Gönderen Konu: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)  (Okunma sayısı 71868 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2366
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #210 : 14 Mart 2024, 01:00:40 »
Önceden aselflır 300 vardı 120 kg olması lazım

Aselflır 410 ise 57 kg

Şimdi bu fark denge problemi oluşturur mu?
Zamanında aselflır300 için bu denge problemi söylenmişti

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #211 : 14 Mart 2024, 08:52:18 »
Şimdi bu fark denge problemi oluşturur mu?
Zamanında aselflır300 için bu denge problemi söylenmişti

Oluşturur ama çözümü basit.

Mevta olmuş eşşek (çift şeddeli) gibi ağır olan Aselflir 300 yüzünden, kuyrukta 30 kg kadar fazladan ölü ağırlık var.

O ölü ağırlıklar kalkar ve kuyruk veya burun tarafına (gerekiyorsa) 3-5 kg ölü ağırlık eklenir.
« Son Düzenleme: 14 Mart 2024, 08:53:28 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Efes

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 180
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #212 : 14 Mart 2024, 21:31:25 »
Birara Tb2 pilotuyla sohbet etme fırsatım olmuştu.aselfler300ün ağırlığının yanında özellikle gece operasyonlarında çözünürlüğünden dert yanmıştı.
« Son Düzenleme: 14 Mart 2024, 21:34:05 Gönderen: Efes »

Çevrimdışı sahin1

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 220
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #213 : 14 Mart 2024, 22:11:12 »
Merzifonlu kardeş, iletin beni gülümsetti. Şedde bir harfi 2 defa okutur. Yani şeddeli dediğimizde ş harfi 2 kez okunur. Eşek olur Eşşek. Yani ufacık bir düzeltme yapmış olayım. Sadece şeddeli.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #214 : 14 Mart 2024, 22:19:04 »
Merzifonlu kardeş, iletin beni gülümsetti. Şedde bir harfi 2 defa okutur. Yani şeddeli dediğimizde ş harfi 2 kez okunur. Eşek olur Eşşek. Yani ufacık bir düzeltme yapmış olayım. Sadece şeddeli.

Teşekkürler. Bunu aklımda tutarım. Evet, şeddeli eşek. :)

Aselflir-300, gece körü ve ağır falan ama, yolculuk da onunla başlamıştı. Az yükümüzü çekmedi bu rahmetli.

Darısı milli motorlara diyorum.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2366
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #215 : 14 Mart 2024, 22:22:01 »
Arkadaşlar cobra helikopterinin 2. Nesil flırına baktınız mı? Görüntüsü cin Ali gibi

AF 300 ün nesini beğenmediniz 😁

Çevrimdışı Black95

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 13
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #216 : 17 Mart 2024, 01:24:08 »
youtu.be/KMKUpkxihMQ?si=0WxD3qRzm8jVHjZD


CATS bile çok kaliteli görünüyor. ASELFLİR-500 nasıldır acaba. Neden indikatörleri bulanıklaştırıyorlar, hiç olmazsa mesafe ve irtifa bilgilerini gösterseler rakipleriyle karşılaştırmak kolaylaşır

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2785
  • 292
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #217 : 17 Mart 2024, 02:11:27 »
Bir tane Bayraktar TB 4 lazım.
Sadece 1.5 saat havada kalacak keşif değil saldırı maksatlı olacak Kale nin motorları gibi pratik küçük bir iki adet jet motorlu olacak saatteki hızı 500 km/h olacak silah yükü 300 kg olacak.
24 saat havada kalma performansı iddiası bu ihalarda öne çıkan asıl görev haline gelen saldırı maksatlı kullanımda performans sorunu yaratıyor o süreyi tutturmak düşük motor gücü gerektiriyor buda saldırı maksatlı kullanımda hedef olma durumu yaratıyor. Tüm performansı saldırı için oprimize edilmiş bir siha lazım bize. Kızılelma ANKA 3 denebilir ama onlar daha male sınıfı silahlar bize Bayraktar TB ailesi karakteristiklerinde kolay bir silah lazım. Kale nin motorları ömürsüz artık filan denmişti TB4 e iki tane belki olur ilmim hesaplamaya yetmedi birden

Bu uçaklar artık keşif den çok saldırı maksatlı alınıyor bir modeli olsun keşif yükünden arındırmak şart oldu. Havada 24+ kalma bu uçakların muharip performansından çalıyor. Uçak havalanıyor hedefi vurup 20 saatlik daha havada kalma performansı ile boşuna ziyan performans ile alana geri iniyor. Bu performansı muharip göreve hız olarak aktarmak gerek. Havada 36 saat değil 1 yada 2 saat kalsın
« Son Düzenleme: 17 Mart 2024, 02:20:54 Gönderen: putty »

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2366
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #218 : 17 Mart 2024, 02:28:22 »
Basitçe havada kalıs süresi düşük fakat hız ve mühimmat kapasitesi yüksek bir İHA veya siha lazım diyorsunuz...

Bence burdaki maliyet etkinlik

Hız+muharebe yarıçapı+mühimmat yükü

Şeklinde denklem kurup

Nasıl bir motor Nasıl bir gövde formu olmalı stealth mı olmalı yoksa yarı stealth'mı yani dahili istasyonları  olmayan ,salanları dışarda olan bir sistem mı yaratmalıyız

Bilmiyorum kullanıcı ihtiyaçı nedir yada kafasındaki muharebe sahasında nereye konuşlandırır bunlar hep sorulması gereken sorular.
« Son Düzenleme: 17 Mart 2024, 04:13:37 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı HKY

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 35
  • 3
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #219 : 17 Mart 2024, 03:04:23 »



Hinduların CATS Warrior diye şöyle bir siha projesi var.
Motor olarak çift turbojet 3.7 kN'lik PTAE-7 motoru ile 2100 kg max kalkış ağırlığı ve 600 kg mühimmat kapasitesi varmış.
Kalenin modifiye edilmiş (Daha dayanıklı) Tj3700 motorları ile Baykar veya Tusaş böyle bir aleti artık gözü kapalı yapabilir.
Bunun maliyeti 5-7 milyon doları da geçmeyeceğinden aynı TB2'deki gibi vurulduğunda ağlamazsın.
Hem kızılelma hem de Anka-3 fazla komplike ve pahalı sistemler olacağından böyle yüzlerce üretip salacağın bir alet lazım.
« Son Düzenleme: 17 Mart 2024, 03:15:43 Gönderen: HKY »