın fiziksel özellikleri çok iyi

Her birim 20 mw güç ile çalışabiliyor

Radarın toplam gücü 20 kW

Fakat tek kıstas var oda F16 ların görev bilgisayarını kapasitesi eğer bilgisayar zayıf ise işleyemiyeceği için radarın elde ettiği verilerin hiçbir önemi yok

F16 özgür projesinde galiba görev bilgisayarı yurt dışı Amerika'dan geliyor bu zayıf ise Radar donanımızın önemi yok.

Başka örnek vereyim

F4 bilgisayarı galiba 476 MB idi
İsrail radarı   elta M 2032 entegre edilirken hem hava-hava hem hav yer özelliği olmasına rağmen yani hem aim120 hem popeye atabilcekken mevcut F4 lerimizin görev bilgisayarı desteklemediği için hava-hava modundan vazgeçilmiş sadece hava yer modu seçilip kullanılmıştır.

Umarım F16 nın görev bilgisayarı Muradı tam kapasitede kullanmaya izin verir.


Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5045
  • 232
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #274 : 01 Nisan 2024, 22:59:51 »
Sahi Radarın fiziksel özellikleri çok iyi

Her birim 20 mw güç ile çalışabiliyor

Radarın toplam gücü 20 kW

Fakat tek kıstas var oda F16 ların görev bilgisayarını kapasitesi eğer bilgisayar zayıf ise işleyemiyeceği için radarın elde ettiği verilerin hiçbir önemi yok

F16 özgür projesinde galiba görev bilgisayarı yurt dışı Amerika'dan geliyor bu zayıf ise Radar donanımızın önemi yok.

Başka örnek vereyim

F4 bilgisayarı galiba 476 MB idi
İsrail radarı   elta M 2032 entegre edilirken hem hava-hava hem hav yer özelliği olmasına rağmen yani hem aim120 hem popeye atabilcekken mevcut F4 lerimizin görev bilgisayarı desteklemediği için hava-hava modundan vazgeçilmiş sadece hava yer modu seçilip kullanılmıştır.

Umarım F16 nın görev bilgisayarı Muradı tam kapasitede kullanmaya izin verir.

Özgür projesinin F-16 görev bilgisayarını ASELSAN geliştiriyor.


Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2349
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #275 : 01 Nisan 2024, 23:06:02 »
Aaa ben yanlıs biliyorum o zaman hani Kaan'ın  görev bilgisayarı Tübitak bilgem'de Özgür'ün Amerikan diye biliyordum..

Umarım gelişmiş bilgisayardır o zaman gerek rafale gerek F16 blok70 viper'a fark atarız..

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2782
  • 292
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #276 : 01 Nisan 2024, 23:15:06 »
Görev bilgisayarının ihtiyaca yetmemesi diye bir şey söz onusu bile olamaz.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2349
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #277 : 01 Nisan 2024, 23:34:35 »
Valla radar dan deli gibi veri gelince oluyor işte

Peki F4 hava yer mühimmatı atarken neden hava hava mühimmatı atamıyor fikrinizi alayım sn .putty?

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1497
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #278 : 01 Nisan 2024, 23:55:44 »
Sahi Radarın fiziksel özellikleri çok iyi

Her birim 20 mw güç ile çalışabiliyor

Radarın toplam gücü 20 kW

Fakat tek kıstas var oda F16 ların görev bilgisayarını kapasitesi eğer bilgisayar zayıf ise işleyemiyeceği için radarın elde ettiği verilerin hiçbir önemi yok

F16 özgür projesinde galiba görev bilgisayarı yurt dışı Amerika'dan geliyor bu zayıf ise Radar donanımızın önemi yok.

Başka örnek vereyim

F4 bilgisayarı galiba 476 MB idi
İsrail radarı   elta M 2032 entegre edilirken hem hava-hava hem hav yer özelliği olmasına rağmen yani hem aim120 hem popeye atabilcekken mevcut F4 lerimizin görev bilgisayarı desteklemediği için hava-hava modundan vazgeçilmiş sadece hava yer modu seçilip kullanılmıştır.

Umarım F16 nın görev bilgisayarı Muradı tam kapasitede kullanmaya izin verir.

Modenizasyonu yapan bilgisayarı takan İsrail değil mi, yok muymuş elinde 286 yerine 486 işlemci vs, yoksa işlemci başına üç beş milyon dolarlar mı istemiş ?

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2349
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli AESA uçak üstü radar projesi
« Yanıtla #279 : 02 Nisan 2024, 00:06:28 »
Orasını bilemem bizimkiler hava hava özelliğinden vazgeçmiş